Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Theatrical science --- anno 1900-1999 --- 792.036 --- 792.036 <493> --- 792.091 --- Theater --- -Dramatic criticism --- -Dutch drama --- -Flemish drama --- Dutch literature --- Theater criticism --- Criticism --- Dramatics --- Histrionics --- Professional theater --- Stage --- Theatre --- Performing arts --- Acting --- Actors --- Modern theater --- Modern theater--België --- Theatervoorstellingen --- History --- -History and criticism --- Dramatic criticism --- Dutch drama --- History and criticism. --- 792.091 Theatervoorstellingen --- 792.036 <493> Modern theater--België --- 792.036 Modern theater --- -Modern theater --- toneelgeschiedenis --- -792.091 Theatervoorstellingen --- Flemish drama --- History and criticism
Choose an application
Logica --- Logique --- Decision making --- Prise de décision --- Decision making. --- Decision Making. --- Prise de décision
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Dans la plupart des pays, l'éducation artistique n'est pas à l'abri d'une réorganisation à grande échelle. Les établissements d'enseignement sont de plus en plus tenus de fonctionner comme des entreprises, en concurrence pour les meilleurs étudiants ou le plus grand nombre d'entre eux, et d'exprimer leurs objectifs en termes financiers. Bref, le domaine de l'éducation est devenu un marché, préoccupé de quantification et de mesurabilité. Mais l'éducation artistique est-elle vraiment mesurable, si la qualité de l'art ne l'est pas, ou à peine? Et est-il productif de traiter les étudiants comme s'ils étaient des clients sur un marché concurrentiel?Dans Teaching Art in the Neoliberal Realm, les théoriciens et les enseignants analysent le cynisme de ce marché de l'éducation néolibéralisé, en soulignant les alternatives possibles qui sont intrinsèques aux besoins et aux caractéristiques de l'éducation artistique. Ils le font avec un sens frappant du réalisme. In most countries art education is not immune from a large-scale reorganization. Educational institutions are increasingly required to operate as enterprises that compete for the best or the largest number of students and to express their objective and results in financial and management terms. In short, the field of education has become a 'market'. 'Teaching Art in the Neoliberal Realm' investigates the effects of this setup on the content and practice of artistic education and the position of art and the artist.
art education --- onderwijsmanagement --- Research on teaching --- kunstonderwijs --- Higher education --- 373.67.01 --- Onderwijs ; (her)waardering van de geesteswetenschappen --- Kunstonderwijs en neoliberalisme --- Kunsttheorie ; onderwijs ; kunstonderwijs en maatschappij --- kunst --- eenentwintigste eeuw --- neoliberalisme --- marketing --- kunst en maatschappij --- 768 --- 373.67 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen --- Theorie van het theater en de film - Didactiek en onderzoek --- pedagogiek --- Art --- Enseignement artistique --- Enseignement --- Politique --- Mode de représentation de systèmes économiques --- Marché de l'art --- Pédagogie --- Study and teaching --- Art - Study and teaching --- 780 --- Drama-educatie
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Le philosophe italien Antonio Negri a déclaré que « tout changement appartient à une forme d’art communautaire », inversant la convention selon laquelle l’art communautaire peut faire partie intégrante du changement social et élargissant la rubrique de l’art pour proposer un bien commun à tous ceux qui s’efforcent d’effectuer des changements dans les arènes sociales, économiques, technologiques et écologiques. Alors, comment ces efforts influencent-ils et agissent-ils les uns sur les autres? Dans Community Art, les artistes et théoriciens Tilde Björfors, Bertus Borgers, Paul De Bruyne, Changchengh, Luigi Coppola, An De bisschop, Miguel Escobar Varela, Jan Fabre, Alison M. Friedman, Pascal Gielen, Sonja Lavaert, Carol Martin, Antonio Negri, Alida Neslo, Tessa Overbeek, Lionel Popkin, Richard Schechner, Hein Schoer, Ricky Seabra, Jonas Staal, Klaas Tindemans, Luk van den Dries, Quirijn Lennert van den Hoogen, Hans van Maanen , Bart Van Nuffelen et Karel Vanhaesebrouck explorent les pratiques des mouvements artistiques et sociaux dans les sociétés occidentales et non occidentales. Interviews and theoretical discussion on the subject of community art from an (art) sociological perspective. What is the political and critical potential of this art form, and just how much change really is initiated ? With various interviews with artists and policymakers on their stake and ambitions.
art criticism --- philosophy of art --- hedendaagse kunst --- Sociology of culture --- art [fine art] --- kunstbeschouwing --- Contemporary [style of art] --- Art --- Artists and community. --- Community arts projects. --- Arts and society. --- Relations artistes-collectivité --- Projets d'art communautaires --- Arts et société --- 82:7 --- 7.01 --- Kunsttheorie ; 21ste eeuw --- Kunst en maatschappij --- Kunst en politiek --- Community Art --- Elitaire kunst versus volkscultuur --- kunst --- kunsttheorie --- kunst en politiek --- community art --- activisme --- MartHa!tentatief --- China --- Duncan Robert --- Pistoletto Michelangelo --- Indonesië --- Björfors Tilde --- Fabre Jan --- 82:7 Literatuur en kunst --- Literatuur en kunst --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Relations artistes-collectivité --- Arts et société --- Artists and community --- Arts and society --- Community arts projects --- Community and artists --- Communities --- Art projects, Community --- Arts projects, Community --- Community art projects --- Community-based arts projects --- Neighborhood arts projects --- Neighborhood-based arts projects --- Projects, Community arts --- Arts --- Arts and sociology --- Society and the arts --- Sociology and the arts --- Social aspects --- 693 --- Sociologie --- Communauté --- Sociologie de la culture --- Björfors Tilde --- Indonesië --- art [discipline]
Choose an application
kunstenaarschap --- hedendaagse kunst --- Contemporary [style of art] --- Art --- Artists --- anno 1900-1999 --- Arts and society. --- Arts --- Economic aspects. --- 7.01 --- 371.3:7 --- 7.071 --- Kunst en maatschappij ; Post-Fordisme --- Kunsttheorie ; over de plaats en functie van de kunstenaar --- Kunst en politiek --- Post-Fordisme ; kunst, creativiteit en bedrijfsleven ; 1970-2009 --- Kunstsociologie ; kunstmarkt ; invloeden op selectie --- Arteconomy --- De Cordier, Thierry --- De Keersmaeker, Anne Teresa --- Herbert, Matthew --- Sang Jijia en Pun Siu Fai --- Pistoletto, Michelangelo --- Virno, Paolo --- Delbono, Pippo --- #SBIB:316.7C210 --- kunst --- kunsttheorie --- sociologie --- kunst en sociologie --- postfordisme --- kunstonderwijs --- Delbono Pippo --- De Cordier Thierry --- De Keersmaeker Anne Teresa --- Herbert Matthew --- Sang Jijia --- Pun Siu Fai --- Pistoletto Michelangelo --- Virno Paolo --- politiek --- kunst en politiek --- kunst en economie --- economie --- ecologie --- kunst en ecologie --- Kunst --- Sociologie --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Onderwijs ; leermethoden ; architectuur en kunst --- Kunst ; kunstenaars en beroep --- Cultuursociologie: kunst: algemeen --- Arts and society --- Arts and sociology --- Society and the arts --- Sociology and the arts --- Economic aspects --- Social aspects
Choose an application
kunstenaarschap --- Artists --- anno 1900-1999 --- hedendaagse kunst --- Contemporary [style of art] --- Art
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|