Narrow your search

Library

UCLL (421)

VIVES (316)

Odisee (295)

Thomas More Kempen (280)

KU Leuven (247)

Arteveldehogeschool (243)

Thomas More Mechelen (239)

Hogeschool Gent (212)

KBR (204)

UGent (188)

More...

Resource type

book (419)

object (6)

digital (5)

audio (3)

film (3)

More...

Language

Dutch (351)

English (59)

Undetermined (8)

French (2)

German (1)


Year
From To Submit

2023 (1)

2022 (2)

2021 (3)

2020 (7)

2019 (8)

More...
Listing 1 - 10 of 421 << page
of 43
>>
Sort by

Book
Om de kwaliteit van het leermiddel
Authors: --- --- ---
ISBN: 9027613966 Year: 1989 Publisher: Meerhout Infoboek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Over leerlingen, leraars en leergroepen
Authors: --- ---
ISBN: 9033403579 Year: 1982 Publisher: Leuven Amersfoort Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Straffen in de opvoeding.
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9052560501 Year: 1991 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Begeleiding van beginnende docenten.
Author:
ISBN: 9053830014 Year: 1992 Publisher: Amsterdam VU Uitgeverij


Multi
Spiegels spreken: de ontwikkeling van het zelfbeeld in opvoeding en onderwijs
Author:
ISBN: 9025598897 Year: 1978 Publisher: Nijmegen Dekker en van de Vegt


Book
Management information and performance : indicators in higher education : an international issue
Authors: --- --- ---
ISBN: 9023225023 Year: 1990 Publisher: Assen Van Gorcum


Book
Als lesgeven lastig is : strategieën om weer grip te krijgen
Author:
ISBN: 9789461181466 Year: 2013 Publisher: Vlissingen Bazalt Educatieve Uitgaven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Lesgeven is niet altijd een feest : ongemotiveerde leerlingen, verouderd lesmateiraal, een agenda vol vergaderingen en een schoolleiding die haar leraren niet altijd op waarde schat. Soms lopen de frustraties zo hoog op, dat lesgeven echt lastig wordt. Voor de klas staan voelt dan als een overlevingsstrijd. Op zulke momenten zouden zelfst de beste leraren af kunnen haken. Mendler, oud-docent en schoolpsycholoog, biedt praktische tips aan leraren die onder druk staan. Hij bespreekt de beste manieren om het enthousiasme en het plezier in lesgeven terug te krijgen. Met dit boek helpt hij leraren om stress terug te dringen en weer voldoening te vinden in hun werk. Mensler richt zich in eerste instantie op de leraar zelf, maar biedt ook veel suggesties voor de schoolleiding. Een goede leraar zil immers erkenning, waardering en steun voor zijn werk. Dat is de taak van de schoolleiding; Mendler beschrijft hoe die taak het beste kan worden vormgegeven.

Teaching for thinking
Authors: --- ---
ISBN: 1557983755 Year: 1996 Publisher: [Place of publication not identified] American Psychological Association


Book
Praktische didactiek voor omgevingsonderwijs: de eigen omgeving in mens- en maatschappijvakken van de basisvorming
Author:
ISBN: 9062839940 Year: 1995 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veel leraren hanteren al lang de directe omgeving van de school als bron van kennis en onderwijs. De eigen omgeving is daarbij geen doel op zich, maar fungeert vooral als schatkamer van gegevens, observatiemogelijkheden en voorbeelden. Omgevingsonderwijs is niet voor niets opgenomen in de kerndoelen binnen de basisvorming: het is sterk toepassingsgericht, besteedt veel aandacht aan het ontwikkelen van vaardigheden en bevordert zowel de samenhang binnen de maatschappijvakken, als tussen deze vakken en de natuurwetenschappelijke vakken. Dit boek biedt de (aanstaande) leraar een praktische leidraad bij het ontwikkelen van lesmateriaal en toetsen. Het methodisch gedeelte geeft suggesties over directe waarneming door veldwerk en hoe je bronnen als kaarten, dataverzamelingen, archieven en fotomateriaal kunt gebruiken. Daarnaast maken concrete opdrachten, voorbeelden en suggesties voor bruikbare materialen duidelijk hoe omgevingsonderwijs in de praktijk gestalte kan krijgen. (Bron: covertekst)


Book
Marketing : de essentie
Authors: --- ---
ISBN: 9789043095051 9789043016742 9043016748 9043095052 Year: 2009 Publisher: Amsterdam Pearson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek biedt een compact en helder overzicht van de belangrijkste begrippen en principes van marketing. In de negende editie van dit succesvolle boek staan de nieuwste inzichten in het marketingdenken centraal. De auteurs leggen uit hoe marketing waarde kan creëren voor klanten, in samenwerking met andere bedrijfsfuncties en externe marketingpartners. Actuele en aansprekende praktijkvoorbeelden uit Nederland en Vlaanderen verduidelijken de theorie. In een bijlage wordt uitgebreider ingegaan op de SWOT-analyse en het marketingplan. Op de bijhorende website (www.pearsoneducation.nl/kotler) zijn per hoofdstuk cases en oefenmateriaal en powerpointpresentaties opgenomen. Daarnaast kunnen studenten met behulp van meerkeuzevragen de opgedane kennis testen. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 10 of 421 << page
of 43
>>
Sort by