Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Drawing on interviews with hundreds of university professors co-curricular educators, administrators, and students from public and private colleges and universities across the United States, Douglas and Rhonda Hustedt Jacobsen demonstrate that religion is essential for the work of higher education in the 21st century.
Church and college --- Universities and colleges --- Religion. --- United States --- 268.226 --- 268.226 Catechese in hogere onderwijsvormen --- Catechese in hogere onderwijsvormen --- Religion
Choose an application
Teaching --- #gsdbP --- 454.2 ) Onderwijsstrategieën --- evaluatietechnieken --- onderwijsdoelstellingen --- onderwijsplanning --- onderwijsprocessen --- onderwijsstrategieën --- onderwijsvormen --- Didactiek
Choose an application
Handboek dat aangeeft waarom het noodzakelijk is dat het Nederlandse onderwijs zich omvormt tot samenlevingsgerichte scholen van de 21e eeuw.
Onderwijs en maatschappij --- Samenleving --- Basisonderwijs --- Burgerzin --- Onderwijsvernieuwing. --- Onderwijssociologie. --- onderwijsbeleid --- School management --- Didactic strategies --- onderwijsvormen --- samenleving --- burgerzin --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijssociologie
Choose an application
Choose an application
Dit boek staat vol tips over het realiseren van een goed rollenspel, over het verleiden van studenten tot spelen en over het regisseren van studenten naar de rol van goede professional.Vanuit 35 jaar ervaring als docent sociologie en docent drama geeft de auteur veel voorbeelden. Er worden twintig regietechnieken beschreven waarmee de docent scènes opnieuw kan laten spelen en kan experimenteren met handelingen, gedachten en gevoelens.
Didactic strategies --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- onderwijsvormen --- rollenspelen --- didactische werkvormen --- Rollenspel ; leraren ; opleidingen --- Drama --- Expressie --- Creativiteit --- Rollenspel
Choose an application
Als er al een onderwijssector aangegeven moet worden die het woord `innovatief' zeer serieus neemt, dan is dat het beroepsonderwijs in zijn volle breedte en lengte. Van praktijkonderwijs tot en met het hoger beroepsonderwijs is men intensief bezig met de vernieuwingen die deze onderwijssector nog attractiever, zinvoller en uitdagender maken. Het Fontys Centrum Beroepsonderwijs draagt hier ook aan bij in de vorm van op maat afgestemde ondersteuning aan schoolontwikkelingen, competente opleidingen van docenten, participatie in nieuwe ontwikkelingen en flankerend onderzoek. Niet voor niets kent het boek de ondertitel: een staalkaart van activiteiten. Deze bundel is hiervan een weergave en Iaat zien hoe begrippen als schoolloopbaan-begeleiding, didactische vernieuwing, leerlingenzorg, competentiegericht leren en de ontwikkelingen die in de lerarenopleidingen plaats vinden, stap voor stap herkenbaar worden voor allen die hierbij betrokken willen zijn.
Choose an application
In het beroepsonderwijs kwam de laatste jaren een sterke innovatiebeweging op gang. Het accent lijkt definitief verschoven van kennisoverdracht naar een meer loopbaan- en competentiegericht onderwijs. Een competentie, dat is simpelweg dat waar je goed in bent, zo formuleerde prof. Johan van der Sanden het. In dit boek gaan specialisten uit verschillende disciplines en sectoren met hem en elkaar in dialoog over hoe men dit het best kan realiseren. De uitdagingen zijn immers groot. Hoe laat men de lerarenopleiding aansluiten bij deze vernieuwing? Wat moet er veranderen aan de pedagogisch-didactische vormgeving van het onderwijs? Wat is vakbekwaam gedrag eigenlijk anno 2007? Hoe scholen ook leerkrachten hun competenties bij? Via theoretische modellen en praktijkervaringen komt een scherp beeld te voorschijn.
Choose an application
Het denken en werken vanuit onderwijsmodellen is voor iedereen die in het onderwijs werkt dagelijkse kost. Onderwijsontwikkelaars, docenten/trainers, onderwijsmanagers; een ieder zoekt naar het juiste model dat past bij zijn of haar situatie. Ook studenten van lerarenopleidingen, PABO's en onderwijskunde krijgen er tijdens hun studie mee te maken. Door het grote aanbod van modellen is het vooral voor deze studenten vaak lastig om het juiste model te kiezen, passend bij opdrachten en scripties. 75 Onderwijsmodellen is daarbij een handig hulpmiddel. De 75 modellen in het boek zijn schematisch weergegeven. Elk model wordt besproken aan de hand van vier punten: de essentie van het model, de toepassing van het model in de praktijk, het beoogde resultaat en de aandachtspunten. Afsluitend zijn een aantal verwijzingen naar websites en/of literatuur over het model opgenomen. De gekozen modellen zijn reeds beproefd of veelbelovend. 75 Onderwijsmodellen is niet alleen voor studenten een handig hulpmiddel, het biedt ook in de praktijk een compact naslagwerk voor de toepassing van onderwijsmodellen. Handige zoekindexen zijn in het boek opgenomen, waaronder een speciaal gerelateerd aan de zeven competenties zoals de lerarenopleidingen die hanteren. Deze uitgave wordt ondersteund door een website. Hierop staan handige tools voor het invullen van modellen. Bovendien kunnen de bewerkbare figuren van de modellen als PowerPointpresentaties worden gedownload. Docenten vinden ondersteunend materiaal op de website.
Onderwijsleermodellen. --- onderwijsvernieuwing --- School management --- onderwijsvormen --- onderwijsmethoden --- didactiek --- didactische modellen --- leerprocessen --- 450.4 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Onderwijskunde --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Onderwijsleermodellen --- (zie ook: Pedagogiek) --- Onderwijsmodellen --- Hoger onderwijs --- Lerarenopleiding --- PXL-Education 2019 --- onderwijskunde --- onderwijsmodellen --- Onderwijsmodel
Choose an application
Deze brochure vertelt het verhaal van de Meanderschool te Arnhem, waar dit soort onderwijs wordt gegeven. Het is vooral een praktisch verhaal waarin niet allen de rol van de drukpersbij het leren lezen en het overige taalonderwijs wordt beschreven, maar ook zaken aan de orde komen als wereloriëntatie, de kring en de muurkrant. Het is ook het verhaal waarin de achtergronden van het Freinetonderwijs worden belicht. Overigens de Freinetschool bestaat niet; dit boekje wil alleenbeschrijven hoe de ideeën van de Franse onderwijshervormer Célestin Freinet op de Meanderschool vorm hebben gekregen.
Freinet, C. --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- Freinetonderwijs --- Celestine Freinet --- 453.4 --- Célestine Freinet --- onderwijs --- Freinet, Célestin --- Freinetscholen --- Methodescholen --- Freinet, C. (Freinetschool) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Freinetonderwijs, institutionele pedagogiek --- onderwijsvormen --- Educational systems. Teaching systems
Choose an application
Op 6 juli 2019 overleed Jan Devos. Naast een lieve echtgenoot en een trotse vader was hij ook een erg gewaardeerde pedagoog. Hoewel Freinet erg bekend is (Peut-être trop, parce que sûrement mal, citeert Jan), was Jan één van de weinigen die het werk van Freinet met zo veel diepgang doorgrondt. Eerder publiceerde hij ?De visie van Freinet?.In juni 2019 legde Jan Devos zijn proefschrift neer. Daarin combineert hij zijn grondige kennis over Freinet op een meesterlijke wijze (de wijze van een meester) met actueel onderzoek over de manier waarop de freinetpedagogiek zich in Vlaanderen ontwikkelde en verspreidde en hoe leraren daar vandaag over denken. Hij levert daarmee niet alleen een belangrijke bijdrage tot de pedagogiek als academische wetenschap, maar hij houdt de freinetpedagogiek ook een boeiende spiegel voor die aanzet tot reflectie.Jan Devos wordt heel erg gemist, als mens en als pedagoog. Maar met dit boek wordt zijn intellectueel legaat geëerd en gedeeld met velen. Of zoals Jan het zelf zou zeggen, met het Afrikaanse spreekwoord: ?Seul on va plus vite, ensemble on va plus loin?. Dit boek getuigt van de schoonheid en de wijsheid van zijn werk en biedt de kracht om het verder te zetten.Prof. dr. Michel VandenbroeckBron: https://gompel-svacina.eu/product/freinet-in-vlaanderen-oorsprong-appropriatie-en-actuele-vertogen-van-de-freinetpedagogiek/
Freinet, Célestin --- Freinetonderwijs --- Vlaanderen --- Sociology of education --- Didactic strategies --- Educational systems. Teaching systems --- Teaching --- Educational sciences --- onderwijsvormen --- pedagogiek --- alternatief onderwijs --- Freinet --- Emigratie --- Freinetonderwijs ; Vlaanderen --- Celestine Freinet --- Alternatief onderwijs --- 453.4 --- Freinet, Techniques de
Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|