Listing 1 - 10 of 49 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Don de Christian Vandermotten
economics. --- Sociology --- Wallonie --- Belgium --- Wallonie
Choose an application
Regional documentation --- National movements --- Wallonia --- Belgique ; politique --- België ; politiek --- Histoire locale --- Plaatselijke geschiedenis --- Wallonie --- Wallonië --- Nationalism --- -Walloon Movement --- -949.3-13 --- #A9412A --- C3 --- geschiedenis --- België [land - BE] --- Mouvement Wallon --- Waalse Beweging --- Walloons --- Consciousness, National --- Identity, National --- National consciousness --- National identity --- International relations --- Patriotism --- Political science --- Autonomy and independence movements --- Internationalism --- Political messianism --- History --- Kunst en cultuur --- Wallonia (Belgium) --- -Politics and government --- 052990.jpg --- Wallonië: geschiedenis --- Walloon Movement --- History. --- 949.3-13 --- Wallonie (Belgium) --- Région wallonne (Belgium) --- Politics and government.
Choose an application
570.3 --- België --- Biodiversiteit --- Brussel --- Dieren --- Ecosystemen --- Noordzee --- Planten --- Wallonië --- Zwammen --- Natuurbescherming ; algemeen --- (zie ook: Fauna) --- (zie ook: Flora
Choose an application
De herziening van 'Aardrijkskunde en didcatiek 2' heeft geresulteerd in een Bronnenboek met een geheel nieuwe opzet : eigentijds, flexibel, interactief en full-colour. De belangrijkste kenmerken ervan zijn : -thema's worden niet alleen vanuit de ruimtelijke dimensie benaderd, ook economische, sociale, politieke, culturele, natuurlijke en historische dimensies worden belicht ; -door de koppeling aan een cd-rom met toetsmateriaal, leerroutes en verwerkingsopdrachten kan de pabo-student de leerstof voor het overgrote deel zelfstandig verwerken en zijn vorderingen volgen en evalueren. Cd-rom bij het gelijknamige boek. De herziening van Aardrijkskunde en didactiek2 heeft geresulteerd in een Bronnenboek met een geheel nieuwe opzet: eigentijds, flexibel, interactief en full-colour. De belangrijkste kenmerken van het Bronnenboek zijn: thema's worden niet alleen vanuit de ruimtelijke dimensie benaderd, ook economische, sociale, politieke, culturele, natuurlijke en historische dimensies worden belicht; door de koppeling aan een cd-rom met toetsmateriaal, leerroutes en verwerkingsopdrachten kan de pabo-student de leerstof voor het overgrote deel zelfstandig, eventueel op basis van deficiënties, verwerken en zijn vorderingen volgen en evalueren. Uitgangspunt vormen enerzijds de kerndoelen basisonderwijs, anderzijds is de leerstof gebaseerd op het eindniveau van de basisvorming, waardoor de toekomstige leerkracht voldoende boven het niveau van het basisonderwijs komt te staan. Bronnenboek en cd-rom zijn opggebouwd rondom een geografische zienswijze die uitgaat van de route waarnemen, beschrijven, verklaren, generaliseren en waarderen. eenheldere studentgerichte structuur maakt het Bronnenboek geschikt voor diverse onderwijsvormen. (Bron: covertekst)
Frans --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Frankrijk --- Gerecht (voedsel) --- Voeding --- Wallonië --- Bezienswaardigheid --- Toerisme --- Schooltaal --- Klas --- Grammatica --- Kaart (geografie) --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Netherlands, Belgium & Luxembourg --- Regions & Countries - Europe --- History & Archaeology --- Namur (Belgium) --- Luxembourg --- History. --- Wallonie --- Belgique --- Saint Empire romain germanique
Choose an application
Politique sociale --- Intégration sociale --- Social policy --- sociale politiek --- België --- maatschappelijk werk --- Wallonië --- welzijnsbeleid --- welzijnswerk --- 493 --- 361.3 --- 304 --- 493.9 --- 361.01 --- 361
Choose an application
De RTBF-journalist schrijft over hoe hij, opgegroeid in Namen, gestudeerd in Leuven en daarna als journalist werkzaam bij VRT én RTBF, langzaam maar zeker Vlaanderen leerde kennen en zien door Waalse ogen. Een humoristisch boek met ontelbare weetjes over Wallonië en Vlaanderen, hoe we verschillen en toch weer niet.
History of Belgium and Luxembourg --- anno 2000-2009 --- anno 1980-1989 --- anno 1960-1969 --- anno 1970-1979 --- anno 1990-1999 --- Wallonia --- Walloons --- Wallons --- Attitudes --- Belgium --- Belgique --- Politics and government --- Ethnic relations --- Politique et gouvernement --- Relations interethniques --- Nationalism --- Ethnic identity --- Wallonia (Belgium) --- BPB1104 --- Identité --- Wallonie --- 651.3 Waalse maatschappij en identiteit --- sociologie --- wallonie --- 332.2 --- Vlaanderen --- Wallonië --- culturele identiteit --- Identiteit --- Taalkwestie --- Ethnology --- Consciousness, National --- Identity, National --- National consciousness --- National identity --- International relations --- Patriotism --- Political science --- Autonomy and independence movements --- Internationalism --- Political messianism --- Wallonie (Belgium) --- Région wallonne (Belgium) --- Ethnic relations. --- Language policy --- #gsdb8 --- Sociology of culture --- Flanders --- 920 --- federalisme --- geschiedenis België --- histoire Belgique --- Walloons - Biography --- Walloons - Ethnic identity --- Nationalism - Belgium - Wallonia --- Belgium - Ethnic relations
Choose an application
stafkaarten --- Wallonië --- Brussel --- 711.2 --- België - atlas --- 711.2 Regionale planologie. Streekplannen. B P A , beperkt plan van aanleg --- Regionale planologie. Streekplannen. B P A , beperkt plan van aanleg --- Brussel: stafkaarten --- D31109.jpg --- Wallonië: stafkaarten --- 914.93 --- België --- 985.3 --- GPS --- Topografische kaart --- Brochure --- Belgium
Choose an application
Belgique politique --- België politiek --- Decroly, V. --- Maatschappij --- Société --- Levensstandaard --- 493.9 --- kansarmoede --- gehandicapten --- gehandicaptenbeleid --- kansarmoedebestrijding --- Wallonië --- #A9902A --- 339.1 --- 362.3 --- 339.13 --- Green movement --- Belgium --- Pauvres --- Poor --- Aide sociale --- Public welfare --- Belgique --- Handicapés --- Aide sociale. --- Pauvres. --- Mutuelle --- Santé
Choose an application
Associé comme consultant au début des projets urbanistiques de Louvain-la-Neuve, Jean Remy y assure depuis 1990 la coordination des études urbanistiques. Son intérêt constant pour ce laboratoire de vie urbaine a aussi pris la forme d’échanges avec les étudiants dans ses cours de sociologie urbaine et d’aménagement du territoire. Fort des observations qu’il a pu faire dès les premières années de la mise en œuvre, il présente ici la genèse du projet et son évolution, en regard des questions ayant surgi au fil du temps. La situation actuelle correspond-t-elle à ce qui était escompté au début ? Les évaluations varient selon les points de vue et les critères. Conscient de son implication, l’auteur nous invite néanmoins à un dédoublement critique. Le fait d’être juge et partie n’a pas que des désavantages... À l’heure des évaluations et d’un regain d’intérêt pour les villes nouvelles, ce livre intéressera les curieux d’espace, de vie urbaine et de modernité, qu’ils en aient fait ou non leur métier comme les architectes, urbanistes, géographes, sociologues, philosophes...
City planning --- Social aspects. --- Regional planning --- Sociology, Urban --- Aménagement du territoire --- Urbanisme --- Sociologie urbaine --- urbanisme --- Wallonie --- développement durable --- ville durable --- Louvain-la-Neuve --- ville nouvelle --- projet urbain --- Louvain-la-Neuve (Belgium)
Listing 1 - 10 of 49 | << page >> |
Sort by
|