Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Te veel leerlingen blijven achter op school, doordat hun leerpotentieel niet (volledig) wordt benut. Deze verspilling van talent en intelligentie kunnen we tegengaan. Onderwijsdeskundigen zeggen het allang: leerlingen benutten hun leerpotentieel wanneer leraren en ouders hoge positieve verwachtingen van hen hebben. Daarnaast zorgt dit voor een positief effect op hun welbevinden, motivatie en op diverse gedragsaspecten. Hoe ziet onderwijs dat gegeven wordt vanuit hoge verwachtingen eruit in de praktijk? Hoe vormen leraren (hoge en lage) verwachtingen van leerlingen? En welke pedagogische en didactische handelingen leiden tot de benutting van het volledige leerpotentieel van alle leerlingen? In dit boek worden de lezers aan de hand van voorbeelden uit de onderwijspraktijk en wetenschappelijk onderzoek (evidence-informed) inzichten geboden. Iedereen in het onderwijs kan hiermee praktisch aan de slag. Dit boek daagt uit tot ander leerkrachtgedrag (wijze van doen). Maar ook tot het kritisch kijken naar hoe verwachtingen worden gevormd en hoe je die kunt bijstellen (wijze van denken/mindset). Zo leer je hoe je alle leerlingen kunt helpen hun volledige leerpotentieel te benutten. Daarnaast schenken we aandacht aan hoe ouders onderwijsondersteunend gedrag bij hun kind kunnen inzetten vanuit hoge positieve verwachtingen.https://www.instondoboeken.nl/101-360_Benut-het-leerpotentieel-van-alle-leerlingen
Onderwijsstijl --- Leerlingbegeleiding --- Kwaliteitszorg --- Professionele houding --- Leerprestatie --- Praktijkvoorbeeld --- Onderzoek (wetenschap) --- Verwachting --- Gedragsverandering --- Ouders
Choose an application
Vader en zoon keren terug van een uitje naar de dierentuin. De vader vond het een fantastische dag, maar de zoon vond er niks aan, omdat zijn favoriete dier, de leeuw, er niet was. Die teleurstelling overschaduwt voor de jongen de hele uitstap. Onderweg naar huis probeert de vader hem op te beuren door alle geweldige belevenissen van de dag in herinnering te brengen. Het antwoord van de teleurgestelde zoon blijft echter consequent hetzelfde: ?maar de leeuw was er niet?. Terwijl ze opgaan in hun discussie over de afgelopen dag, kan de lezer in de prenten zien waar vader en zoon ondertussen geen oog voor hebben. De illustrator heeft namelijk tal van dieren en grappige details verwerkt in de stad die het duo omgeeft terwijl ze naar huis gaan. Het contrast tussen het gesprek en wat er rondom hen gebeurt, is geestig en fantasierijk uitgewerkt. Een prettig voorleesverhaal dat vooral tot heel wat kijkplezier zal leiden.Bron: https://alleswatikmooikanvinden.org/prentenboeken-voor-kleuters/boekentips/nieuw-in-de-boekhandel/
Dierentuin --- Leeuw --- Fantasie --- Dier --- Verwachting --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken --- Dutch literature
Choose an application
Een lief verhaaltje over het zorg dragen voor en het omgaan met verwachtingen. Voor kinderen vanaf 4 jaar en iedereen die erg nieuwsgierig is! Een jongen vindt een verlaten ei en besluit ervoor te zorgen. Hij vraagt zich af wat er in het ei groeit. Zal hij vrienden worden met het diertje dat hij in gedachten heeft? bron: https://www.bruna.nl/boeken/de-jongen-en-het-ei-9789044834772
Dutch literature --- Vriendschap --- Eieren --- Nieuwsgierigheid --- Onderzoekend leren --- Fantasie --- Fantaseren --- Zorg --- Verwachtingen --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Nieuwsgierig zijn --- Vriendschap met dieren --- Prentenboeken --- Fiction --- Ei --- Verwachting
Choose an application
Misschien geloof jij, net als ik, dat kinderen van nature 'goed' zijn? Misschien kwam ook jij terecht in de rollercoaster die het ouderschap is en ging je op zoek naar de beste versie van jezelf en van je kind? Er bestaat hoe langer hoe meer kennis en inzicht in hoe we kinderen kunnen ondersteunen om dicht bij hun kern te blijven, zonder autoritair of toegeeflijk te hoeven zijn. Tijdens mijn zoektocht leerde ik de taal van mijn kinderen te begrijpen en spreken: spel bracht verbinding. Verbindend spelen maakt ouderschap gemakkelijker en leuker, het versterkt onze band en het helpt kinderen om ongedwongen de beste versie van zichzelf naar boven te brengen. Dit boek is geen handleiding of stappenplan maar staat wel boordevol inzichten en eerlijke praktijkervaringen om jou als jonge ouder te inspireren. Herontdek je eigen speelinstinct en breng zo meer verbinding en plezier in je ouderschap én in je gezin. Met voorwoord van Jürgen Peeters (auteur Kinderen zijn geen puppy's) en illustraties van Noëmi Willemen (@lecoeuramareebasse) (flaptekst)H.W.L. Keus-AsveldNele Flamang is beïnvloed door het werk van de Zwitsers-Amerikaanse ontwikkelingspsychologe Aletha Solter, grondlegster van de Aware Parenting-methode. Deze methode wil ouders en kinderen (0-7 jaar) via spelvormen bij elkaar brengen om zo het kind te ontplooien en het ouder zijn verder te ontwikkelen. De lezer krijgt geen stappenplan aangeboden, maar theorie, ideeën en praktijkervaringen (uit het gezin van de schrijfster), gebaseerd op begrip, compassie en actief bezig zijn. Veel aandacht is er daarnaast voor de lay-out: groene tekstblokken met citaten uit literatuur, dialogen en gedachten van moeder en kind op een groene achtergrond, groen-witte illustraties en blokjes 'mamagedachten'. Achter in veelgestelde vragen, reacties van ouders en een literatuuropgave. Met enkele invulpagina's. Een boek om, gezien de toegepaste methode, bijvoorbeeld per thema te gebruiken met als doel Spel-Tijd toe te passen. De Belgische auteur is moeder van twee kleine kinderen en instructrice van de Aware Parenting-methode.© NBD Biblion
Opvoeding --- Ouder-kind relatie --- Spelen --- Educational sciences --- bewegingsspelen --- opvoeding --- ouder-kind relatie --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- ouders-kind relatie --- ouderschap --- Ouderschap --- Hechting --- Macht --- Verbindingen --- Scheidingsangst --- Gezinsuitbreiding --- Verwachtingen --- Driftig zijn --- Spelontwikkeling --- Spel --- Hechting (psychologie) --- Verbinding (techniek) --- Verwachting --- Boos zijn
Choose an application
Holy Spirit --- #gsdb10 --- #GBIB:SMM --- #GROL:SEMI-267.17 --- Heilige Geest --- pinksteren (x) --- Katholieke Charismatische Vernieuwing ((1971)-heden) --- katholieke Kerk --- modernisering --- Holy Ghost --- Paraclete --- Pneumatology (Theology) --- Spirit, Holy --- God (Christianity) --- Theology, Doctrinal --- Spirit --- Trinity --- Pinksteren --- Holy Spirit. --- 231.1 --- 095018.jpg --- God de Vader --- #GBIB:SMM Montfort --- #GGSB: Geestelijke lezing(rood) --- #GGSB: Heiligen --- 260*8 --- 260*8 Charismatische vernieuwing binnen de Kerk. Pinkstergroepen --- Charismatische vernieuwing binnen de Kerk. Pinkstergroepen --- geloofsleer --- Christian dogmatics --- Pentecostalism. --- Geestelijke lezing(rood) --- Heiligen --- de Heilige Geest --- de Kerk.de charismatische ervaring in de Kerk --- liturgievernieuwing --- de godservaring --- hedendaagse religieuse ervaring --- de christelijke waarachtigheid --- nieuwe gemeenschappen --- oecumenische verwachting --- Maria
Choose an application
congressen --- statuten --- Christian church history --- pausdom --- John Paul II [Pope] --- Poland --- Popes --- eenzaamheid --- lijden en dood --- ouderen --- pathologie --- verwachting --- #GBIB:SMM --- #GGSB: Dood & Levenseinde --- #GGSB: Pastoraal --- #GROL:SEMI-253-056.2 --- #gsdb10 --- 253:362.1 --- 253:362.1 Pastoraal voor zieken, ouderen en stervenden --- Pastoraal voor zieken, ouderen en stervenden --- John Paul --- Wojtyła, Karol, --- Joannes Paulus --- Juan Pablo --- Jean Paul --- Jan Paweł --- Johannes Paul --- Giovanni Paolo --- Ĭoan Pavel --- Йоан Павел --- Vojtyla, --- Yoḥanan Paʼulus --- Jawień, Andrzej, --- Gruda, Stanisław, --- Ioann Pavel --- Yohan Paoro --- Yohanes Paulus --- János Pál --- Wojtyla, Lolek, --- Ivan Pavao --- Janez Pavel --- Ṿoiṭilah, Ḳarol, --- Vojtila, Karols, --- Ivan Pavlo --- Jānis Pāvils --- Gioan Phaolô --- Yūḥannā Būlus, --- Jonas Paulius --- Voityla, Karolis, --- Ioannes Paulus --- Ioan Paul --- Jōṇ Pōḷ --- João Paulo --- ואיטילה, קארול --- יוחנן־פאולוס השני --- יוחנן־פאולוס --- 教宗若望保祿 --- يوحنا بولس --- Hovnannēs-Poghos --- Giovanni Paolo, --- Eoin Pól --- Wojtyła, Karol Józef, --- John Paul, --- iconografisch materiaal --- Johannes-Paulus II (x) --- pausen --- Wojtyla, Karol (1920-2005) --- Johannes Paulus II (paus) --- #GGSB: Geestelijke lezing(rood) --- 262.13 JOANNES PAULUS II --- 262.13 JOANNES PAULUS II Pausschap. Heilige Stoel. Vaticaan. Paus als soeverein--JOANNES PAULUS II --- Pausschap. Heilige Stoel. Vaticaan. Paus als soeverein--JOANNES PAULUS II --- Johannes Paulus --- C1 --- Kerken en religie --- Biography. --- Geestelijke lezing(rood) --- Dood & Levenseinde --- Pastoraal
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|