Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Volgen voor gevorderden
Author:
ISBN: 9789400505698 9400505698 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Levboeken

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als er één thema dominant is in de managementliteratuur van de afgelopen decennia, dan is het wel leiderschap. Logisch. Onze wereld is er niet rustiger op geworden. Alles verandert, stuitert op en neer, maakt het oude in één klap achterhaald. Onze behoefte aan richting en leiderschap is dus niet zo gek. Die leiderschapsmedaille heeft twee kanten: daar waar geleid wordt, wordt immers ook gevolgd. Dit boek benadert het thema `volgerschap vanuit allerlei invalshoeken. Dat levert inzichten op waar je iets aan hebt als je leiding ontvangt. En óók als je leiding geeft. Sterke volgers zijn leidende volgers: hun volgen is niet slaafs of passief, ze kiezen bewust voor hun positie en geven tegendruk vanuit een goed functionerend innerlijk kompas. Krachtige leiders geven volgers de ruimte om hun positie in te nemen. Door het gezamenlijk doel centraal te stellen. Door feedback te vragen. Door te luisteren en aan te sluiten. Goede leiders zijn dus ook volgende leiders. Volgen voor Gevorderden laat zien dat volgerschap minstens zo belangrijk is als leiderschap. Het boek verrast, laat je meedenken, is humoristisch en verdiepend en zit vol verhalen en voorbeelden.Bron : http://www.bol.com


Book
De brug bouwen terwijl je erover loopt : een gids voor leidinggeven bij verandering
Author:
ISBN: 9052614849 9789052614847 Year: 2004 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Studie over de eigenschappen en vaardigheden die van bedrijfsleiders worden gevergd bij diepgaande veranderingen binnen ondernemingen.


Book
Emotionele intelligentie en management : de kracht van emoties begrijpen en benutten
Authors: ---
ISBN: 9789045531410 Year: 2010 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de professionele omgeving werden emoties lang gezien als elementen die de klare kijk verstoren. Ze waren dan ook vaak volledig verbannen uit de onderneming. Het zijn de recente ontdekkingen in de psychologie van de emoties en de affectieve neurowetenschappen hebben er echter op gewezen dat emoties ook nuttig zijn, zo niet noodzakelijk gekoppeld aan een management en een leiderschap van hoog niveau. Bedoeld voor diegenen die werkzaam zijn in het bedrijfsleven, richt Emotionele intelligentie en management zich in de eerste plaats tot de mens die zich vertoeft in iedere manager. Het boek stelt u in staat om de rijkdom van emoties in het professionele leven onder de knie te krijgen via concrete tools. Het eerste deel geeft een beeld van het concept emotionele intelligentie. Het tweede deel biedt enkele toepassingen van emotionele intelligentie in verband met verscheidene organisatorische kaders. Ten slotte vatten de praktische steekkaarten aan het einde van dit werk de belangrijkste tools samen van het omgaan met emoties. (Bron: www.uitgeverijdeboeck.be)


Book
Leiderschap op halve kracht : de valkuil voor de moderne leider !
Author:
ISBN: 9789033489532 Year: 2012 Volume: 5 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leiderschap is en blijft een klassieker in de literatuur. Des te verrassender is het om vast te stellen dat we leiderschap blijven benaderen als een zeer theoretisch verhaal waarbij de excellente en bijna onbereikbare leidersmoraal beschreven wordt. Dit leiderschapsideaal blijkt in de realiteit echter niet gemakkelijk te realiseren. Leiders lijken te lijden aan een vorm van uitstelgedrag waarbij het nemen van beslissingen geschuwd wordt. Gegeven het belang van de relatie tussen effectief leiderschap en het nemen van beslissingen is het duidelijk dat deze vorm van uitstelgedrag een van de grote recente leiderschapsproblemen is. Onze leiders lijken inderdaad leiderschap op halve kracht te demonstreren.Waarom stellen leiders beslissingen uit ? Beseffen ze dat zelf ? Kunnen ze dat voorkomen ? De bedoeling van dit boek is om meer inzicht te geven in de redenen waarom we gemakkelijk beslissingen uitstellen en welke psychologische en situationele factoren hieraan ten grondslag liggen. Deze inzichten zullen leiders bewuster maken van de problemen die samengaan met uitstelgedrag en hen tonen hoe ze deze kennis ten goede kunnen gebruiken. Met deze doelstelling voor ogen probeert dit boek aan de hand van wetenschappelijke inzichten duidelijk te maken waarom het irrationele uitstelgedrag een leiderschapsprobleem is en geeft het op een open en gemakkelijk te begrijpen manier suggesties hoe leiders hiermee kunnen omgaan.Bron : http://www.uitgeverijacco.be

The speed of trust : the one thing that changes everything
Authors: ---
ISBN: 9781416549000 1416549005 9781416549000 074329730X Year: 2006 Publisher: New York Free Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book challenges our age-old assumption that trust is merely a soft, social virtue, and instead demonstrates that it is a hard-edged, economic driver--a learnable and measurable skill that makes organizations more profitable, people more promotable, and relationships more energizing. CEO Covey informs readers how to inspire lasting trust in their personal and professional relationships, and in so doing to create unparalleled success and sustainable prosperity in every dimension of life. He shows business, government, and education leaders how to quickly and permanently gain the trust of their clients, coworkers, partners, and constituents. Like a ripple in the pond, trust begins within each of us personally, continues into our relationships, expands into our organizations, extends into our marketplace relationships, and ultimately encompasses our global society. Covey presents a road map to establish trust on every level, build character and competence, enhance credibility, and create leadership that inspires confidence.--From publisher description.


Book
De managementmythe : managementconsulting, heden, verleden en onzin.
Authors: ---
ISBN: 9789029080699 Year: 2010 Publisher: Amsterdam Meulenhoff


Book
Creative jumpers : businessmodellen van groeiondernemingen in creatieve industrieën
Authors: ---
ISBN: 9789033488528 9033488523 Year: 2012 Volume: 4 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Creativiteit en een uniek aanbod alleen zijn geen garantie voor succes van ondernemers in de creatieve industrieën. De veranderende context heeft de druk op deze creatieve ondernemers enorm verhoogd. Het kunnen overleven en doorgroeien in deze veeleisende sectoren vereist dat de creativiteit vertaald wordt in een aangepast businessmodel. Maar wat maakt hierbij nu precies het verschil ? Hoe slagen sommige ondernemers erin hun creatief idee ook commercieel leefbaar te maken en te houden ? Is het mogelijk om tot een algemeen geldend succesrecept te komen ? Wij proberen dit door het verhaal te vertellen van elf groeiende ondernemingen binnen de creatieve industrieën. Meer specifiek beschrijven we in deze collectie de businessmodellen van deze ondernemers. Zonder exhaustief te willen zijn, hebben we oog voor de breedte en diepte van de creatieve industrieën (van beeldende kunst tot gameontwikkeling). Vanuit de eigenheid van elk van deze ondernemers en met een praktisch perspectief wordt uiteengezet hoe deze ondernemingen door middel van hun businessmodel op een doordachte wijze de specifieke uitdagingen aangaan en duurzame groei mogelijk maken.Met de diversiteit aan casestudies willen we ook de verschillende aspecten van het ondernemen in de creatieve industrieën illustreren. Hierdoor levert het boek concrete handvatten voor ondernemers die een groeisprong ambiëren in de creatieve industrieën of voor ondernemers in de 'nieuwe economie' waarin service, kennis en creativiteit de sleutel zijn tot een concurrentievoordeel.Bron : http://www.acco.be


Book
Vergroot de veerkracht in jezelf en je team : oplossingsgerichte wegwijzer in een tijd van snelle veranderingen
Authors: ---
ISBN: 9789020983296 Year: 2009 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vergroot de veerkracht leert u hoe uw veerkracht te ontwikkelen. De auteurs zijn in verschillende organisaties en in hun eigen leven oplossingsgericht op zoek gegaan naar de manier waarop mensen erin slagen om sterker te worden door uitdagingen, tegenslagen en moeilijkheden op het werk. U vindt hier dan ook een schat aan kennis, inspiratie en adviezen om succesvoller om te gaan met verandering. (Bron: www.lannoo.be)

Organizational behavior
Author:
ISBN: 0765615258 9780765615268 0765615266 076561524X 0765615231 1315702010 9786610912520 1280912529 0765621835 9780765615244 9780765615282 9780765615305 9780765615299 0765615274 0765615282 9780765619907 9780765619914 9780765619907 9780765619921 9781315701974 9781317463443 9781317463450 9781315701998 9781317463504 9781317463511 9780765615275 9781315701981 9781317463474 9781317463481 9781315702018 9781317463566 9781317463573 9780765615237 9781315702001 9781317463535 9781317463542 9780765615251 1317463587 1317463579 9780765621832 9780765621849 0765621843 9781317463580 0765624338 9780765624338 9781280912528 6610912521 Year: 2005 Publisher: Abingdon, Oxon ; New York, NY : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Volume 5 This volume makes available in one place the large body of research that has been developed over the years on role motivation theory. Author Jack Miner has always been concerned with unconscious factors in human experience, and this work is designed to give proper emphasis to their role in organizational behavior. Part I reviews the current status of projective techniques and the recent work that has been done on unconscious motivation. Part II covers Miner's significant research in the field, from his early work at the Atlantic Refining Company to his career-long leadership studies of Princeton University graduates. The chapters in Part III involve psychometric data analysis, meta-analysis, and factor analysis.

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by