Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Acting in opera. --- Gesture in opera --- Performance practice (Music) --- -Performance practice (Music) --- Opera --- Gesture in opera. --- History --- -Acting in opera. --- Acting in opera
Choose an application
This book is concerned not so much with the 'prima donna' as with prime donne:_a group of working artists (sometimes famous but more often relatively_unknown and now long forgotten) and the circumstances of their professional lives. It attempts to locate these singers within a broader history, including not only the specificities of operatic stage practice but the life beyond the opera house - the social, cultural and political framing that shaped individual experience, artistic endeavour and audience reception. Rutherford addresses questions such as the multiple discourses on the image of the singer and their impact on the changing profile of the professional artist from figlia dell'arte at the beginning of the era to middle-class woman at the end; the aspect of the 'stage mother' and patronage; issues of vocal training and tuition; professional life in the operatic market-place; and performance (both vocal and dramatic) conventions and practices.
opera's --- operazangeressen --- Music --- anno 1910-1919 --- anno 1900-1909 --- anno 1800-1899 --- anno 1920-1929 --- Opera --- Acting in opera. --- Opéra --- Art de l'acteur à l'opéra --- Opera. --- Prima donnas (Singers) --- Prima donnas (Singers). --- Opéra --- Art de l'acteur à l'opéra --- Opera's --- Zangeressen --- Verenigd Koninkrijk --- 21e eeuw
Choose an application
Consacré à la production d'opéras italiens, chantés dans la langue originale, le Théâtre royal Italien est l'une des institutions artistiques les plus décisives du premier XIXe siècle. Mais ses chanteurs sont-ils aussi acteurs ? Que font, sur la scène des Italiens, des artistes aussi célèbres que Manuel García, Giuditta Pasta ou Maria Malibran ? Comment leurs publics décrivent-ils leurs pratiques scéniques et l'émotion qu'ils éprouvent à les regarder ? Voix et gestes enfuis, seules restent des impressions ou plutôt, des souvenirs d'impressions, tissées d'évidences pour les contemporains, perdues pour nous.Pour en retrouver la trace, sont croisés témoignages de spectateurs, sources littéraires, iconographiques et administratives souvent inédites. Car le talent de l'acteur-chanteur, quand il a quitté la scène, existe encore, et surtout, dans le souvenir de ceux qui l'ont vu. Cet ouvrage s'accompagne d'une chronologie des spectacles représentés au Théâtre-Italien de 1815 à 1848 ainsi que d'un dictionnaire de plus de 220 entrées répertoriant ses chanteurs.
Music --- Theatrical science --- anno 1800-1899 --- Paris --- Gesture in opera --- Acting in opera --- Operas --- Opera --- Singers --- Gestes à l'opéra --- Art de l'acteur à l'opéra --- Opéras --- Opéra --- Chanteurs --- Analysis, appreciation --- Stage-setting and scenery --- Job descriptions --- History --- Analyse et appréciation --- Décors --- Descriptions d'emploi --- Histoire --- Théâtre-Italien (Paris, France) --- Gestes à l'opéra --- Art de l'acteur à l'opéra --- Opéras --- Opéra --- Analyse et appréciation --- Décors --- Théâtre-Italien (Paris, France) --- Analysis, appreciation.
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|