Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Education physique --- Lichamelijke opvoeding --- 796.015.1 --- #SMV:sport --- #SMV:000001 --- #SMV:training --- 617.4 --- Training --- Training-derde leeftijd --- Training-hoogte --- Training-jeugd --- Training-kracht --- Training-lenigheid --- Training-snelheid --- Training-techniek --- Training-uithouding --- Vrouw-sport --- 072290.jpg --- trainen --- Theorie en methodologie van de training --- (zie ook: circuittraining) --- 796.015.1 Theorie en methodologie van de training --- trainers sportclubs, leerkrachten en studenten lichamelijke opvoeding
Choose an application
Dit is een standaardwerk dat iedereen die van ver of van dicht met de sport heeft te maken gewoonweg moet hebben. Niet alleen om mee te pronken of omdat het mooi oogt in de stijlvolle boekenkast, maar vooral omdat het een begrijpelijk en gebruiksklaar instrument is om doorzicht te krijgen en om zich te verdiepen in de trainingsleer. Deze nieuwe, grondig herwerkte en uitgebreide uitgave van dit standaardwerk kwam tot stand door de samenwerking van drie experten die, elk in hun eigen vakgebied, de wetenschappelijke vakkennis en de praktische ervaringen ten dienste stellen van de lezer. Het boek werd geactualiseerd, met een bijzondere zorg voor duidelijkheid. Het hoofdstuk waarin de basisstructuur en de basiswetten van het trainingsproces worden besproken werd grondig herwerkt en aangevuld zodat de lezer een totaalbeeld krijgt van de fundamentele principes van het trainingsproces. De fysiologische basis van het trainen werd aangevuld met voorbeelden over de energielevering in de verschillende Sporten. Voor het hoofdstuk over het uithoudingsvermogen werd een beroep gedaan op de medewerking van Prof. Dr. Jan Bourgois die, door zijn kennis en trainingservaring, een vernieuwde dimensie gaf aan het hoofdstuk. Met talrijke praktische voorbeelden belicht hij het uithoudingsvermogen in al zijn facetten. De expertise van deze co-auteur is zonder de minste twijfel een meerwaarde voor het boek. Het hoofdstuk over krachttraining werd vereenvoudigd om aan de lezer een duidelijk overzicht te geven over alle aspecten van krachttraining. Het hoofdstuk beschrijft de soorten kracht, de trainingsmethoden en de richtlijnen waaraan men zich moet houden om krachttraining te organiseren en dit zowel op fitheidsniveau als in de wedstrijdsport. Een aantal kleine aanpassingen in de hoofdstukken snelheid en lenigheid zijn vooral gericht op de nieuwe inzichten in de specifieke domeinen. Het hoofdstuk over techniektraining werd gerealiseerd met de medewerking van Prof. Dr. Matthieu Lenoir die zich, als jonge Wetenschapper, heeft opgewerkt tot een gewaardeerd expert in dit domein. Het hoofdstuk werd dan ook grondig herwerkt zodat het toegankelijk is voor elke lezer. Het reeds uitgebreide hoofdstuk over jeugdtraining werd geactualiseerd en herwerkt in samenwerking met Prof. Dr. Jan Bourgois. Ook aan het hoofdstuk Planning en Periodisering heeft Prof. Dr. Jan Bourgois zijn medewerking verleend, waarbij hij vooral aandacht had voor uniformiteit met de internationaal gehanteerde terminologie. In de hoofdstukken Vrouw en Sport, Senioren en Sport, Hoogtetraining en Recuperatie-Overbelasting-Overtraining beperkte het herwerken zich overwegend tot actualisering. Talrijke voorbeelden en algemenen trainingsprogramma's illustreren het boek. Basis voor verantwoord Trainen richt zich tot de trainers, de atleten, de sporthumaniora's, de opleidingen lichamelijke opvoeding aan de hogescholen en universiteiten, de Vlaamse Trainersschool en naar elkeen die zich via sport fysiek en mentaal fit wil voelen.
Trainingsleer. --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- lichamelijke opvoeding --- sporttraining --- 796.015.1 --- #SMV:000001 --- #SMV:sport --- #SMV:training --- training --- 617.4 --- Cooling-down --- Jeugdtraining --- Kracht --- Lenigheid --- Opwarming --- Overbelasting --- Snelheid --- Sport-senioren --- Trainingsprincipes --- Uithoudingsvermogen --- 796.015 --- Coördinatie --- Fysiologie --- Jeugd --- Krachttraining --- Planning --- Training --- Verouderingsproces --- Vrouwensport --- Trainen --- 031543.jpg --- 796.015.1 Theorie en methodologie van de training --- Theorie en methodologie van de training --- Sporttraining
Choose an application
Sports --- Extreme environments --- Exercise --- Exercice --- Physiological aspects. --- Physiological effect. --- Aspect physiologique --- 612:796 --- 796.015.1 --- outdoor --- overlevingstechnieken --- Fysiologie van de sport --- Theorie en methodologie van de training --- 796.015.1 Theorie en methodologie van de training --- 612:796 Fysiologie van de sport --- Athletics --- Sports physiology --- Sports sciences --- Environments, Extreme --- Ecology --- Exercise physiology --- Clinical exercise physiology --- Physiological aspects --- Physiological effect
Choose an application
Trainingsleer. --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- sport --- sporttraining --- 796.015.1 --- 796.015.1 Theorie en methodologie van de training --- Theorie en methodologie van de training --- Academic collection --- 617.4 --- Lichamelijke opvoeding --- Trainen --- Tactiektraining --- Techniektraining --- Trainingsleer --- Trainingsplanning --- 796.015 --- Evaluaties --- Planning --- Tactiek --- Techniek --- Training --- 081161.jpg --- training --- Sport --- Trainingsopbouw --- Sportgeneeskunde --- Sportfysiotherapie --- Techniek (wetenschap) --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Training (sport) --- Sporttraining
Choose an application
Dit is een echt werkboek voor studenten, met ruimte om zaken actief in te vullen, met oefeningen en opdrachten. Van theorie naar praktijk.
Trainingsleer. --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Didactics of sports and games --- sport --- sporttraining --- didactische werkvormen --- lichamelijke opvoeding --- 796.015.1 --- 617.4 --- Coördinatie --- Energie --- Kracht --- Lenigheid --- Snelheid --- Sportgeneeskunde --- Training --- Trainingsprocessen --- Uithouding --- Trainingsleer --- Trainingsprincipes --- Uithoudingsvermogen --- 796.015 --- training --- coaching --- 796.015.1 Theorie en methodologie van de training --- Theorie en methodologie van de training --- Trainingsopbouw --- Fysiologie --- Inspanningsfysiologie --- Intervaltraining --- Krachttraining --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- lerarenopleiding --- sportclubs --- gymnastiek --- Training (sport)
Choose an application
De moderne coach lijkt een duizendpoot. Toch is de hoofdtaak simpel: training geven en coachen. Maar hij is ook inspirator, mentor en gids van sporters. Hij is scout, stelt selecties samen en bepaalt de tactiek. En hij geeft leiding aan het begeleidingsteam. In welke rollen blinkt u van nature uit en welke wilt u nog ontwikkelen? En met welke coachfilosofie brengt u eenheid in deze waaier van rollen, opdat u authentiek en sturend kunt functioneren? Het is niet alleen belangrijk inzicht te krijgen in uw eigen functioneren, u zult ook uw sporters goed willen kennen. In een goed (top)sportprogramma staat de sporter immers centraal. Hoe reageert hij op conflicten? Welke motoriek heeft hij en hoe stemt u uw trainingen daarop af? Bij wie voert u de spanning op en bij wie neemt u die weg? Hoe communiceert u uw plannen en inzichten? Totaalcoachen. Begeleiden met Action Type® geeft antwoord op al deze vragen en meer: u leert coachen met Action Type®, een uniek systeem dat niet alleen inzicht verschaft in uw eigen voorkeursgedrag en dat van uw sporters maar ook concrete handvatten aanreikt om hun fysieke, mentale en emotionele kenmerken zo met elkaar te verbinden dat zij op hun best kunnen zijn. (Bron: www.sportsmedia.nl)
E110510.jpg --- Training --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Didactics of sports and games --- coaching --- sporttraining --- 796.015 --- Action Type --- Coaching --- Communicatie --- Profielen --- Teambuilding --- 159.9:796 --- 796.015.1 --- 796.015.1 Theorie en methodologie van de training --- Theorie en methodologie van de training --- 159.9:796 Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training --- Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training --- Training. --- 617.4 --- Coachen --- Competenties --- Faalangst --- Sport --- Stress --- Trainen --- Verliezen --- Winnen --- Zelfbeeld --- Zelfvertrouwen
Choose an application
‘Trainen’ is veel meer dan zomaar een beetje bewegen, laat staan de aanschaf van een blitze outfit. Succesvolle training betekent slagen in een sportieve doelstelling, of het nu gaat over 10 kilo vermageren of 10 marathons lopen in één jaar. Succesvolle training begint met een adequate formulering van je doelstellingen, vereist vervolgens de toepassing van regels uit de trainingsleer, en veronderstelt ten slotte dat je trouw blijft aan je doelstellingen. (Bron: flaptekst)
sporttraining --- Didactics of sports and games --- sport --- didactiek --- Training --- 617.4 --- training (ler) --- Trainen --- Sportbeoefening --- 796.015.1 --- 159.9:796 --- 613.2 --- 612:796 --- 612:796 Fysiologie van de sport --- Fysiologie van de sport --- 159.9:796 Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training --- Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training --- 796.015.1 Theorie en methodologie van de training --- Theorie en methodologie van de training --- Voedingsleer. Dieet --- Sports --- Moral and ethical aspects --- Coaches (Athletics) --- Gezondheid --- Sport --- Trainingsopbouw --- Doelen --- Doelstelling --- Voeding --- Gedrag --- Technologie --- Maatschappij --- Drank --- Training (sport)
Choose an application
Het boek tracht op relatief eenvoudige wijze te beschrijven wat er allemaal in ons lichaam gebeurt als we fysieke inspanningen verrichten en als we trainen (aanpassingsverschijnselen). De auteur beschrijft de manier waarop men best de basiseigenschappen van de fysieke conditie kan trainen (uithouding, weerstand, kracht, lenigheid, snelheid en coördinatie) en de onderzoeken en tests waarmee men de intensiteit van de training best kan bepalen (o.a. de anaërobe grens). De bijzondere eigenschappen van de vrouw, van oudere mensen en van de jeugd worden beschreven samen met de richtlijnen voor een aangepaste training.
617.4 --- Lichamelijke opvoeding --- Trainen --- 796.015 --- Hygiëne --- Inspanning --- Spieren --- Training --- Voeding --- 072288.jpg --- training --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Didactics of sports and games --- sport --- sportgeneeskunde --- sporttraining --- 796.015.1 --- Theorie en methodologie van de training --- (zie ook: circuittraining) --- 796.015.1 Theorie en methodologie van de training --- #SMV:sport --- #SMV:000001 --- #SMV:training --- #SMV:geneeskunde --- trainingen --- Trainers sportclubs, leerkrachten en studenten lich. opv., dokters en sportdokters, alle personen die verantwoord willen trainen --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- lerarenopleiding --- sportclubs --- gymnastiek --- Sport --- Fysiologie
Choose an application
Bewegingsopvoeding ; didactiek --- Physical education and training --- Sports --- 159.9:796 --- 372.879.6 --- 796.015.1 --- Field sports --- Pastimes --- Recreations --- Recreation --- Athletics --- Games --- Outdoor life --- 796.015.1 Theorie en methodologie van de training --- Theorie en methodologie van de training --- 159.9:796 Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training --- Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Study and teaching
Choose an application
Het kernidee van dit boek is vrij eenvoudig: er moet meer, of liever anders, gewerkt worden met minstens evenveel verstand als passie. En het moet er met name individueler, maar tegelijk ook collectiever en vooral wetenschappelijker aan toegaan. In een eerste deel wordt de nadruk gelegd op de zichtbare, fysieke component van de sportprestatie. Hierbij wordt uitgegaan van twee sleutelbegrippen: ‘Het monitoren van vermoeidheid (fatigue management)' en ‘Prestatiestabilisatie (performance stabilisation)'. Beide begrippen vormen de sleutel tot succes. Voor eerst moet een coach trachten het conditiepeil van zijn spelers doorheen het seizoen op een zo hoog mogelijk peil te brengen en te houden. Anderzijds is het evenzeer de taak van de hele staf om vermoeidheid te controleren én te manipuleren. In een tweede deel wordt vooral aandacht besteed aan techniek- en tactiektraining. In tegenstelling tot de individuele uithoudingssporten waarbij één of een beperkt aantal basiseigenschappen prestatiebepalend zijn, en dus de prioriteit krijgen wat trainingsinhouden en –doelstellingen betreft, is dat in de teamsporten heel wat complexer. Basiseigenschappen en technische vaardigheden zijn in de teamsporten geen doel op zich maar een middel om tactisch inzicht te tonen in de wedstrijd. Vandaar dat er heel wat aandacht besteed wordt aan de ontwikkeling en perfectionering van technische en vooral tactische vaardigheden binnen een lange termijn visie op talentontwikkeling. Ook de problematiek van de relatieve leeftijdsverschillen in de jeugdsport komt hierbij aan bod.
Activités physiques --- Activités physiques et sportives éducatives --- Activités sportives --- Athletic training --- Culture physique --- EPS --- Education [Physical ] --- Education physique --- Entraînement physique et sportif --- Group sports --- Lichamelijke opvoeding --- P.E. (Physical education) --- PE (Physical education) --- Phy ed --- Phys ed --- Physical culture --- Physical education and training --- Physical training --- Sports -- Entraînement --- Sports -- Préparation --- Sports -- Training --- Sports collectifs --- Sports for groups --- Sports training --- Team sports --- Teamsporten --- Training [Physical ] --- Éducation physique et sportive --- Training --- Blessurepreventie --- Conditietraining --- 617.4 --- conditietraining --- training (ler) --- 796.015 --- Testen --- Stretching --- teamsporten --- blessurepreventie --- Tactiek --- Techniek --- 796.015.1 --- 796.012 --- # BIBC : Academic collection --- Theorie en methodologie van de training --- Movement and motor functions: tests and measurement --- Social medicine --- vermoeidheid --- stretching --- sporttraining --- letselpreventie --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- sportprestaties --- 796.012 Movement and motor functions: tests and measurement --- 796.015.1 Theorie en methodologie van de training --- Training. --- Teamsporten. --- Blessurepreventie. --- Conditietraining.
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|