Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Vrouwelijke pedagogen uit de negentiende en begin twintigste eeuw worden hier voor het voetlicht gehaald.Uit recent onderzoek komt een meer genuanceerd beeld naar voor van deze Victoriaanse periode. Het beeld van een maatschappij waarin een strikte scheiding tussen privé-en openbaar leven bestond en waarbij de publieke sfeer volledig door mannen werd gedomineerd, is niet volledig. De vrouwen die in dit boek aan bod komen, hebben elk op hun manier grenzen verlegd. Hun aandacht ging vooral uit naar thema's zoals sociale rechtvaardigheid en volwaardig burgerschap. Zij meenden dit het best te kunnen realiseren via een gedegen onderwijs voor iedereen. Zo was er Barbara Bodichon die in 1854 een basisschooltje voor jongens en meisjes oprichtte dat zijn leerlingen uit alle sociale klassen recruteerde. Zij werd later medestichtster van één van de eerste hogescholen voor vrouwen in Groot-Brittannië.
Women educators --- Women in education --- Women --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- History. --- Education --- History --- handboeken en inleidingen. --- Educational sciences --- Social stratification --- Teaching --- Great Britain --- Social class --- Book
Choose an application
Offering a range of critical perspectives, this volume explores the moral, ideological & literary landscapes in fiction & other cultural productions aimed at young adults. The contributors illuminate how the cultural constructions 'adolescent' & 'young adult fiction' share some of society's painful anxieties & contradictions.
Children's literature --- History and criticism. --- Children's literature. Juvenile literature --- Sociology of literature --- adolescenten --- jeugdliteratuur
Choose an application
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|