Listing 1 - 10 of 165 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Tanden poetsen doen we dagelijks. Meestal zonder dat we erbij nadenken. Het hoort bij de dagelijkse lichaamsverzorging en verloopt als het ware automatisch. Op het eerste zicht lijkt tanden poetsen ook gemakkelijk, maar in werkelijkheid is het ingewikkelder dan je zou verwachten.Vele mensen - kinderen en volwassenen - poetsen hun tanden niet zoals het hoort. Niet alleen uit haast, maar vooral omdat ze niet weten hoe het moet. Deze handige gids legt uit, onder meer met fotos, hoe het dan wel moet. Tegelijk geeft de auteur aan waarom dat zo is en wat de gevolgen zijn bij niet goed poetsen. Die gevolgen kunnen ook veel groter zijn dan de meeste mensen denken, o.a. cardiovasculaire problemen, maagklachten, fitheidsongemakken enz.
tandverzorging --- gezondheidspromotie --- gezondheidsopvoeding --- Tandverzorging --- Tandhygiëne
Choose an application
Hoe bevorder je gezond gedrag in de basisschool? Op uiterst concrete wijze, aan de hand van praktijkvoorbeelden, vuistregels en praktische suggesties, beantwoordt Gezond gedrag in de basisschool deze vraag. Het boek opent met een kernachtige schets van de hedendaagse gezondheidsproblematiek en de factoren die gezondheid en gedrag beïnvloeden. Vervolgens maakt het boek duidelijk hoe gezond gedrag in de onderwijspraktijk bevorderd kan worden. Daarbij wordt aandacht besteed aan tal van zaken die gezondheidsaspecten met zich meedragen, zoals het schoolgebouw, de ongeschreven schoolregels en de manier waarop leraren met leerlingen omgaan. (Bron: uitgeverscatalogus)
Primary education --- School management --- schoolomgeving --- veiligheid (mensen) --- gezondheid --- onderwijspraktijk --- socio-emotionele ontwikkeling --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- D40559.jpg --- gezondheidsopvoeding: didactiek lagere school --- Gezondheidsopvoeding --- Voeding
Choose an application
Uren in de file gestaan? Fijnstof verkort je leven. Gebruik jij al jarenlang dagelijks een mobieltje? Hersenkanker loert om de hoek. Weer een boterham met choco op? Je kreeg ongemerkt een dosis palmolie binnen: niet goed voor hart en bloedvaten! Laat je geheugen je in de steek? Vul dagelijks een sudoku in. Wordt u ook zo moe van al die gezondheidsberichtjes? Welke adviezen moeten we nog ernstig nemen? Wat is waan en wat is wetenschap? En vooral, hoe maak je het onderscheid? Het Belgisch Centrum voor Evidence-Based Medicine, een onafhankelijk, multidisciplinair en interuniversitair medisch wetenschappelijk instituut, zette in 2013 de website 'Gezondheid en Wetenschap' online, met als doel mensen leren omgaan met gezondheidsinformatie in de media en betrouwbare, gecheckte informatie voor patiënten te verschaffen. In dit boek bundelen de auteurs een heleboel recente en relevante mythes zodat u als lezer weet wat u moet geloven.
Gezondheidsvoorlichting --- gezondheid --- Gezonde voeding --- Bee Collection --- GVO --- Gezondheidsopvoeding --- Voorlichting --- Voeding --- Communicatietheorie --- 610 --- gezonde voeding --- santé
Choose an application
Wat na deze coronacrisis? Zullen we in gedachten houden hoe we ons vandaag voelden? Hoe we plots nederiger werden? Zullen we blijven inzien dat we slecht omgaan met onze natuur, die tegelijk onze geliefde is geworden in de lockdown? Zal de solidariteit die we in deze periode ervaren een gewoonte worden? Zoeken we naar een nieuwe economie? Wat het wordt, hangt helemaal van onszelf af. Dit MagaBoek blikt terug én vooruit. We kijken terug op de eerste lockdown in de lente, hoe we geconfronteerd werden met onmacht en hoe dit een ongeziene creativiteit opriep. We blikken vooruit om te zoeken naar wat we hebben geleerd en hoe die lessen bouwstenen kunnen worden voor een nieuw tijdperk
C5 --- gezondheidsopvoeding --- solidariteit --- spiritualiteit --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- Sociology of health --- Spiritualiteit --- Solidariteit --- #gsdb6
Choose an application
gezondheidsopvoeding --- hygiëne --- 471.43 --- 476.1 --- 478.4 --- 615 --- Basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Didactiek --- Gezondheid --- Gezondheidseducatie --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Gezondheidszorg --- Handboek/cursus --- Huid --- Hygiëne --- Kleding --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuteronderwijs --- Lichaam --- Lichaamshouding --- Tand --- Tanden --- Wassen --- Ziek zijn --- basisonderwijs --- gezondheid --- gezondheidseducatie --- kleuteronderwijs --- tand --- 478.4 ) Gezondheidsopvoeding --- gezondheid (gez) --- haarhygiëne --- huidhygiëne --- kledinghygiëne --- lichaamshygiëne --- 471.47 --- 471.49 --- 613.4 --- Gezondheidseducatie ; ba.o. --- Gezondheidseducatie ; kleuteronderwijs --- Gezondheidsopvoeding ; kleuteronderwijs --- Gezondheidsopvoeding ; lagere school --- Gezondheidsvoorlichting --- Hygiëne ; onderwijs --- Individuele hygiëne --- Gezondheidseducatie; ba.o. --- gezondheidsopvoeding: lagere school --- kleuterschool: gezondheidsopvoeding --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Persoonlijke gezondheidszorg-Seksualiteit, huwelijk en gezin; voorlichting en ethiek --- (zie ook: sporthygiëne) --- (zie ook: sportkleding) --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- Sociology of health --- didactiek --- Didactics of primary education --- Gezondheidseducatie; ba.o
Choose an application
basisscholen --- gezondheidsopvoeding --- 478.4 --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding(Gezondheidseducatie) --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- 471.43 --- 476.1 --- 615 --- Basisonderwijs --- Geestelijke ontwikkeling --- Gezondheid --- Gezondheidseducatie --- Handboek/cursus --- Lichamelijke ontwikkeling --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Zelfbeeld --- Zelfconcept --- basisonderwijs --- geestelijke ontwikkeling --- gezondheid --- gezondheidseducatie --- kleuteronderwijs --- lichamelijke ontwikkeling --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- zelfbeeld --- 478.4 ) Gezondheidsopvoeding --- eigenwaarde --- gezondheid (gez) --- zelfachting --- zelfconcept --- 37.032 --- Gezondheidseducatie ; ba.o --- Gezondheidseducatie ; kleuteronderwijs --- Gezondheidsopvoeding ; kleuteronderwijs --- Gezondheidsopvoeding ; lagere school --- Gezondheidszorg --- Mentale ontwikkeling --- Samenleving --- Sociale vaardigheden --- Voeding ; kinderen --- Voeding --- Voedingsleer ; kleuteronderwijs --- Gezondheidseducatie; ba.o --- gezondheidsopvoeding: lagere school --- kleuterschool: gezondheidsopvoeding --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Persoonlijke gezondheidszorg-Seksualiteit, huwelijk en gezin; voorlichting en ethiek --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- didactiek
Choose an application
'Ga de uitdaging aan!' is een lees-, leer- en doeboek voor kinderen van 7 tot 12 jaar. Het is bedoeld om kinderen spelenderwijs bewust te maken van het belang van gezonde voeding en voldoende bewegen. Het eerste deel van het boek vertelt het verhaal van de drie game-verslaafde vrienden Peerke, Mees en Jasmijn. Daarna volgt het actiegedeelte waarmee kinderen in acht weken tijd aan de hand van opdrachten, tips en weetjes op een speelse, uitdagende manier hun eigen lijf leren kennen en werken aan een gezondere levensstijl. Het boek kan ook een handig hulpmiddel voor ouders, leerkrachten of kinderartsen.
Gezondheidsvoorlichting ; basisonderwijs --- Voeding ; kinderen --- Basisonderwijs --- Gezondheid --- gezonde voeding --- Gezondheidsopvoeding (gezondheidsvoorlichting) --- 628 --- 478.4 --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding(Gezondheidseducatie) --- Voeding --- Bewegingsopvoeding --- Voedingsgewoonten --- Voedingsleer --- Gezondheidseducatie --- gezondheidsopvoeding --- kinderen --- Didactics of social education --- Didactics of medicine --- Primary education
Choose an application
Een positieve leefstijlverandering levert mensen veel op: gezondheid, energie en vitaliteit. De gedragsverandering die hiervoor nodig is, blijkt voor veel mensen een flinke uitdaging. Dit boek biedt alle inzichten en handvatten om een leefstijlverandering uit te lokken en mensen te ondersteunen en te begeleiden naar een gezonde(re) leefstijl.Ingrid Steenhuis en Wil Overtoom beschrijven diverse leefstijlgedragingen, om vervolgens in te gaan op het veranderen van leefstijl. Hoe zorg je dat mensen zich bewust worden van hun leefstijl, hoe motiveer je ze tot een verandering en hoe dicht je de kloof tussen intenties en gedrag? Hoe verander je ingesleten gewoonten en welke rol speelt de sociale omgeving hierbij?Ten slotte wordt ingezoomd op leefstijlverandering bij kwetsbare groepen zoals mensen/gezinnen met sociale of financiële problemen, mensen met weinig gezondheidsvaardigheden, psychiatrisch patiënten, ouderen etc.Het boek is toegankelijk geschreven en is geschikt voor professionals in zorg en welzijn (waaronder hulpverleners ggz, welzijn, zorg, in wijkteams, praktijkondersteuners huisarts, leefstijlcoaches, diëtisten, paramedici, trainers, psychologen etc.) die meer willen weten over het veranderen van leefstijl en die hiermee praktisch aan de slag willen in hun dagelijkse praktijk. Ook is het boek geschikt voor studenten in opleidingen.Ingrid Steenhuis is hoogleraar Preventie aan de Vrije Universiteit. Wil Overtoom heeft jarenlange ervaring in het bedrijfsleven en meerdere verandertrajecten begeleid. Samen hebben zij de Brickhouse Academy opgericht, voor de vertaling van wetenschap over leefstijl en gedragsverandering naar de praktijk.
Volksgezondheid --- Gezondheidsvoorlichting --- Preventieve gezondheidszorg --- gedragsverandering --- gezondheidsbevordering --- gezondheidsopvoeding --- nudge --- nudging --- 362.1 --- therapie --- obesitas --- professionaliteit --- tabaksverslaving --- beweging --- alcohol --- levensstijl --- levenstijlgedragingen --- gezondheidszorg --- PXL-Healthcare 2018 --- gezondheidsvoorlichting --- preventie --- coaching --- welzijnszorg --- Gezondheidsopvoeding --- Levensstijl --- Gedragsverandering --- Beweging --- Veranderingsmanagement --- Motivatie
Choose an application
Primary education --- Nutritionary hygiene. Diet --- Voeding --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Groenten --- Fruit --- fruit --- gezonde voeding --- groenten --- recepten --- Gezondheidsopvoeding --- Groente --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
628.8 --- dieetleer --- voedingshygiëne --- Dieetleer --- C5 --- voedingsleer --- gezondheidsopvoeding --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- Nutritionary hygiene. Diet --- 620 --- dieet --- voeding --- alimentation
Listing 1 - 10 of 165 | << page >> |
Sort by
|