Narrow your search

Library

UGent (3)

UCLouvain (2)

ULB (2)

AP (1)

Royal Conservatories Brussels (1)

KBR (1)

KU Leuven (1)

UAntwerpen (1)


Resource type

book (3)

dissertation (1)


Language

English (1)

French (1)

Swedish (1)


Year
From To Submit

2014 (1)

2006 (1)

2000 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Multi
Ett yttre tecken på en inre känsla : studier i barockens musikaliska och sceniska gestik
Authors: ---
ISBN: 9185974560 Year: 2000 Publisher: Göteborg : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The prima donna and opera, 1815-1930
Author:
ISBN: 052185167X 9780521851671 Year: 2006 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book is concerned not so much with the 'prima donna' as with prime donne:_a group of working artists (sometimes famous but more often relatively_unknown and now long forgotten) and the circumstances of their professional lives. It attempts to locate these singers within a broader history, including not only the specificities of operatic stage practice but the life beyond the opera house - the social, cultural and political framing that shaped individual experience, artistic endeavour and audience reception. Rutherford addresses questions such as the multiple discourses on the image of the singer and their impact on the changing profile of the professional artist from figlia dell'arte at the beginning of the era to middle-class woman at the end; the aspect of the 'stage mother' and patronage; issues of vocal training and tuition; professional life in the operatic market-place; and performance (both vocal and dramatic) conventions and practices.


Book
Chanteurs en scène : l'œil du spectateur au Théâtre italien (1815-1848)
Author:
ISBN: 9782745325655 2745325655 Year: 2014 Volume: 143 Publisher: Paris Champion

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Consacré à la production d'opéras italiens, chantés dans la langue originale, le Théâtre royal Italien est l'une des institutions artistiques les plus décisives du premier XIXe siècle. Mais ses chanteurs sont-ils aussi acteurs ? Que font, sur la scène des Italiens, des artistes aussi célèbres que Manuel García, Giuditta Pasta ou Maria Malibran ? Comment leurs publics décrivent-ils leurs pratiques scéniques et l'émotion qu'ils éprouvent à les regarder ? Voix et gestes enfuis, seules restent des impressions ou plutôt, des souvenirs d'impressions, tissées d'évidences pour les contemporains, perdues pour nous.Pour en retrouver la trace, sont croisés témoignages de spectateurs, sources littéraires, iconographiques et administratives souvent inédites. Car le talent de l'acteur-chanteur, quand il a quitté la scène, existe encore, et surtout, dans le souvenir de ceux qui l'ont vu. Cet ouvrage s'accompagne d'une chronologie des spectacles représentés au Théâtre-Italien de 1815 à 1848 ainsi que d'un dictionnaire de plus de 220 entrées répertoriant ses chanteurs.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by