Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
VOORWOORD 1. THEORIE - Informatisering van de samenleving - Informatievaardigheden 2. PRAKTIJK - Informatie zoeken - Informatiebronnen - Bibliotheken - Archieven - Internet 3. REFLECTIE - Evalueren van informatie - Leeswijzer
Informatie. --- Informatiebehoeften. --- Informatiebronnen. --- Informatiemaatschappij. --- Internet. --- Media. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Handboeken en inleidingen. --- IR (information retrieval) --- Information retrieval --- Information systems --- informatievaardigheden --- Bibliothèques Bibliotheken --- Compétences Bevoegdheden --- Information (communication) Informatie (communicatie) --- Information (gestion) Informatie (management) --- Internet Internet --- Technologie de l'information Informatietechnologie --- bibliotheken --- informatisering --- onderzoek --- 031 --- archief --- informatiebronnen --- informatietechnologie --- informatieverwerking --- internet --- mediatheek --- 02 --- 654 --- Informatiebronnen (gegevensbanken) --- Informatiesamenleving --- Informatievaardigheden --- Internet (e-mail, website) --- Informatie --- Informatiemanagement --- Communicatieve vaardigheden --- Informatiemaatschappij --- Methodologie
Choose an application
In de digitale samenleving van tegenwoordig worden we zowel thuis als op het werk steeds meer geconfronteerd met een enorme toename van informatie in allerlei vormen, op diverse informatiedragers en via verschillende informatiekanalen. Vragen die hierdoor een nieuwe dimensie krijgen zijn onder andere: Hoe weet je welke informatie je nodig hebt?, hoe weet je waar je de juiste informatie kunt vinden?, hoe verwerf je informatie? hoe selecteer je informatie? en hoe verwerk je geselecteerde informatie?Dit boek geeft inzicht in de ontwikkeling van de rol van informatie in de samenleving. Het vormt een samenhangend geheel waarbinnen vijf aspecten te onderscheiden zijn, die onafhankelijk van de context toegepast moeten kunnen worden:- Het vertalen van de informatiebehoefte in een informatievraag- Het kunnen identificeren van geschikte informatiebronnen- Het kunnen hanteren van de benodigde technologie- Het kunnen verwerken van de benodigde informatie- Voortdurende evaluatie bij elke stap in het procesInformatievaardigheden is bestemd voor studenten van alle opleidingen binnen het hoger en wetenschappelijk onderwijs, zowel in de propedeuse als in de hoofdfase. Het boek nodigt uit zelfstandig en actief de weg te leren vinden in de steeds groter wordende informatiestroom. Informatievaardigheden zijn met name bij nieuwe onderwijsvormen zoals 'PGO' en 'leren leren' van wezenlijk belang.
Information retrieval --- internet --- media --- bibliotheken --- archieven --- informatievaardigheden --- Bibliotheek --- Informatievaardigheden. --- 031 --- 454.52 --- Bibliotheken --- Competenties --- Informatiebronnen --- Informatievaardigheden --- Internet --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Informatie, documentatie ; algemeen --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- 001.891 --- 002 --- #A0408A --- 610 Informatiecentra. Algemeen --- informatie --- informatiebronnen --- informatiekunde --- zoekstrategieën --- 303 --- Informatiemaatschappij --- competenties --- hoger onderwijs --- informatieverwerking --- leren leren --- musea --- 002 Informatieverzorging i. v. m. documentatie --- Informatieverzorging i. v. m. documentatie --- informatie en documentatie --- methoden van de sociale wetenschappen --- 02
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|