Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Het groot communicatiedenkboek
Author:
ISBN: 904300930X 9789043009300 9789043015325 9043015326 Year: 2005 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het vakgebied van de communicatie heeft zich in het laatste decennium een revolutie voorgedaan. Het is daarom de vraag of de houdbaarheidsdatum van de bestaande communicatietheorieën inmiddels niet verstreken is. In 'Het groot communicatiedenkboek' biedt Susanne Piët in een nieuwe kijk op communicatie. 

Zoals de titel aangeeft, is dit niet het zoveelste handboek met hapklare samenvattingen. Het wil de lezer inspireren, prikkelen en aanzetten om tot eigen ideeën over communicatie te komen. Het doel is een referentiekader te bieden waarin theorie en praktijk tegen elkaar afgewogen kunnen worden. 

Susanne Piët put uit haar jarenlange ervaring om communicatie vanuit alle mogelijke invalshoeken te benaderen; als concept, als fenomeen, als instrument. Het resultaat is een boek met een persoonlijke inslag, waarin naast wetenschappelijke theorie plaats is voor praktische checklists en relativerende columns.



Book
Het nieuwe tv kijken : een positieve kijk op televisie in Vlaanderen : het model Vlaanderen inc
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789401421294 Year: 2014 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe kunnen televisieomroepen en -producenten inspelen op de veranderende manier van tv-kijken?Om welk businessmodel vraagt de huidige on-demand-consumptie?Digitalisering breekt door in alle vormen van beeldcultuur. Ook de klassieke tv-wereld ontsnapt hier niet aan. De fragmentatie van de media en het groeiende belang van big data wijzigen het televisiekijken fundamenteel.In dit boek pleiten de auteurs voor een doordachte strategie en een crossmediale benadering: televisieproducties aanbieden op meerdere platformen. Dit met als doel de grenzen tussen de diverse media te laten vervagen en op die manier beter tegemoet te komen aan de wens van de kijker. Want alleen door innovatie, door het omarmen van technologie en door samenwerking kan televisie het massamedium bij uitstek blijven.Bron : http://www.lannoocampus.be


Periodical

Book
Radio Access Network Dimensioning for 3G UMTS
Author:
ISBN: 3834813982 3834881112 Year: 2011 Publisher: Wiesbaden : Vieweg+Teubner Verlag : Imprint: Vieweg+Teubner Verlag,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

An important means for improving the cost-efficiency in modern mobile radio networks is to dimension the radio access network carefully. Xi Li presents innovative analytical models and algorithms for the dimensioning of the 3G UMTS Radio Access Network (RAN). The proposed analytical models allow efficient and accurate dimensioning for different evolutions of UMTS radio access technologies. The author validates the analytical models by simulations using developed UMTS system simulation models. All presented analytical dimensioning models are implemented into a commercial dimensioning tool. This dimensioning tool is used to help the 3G UMTS network operators to optimize their network infrastructure in order to reduce network costs while still being able to offer desired Quality of Service.


Book
Echte mediaprimeurs : een communicatiegeschiedenis
Author:
ISBN: 9020954962 9789020954968 Year: 2003 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek gaat over de échte mediaprimeurs. Wanneer begonnen mensen voor het eerst te communiceren? Om wat voor een medium ging het toen en waarom schiepen mensen na dit oermedium zoveel nieuwe media (boeken en kranten, radio en tv, fotografie en film, grammofoonplaat en cd, internet, ...)? Door een antwoord te bieden op de vele vragen naar de oorsprong, ontwikkeling en cultuurhistorische invloed van de oudste, oude, nieuwe en nieuwste media, groeit deze communicatiegeschiedenis uit tot een beknopte beschavingsgeschiedenis waarin lichaamstaal, gesproken taal, schriftcultuur, beeldcultuur en cybercultuur hun juiste plaats krijgen.


Multi
Klink klaar : uitspraak- en intonatiegids voor het Nederlands
Author:
ISBN: 9789063064990 9063064993 Year: 2004 Publisher: Leuven Davidsfonds

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit is de eerste praktische uitspraak- en intonatiegids voor het Nederlands. Voor wie welbegrepen door het leven wil gaan. En zeker voor wie "werkt" met zijn stem: radio- en televisiejournalisten, acteurs, leraren, logopedisten, politici, advocaten, publieke sprekers allerhande...


Book
Stijlboek VRT
Author:
ISBN: 9066489839 9789066489837 Year: 2003 Volume: *1 Publisher: Utrecht Brussel Van Dale Lexicografie VRT / VAR

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze coproductie van Van Dale en de VRT de Vlaamse Radio- en Televisieomroep is de standaardtaal in België vastgelegd. De praktijkgids bevat duizenden taaltips voor tekstschrijvers, journalisten en programmamakers om aantrekkelijk, duidelijk en correct te spreken en te schrijven. Verder vindt u allerhande praktische informatie, zoals uitspraak en spelling van honderden persoons- en plaatsnamen, soorten interviews, schrijfstijl voor nieuwsberichten, intonatie en spreektempo en juridische kwesties. Kortom: een naslagwerk voor iedereen in België en Nederland die regelmatig met teksten te maken heeft.

Keywords

Dutch language --- Style --- Standardization --- Nederlandse spelling. --- Nederlandse stilistiek. --- Schrijfvaardigheden --- Nederlandse taal --- Journalistiek. --- Algemene taalbeheersing --- Woordenboeken. --- Schrijfvaardigheid --- Stilistiek. --- Taalzuiverende woordenboeken. --- taalgebruik --- Nederlands --- television [telecommunication system] --- radio (technologie) --- schrijfstijl --- TV (televisie) --- Stilistics --- radio receivers --- Nederlandse spelling --- Nederlandse stilistiek --- Schrijven ; journalistiek --- Néerlandais (Langue) --- Glossaries, vocabularies, etc. --- Glossaires, vocabulaires, etc. --- KBC0412 --- journalistiek --- standaardtaal --- stijl --- taal --- VRT --- (03)81'38 --- 843 --- communicatie --- mondelinge communicatie --- schriftelijke communicatie --- spelling --- Spelling --- Stijl --- uitspraak --- Uitspraak --- verklarende woordenboeken --- woordenboeken --- woordenschat --- #KVHA:Taalzuivering. Woordenboeken. Nederlands --- 803.93 -06 --- 803.93 --- 643 Taalzorg --- #A0401A --- 803.93 Nederlands. Nederlandse taalkunde --- Nederlands. Nederlandse taalkunde --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- Stilistische naslagwerken --- Stijlleer * --- Taal --- Openbare omroep --- Tekstschrijven --- Journalistiek --- Praktijk --- Monograph --- Therapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Reizen --- Ziekte --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Vliegen (werkwoord) --- NEERLANDAIS (LANGUE) --- STYLISTIQUE --- REGIONALISMES


Book
Bewegend geheugen : een gids naar audiovisuele bronnen over Vlaanderen
Authors: ---
ISBN: 9038205384 9789038205380 Year: 2004 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In tegenstelling tot buurlanden zoals Frankrijk, Groot-Brittannië en Nederland bestaat er in België geen gids naar audiovisuele bronnen. De nieuwe publicatie Bewegend Geheugen biedt een geannoteerd overzicht van de belangrijkste vindplaatsen voor film-, televisie- en andere audiovisuele bronnen in Vlaanderen. De gids richt zich niet alleen naar archieven en de audiovisuele sector (omroepen, productiehuizen, beeldresearchers,...) maar heeft ook een ruimer doelpubliek (studenten en onderzoekers binnen de domeinen van geschiedenis, communicatiewetenschappen,...). Bewegend Geheugen biedt een handig werkinstrument voor wie op zoek gaat naar actuele of historische beelden over Vlaanderen. Het boek bevat talrijke illustraties, waarvan heel wat in kleur. De publicatie kwam tot stand onder de redactie van Prof. dr. Daniël Biltereyst en dr. Roel Vande Winkel in het kader van het onderzoeksproject Licht op een collectief verleden (Max-Wildiersfonds FWO-Vlaanderen 2000-2003). Bewegend Geheugen is de eerste publicatie in de nieuwe boekenreeks Film & TV Studies. Deze meertalige reeks publiceert kritisch wetenschappelijk onderzoek over film, televisie en hedendaagse beeldcultuur.

Keywords

Audio-visual archives --- Motion pictures --- Television programs --- audiovisuele middelen --- C3 --- film --- iconografisch materiaal --- KADOC (x) --- repertorium --- Vlaams Gewest [gewest in land België - BE] --- 026 ) Archieven --- audiovisuele media --- filmarchieven --- televisiearchieven --- Vlaanderen --- Filmarchieven ; België --- S2007527.JPG --- televisie --- 090.1 --- audiovisuele archieven --- auteursrecht --- België --- geluidsarchieven --- #BAVD --- #SBIB:01G --- #SBIB:309H01 --- #SBIB:309H1300 --- #SMV:museum --- #KVHA:Audiovisuele bronnen; Vlaanderen --- #KVHA:Media; Vlaanderen --- 798.42 --- Auteursrecht --- #VCV monografie 2004 --- 026.06 --- 084 <058> --- 624.1 Film --- #A0403A --- Programs, Television --- Shows, Television --- Television shows --- TV shows --- Television broadcasting --- Electronic program guides (Television) --- Television scripts --- Cinema --- Feature films --- Films --- Movies --- Moving-pictures --- Audio-visual materials --- Mass media --- Performing arts --- Archives, Audio-visual --- Archives --- 026.06 Bibliotheken en collecties van audiovisuele documenten en software --(voor av, zie ook {769}) --- Bibliotheken en collecties van audiovisuele documenten en software --(voor av, zie ook {769}) --- 084 <058> Grafische voorstellingen. Illustraties. Audio-visuele documentatie. Multimedia--Adresboeken --- Grafische voorstellingen. Illustraties. Audio-visuele documentatie. Multimedia--Adresboeken --- Kunst en cultuur --- 7 --- 384 --- massamedia, publiciteitswezen en audiovisuele middelen in België --- Algemene bibliografieën, catalogi --- Communicatiewetenschap: encyclopedieën, woordenboeken, naslagwerken, bibliografieën --- Filmwezen: algemene werken --- film, geschiedenis der filmkunst, België --- History and criticism --- Archieven --- Filmarchieven. --- Pedagogiek en onderwijskunde --. --- Televisie --- Televisiearchieven. --- Filmarchieven --- Speciale bibliotheken --- Televisiearchieven --- Audiovisuele media. --- Cultureel erfgoed. --- Vlaanderen. --- Audiovisuele media --- België. --- massacommunicatie --- television [telecommunication system] --- Film --- AVM (audiovisuele materialen) --- TV (televisie) --- Mass communications --- Flanders --- Archieven ; audiovisuele media ; België --- Televisiearchieven ; België --- 791.4 --- archieven --- beelddragers --- bibliotheken --- Daniël Biltereyst, Roel Vande Winkel --- documentaire --- documentatiecentra --- filmcollecties --- filmconservatie --- musea --- naslagwerk --- recht --- Geschiedenis --- Communicatie --- Beeldcommunicatie --- Bronnen --- Media --- Beeldcultuur --- Overzicht --- Vlaams Gewest [gewest in land België - BE] --- Filmarchieven ; België --- België --- massamedia, publiciteitswezen en audiovisuele middelen in België --- Algemene bibliografieën, catalogi --- Communicatiewetenschap: encyclopedieën, woordenboeken, naslagwerken, bibliografieën --- film, geschiedenis der filmkunst, België --- Daniël Biltereyst, Roel Vande Winkel --- Bron --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Emigratie --- Audiovisueel materiaal --- 20e eeuw


Book
Media morgen : de media op hun kop : overleven onze klassieke media de radicale impact van internet, social media en mobile?
Author:
ISBN: 9789081698412 Year: 2011 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Verbaast het je dat de businessmodellen van de klassieke media op de helling staan? Het commerciële verhaal van televisie, kranten, magazines en radio dat al zo lang bestaat, valt steeds meer uit elkaar. Maar hoe komt dat? Jij en ik gedragen ons als consumenten vandaag zoveel anders. Dankzij technologie nemen we de controle over hoe, wanneer en welke media we consumeren. Bovendien zijn we verbonden met elkaar. Ons sociaal netwerk houdt ons op de hoogte van het nieuws, kondigt nieuwe producten aan en vertelt of ze de moeite waard zijn. Meer nog, we gaan al die kennis mobiel gebruiken via tablets en smartphones. Weten de mediabedrijven hoe ze hiermee moeten omgaan? Neen. Steken vele media hun kop in het zand? Ja. Hoe moeten de mediaspelers zich organiseren om succesvol te blijven? En hoe vermijden ze dat ze ingehaald worden door internationale uitdagers die op de loer liggen? In Media Morgen neemt Jo Caudron je mee naar de toekomst van de media. Ondanks hun sterke troeven van vandaag, moeten ze net als adverteerders en marketeers hun aanpak afstemmen op de vernieuwde technologie en de vernieuwde consument. Ontdek de weg naar die grote uitdagingen!

Keywords

radio (technologie) --- mediacultuur --- massamedia --- marketing --- mediabeleid --- television [telecommunication system] --- interactieve media --- sociale media --- Journalism --- internet --- mobiele communicatie --- TV (televisie) --- radio receivers --- Mass communications --- Culture [Popular ] --- Culture de rue --- Culture des banlieues populaires --- Culture des classes populaires --- Culture des quartiers populaires --- Culture du peuple --- Culture ouvrière --- Culture populaire --- Cultures populaires --- Mass culture --- Pop culture --- Popcultuur --- Populaire cultuur --- Popular arts --- Popular culture --- Volkscultuur --- 316.773.2 --- #SBIB:309H1000 --- 004.738.5 internet --- 007 communicatie --- 654 media --- 654.1 sociale media --- BPB1111 --- Journal --- Communication --- Consommateur --- Internet --- 690 Media, mediarecht --- media --- toekomstperpectieven --- 316.776 --- communicatie --- nieuwe media --- pers --- Internet (e-mail, website) --- Media --- Pers --- Sociale netwerken --- mobile --- Digitale communicatie --- Communicatiemiddel. Communicatiemedium. Mediatechnologie--(communicatiesociologie); massamedia zie {316.774} --- Media: algemene en theoretische werken --- Krant --- Communicatie --- Consument --- perspectives d'avenir --- communicatieprocessen --- Consumentengedrag --- Sociale communicatie --- Trends --- Trendwatching --- Communicatiemedia --- Digitale media --- Massamedia --- Sociale media --- Digitale communicatie. --- Media. --- Communicatiemedia. --- Digitale media. --- Massamedia. --- Sociale media. --- 316.773.2 Communicatiemiddel. Communicatiemedium. Mediatechnologie--(communicatiesociologie); massamedia zie {316.774} --- Mass media --- Technological innovations --- Social aspects --- Philosophy --- smartphones --- mobiele netwerken --- tablets (informatica) --- Интернет --- internetas --- idirlíon --- internets --- интернет --- webb --- an tIdirlíon --- tīmeklis --- veeb --- faqe web --- světová počítačová síť --- svjetska računalna mreža --- web --- međumrežje --- www --- világháló --- consumatori --- consument --- потребител --- Verbraucher --- consumatore --- потрошач --- kuluttaja --- tarbija --- καταναλωτής --- fogyasztó --- forbruger --- spotrebiteľ --- konsument --- tomhaltóir --- потрошувач --- potrošnik --- konsumator --- spotřebitel --- consumidor --- potrošač --- consumer --- konsumatur --- vartotojas --- patērētājs --- консумент --- Konsument --- verbruiker --- política da comunicação --- Kommunikationspolitik --- ryšių politika --- kommunikációs politika --- viestintäpolitiikka --- komunikācijas politika --- politika tal-komunikazzjoni --- πολιτική της επικοινωνίας --- komunikační politika --- política de comunicación --- communications policy --- komunikačná politika --- politica della comunicazione --- komunikacijska politika --- politika e komunikacionit --- комуникациска политика --- communicatiebeleid --- kommunikationspolitik --- politica comunicațiilor --- kommunikatsioonipoliitika --- комуникационна политика --- политика комуникација --- polityka w zakresie komunikowania --- rozvoj komunikace --- kommunikációs rendszerek fejlesztése --- ανάπτυξη των επικοινωνιών --- communications --- dezvoltarea comunicațiilor --- comunicação --- meediapoliitika --- komunikāciju attīstība --- viestiliikenteen kehittäminen --- komunikácie --- desenvolvimento das comunicações --- Entwicklung der Kommunikationssysteme --- Medienpolitik --- desarrollo de las comunicaciones --- komunikācijas --- komunikacion --- rozvoj komunikácií --- comunicazione --- comunicación --- komunikacije --- viestintä --- médiapolitika --- kommunikation --- sviluppo delle comunicazioni --- kommunikationsudvikling --- zhvillim i komunikacionit --- développement des communications --- development of communications --- kommunikationsutveckling --- ryšio priemonės --- ontwikkeling van de communicaties --- ryšio priemonių tobulinimas --- kommunikatsioonisüsteemi arendamine --- επικοινωνία --- sakari --- razvoj komunikacija --- комуникациска стратегија --- communication --- gazetë --- gazeta --- laikraštis --- krant --- gazzetta --- avis --- εφημερίδα --- novine --- noviny --- newspaper --- jornal --- giornale --- новине --- вестник --- tidning --- laikraksts --- periódico --- sanomalehti --- újság --- časopis --- ajaleht --- Zeitung --- ziar --- весник --- settimanale --- dienraštis --- raník --- viikkolehti --- неделен весник --- ugeavis --- päevaleht --- týždenník --- savaitraštis --- печатен медиум --- dnevnik --- weekly newspaper --- dnevne novine --- електронски весник --- morgontidning --- tiskovine --- дневен весник --- dagstidning --- ziar săptămânal --- hetilap --- неделник --- diario --- weekblad --- semanario --- quotidiano --- semanário --- εβδομαδιαίο έντυπο --- kvällstidning --- Wochenzeitschrift --- ημερήσια εφημερίδα --- nedēļas laikraksts --- deník --- tjednik --- päivälehti --- tjedne novine --- quotidien --- неделен магазин --- daily newspaper --- hebdomadaire --- denník --- списание --- veckotidning --- gazetë e përjavshme --- nädalaleht --- večerník --- dienas laikraksts --- Tageszeitung --- cotidian --- gazetë e përditshme --- napilap --- dagblad --- Idirlíon --- beartas cumarsáide --- nuachtán

Listing 1 - 10 of 10
Sort by