Listing 1 - 10 of 90 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Spelend leren, daar draait het om! Met Loco oefent je kind spelenderwijs belangrijke vaardigheden. Op school en thuis. Want spelend leren, daar draait het om. Sinds 1968, wie kent het niet! Kijken, zoeken en ontdekken.
Didactics of mathematics --- taalspelletjes --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- wiskundige initiatie --- rekenspelletjes
Choose an application
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- aanvankelijk lezen --- moedertaalonderwijs --- Aanvankelijk lezen --- Taalspelletjes --- ontluikend lezen --- spelmaterialen --- taalspelletjes --- Games
Choose an application
Wat weet je over Frankrijk? Ontdek alles over de Franse plaatsen, monumenten en producten.
Frans --- Kaartspelen --- Frankrijk --- Games --- Didactics of French --- Primary education --- taalspelletjes --- didactische werkvormen
Choose an application
Didactics of French --- taalspelletjes --- Frans --- didactische werkvormen --- Franse taal ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Games
Choose an application
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- aanvankelijk lezen --- moedertaalonderwijs --- Aanvankelijk lezen --- Auditieve analyse --- Taalspelletjes --- Games
Choose an application
educatieve spellen --- Frans --- didactiek --- fran 485.2 --- taalspelletjes --- didactiek secundair onderwijs - Franse taal en letterkunde
Choose an application
Blijf altijd spelen is een praktisch handboek voor begeleiders en mantelzorgers van mensen met dementie. Het biedt talrijke uitgewerkte voorbeelden van eenvoudige creatieve activiteiten waar mensen uit deze doelgroep plezier aan kunnen beleven en waarmee ze onderlinge sociale contacten kunnen maken. Veel van deze activiteiten kunnen ook in een individuele setting gebruikt worden. De spelvormen zijn in de praktijk uitgeprobeerd bij mensen met de leeftijdsgroep kwetsbare ouderen van 60 plus. Ook zonder speciale opleiding kan elke begeleider deze spelvormen gebruiken. Het boek wordt ingeleid met een sociaal-agogisch en organisatorisch deel, waarna in het tweede deel 100 activiteiten volgen. De spelvormen zijn overwegend kort van duur, ingedeeld naar niveau en voorzien van praktische informatie. Ze zijn verdeeld is zes categorieën: • Taalexpressie • Werken met foto’s • Dans en beweging • Tekenen en vormgeven • Creatief spel • Spelen met muziek Over de auteurs: Drs. Joan ten Hoonte is onderwijskundige met ervaring in het speciaal onderwijs. Zij doceerde onderwijspsychologie en met studenten voerde zij projecten ‘Kunst en dementie’ uit in verzorgingshuizen. Paul Rooyackers was jarenlang dans en theaterdocent in lager, middelbaar en hoger onderwijs, en bouwde veel spel-ervaring op bij doelgroepen in de zorgsector. Hij schreef talrijke praktische boeken op het gebied van dans, drama, theater en taal.
Geriatrics --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- taalspelletjes --- bewegingsspelen --- fotografie --- muziek --- dementie --- activiteitenbegeleiding --- tekenen
Choose an application
Elke docent Nederlands heeft behoefte aan kwalitatief goed lesmateriaal dat eenvoudig is in te zetten. De Leescyclus voorziet hierin en bestaat uit twee kaartensets: een set met lesactiviteiten en een set met verdiepende vragen en stellingen die de basis vormen voor een boekgesprek. De kaarten zijn een aanvulling op het boek Jeugdliteratuur en didactiek, waarin de didactiek van De Leescyclus wordt gepresenteerd, maar zijn ook los te gebruiken.Het vakdidactische model De Leescyclus bestaat uit vier fasen en helpt bij het vormgeven van lessen jeugdliteratuur, zodat het lezen wordt bevorderd en leerlingen hun literaire competentie verder kunnen ontwikkelen. De kaarten met lesactiviteiten zijn in te zetten in alle vier de fasen van De Leescyclus: de inspiratiefase, de keuzefase, de leesfase en de verdiepingsfase. De boekgesprekkaarten zijn specifiek voor de verdiepingsfase bedoeld. Alle kaarten zijn gekoppeld aan acht doelen van jeugdliteratuuronderwijs: kritisch denken, inzicht in eigen emoties, zingeving, empathisch vermogen, horizon verbreden, verbeeldingskracht, verhaalanalyse en leessmaakontwikkeling. Dit zorgt ervoor dat de docent gemakkelijk didactische keuzes kan maken.De Leescyclus is bedoeld voor aankomende en ervaren docenten die (jeugd)literatuurlessen geven in het voortgezet onderwijs of het mbo. Daarnaast kunnen de kaarten worden gebruikt door alle professionals die het lezen willen bevorderen.https://www.epo.be/nl/boeken/9789046909119/de-leescyclus-iris-kamp-yvette-jansen
Lezen --- Jeugdliteratuur --- Didactiek --- Leesbevordering --- Literatuuronderwijs --- Dutch literature --- taalspelletjes --- literatuur --- SO (secundair onderwijs) --- leesbevordering --- didactische werkvormen
Choose an application
Het kleurenmonster is een bordspel dat kinderen helpt om hun emoties te herkennen en te beheersen. Het bordspel is gebaseerd op het gelijknamige prentenboek. Het spel draait om de emoties liefde, geluk, verdriet, boosheid, angst en kalmte en nodigt de spelers uit om te vertellen over ervaringen met deze emoties.
Prentenboeken --- Nederlands --- Woordenschat --- School --- Didactics of languages --- Didactics of Kindergarten --- taalspelletjes --- tweede-taalverwerving --- woordenschat --- taalverwerving --- Dutch literature
Choose an application
Aanvankelijk lezen --- Lager onderwijs --- Taalspelletjes --- Taal: spelling: lagere school --- Games --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- aanvankelijk lezen --- moedertaalonderwijs
Listing 1 - 10 of 90 | << page >> |
Sort by
|