Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
"In Probing Arts and Emergent Forms of Life Michael M. J. Fischer calls for a new anthropology of the arts that attends to the materialities and technologies of the world as it exists today. Fischer examines the work of key Southeast and East Asian artists within the crucibles of unequal access, geopolitics, the reverberations of past traumas, and emergent new socialities. He outlines how artist-theorists including Entang Wiharso, Sally Smart, Charles Lim, Zai Kuning, and Kiran Kumar speculate on how the world is changing in ways that are attuned to cultivating, repairing, and rethinking the world in the Anthropocene. Their artistic vocabulary not only undoes Western art models and categories; it probes the unfolding future, addresses past trauma, and creates contested, vibrant, and flourishing spaces. Throughout Indonesia, Korea, Singapore, Thailand, and Vietnam, and from Kumar's experimental dance to Kuning's rattan and beeswax ghost ships to Lim's videography of Singapore from the sea, Fischer argues that these artists' theoretical discourses should be privileged over those of the curators, historians, critics, and other gatekeepers who protect and claim art worlds for themselves"--
Anthropology and the arts. --- Arts and society --- Arts, Asian. --- Ethnocentrism in art. --- SOCIAL SCIENCE / Anthropology / Cultural & Social --- ART / Asian / General --- Asian arts --- Arts --- Arts and sociology --- Society and the arts --- Sociology and the arts --- Arts and anthropology --- Social aspects
Choose an application
Sir William Van Horne (1843–1915), connaisseur bourré de talent dont la renommée est surtout attribuable à sa contribution à la construction du Chemin de fer Canadien Pacifique, a assemblé l’une des collections les plus complètes de céramiques japonaises en Amérique du Nord. Obsession est un récit lumineux expliquant l’origine et l’évolution de sa passion envers l’étude et l’acquisition de près de 1 200 objets. Ron Graham dresse le profil du personnage plus grand que nature que fut Van Horne en plus de rassembler des essais sur la place qu’il a occupée au sommet des collectionneurs d’art dans le Mille carré doré, ou Golden Square Mile, de Montréal et la pérennité de sa collection après sa mort. En exergue des textes, le lecteur pourra découvrir des documents et des photographies historiques, un catalogue détaillé de plus de trois cents objets exposés au Musée royal de l’Ontario et au Musée des beaux-arts de Montréal, de même qu’une sélection de splendides reproductions des carnets de notes personnels de Van Horne et des aquarelles raffinées provenant des archives du Musée des beaux-arts de l’Ontario. Publié parallèlement à la tenue d’une importante exposition au musée Gardiner de Toronto et au Musée des beaux-arts de Montréal, Obsession présente une remarquable collection replacée dans le contexte de l’existence et de la carrière d’un géant du secteur canadien des affaires au dix-neuvième siècle.
Van Horne, William Cornelius, --- Horne, William Cornelius van, --- Businesspeople --- Porcelain, Japanese --- Pottery --- Pottery, Japanese --- ART / Asian / General. --- Japanese pottery --- Ceramic art --- Ceramics (Art) --- Chinaware --- Crockery --- Earthenware --- Pottery, Primitive --- Ceramics --- Decorative arts --- House furnishings --- Firing (Ceramics) --- Saggers --- Business people --- Business persons --- Businesspersons --- Entrepreneurs --- Professional employees --- Collectors and collecting --- Private collections
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|