Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek is bedoeld voor iedereen die abstracte concepten uit de natuurwetenschap naar een breed publiek wil (of moet) communiceren. Of dat nu in de klas is, of juist vanuit de universiteit, namens een bedrijf, bij de krant, of vanuit een persoonlijke passie.Bron : http://www.bol.com
316.773 --- wetenschapscommunicatie --- inhoud van de communicatie --- PXL-Central Office 2018 --- onderzoeksrapporten --- wetenschappelijk onderzoek --- communicatievaardigheden --- Natuurwetenschappen --- Communicatie --- Didactiek --- Wetenschapsvoorlichting --- Wetenschapsinformatie --- Wetenschap --- Wetenschapscommunicatie --- Voorlichting --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Onderzoeken' hoort van oudsher bij universiteiten en gespecialiseerde onderzoeksinstituten. Sinds de invoering van het bachelor/masterstelsel is dat echter veranderd. Ook hogescholen dienen voortaan onderzoek te verrichten en hun studenten onderzoeksvaardigheden bij te brengen. Hoe het onderzoeken op de hogeschool er zal uitzien, is nog onzeker. Het zal om een ander soort onderzoek gaan dan op de universiteiten gebruikelijk is; er worden termen genoemd als toegepast onderzoek, actieonderzoek en praktijkonderzoek. Dit boek wil een visie aanreiken voor het onderzoek op de hogescholen; 'praktijkonderzoek' zoals het hier genoemd wordt. Want hoewel er al talrijke studieboeken over onderzoek bestaan, zijn de meeste daarvan in het bijzonder bestemd voor het universitair onderwijs en vallen hogescholen buiten de boot. Dit boek wil in die lacune voorzien. Het boek is primair bestemd voor studenten en hun begeleiders, ofwel een studieboek.
Science --- wetenschapsvoorlichting --- Journalism --- wetenschapsjournalistiek --- Mass communications --- Flanders --- 001.92 --- #KVHA:Massamedia --- #KVHA:Mediarelaties --- #KVHA:Persconferenties --- #KVHA:Wetenschapscommunicatie --- #LVHA:Medialandschap --- 005 --- 092.9 --- 305.8 --- communicatie --- journalisten --- massamedia --- media --- persconferentie --- wetenschappen --- wetenschapscommunicatie --- 001.92 Verbreiding van feitelijke kennis. Popularisering van de wetenschap --- Verbreiding van feitelijke kennis. Popularisering van de wetenschap --- Wetenschap en ethiek; algemeen --- Communicatie --- Wetenschap --- Wetenschapsberichtgeving --- Media --- Wetenschapsvoorlichting --- Wetenschapscommunicatie --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
1 p.
Science --- Mass communications --- 001.92 --- #SBIB:309H02 --- #KVHA:Communicatie --- #KVHA:Wetenschapscommunicatie --- Communicatie 656:621.39 --- Informatie 002 --- 005 --- wetenschappen --- wetenschapscommunicatie --- 305.8 --- communicatie --- maatschappij --- Communicatie --- 001.92 Verbreiding van feitelijke kennis. Popularisering van de wetenschap --- Verbreiding van feitelijke kennis. Popularisering van de wetenschap --- Communicatiewetenschap: algemeen --- wetenschap en ethiek --- Wetenschap en ethiek; algemeen --- Wetenschap --- Wetenschapsberichtgeving --- Wetenschapsvoorlichting --- Monograph --- Wetenschapscommunicatie --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
Waar ben je zoal mee bezig ? Een vraag die je als onderzoeker of student geregeld krijgt. Maar hoe vertel je dat aan iemand buiten je eigen vakgebied ? Hoe leg je kort en duidelijk uit wat je studie of onderzoek inhoudt ? Hoe voorkom je dat je lezer of toehoorder al vanaf de eerste zin de weg kwijt is ? Ook naar vakgenoten toe moeten onderzoekers efficiënt over hun onderzoek rapporteren, zowel mondeling als schriftelijk.Wetenschap communiceren geeft richtlijnen voor het communiceren over wetenschap op een manier die voor iedereen begrijpelijk is. Hoe schrijf je een wetenschappelijke tekst ? Welke beelden gebruik je om het verhaal te versterken ? Hoe giet je dat in een posterpresentatie, website of een mondelinge presentatie ? Dit boek is bedoeld voor studenten en onderzoekers die hun onderzoek graag op een duidelijke en heldere manier willen presenteren.Bron : http://www.acco.be
001.891 SCIENTIFIC RESEARCH --- Wetenschapsvoorlichting --- # BIBC : Academic collection --- 001.81 --- wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk taalgebruik --- rapporteren (gez) --- presenteren --- Rapporteren --- 003 --- communicatie --- informatievaardigheden --- onderzoeksvaardigheden --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- PXL-Tech 2015 --- wetenschappelijk onderwijs --- communicatievaardigheden --- Wetenschap --- Wetenschapsberichtgeving --- Wetenschappelijk onderzoek --- Communicatie --- Methodologie --- Wetenschapscommunicatie --- Natuurwetenschappen --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Onderzoek (wetenschap) --- Science --- Stilistics
Choose an application
"Waar ben je zoal mee bezig?" Een vraag die een onderzoeker, of hij nu student, doctorandus of wetenschappelijk medewerker is, geregeld krijgt. Zodra die vraag door een zogenaamde leek gesteld wordt, rijzen er problemen. En er zijn nogal wat leken: eigenlijk is dat iedereen die niet meteen tot je eigen vakgebied behoort. Hoe leg je kort en duidelijk uit wat je studie of onderzoek inhoudt? Hoe voorkom je dat je lezer of toehoorder al vanaf de eerste zin het noorden kwijt is? En dan is er de scriptie. In het vernieuwde bachelor- en mastersysteem moeten studenten meer en meer bewijzen dat ze zelfstandig kunnen werken en efficiënt over hun werk kunnen rapporteren. De bachelorproef is vaak de eerste confrontatie met het schrijven van een technisch-wetenschappelijke tekst. De klassieke eindverhandeling wordt in meerdere richtingen vervangen door essays waarin de student niet alleen de resultaten van maar ook zijn visie op zijn studie geeft. Helder kunnen communiceren over je eigen eerste onderzoek wordt belangrijk.Dit boek geeft richtlijnen voor het schrijven van een degelijke vaktekst op bachelor- en masterniveau die voor iedereen begrijpelijk is. Die vaktekst dient dan als basis voor verdere communicatie: je onderzoek online brengen, in een posterpresentatie gieten, presenteren voor een publiek en meedelen aan de pers
Wetenschappelijk onderwijs. --- Wetenschapsvoorlichting. --- Mondelinge communicatie. --- Populariserende teksten. --- Research --- Schriftelijke communicatie. --- Scripties --- Wetenschappelijk onderzoek. --- Wetenschappelijke rapporten. --- Wetenschappelijke teksten --- teksten. --- Nederlandse taal. --- Science --- schrijven --- wetenschappelijk taalgebruik --- eindwerken schrijven --- wetenschappelijk onderzoek --- communicatie --- Stilistics --- Communication --- WZ 345 Medical writing and publishing. Historiography --- 001.818 --- 001.891 --- 001 wetenschappen --- 007 communicatie --- #KVHA:Communicatie --- #KVHA:Presenteren --- #KVHA:Wetenschappelijk schrijven --- 001 --- 001.8 --- 003 --- presenteren --- schriftelijke communicatie --- auteurschap --- onderzoeksmethoden --- schrijfvaardigheid --- Rapportage --- 001 )* WETENSCHAP EN KENNIS IN HET ALGEMEEN --- interviews --- persberichten --- persconferenties --- posters --- presentaties --- publicaties --- rapporteren --- 001.81 --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- Wetenschapscommunicatie --- wetenschappelijk schrijven --- wetenschappelijke communicatie --- wetenschappelijke literatuur --- Wetenschapsvoorlichting --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Wetenschappelijk werk --- Onderzoeksmethodologie --- wetenschappelijk onderzoek algemeen --- Technical writing --- Methodology --- Handbooks, manuals, etc. --- departement Gezondheidszorg 07 --- scripties --- bachelor --- master --- wetenschappelijk werk --- essays --- Publicaties --- Presentaties --- Rapporteren --- Schriftelijke communicatie --- Schrijven --- Presenteren --- Communicatie --- communicatievaardigheden --- Publicatie --- Presentatie --- Natuurwetenschappen --- Scriptie --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|