Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
De bijdragen van gerenommeerde onderzoekers vormen een prima inleiding tot en een panoramisch overzicht van wetenschappelijk onderzoek naar spelen. Twee bijdragen bieden een overzicht van de belangrijkste theorieën en een actuele stand van zaken in het kwalitatief onderzoek naar spelen. De overige bijdragen behandelen specifieke thema's, waarbij de theoretische kennenis wordt getoetst aan de dagelijkse praktijk in kinderopvang, op school en op de speelpleinen
Play. --- 433.6 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Speelplaatsen --- Spelen --- Taalontwikkeling --- Vrij spelen --- 379.828 --- Ontwikkeling --- Leren --- Kinderen --- 187 Kinderrechten en Vrije tijd --- Kind, spel en speelgoed --- Kinderopvang --- Speelpleinwerking --- Kind --- Spel --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
616 --- Gezelschapsspelen --- Lichamelijke ontwikkeling --- Ontwikkeling --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Spel --- Spelen (mv.) --- Verstandelijke ontwikkeling --- 433.6 ) Kind, spel en speelgoed --- gezinsklimaat --- spelend leren --- spelmaterialen --- Lichaamsoefening en sport; algemeen --- (zie ook: bosspelen) --- 379.828 --- Mentale ontwikkeling --- Speelgoed --- Spelen --- Brochure --- Kinderspel. --- Opvoeding. --- Speelgoed. --- Spelen.
Choose an application
Dit boek gaat over het gebruik van nieuwe media - internet, games en mobiele telefonie - bij kinderen in de basisschoolleeftijd. Bij kinderen draaien nieuwe media in eerste instantie om contact. Ze spelen samen met vrienden games, op spelcomputers, op spelletjeswebsites en in virtuele werelden als Stardoll.nl en Habbo. Ze bekijken filmpjes op YouTube en soms maken ze die zelf om ze vervolgens met anderen te delen. Ze hebben contact met elkaar via de mobiele telefoon en MSN. Ze 'krabbelen' elkaar op Hyves en presenteren zichzelf daar aan elkaar. Vriendschap, liefde, ruzie en pesten; alles uit het echte leven heeft ook een plaats in hun digitale leefwereld. Op steeds jongere leeftijd zijn kinderen actief met nieuwe media. Sommige ouders en leerkrachten worstelen met het mediagebruik van (jonge) kinderen. Ze vragen zich af hoe de nieuwe mogelijkheden het best benut kunnen worden en hoe gevaren vermeden kunnen worden. Wat moeten kinderen leren om veilig en efficiënt met nieuwe media om te gaan? Welke vaardigheden zijn er nodig om mediawijze burgers van hen te maken? En wat zijn hierbij taken van opvoeders? (Bron: covertekst)
Massacommunicatie --- Reclame. Public relations --- games --- reclamepsychologie --- kinderen --- nieuwe media --- media-educatie --- informatievaardigheden --- mediakunde --- mobiele communicatie --- 433.5 --- Reclame --- Informatievaardigheden --- mediaopvoeding --- basisonderwijs --- communicatie --- internet --- reclame --- 379.828 --- Communicatie --- Games --- Internet --- 101535.jpg --- Kinderen en media --- Audiovisuele opvoeding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- onderwijstechnologie. --- Kinderen --- Media --- Computerspelen --- Gsm's --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Mediaopvoeding --- Sociale netwerken --- Hyves --- Kinderen en jeugd --- Mobilofonie --- Sociologie --- Cultuursociologie --- Provincie West-Vlaanderen --- Kind --- Computerspel --- Gsm --- Sociaal netwerk --- Jeugd --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Mobiele telefoon --- Jongere
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|