Narrow your search

Library

UCLL (90)

Odisee (62)

Thomas More Kempen (61)

VIVES (58)

Arteveldehogeschool (55)

Hogeschool Gent (50)

Thomas More Mechelen (46)

KDG (37)

AP (34)

DocAtlas (34)

More...

Resource type

book (80)

object (29)

audio (5)

periodical (1)


Language

Dutch (82)

French (6)

English (2)


Year
From To Submit

2024 (1)

2022 (2)

2021 (1)

2020 (1)

2018 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 90 << page
of 9
>>
Sort by

Object
LOCO bambino basisdoos
ISBN: 9789048739547 Year: 2002 Publisher: Antwerpen Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Spelend leren, daar draait het om! Met Loco oefent je kind spelenderwijs belangrijke vaardigheden. Op school en thuis. Want spelend leren, daar draait het om. Sinds 1968, wie kent het niet! Kijken, zoeken en ontdekken.


Object
Drietal
Author:
ISBN: 9028013296 Year: 1991 Publisher: Amsterdam Meulenhoff Educatief

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Piste à suivre : connais-tu la France et la francophonie?
Authors: ---
ISBN: 9788853619327 Year: 2014 Publisher: Recanati ELI

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat weet je over Frankrijk? Ontdek alles over de Franse plaatsen, monumenten en producten.


Object
L'île aux prépositions
Authors: ---
ISBN: 9788853613639 Publisher: Recanati ELI

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Letterbingo
Author:
ISBN: 9028011404 Year: 1991 Publisher: Amsterdam Meulenhoff Educatief

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Activités ludiques.
Author:
ISBN: 2190331072 Year: 1988 Publisher: Paris Clé International

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Blijf altijd spelen : creatieve activiteiten voor mensen met dementie
Authors: ---
ISBN: 9789088402425 Year: 2022 Publisher: Katwijk Panta Rhei

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Blijf altijd spelen is een praktisch handboek voor begeleiders en mantelzorgers van mensen met dementie. Het biedt talrijke uitgewerkte voorbeelden van eenvoudige creatieve activiteiten waar mensen uit deze doelgroep plezier aan kunnen beleven en waarmee ze onderlinge sociale contacten kunnen maken. Veel van deze activiteiten kunnen ook in een individuele setting gebruikt worden. De spelvormen zijn in de praktijk uitgeprobeerd bij mensen met de leeftijdsgroep kwetsbare ouderen van 60 plus. Ook zonder speciale opleiding kan elke begeleider deze spelvormen gebruiken. Het boek wordt ingeleid met een sociaal-agogisch en organisatorisch deel, waarna in het tweede deel 100 activiteiten volgen. De spelvormen zijn overwegend kort van duur, ingedeeld naar niveau en voorzien van praktische informatie. Ze zijn verdeeld is zes categorieën: • Taalexpressie • Werken met foto’s • Dans en beweging • Tekenen en vormgeven • Creatief spel • Spelen met muziek Over de auteurs: Drs. Joan ten Hoonte is onderwijskundige met ervaring in het speciaal onderwijs. Zij doceerde onderwijspsychologie en met studenten voerde zij projecten ‘Kunst en dementie’ uit in verzorgingshuizen. Paul Rooyackers was jarenlang dans en theaterdocent in lager, middelbaar en hoger onderwijs, en bouwde veel spel-ervaring op bij doelgroepen in de zorgsector. Hij schreef talrijke praktische boeken op het gebied van dans, drama, theater en taal.


Object
De leescyclus : kaarten met activiteiten voor doelgericht jeugdliteratuuronderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789046909119 9046909115 Year: 2024 Publisher: Amsterdam Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elke docent Nederlands heeft behoefte aan kwalitatief goed lesmateriaal dat eenvoudig is in te zetten. De Leescyclus voorziet hierin en bestaat uit twee kaartensets: een set met lesactiviteiten en een set met verdiepende vragen en stellingen die de basis vormen voor een boekgesprek. De kaarten zijn een aanvulling op het boek Jeugdliteratuur en didactiek, waarin de didactiek van De Leescyclus wordt gepresenteerd, maar zijn ook los te gebruiken.Het vakdidactische model De Leescyclus bestaat uit vier fasen en helpt bij het vormgeven van lessen jeugdliteratuur, zodat het lezen wordt bevorderd en leerlingen hun literaire competentie verder kunnen ontwikkelen. De kaarten met lesactiviteiten zijn in te zetten in alle vier de fasen van De Leescyclus: de inspiratiefase, de keuzefase, de leesfase en de verdiepingsfase. De boekgesprekkaarten zijn specifiek voor de verdiepingsfase bedoeld. Alle kaarten zijn gekoppeld aan acht doelen van jeugdliteratuuronderwijs: kritisch denken, inzicht in eigen emoties, zingeving, empathisch vermogen, horizon verbreden, verbeeldingskracht, verhaalanalyse en leessmaakontwikkeling. Dit zorgt ervoor dat de docent gemakkelijk didactische keuzes kan maken.De Leescyclus is bedoeld voor aankomende en ervaren docenten die (jeugd)literatuurlessen geven in het voortgezet onderwijs of het mbo. Daarnaast kunnen de kaarten worden gebruikt door alle professionals die het lezen willen bevorderen.https://www.epo.be/nl/boeken/9789046909119/de-leescyclus-iris-kamp-yvette-jansen


Multi
Woordjes leren met Lana : school
Authors: ---
ISBN: 9789059245402 9059245407 9789059244856 Year: 2018 Publisher: Mechelen Hip Hip Speels Leren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het kleurenmonster is een bordspel dat kinderen helpt om hun emoties te herkennen en te beheersen. Het bordspel is gebaseerd op het gelijknamige prentenboek. Het spel draait om de emoties liefde, geluk, verdriet, boosheid, angst en kalmte en nodigt de spelers uit om te vertellen over ervaringen met deze emoties.


Object
Klankwijs
Author:
ISBN: 9028014047 Year: 1991 Publisher: Amsterdam Meulenhoff Educatief

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 90 << page
of 9
>>
Sort by