Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Cd-rom bij het gelijknamige boek.
Onderzoeksstrategie --- Methodologie --- Communicatie --- Enquête --- Marktonderzoek --- Communicatie-onderzoek
Choose an application
Een advocatenkantoor wil zijn cliënten adviseren over een nieuwe wet, een juridisch loket wil weten hoe ze een bepaalde doelgroep het beste kunnen voorlichten, en een groot bedrijf wil een juridisch proces digitaliseren, maar allemaal weten ze niet goed hoe. Praktijkgericht juridisch onderzoek richt zich op het oplossen van dit soort problemen.Onderzoek in de juridische praktijk is een toegankelijk en praktisch boek voor studenten die een (afstudeer)onderzoek uitvoeren voor een juridische hbo-opleiding. Hoe krijg je de onderzoeksvraag helder? Welke onderzoeksmethode(n) kies je? Hoe voer je een interview of enquête uit? Theorie, praktijkvoorbeelden en oefeningen wisselen elkaar af. Het boek volgt de stappen die je neemt tijdens het onderzoek: van opdrachtgeversgesprek tot het presenteren van de eindresultaten.Bron : http://www.coutinho.nl
Onderzoek --- Methodologie --- Onderzoeksstrategieën --- Recht --- juridisch onderzoek --- Law --- recht --- handelingsgericht onderzoek --- Onderzoeksstrategie --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Vroeg of laat komen de meeste mensen in of na het hoger onderwijs voor de taak te staan om zelfstandig een onderzoek op te zetten en uit te voeren. Zowel mensen in een beroepspraktijk als afstudeerders en promovendi merken dan dat hun opleiding in het vak methoden van onderzoek ontoereikend is. De reden hiervan is dat het gros van dit onderwijs gaat over hoe een onderzoek moet worden uitgevoerd. Men hoort weinig over hoe je een onderzoek moet ontwerpen.In Het ontwerpen van een onderzoek worden inzichten, richtlijnen en methodieken ontwikkeld voor het maken van een onderzoeksontwerp. Voor de bestudering van dit boek is geen speciale voorkennis vereist. De lezer wordt aan de hand van vele voorbeelden geleidelijk ingevoerd in het creatieve proces van ontwerpen. Aan het eind van elk hoofdstuk staat een stappenplan, dat de lezer kan gebruiken bij het ontwerpen van haar of zijn eigen project.Met ondersteunende website!In deze vierde druk zijn enkele belangrijke aanpassingen, vernieuwingen en uitbreidingen doorgevoerd, zoals een uitbouw van de interventiecyclus, meer variatie in de voorbeelden, een gedegen behandeling van conceptuele modellen en een uitgebreid opgavenpakket. Ook wordt het boek ondersteund door een website www.ontwerpenvaneenonderzoek.nl waar aanvullend lesmateriaal voor studenten en docenten is te vinden.DoelgroepNaast promovendi en afstudeerders behoren ook promotoren en begeleiders tot de doelgroep. Met de geboden inzichten krijgen zij meer greep op hun begeleidersrol en kunnen zij een vlottere uitvoering en betere onderzoeksresultaten bewerkstelligen. Ook praktijkgerichte onderzoekers én hun opdrachtgevers kunnen baat vinden bij het in praktijk brengen van de hier ontwikkelde methodologie van onderzoekontwerp. Bron : http://www.bol.com
Choose an application
Vrijwel elke organisatie maakt gebruik van communicatie om bepaalde doelen te bereiken. Men vraagt zich echter vaak af of de gebruikte vorm van communicatie wel doeltreffend genoeg is. Deze twijfel kan resulteren in het (laten) doen van communicatieonderzoek. Onderzoek vormt zo de basis voor meer gefundeerde keuzes en draagt bij aan een het vergroten van de effectiviteit van de communicatiefunctie.Communicatieonderzoek is bedoeld ter ondersteuning van het onderzoeksbeleid in de communicatiepraktijk. Het boek bestaat uit drie delen. In het eerste deel ligt de focus op de analyse van de relatie tussen communicatie en onderzoek. Het tweede deel behandelt een aantal belangrijke theoretische en praktische zaken uit het onderzoeksveld, zoals het onderzoeksprincipe en het onderzoeksproces. Deel drie bevat een overzicht van de meest bekende vormen van communicatieonderzoek, waaronder pretesten, mediumbereikonderzoek en klantentevredenheidsonderzoek. Ook nieuwe ontwikkelingen komen aan bod, zoals de opkomst van social media en het toenemende belang van accountability. Communicatieonderzoek is geschikt voor studenten van communicatieopleidingen, omdat het een overzicht geeft van de professionele instrumenten waarover zij kunnen beschikken bij de analyse van communicatieproblemen. Daarnaast verschaft dit boek informatie aan communicatiemanagers die hun beleid willen verbeteren met behulp van onderzoek.Bron : http://www.boekenbank.be
Communicatiewetenschap. --- Marketing. --- Onderzoeksmethoden. --- communicatieonderzoek --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Methods in social research (general) --- Mass communications --- communicatie --- Sociologische onderzoeksmethoden (algemeen) --- Massacommunicatie --- Communicatie --- Communicatie-onderzoek --- Onderzoek --- Methodologie --- Onderzoeksstrategieën --- Onderzoeksstrategie --- Ontwikkeling --- Leerlijn
Choose an application
Praktijkonderzoek is niet meer weg te denken uit het hbo. Ook van toekomstige marketing- en communicatieprofessionals wordt verwacht dat ze een onderzoekende houding hebben, kritisch denken en theoretisch en empirisch gefundeerde adviezen geven. Praktijkonderzoek in marketing en communicatie biedt het gereedschap om praktijkonderzoek goed onderlegd uit te voeren. Het boek helpt je bij het opstellen van de centrale onderzoeksvraag en de deelvragen, bij het kiezen van de juiste methodes voor dataverzameling en het analyseren daarvan. Ook ondersteunt het je bij de totstandkoming van het schriftelijk eindproduct: een advies in de vorm van een onderzoeksrapport of scriptie. De theorie is geïllustreerd met voorbeelden uit de marketing- en communicatiepraktijk. Op de website bij het boek staan onder andere kennisclips en voorbeelden van data-analyse. Voor de docent zijn er PowerPointpresentaties, toetsvragen en cases beschikbaar.Voor wieAfstudeerders van hbo-opleidingen op het gebied van marketing en communicatie hebben veel steun aan Praktijkonderzoek in marketing en communicatie. De uitgave past ook binnen een doorlopende onderzoeksleerlijn vanaf het eerste studiejaar.Bron : http://www.coutinho.nl
Verkooptechnieken. --- 001.81 --- dataverzameling --- praktijkonderzoek --- Onderzoeksvragen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Praktijkonderzoek --- Marketing --- Communicatie --- Methodologie --- Data-analyse --- Onderzoeksstrategieën --- Marktonderzoek --- Marketingresearch --- Veldonderzoek --- Onderzoek --- Onderzoeksstrategie --- Financiewezen --- Ontwikkeling --- Leerlijn
Choose an application
Research is a fundamental part of midwifery practice. However, not everyone finds it easy to understand the basic principles, and particularly the language of research. This accessible handbook enables midwives and student midwives to firstly understand how to search and make sense of research evidence, how to write a research proposal and finally how to undertake a research study. The Handbook of Midwifery Research specifically focuses on the needs of midwives and students and helps increase the knowledge and understanding of midwifery research, enabling the reader to undertake research with confidence. With case studies, learning objectives and clear examples throughout, this is an essential purchase for any midwife or student wanting to understand or undertake research. This handbook includes useful tools and techniques to assist midwives and students to keep themselves up-to-date with the best available evidence, enabling them to apply this evidence to their own clinical practice.
wetenschappelijk onderzoek --- vroedkunde --- Gynaecology. Obstetrics --- evidence-based methodiek --- Vroedkunde ; wetenschappelijk onderzoek --- Vroedvrouwen --- Onderzoeksstrategieën --- Methodologie --- Midwifery --- Bevalling --- Vroedkunde --- Nursing specialties --- Midwives --- Research --- Vroedvrouw --- Onderzoeksstrategie
Choose an application
Onderzoeksmethoden is een multidisciplinaire inleiding in de methoden van fundamenteel en praktijkgericht sociaal-wetenschappelijk onderzoek. Aan de hand van interessante en actuele voorbeeldonderzoeken besteden de auteurs aandacht aan het opstellen van een onderzoeksplan, uiteenlopende onderzoekstradities en onderzoeksontwerpen. Binnen elk van deze onderzoeksontwerpen komen operationaliseren, validiteit en betrouwbaarheid aan bod. Daarnaast schetsen de auteurs hoe de gegevens die zijn verzameld binnen zo'n onderzoeksontwerp kunnen worden geanalyseerd en gerapporteerd. Aan de orde komen het grootschalig veldonderzoek, het experiment en quasi-experiment, het etnografisch veldonderzoek, de inhoudsanalyse en het gebruik van bestaande gegevens. Het boek is afgestemd op de didactiek van de methodenleer en bevat per hoofdstuk opgaven rond actuele thema's. Daarnaast is er veel aandacht voor het gebruik van internet. Op www.onderzoeksmethoden9edruk.nl staan extra opdrachten om de methodologische inzichten toe te passen en op een actieve manier te werken met de lesstof. Deze negende druk is geheel geactualiseerd en voorzien van meer voorbeelden uit verschillende onderzoeksdisciplines. Bovendien is er meer aandacht voor de relatie tussen de aard van de probleemstelling en de keuze voor het onderzoeksontwerp. De verschillende onderzoeksontwerpen bestrijken onderwerpen die interessant zijn voor alle hbo- en wo-studenten in de maatschappij- en gedragswetenschappen, maar ook voor studenten in de gezondheidswetenschappen en bestuurs- en managementwetenschappen. Bron : http://www.bol.com
Methods in social research (general) --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- Methodologie --- Onderzoeksmethoden --- Onderzoeksstrategieën --- Onderzoeksvaardigheden --- Mediawijsheid --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Onderzoeksmethode --- Onderzoeksstrategie --- Onderzoeksvaardigheid
Choose an application
Veel leraren en leraren-in-opleiding voeren praktijkonderzoek uit in hun eigen schoolorganisatie. Het is de bedoeling dat zij op een systematische manier antwoorden zoeken op vragen die hun onderwijspraktijk oproept. Praktijkonderzoek in de school biedt hun een leidraad bij het voorbereiden en uitvoeren van dit praktijkonderzoek. Aan de hand van praktische voorbeelden en technieken vertalen de auteurs de basisprincipes van praktijkonderzoek naar het onderwijs. Dat doen zij vanuit een realistische visie op de waarde die het onderzoek kan hebben voor de school, de leraren en de leerlingen. In 2 inleidende hoofdstukken wordt een algemeen beeld geschetst van praktijkonderzoek en de toepassing ervan in het onderwijs. Daarna volgen 7 hoofdstukken waarin telkens een van de kernactiviteiten van praktijkonderzoek centraal staat: oriënteren, richten, plannen, ontwerpen, verzamelen, analyseren en concluderen, en rapporteren en presenteren. Alle hoofdstukken worden afgesloten met oefeningen waarmee (aankomende) leraren hun onderzoeksvaardigheden kunnen trainen, individueel of in groepsverband
Onderzoeksvaardigheden --- Onderwijs --- Nederland. --- onderwijs --- onderzoeksmethoden --- Research on teaching --- Qualitative methods in social research --- praktijkonderzoek --- 301.081 --- 371.012 --- actieonderzoeken --- wetenschappelijk onderzoek --- 003 --- Actieonderzoeken --- Onderzoeksmethoden --- Onderzoeksstrategie --- Praktijkonderzoek --- onderzoekstechnieken --- 458.1 --- sociaal onderzoek --- Onderzoekstechnieken --- onderzoeksvaardigheden --- 001 )* Wetenschappelijke onderzoeksmethoden --- onderzoeksstrategie --- Onderzoeksmethoden ; onderwijs --- 450.49 --- Wetenschappelijk onderzoek --- 100732.jpg --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- Kwalitatieve sociologische onderzoeksmethoden --- Onderwijsonderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek ; algemeen --- Organisatie - Management --- PHL-Education 12 --- onderwijskunde --- onderwijsonderzoek --- Onderwijspraktijk --- Leraren --- Onderzoek --- Rapporteren --- Presenteren --- Leraar --- Directie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Sport --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
3 --- AA / International- internationaal --- 301 --- Sociale wetenschappen: sociologie, politiek, economie, recht, onderwijs --- Techniek van statistische inlichtingen. Organisatie van de statistische enquêtes. Statistische kritiek --- 303.4 --- #VCV monografie 2001 --- #KVHB:Enquete --- #KVHB:Psychodiagnostiek --- #KVHB:Vragenlijsten --- 300.6 --- 305.7 --- enquête --- steekproeven --- vragenlijsten --- enquêtes --- 303.4 Onderzoeksstrategie in de sociale wetenschappen, soorten onderzoek --- Onderzoeksstrategie in de sociale wetenschappen, soorten onderzoek --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Openbare mening --- Qualitative methods in social research --- opinieonderzoek --- marketingonderzoek --- marktonderzoek --- Communicatieve vaardigheden: enquête. --- Social surveys
Choose an application
'Organizational Research Methods' provides an overview of a wide variety of research strategies, and methods of data collection (both qualitative and quantitative). It is suitable for postgraduate, undergraduate and practitioner alike.
Methods in social research (general) --- Organization theory --- Organization --- Organizational behavior --- Organizational sociology --- Methoden en technieken --- Research --- Methodology. --- Research. --- speciale methoden --- 167 --- 65.01 --- 303.4 --- #SBIB:35H300 --- #SBIB:303H30 --- #SBIB:033.IOS --- Wetenschappelijk onderzoek: methodologie; onderzoeksmethoden --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Onderzoeksstrategie in de sociale wetenschappen, soorten onderzoek --- Organisatieleer: algemene werken --- Kwalitatieve methoden: algemeen --- speciale methoden. --- Organizational behavior - Research. --- Organizational sociology - Research. --- Sociology & Social History --- Social Sciences --- Social Change --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- 167 Wetenschappelijk onderzoek: methodologie; onderzoeksmethoden --- 303.4 Onderzoeksstrategie in de sociale wetenschappen, soorten onderzoek --- Speciale methoden. --- Organisation --- Management --- Organizational research --- Behavior in organizations --- Psychology, Industrial --- Social psychology --- Research&delete& --- Methodology
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|