Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Als er één thema dominant is in de managementliteratuur van de afgelopen decennia, dan is het wel leiderschap. Logisch. Onze wereld is er niet rustiger op geworden. Alles verandert, stuitert op en neer, maakt het oude in één klap achterhaald. Onze behoefte aan richting en leiderschap is dus niet zo gek. Die leiderschapsmedaille heeft twee kanten: daar waar geleid wordt, wordt immers ook gevolgd. Dit boek benadert het thema `volgerschap vanuit allerlei invalshoeken. Dat levert inzichten op waar je iets aan hebt als je leiding ontvangt. En óók als je leiding geeft. Sterke volgers zijn leidende volgers: hun volgen is niet slaafs of passief, ze kiezen bewust voor hun positie en geven tegendruk vanuit een goed functionerend innerlijk kompas. Krachtige leiders geven volgers de ruimte om hun positie in te nemen. Door het gezamenlijk doel centraal te stellen. Door feedback te vragen. Door te luisteren en aan te sluiten. Goede leiders zijn dus ook volgende leiders. Volgen voor Gevorderden laat zien dat volgerschap minstens zo belangrijk is als leiderschap. Het boek verrast, laat je meedenken, is humoristisch en verdiepend en zit vol verhalen en voorbeelden.Bron : http://www.bol.com
Leidinggeven --- Managementvaardigheden --- Management --- Teamwerk --- Organisatiestructuur --- 005.32 --- leiderschap --- leidinggeven --- Organisatiegedrag, organisational behaviour. Managementpsychologie --- Leiderschap
Choose an application
Studie over de eigenschappen en vaardigheden die van bedrijfsleiders worden gevergd bij diepgaande veranderingen binnen ondernemingen.
Changement Verandering --- Leadership Leadership --- 366.41 --- leiderschap --- leiding geven --- veranderingsmanagement --- bedrijven, management --- managementvaardigheden --- organisaties, verandering --- Leidinggeven --- 005.32 --- leidinggeven --- Organisatiegedrag, organisational behaviour. Managementpsychologie --- Leiderschap --- Management --- Verandering --- Managementvaardigheden
Choose an application
In de professionele omgeving werden emoties lang gezien als elementen die de klare kijk verstoren. Ze waren dan ook vaak volledig verbannen uit de onderneming. Het zijn de recente ontdekkingen in de psychologie van de emoties en de affectieve neurowetenschappen hebben er echter op gewezen dat emoties ook nuttig zijn, zo niet noodzakelijk gekoppeld aan een management en een leiderschap van hoog niveau. Bedoeld voor diegenen die werkzaam zijn in het bedrijfsleven, richt Emotionele intelligentie en management zich in de eerste plaats tot de mens die zich vertoeft in iedere manager. Het boek stelt u in staat om de rijkdom van emoties in het professionele leven onder de knie te krijgen via concrete tools. Het eerste deel geeft een beeld van het concept emotionele intelligentie. Het tweede deel biedt enkele toepassingen van emotionele intelligentie in verband met verscheidene organisatorische kaders. Ten slotte vatten de praktische steekkaarten aan het einde van dit werk de belangrijkste tools samen van het omgaan met emoties. (Bron: www.uitgeverijdeboeck.be)
Arbeids- en organisatiepsychologie --- management. --- Primary groups --- emoties --- management --- organisatiepsychologie --- Business policy --- Affective and dynamic functions --- EQ (emotioneel quotiënt) --- 005.32 --- emoties (gevoelens) --- emotionele intelligentie --- relaties --- Emotionele intelligentie --- 415.3 --- E100836.jpg --- Leidinggeven --- Management --- 159.942 --- 658.3 --- Organisatiegedrag, organisational behaviour. Managementpsychologie --- Conflicthantering --- Verandering --- Managementvaardigheden
Choose an application
Leiderschap is en blijft een klassieker in de literatuur. Des te verrassender is het om vast te stellen dat we leiderschap blijven benaderen als een zeer theoretisch verhaal waarbij de excellente en bijna onbereikbare leidersmoraal beschreven wordt. Dit leiderschapsideaal blijkt in de realiteit echter niet gemakkelijk te realiseren. Leiders lijken te lijden aan een vorm van uitstelgedrag waarbij het nemen van beslissingen geschuwd wordt. Gegeven het belang van de relatie tussen effectief leiderschap en het nemen van beslissingen is het duidelijk dat deze vorm van uitstelgedrag een van de grote recente leiderschapsproblemen is. Onze leiders lijken inderdaad leiderschap op halve kracht te demonstreren.Waarom stellen leiders beslissingen uit ? Beseffen ze dat zelf ? Kunnen ze dat voorkomen ? De bedoeling van dit boek is om meer inzicht te geven in de redenen waarom we gemakkelijk beslissingen uitstellen en welke psychologische en situationele factoren hieraan ten grondslag liggen. Deze inzichten zullen leiders bewuster maken van de problemen die samengaan met uitstelgedrag en hen tonen hoe ze deze kennis ten goede kunnen gebruiken. Met deze doelstelling voor ogen probeert dit boek aan de hand van wetenschappelijke inzichten duidelijk te maken waarom het irrationele uitstelgedrag een leiderschapsprobleem is en geeft het op een open en gemakkelijk te begrijpen manier suggesties hoe leiders hiermee kunnen omgaan.Bron : http://www.uitgeverijacco.be
Attitudes dans les organisations --- Comportement dans les organisations --- Comportement organisationnel --- Organisatiegedrag --- Organisations [Comportement dans les ] --- Organizational behavior --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Leiderschap --- #KVHB:Uitstelgedrag --- leiderschap --- 366.41 --- beslissingen --- leiding geven --- schoolmanagement --- Coaching --- teamontwikkeling --- Leidinggeven --- Managementvaardigheden --- Management --- Besluitvorming --- Leadership --- Psychological aspects --- Leiderschap
Choose an application
This book challenges our age-old assumption that trust is merely a soft, social virtue, and instead demonstrates that it is a hard-edged, economic driver--a learnable and measurable skill that makes organizations more profitable, people more promotable, and relationships more energizing. CEO Covey informs readers how to inspire lasting trust in their personal and professional relationships, and in so doing to create unparalleled success and sustainable prosperity in every dimension of life. He shows business, government, and education leaders how to quickly and permanently gain the trust of their clients, coworkers, partners, and constituents. Like a ripple in the pond, trust begins within each of us personally, continues into our relationships, expands into our organizations, extends into our marketplace relationships, and ultimately encompasses our global society. Covey presents a road map to establish trust on every level, build character and competence, enhance credibility, and create leadership that inspires confidence.--From publisher description.
Business ethics. --- Success in business. --- 005.32 --- Business --- Business failures --- Creative ability in business --- Prediction of occupational success --- Businesspeople --- Commercial ethics --- Corporate ethics --- Corporation ethics --- Professional ethics --- Wealth --- organisatiegedrag --- persoonlijke effectiviteit --- Moral and ethical aspects --- Business ethics --- Success in business --- Management --- Relatiemarketing --- Managementvaardigheden
Choose an application
Business management --- #SBIB:316.334.2A551 --- 098 Bedrijfskunde --- Consultants Consultants --- Management Management --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Management --- 005.32 --- bedrijfskunde --- strategisch management --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Organisatiegedrag, organisational behaviour. Managementpsychologie --- 431 --- management --- opleiding management --- formation management
Choose an application
Creativiteit en een uniek aanbod alleen zijn geen garantie voor succes van ondernemers in de creatieve industrieën. De veranderende context heeft de druk op deze creatieve ondernemers enorm verhoogd. Het kunnen overleven en doorgroeien in deze veeleisende sectoren vereist dat de creativiteit vertaald wordt in een aangepast businessmodel. Maar wat maakt hierbij nu precies het verschil ? Hoe slagen sommige ondernemers erin hun creatief idee ook commercieel leefbaar te maken en te houden ? Is het mogelijk om tot een algemeen geldend succesrecept te komen ? Wij proberen dit door het verhaal te vertellen van elf groeiende ondernemingen binnen de creatieve industrieën. Meer specifiek beschrijven we in deze collectie de businessmodellen van deze ondernemers. Zonder exhaustief te willen zijn, hebben we oog voor de breedte en diepte van de creatieve industrieën (van beeldende kunst tot gameontwikkeling). Vanuit de eigenheid van elk van deze ondernemers en met een praktisch perspectief wordt uiteengezet hoe deze ondernemingen door middel van hun businessmodel op een doordachte wijze de specifieke uitdagingen aangaan en duurzame groei mogelijk maken.Met de diversiteit aan casestudies willen we ook de verschillende aspecten van het ondernemen in de creatieve industrieën illustreren. Hierdoor levert het boek concrete handvatten voor ondernemers die een groeisprong ambiëren in de creatieve industrieën of voor ondernemers in de 'nieuwe economie' waarin service, kennis en creativiteit de sleutel zijn tot een concurrentievoordeel.Bron : http://www.acco.be
ondernemingsstrategieën --- businessplanning --- Organization theory --- creatieve expressie --- Creative ability in business --- Case studies --- Corporations --- Growth --- Success in business --- PXL-Business 2015 --- ondernemen --- creatieve sector --- 334.722 --- Groeiondernemingen ; businessmodellen --- Management ; succes door creativiteit --- 005.32 --- businessmodel --- creativiteit --- Creativiteit ; ondernemingen --- Organisatiecultuur --- 658 --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- Business management, administration. Commercial organization --- Economie ; private ondernemingen ; familiebedrijven, éénmansbedrijven --- Organisatiegedrag, organisational behaviour. Managementpsychologie --- Creativiteit --- Management --- Managementmodellen --- Casestudies --- Organisatieleer --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat --- Managementmodel --- Casestudy --- Musiceren
Choose an application
Agilité dans l'entreprise --- Attitude (Psychologie) --- Attitude (Psychology) --- Attitudes dans les organisations --- Change (Psychology) --- Change [Organizational ] --- Changement (Psychologie) --- Changement dans l'organisation --- Changement organisationnel --- Comportement dans les organisations --- Comportement organisationnel --- Développement organisationnel --- Flexibilité organisationnelle --- Houding (Psychologie) --- Innovation organisationnelle --- Metabletica --- Metabletics --- Métablétique --- Organisatie--Wijzigingen --- Organisatiegedrag --- Organisation -- Changement --- Organisations [Comportement dans les ] --- Organization development --- Organizational behavior --- Organizational change --- Organizational development --- Organizational innovation --- Verandering (Psychologie) --- soft skills --- employability skills --- veranderingsmanagement
Choose an application
Vergroot de veerkracht leert u hoe uw veerkracht te ontwikkelen. De auteurs zijn in verschillende organisaties en in hun eigen leven oplossingsgericht op zoek gegaan naar de manier waarop mensen erin slagen om sterker te worden door uitdagingen, tegenslagen en moeilijkheden op het werk. U vindt hier dan ook een schat aan kennis, inspiratie en adviezen om succesvoller om te gaan met verandering. (Bron: www.lannoo.be)
Arbeids- en organisatiepsychologie. --- Teamwerk. --- Veranderingsmanagement. --- veranderingsmanagement --- Personnel management --- HRM (human resource management) --- Changement Verandering --- Equipe Team --- Management Management --- 005.32 --- 366.1 --- management --- teamwork --- zelfzorg --- Teamwork (groepsarbeid, werken in groepsverband) --- Veerkracht --- Zelfhulp (zelforganisatie) --- Zelfzorg --- 366.4 --- stress --- personeelsbeleid --- coaching --- veerkracht --- Organisatiegedrag, organisational behaviour. Managementpsychologie --- Inrichting en organisatie --- bedrijfsleiding, management --- verandermanagement --- teamwerk --- Teamwork --- Teammanagement --- Oplossingsgericht --- Human resources management --- 658.3 --- 65.012.6 --- 070 Psychologie --- PXL-Education 2014 --- arbeidspsychologie --- werkomgeving --- zelfhulp --- teammanagement --- Veranderingsmanagement --- Teamwerk --- Bedrijfspsychologie --- Oplossingsgericht werken --- Managementvaardigheden --- Personeelsmanagement --- welzijn --- teamwerking (gez) --- weerbaarheid --- bien-être --- gestion du personnel --- 005.41 --- 120480.jpg --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Industrial psychology --- organisatiepsychologie
Choose an application
Volume 5 This volume makes available in one place the large body of research that has been developed over the years on role motivation theory. Author Jack Miner has always been concerned with unconscious factors in human experience, and this work is designed to give proper emphasis to their role in organizational behavior. Part I reviews the current status of projective techniques and the recent work that has been done on unconscious motivation. Part II covers Miner's significant research in the field, from his early work at the Atlantic Refining Company to his career-long leadership studies of Princeton University graduates. The chapters in Part III involve psychometric data analysis, meta-analysis, and factor analysis.
AA / International- internationaal --- 650 --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- Führungstheorie. --- Motivationstheorie. --- Organisatiegedrag. --- Organizational behavior --- Behavior in organizations --- Management --- Organization --- Psychology, Industrial --- Social psychology --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- #SBIB:35H300 --- #SBIB:316.334.2A500 --- Organisatieleer: algemene werken --- Organisatiesociologie: algemeen --- Employee motivation --- Leadership --- Ability --- Command of troops --- Followership --- Motivation in industry --- Work motivation --- Motivation (Psychology) --- Personnel management --- Goal setting in personnel management --- Comportement organisationnel --- Sociologie des organisations --- Prise de décision --- Motivation (psychologie) --- Personnel --- Organizational sociology --- Decision making --- Aspect psychologique --- Motivation --- Psychological aspects --- Comportement organisationnel. --- Employee motivation. --- Leadership. --- Leiderschap. --- Motivatie. --- Organisationsverhalten. --- Organizational behavior. --- Theorie. --- Motivation. --- Sociologie des organisations. --- Prise de décision. --- Aspect psychologique. --- Prise de décision.
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|