Listing 1 - 10 of 39 << page
of 4
>>
Sort by

Book
No longer invisible
Authors: ---
ISBN: 0199844747 0199950334 0199844739 9780199844746 9780199844739 0199977135 9780199950331 9780199977130 Year: 2012 Publisher: Oxford [England] New York, NY, United States of America

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Drawing on interviews with hundreds of university professors co-curricular educators, administrators, and students from public and private colleges and universities across the United States, Douglas and Rhonda Hustedt Jacobsen demonstrate that religion is essential for the work of higher education in the 21st century.


Book
Lesgeven in onze tijd
Author:
ISBN: 9001378005 Year: 1976 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Handboek school in de samenleving : de samenlevingsgerichte school van de 21ste eeuw. Voor scholen in het primair onderwijs, voortgezet onderwijs, middelbaar beroepsonderwijs, pabo's en lerarenopleidingen.
Authors: --- ---
ISBN: 9789065086624 9065086625 Year: 2015 Publisher: Amersfoort : CPS, Onderwijsontwikkeling en advies,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Handboek dat aangeeft waarom het noodzakelijk is dat het Nederlandse onderwijs zich omvormt tot samenlevingsgerichte scholen van de 21e eeuw.


Book
Controverse en perspectief in het beroepsonderwijs : kennisproductie op het terrein van het bve-systeem
Authors: --- ---
ISBN: 9789044123043 Year: 2008 Publisher: Antwerpen Garant


Book
De docent als regisseur
Author:
ISBN: 9789001823023 Year: 2013 Publisher: Houten Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek staat vol tips over het realiseren van een goed rollenspel, over het verleiden van studenten tot spelen en over het regisseren van studenten naar de rol van goede professional.Vanuit 35 jaar ervaring als docent sociologie en docent drama geeft de auteur veel voorbeelden. Er worden twintig regietechnieken beschreven waarmee de docent scènes opnieuw kan laten spelen en kan experimenteren met handelingen, gedachten en gevoelens.


Book
Beroepsonderwijs centraal : een staalkaart van activiteiten
Authors: --- --- ---
ISBN: 904411851X Year: 2005 Volume: 2 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als er al een onderwijssector aangegeven moet worden die het woord `innovatief' zeer serieus neemt, dan is dat het beroepsonderwijs in zijn volle breedte en lengte. Van praktijkonderwijs tot en met het hoger beroepsonderwijs is men intensief bezig met de vernieuwingen die deze onderwijssector nog attractiever, zinvoller en uitdagender maken. Het Fontys Centrum Beroepsonderwijs draagt hier ook aan bij in de vorm van op maat afgestemde ondersteuning aan schoolontwikkelingen, competente opleidingen van docenten, participatie in nieuwe ontwikkelingen en flankerend onderzoek. Niet voor niets kent het boek de ondertitel: een staalkaart van activiteiten. Deze bundel is hiervan een weergave en Iaat zien hoe begrippen als schoolloopbaan-begeleiding, didactische vernieuwing, leerlingenzorg, competentiegericht leren en de ontwikkelingen die in de lerarenopleidingen plaats vinden, stap voor stap herkenbaar worden voor allen die hierbij betrokken willen zijn.


Book
Ergens goed in worden : Johan van der Sanden en zijn beroepsonderwijs
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789044120721 Year: 2006 Volume: 4 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het beroepsonderwijs kwam de laatste jaren een sterke innovatiebeweging op gang. Het accent lijkt definitief verschoven van kennisoverdracht naar een meer loopbaan- en competentiegericht onderwijs. Een competentie, dat is simpelweg dat waar je goed in bent, zo formuleerde prof. Johan van der Sanden het. In dit boek gaan specialisten uit verschillende disciplines en sectoren met hem en elkaar in dialoog over hoe men dit het best kan realiseren. De uitdagingen zijn immers groot. Hoe laat men de lerarenopleiding aansluiten bij deze vernieuwing? Wat moet er veranderen aan de pedagogisch-didactische vormgeving van het onderwijs? Wat is vakbekwaam gedrag eigenlijk anno 2007? Hoe scholen ook leerkrachten hun competenties bij? Via theoretische modellen en praktijkervaringen komt een scherp beeld te voorschijn.


Book
75 modellen van het onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789001783204 Year: 2010 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het denken en werken vanuit onderwijsmodellen is voor iedereen die in het onderwijs werkt dagelijkse kost. Onderwijsontwikkelaars, docenten/trainers, onderwijsmanagers; een ieder zoekt naar het juiste model dat past bij zijn of haar situatie. Ook studenten van lerarenopleidingen, PABO's en onderwijskunde krijgen er tijdens hun studie mee te maken. Door het grote aanbod van modellen is het vooral voor deze studenten vaak lastig om het juiste model te kiezen, passend bij opdrachten en scripties. 75 Onderwijsmodellen is daarbij een handig hulpmiddel. De 75 modellen in het boek zijn schematisch weergegeven. Elk model wordt besproken aan de hand van vier punten: de essentie van het model, de toepassing van het model in de praktijk, het beoogde resultaat en de aandachtspunten. Afsluitend zijn een aantal verwijzingen naar websites en/of literatuur over het model opgenomen. De gekozen modellen zijn reeds beproefd of veelbelovend. 75 Onderwijsmodellen is niet alleen voor studenten een handig hulpmiddel, het biedt ook in de praktijk een compact naslagwerk voor de toepassing van onderwijsmodellen. Handige zoekindexen zijn in het boek opgenomen, waaronder een speciaal gerelateerd aan de zeven competenties zoals de lerarenopleidingen die hanteren. Deze uitgave wordt ondersteund door een website. Hierop staan handige tools voor het invullen van modellen. Bovendien kunnen de bewerkbare figuren van de modellen als PowerPointpresentaties worden gedownload. Docenten vinden ondersteunend materiaal op de website.


Book
Een Freinetschool : van en door werkers naar Célestin Freinet
Authors: --- ---
ISBN: 9027605645 Year: 1984 Volume: vol 304 Publisher: Meerhout Infoboek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze brochure vertelt het verhaal van de Meanderschool te Arnhem, waar dit soort onderwijs wordt gegeven. Het is vooral een praktisch verhaal waarin niet allen de rol van de drukpersbij het leren lezen en het overige taalonderwijs wordt beschreven, maar ook zaken aan de orde komen als wereloriëntatie, de kring en de muurkrant. Het is ook het verhaal waarin de achtergronden van het Freinetonderwijs worden belicht. Overigens de Freinetschool bestaat niet; dit boekje wil alleenbeschrijven hoe de ideeën van de Franse onderwijshervormer Célestin Freinet op de Meanderschool vorm hebben gekregen.


Book
Freinet in Vlaanderen : oorsprong, appropriatie en actuele vertogen van de freinetpedagogiek
Author:
ISBN: 9789463711609 Year: 2019 Publisher: Oud-Turnhout/'s-Hertogenbosch Gompel&Svacina

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Op 6 juli 2019 overleed Jan Devos. Naast een lieve echtgenoot en een trotse vader was hij ook een erg gewaardeerde pedagoog. Hoewel Freinet erg bekend is (Peut-être trop, parce que sûrement mal, citeert Jan), was Jan één van de weinigen die het werk van Freinet met zo veel diepgang doorgrondt. Eerder publiceerde hij ?De visie van Freinet?.In juni 2019 legde Jan Devos zijn proefschrift neer. Daarin combineert hij zijn grondige kennis over Freinet op een meesterlijke wijze (de wijze van een meester) met actueel onderzoek over de manier waarop de freinetpedagogiek zich in Vlaanderen ontwikkelde en verspreidde en hoe leraren daar vandaag over denken. Hij levert daarmee niet alleen een belangrijke bijdrage tot de pedagogiek als academische wetenschap, maar hij houdt de freinetpedagogiek ook een boeiende spiegel voor die aanzet tot reflectie.Jan Devos wordt heel erg gemist, als mens en als pedagoog. Maar met dit boek wordt zijn intellectueel legaat geëerd en gedeeld met velen. Of zoals Jan het zelf zou zeggen, met het Afrikaanse spreekwoord: ?Seul on va plus vite, ensemble on va plus loin?. Dit boek getuigt van de schoonheid en de wijsheid van zijn werk en biedt de kracht om het verder te zetten.Prof. dr. Michel VandenbroeckBron: https://gompel-svacina.eu/product/freinet-in-vlaanderen-oorsprong-appropriatie-en-actuele-vertogen-van-de-freinetpedagogiek/

Listing 1 - 10 of 39 << page
of 4
>>
Sort by