Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Haasse, Hella --- Haasse, H. --- Littérature néerlandaise --- Nederlandse letterkunde --- Haasse, Hella S, --- Criticism and interpretation --- 839.3 "19" HAASSE, HELLA S. --- Nederlandse literatuur--20e eeuw. Periode 1900-1999--HAASSE, HELLA S. --- 839.3 "19" HAASSE, HELLA S. Nederlandse literatuur--20e eeuw. Periode 1900-1999--HAASSE, HELLA S. --- Haasse, Hella S., --- Thematology --- Netherlands --- 839.3 "19" HAASSE, HELLA S --- Nederlandse literatuur--20e eeuw. Periode 1900-1999--HAASSE, HELLA S --- Lelyveldt-Haasse, Hella S., --- Sevensterre, C. J. van der, --- Haasse, Hélène Serafia, --- Criticism and interpretation. --- Haasse, Hella S. --- van der Sevensterre, C.J. --- Haasse, Hélène Serafia --- Haase, Hella --- Haase, Hella S. --- Lelyveldt-Haasse, Hella S. --- Haasse, Hélène Serafia --- Haasse, Hella S.. --- Haasse, Hella S, - 1918-2011 - Criticism and interpretation --- Haasse, Hella Serafia (1918-....) --- Critique et interprétation --- Biographies --- Haasse, Hella S, - 1918-2011 --- Writers --- Biography --- Book
Choose an application
Dutch literature --- Hotz, F.B. --- Hotz, F B --- Criticism and interpretation --- Hotz, F. B. --- -Hotz, Frits Bernard --- -Criticism and interpretation --- Hotz, Frits Bernard --- Criticism and interpretation. --- Hotz, F B - Criticism and interpretation
Choose an application
Leerlingen gaan de straat op met spandoeken waarop staat: 'Wij eisen les!!!' Onderwijsvernieuwingen als het nieuwe leren, de basisvorming en het Studiehuis draaiden grotendeels op een mislukking uit. Kritische leraren krijgen door hun management een zwijgplicht opgelegd. Hoogleraren klagen over de treurige basiskennis van hun eerstejaars. mbo's schaffen het vak Nederlands af. Pabo-studenten zakken massaal voor reken- en taaltoetsen. Ouders stappen naar de rechter om een plaatsje voor hun kind op een gymnasium te eisen. Leraren voelen zich overbelast en onderbetaald. Er dreigt een kolossaal lerarentekort. Een parlementaire onderzoekscommissie stelt vast dat de overheid het onderwijs 'ernstig heeft verwaarloosd'. De afgelopen jaren was onderwijs in Nederland regelmatig voorpaginanieuws. Niet goed voor een land dat zo graag een kenniseconomie wil zijn. Alleen de commerciële onderwijskundige adviesbureaus deden gouden zaken. Zij drongen aan op nóg meer vernieuwing. En de ouders? Hoe vinden zij een school waar hun kind het niet alleen gezellig heeft, maar ook iets leert? Is vrijheid van onderwijs een wassen neus, nu de monocultuur van het 'competentiegerichte leren' oprukt? Of kan het, nu het dieptepunt is bereikt, alleen maar beter gaan? In Wij eisen les! neemt Aleid Truijens de vernieuwingsdrift en alle gevolgen daarvan genadeloos onder de loep. (Bron: covertekst)
Onderwijsvernieuwing --- Nederland --- 450.42 --- Allochtonen --- Diversiteit --- Leraren --- Onderwijsfilosofie --- Onderwijssociologie --- 091775.jpg --- Onderwijsvernieuwing ; Nederland --- Onderwijssociologie. --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Op 29 september 2011 overleed Hella S. Haasse op 93-jarige leeftijd. Ze liet een groot, veelzijdig en indrukwekkend literair oeuvre na.0In de loop van haar leven groeide zij in haar publieke rol van wijze, vriendelijke en evenwichtige beschouwer. Maar wie zat er achter het welbekende beeld dat van haar bestond? Wie was de beroemde schrijfster als echtgenote, moeder en dochter?0Voor haar biografie kreeg Aleid Truijens medewerking van de erfgenamen en toegang tot het gehele literaire en persoonlijke archief. De brieven, egodocumenten en gesprekken leverden opmerkelijke nieuwe informatie op. Voor het eerst zien we hoe Haasse het conventionele leven probeerde te leiden dat van haar verwacht werd, terwijl ze haar toevlucht zocht in haar verbeelding. Leven zonder de verbeelding was haar onmogelijk; alleen daar voelde ze zich thuis.0Truijens? biografie van Haasses nauw met elkaar verweven leven en werk is een prestatie van formaat.
Haasse, Hella --- Haasse, Hella Serafia --- Haasse, Hella S., --- Haasse, Hélène Serafia --- Haasse, Hella S.. --- Haasse, Hella S. --- Haase, Hella --- Haase, Hella S. --- van der Sevensterre, C.J. --- Lelyveldt-Haasse, Hella S. --- Haasse, Hélène Serafia --- Sevensterre, C. J. van der,
Choose an application
Nederlands --- teksten schrijven --- dagbladpers --- schriftelijke communicatie --- Dutch language --- Journalism --- Stilistics --- taalkunde --- 803.93 -06 --- 8 --- 007.2 --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Perswetenschappen --- Stilistiek --- Nederlandse taalkunde
Choose an application
Het boek geeft professionele adviezen voor de meest beoefende journalistieke genres: interview, research, reportage, reisverhaal, achtergrondartikel, opinie en recensie. (Bron: covertekst)
Journalism --- Handbooks, manuals, etc. --- recenseren --- interviewtechnieken --- journalistieke technieken --- reportages --- Journalistiek --- 092.2 --- journalistiek --- 803.93 -06 --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Handbooks, manuals, etc --- Interviews --- Nieuws --- Praktijk --- Interview --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
Authors, Dutch --- Dutch authors --- Hotz, F. B. --- Kunst, H. W. --- Kunst, Herman, --- Hotz, Frits Bernard
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|