Listing 1 - 10 of 1042 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Alleen organisaties die zich vlot aanpassen, zullen overleven in de snel veranderende samenleving van vandaag. De grootste valkuil daarbij is het management dat de menselijke factor onderschat. Hoe krijg je medewerkers zo ver dat ze, ondanks hun weerstand tegen alles wat nieuw is, al dansend de opeenvolgende golven van verandering doorstaan? Dit zakboekje beschrijft op basis van een wetenschappelijk beproefd veranderingsmodel vijf eenvoudige stappen om je medewerkers en organisatie, in die volgorde, mee te nemen in grote of kleine veranderingen.
Management --- Organisaties, gedrag --- Organisaties, verandering --- Veranderingsmanagement
Choose an application
Jos van der Horst was als veranderkundige ruim dertig jaar betrokken bij de meest uiteenlopende veranderprocessen in non-profitorganisaties. In de loop van de jaren ontmoette hij veel professionals met stevige kritiek op de grote toekomstplannen en veranderambities waarmee zij te maken kregen. Professionals die ?nee? zeiden tegen bijvoorbeeld marktwerking, klant- en marktgerichtheid, ondernemerschap, doelmatiger werken, evidence based methodieken, nieuwe spelregels of partnerships, zelfsturende teams, integrale samenwerking, decentralisering of juist centralisering, budgetkortingen, wijkteams, of reorganisaties en fusies.In het leeuwendeel van de gesprekken met deze rebellen werd al snel duidelijk dat niemand zat te wachten op hun kritische geluiden. Integendeel, vanaf het allereerste overleg over het lonkende toekomstperspectief was er in hun organisatie een grote behoefte aan positief ingestelde en enthousiast reagerende mensen die zich volop wilden inzetten voor de realisatie van het geschetste vergezicht. Rebellen leiden immers af, staan in de weg, zorgen voor ruis en gedoe en tasten de kracht en de motivatie van het team aan. In veruit de meeste verandertrajecten stellen rebellen en voorstanders zich tegenover elkaar op. Vaak is sprake van patstellingen die alleen doorbroken lijken te kunnen worden met stevige conflicten.Van der Horst schreef dit boek eerst en vooral voor de kritische rebellerende professionals die zich keren tegen een kanteling, transformatie, reorganisatie, herstructurering, ombuiging, (re)vitalisering, of hoe de voorgestane verandering ook wordt genoemd. Zij komen daardoor meer en meer in een voor hen ingewikkelde situatie terecht waarin bestuurders, managers en collega?s hen negeren of zich tegen hen keren. In dit boek beschrijft hij wat er voor nodig is, om een weg te vinden in dit soort situaties.(bron: https://www.swpbook.com/boeken/4/communicatie-management-en-organisatie/2079/rebel-met-een-reden)
Veranderingsmanagement --- werkoverleg --- 65.014 --- Organisaties --- Organisatie
Choose an application
International agencies --- Internationale organisaties. --- International agencies.
Choose an application
Accountability is voor veel organisaties inmiddels een geïntegreerd onderdeel van professionele communicatie geworden. In die organisaties zijn 'doen we de goede dingen?' en 'doen we ze goed?' vragen die vanzelfsprekend zijn in de dagelijkse praktijk. Maar waar begin je als organisatie, afdeling of professional met accountability van communicatie?Uitgemeten behandelt alle stappen in de accountabilitycyclus. Ze zijn gebaseerd op ervaringen uit de praktijk, bij verschillende organisaties binnen de overheid en het bedrijfsleven. Het boek biedt een kader voor 'doenkers': professionals die strategie en onderbouwing belangrijk vinden, maar ook leren door te 'doen' in de praktijk. Aan de hand van voorbeelden, methodieken en werkvormen kun je de accountabilitycyclus voor en met je eigen organisatie doorlopen. De accountabilitycyclus heeft de volgende voordelen:Op basis van de accountabilitycyclus laat je zien hoe communicatie bijdraagt aan de doelstellingen van de organisatie.Het helpt je als afdeling of professional om te beoordelen waarvoor je verantwoordelijkheid wil of kan nemen en waarover je verantwoording kunt afleggen.Door de cyclus te volgen, draag je bij aan kwaliteitsverbetering en professionalisering van communicatie.Bron : http://www.adfoshop.nl
Mass communications --- communicatiemanagement --- massacommunicatie --- Accountability --- Effectiviteit --- Effectieve communicatie --- Prestatiemeting --- Bedrijfscommunicatie --- Communicatie --- Organisaties. --- Communicatie ; organisaties
Choose an application
#PEDA *7.35 --- Management ; opleidingen --- opleiding in organisaties --- 658.37
Choose an application
Management --- Organisaties --- Organisatieleer --- Oefeningen --- Organisatiemanagement --- E07028.jpg --- Organisatie --- Oefening
Choose an application
Afhankelijkheid van alcohol begint al snel. Het is een fabeltje dat je iedere dag laveloos moet zijn om van een verslaving te spreken. In Succesvol minderen of stoppen met alcohol laat Michael Niclaus je op een andere manier naar alcohol kijken. Hij doet je nadenken over je drinkgedrag, doorprikt diverse mythes over alcohol en helpt je om minder of niet meer te drinken. Via eenvoudige oefeningen word je je bewust van de patronen die aan de basis liggen van problematisch drankgebruik. Stoppen met drinken gaat verder dan alcohol opgeven, de volgende stap is nuchter blijven. Ook hier besteedt de auteur uitgebreid aandacht aan vanuit zijn eigen ervaringen. De getuigenissen in het boek zijn ongetwijfeld voor velen herkenbaar.
verslaving --- alcoholisme --- 613.8 --- C5 --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven
Choose an application
personeelsbeleid, methoden --- rationalisatie in organisaties --- 658.31 --- 65.012
Choose an application
bedrijfsstrategie --- analyse van organisaties --- 65 --- 65.012 --- Marketing --- Bedrijfsorganisatie
Choose an application
projectmanagement --- samenwerking in organisaties --- communicatie in organisaties --- 65.012.4 --- 65.012 --- Business economics --- teamwork --- management --- conflicthantering
Listing 1 - 10 of 1042 | << page >> |
Sort by
|