Listing 1 - 10 of 111 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Voor het Mentally Fit Institute draait alles om de begrippen energie en performance. Afkomstig uit de sport passen wij in het bedrijfsleven toe wat wij al die jaren zelf hebben ervaren. Energie voor het individu, voor het team en voor de organisatie. Wij doen dit met de holistische benadering van de ontwikkeling op vier assen. De eerste drie zijn onze basis:-De IQ-as staat voor kennis, kunde en vaardigheid.-De EQ-as staat voor hoe we omgaan met anderen, binnen een team en in de organisatie. -De FQ-as staat voor de fysieke component. Hoe en waarom we deze drie assen inzetten, wordt verklaard op de SQ-as, de zingeving. Wie ben je, wat zijn je waarden en normen, wat is je passie, waar wil je heen ?Bij talentontwikkeling moeten we naar alle vier deze assen kijken. Alleen zo kan een organisatie het beste uit alle mensen halen. Hoe je die talenten ontwikkelt en welke tools je daarbij kunt gebruiken, daarover gaat dit boek.Bron : http://www.managementboek.nl
Talenten --- Talentontwikkeling --- Personeelsmanagement --- Competentiemanagement --- Competenties --- Coaching --- PXL-Central Office 2020 --- personeelsmanagement --- talentontwikkeling --- Talent --- Competentie --- talentmanagement
Choose an application
De veelheid en snelheid van opeenvolgende ontwikkelingen in de huidige wereld, geeft sterk behoefte aan een kompas of instrumenten om overeind te blijven en succesvol met de tijd mee te kunnen gaan. Deze dynamische werkelijkheid waarin verandering de enige constante lijkt daagt elke professional en leider uit zich daartoe te verhouden.Voor welke verandering sta je en hoe doe je dat; meebewegen zonder jezelf te verliezen? Of veel beter en leuker: hoe kun je de continue stroom van vernieuwingen als golf benutten voor je eigen ontwikkeling en zelfverwezenlijking! Het antwoord is verrassend eenvoudiger en dichterbij dan je denkt. De crux zit niet in de eisen van de tijd maar in de uniciteit van jouw eigen verhaal en potentieel. Krachtig bewegen vanuit balans met jezelf!De verhouding tussen natuurlijk en aangeleerd gedrag, samen met de mate waarin je in balans bent met jezelf is en met, bepaalt in hoeverre je in staat bent je op een natuurlijke en moeiteloze wijze te verhouden tot de steeds veranderende context. Dit boek geeft jou de regie in handen voor een succesvolle transformatie. Zowel voor jezelf als voor je werkomgeving.De BIG PICTURE is het geheel en de samenhang tussen identiteit, inzicht en initiatief dat je laat zien in hoe dynamiek en evenwichtsdimensies van invloed zijn op de wijze waarop jij je verhoudt tot de zichtbare omgeving waarin je leeft, werkt en interacteert. Met de BIG PICTURE doorzie je de context en ontdek je hoe je vanuit je unieke identiteit inzicht krijgt in voor jou passende keuzes en acties. Voorzien van veel instrumenten, praktische tips, visualisaties en sprekende voorbeelden om direct mee aan de slag te gaan.https://www.swpbook.com/boeken/41/organisatie-en-management/2389/zie-je-big-picture
Verandermanagement --- veranderingsmanagement --- team --- 005.4 --- Identiteit --- Visualisatie --- Talentontwikkeling --- Competentiemanagement
Choose an application
Het Werkboek Talentgedreven onderwijs geven is een uitbreiding bij het boek Talentgedreven onderwijs geven. In dat basisboek beschrijven Els Pronk en Elke Busschots tien samenhangende thema?s die het landschap vormen voor onderwijs geven vanuit talent. Het vertrekpunt is daarbij steeds opnieuw diegene die dat onderwijs verzorgt: jij, als (toekomstige) leerkracht. Je eigen talenten vormen het fundament onder de manier waarop jij lesgeeft aan (jonge) kinderen en aan jongeren. En door je eigen talenten bewust in te zetten ben je een voorbeeld voor je leerlingen. Dan ben je talent gedreven onderwijs aan het geven.Dit werkboek is bedoeld als logboek van je eigen talenten en processtappen. Een aantal opdrachten uit het basisboek komt in dit werkboek terug, verrijkt met extra reflecties en verdiepingsoefeningen. Zo ondersteunt dit werkboek je om een verschil te maken voor kinderen en jongeren, door hen te versterken van binnenuit.https://www.vangorcum.nl/onderwijs/100-460_Werkboek-Talentgedreven-onderwijs-geven
Onderwijs --- Talentontwikkeling --- Talent --- Basisonderwijs --- Talenten --- Kwaliteiten --- Zelfvertrouwen --- Veerkracht --- Coachen --- Leerlingenbegeleiding
Choose an application
Dit boek is een zoektocht naar de manier waarop wij omgaan met talenten. Thuis, op school, en op een stageplek. Hoe werkt talentontwikkeling, hoe kan iemand zijn of haar potentieel echt leren benutten? En hoe zit dat als je niet zo goed bent op school, heb je dan andere talenten?
Adolescentie --- Prestatievermogen --- Talent --- PXL-Music 2019 --- jongeren --- talentontwikkeling --- competenties --- Educational sciences --- Industrial psychology --- talentmanagement --- didactiek --- organisatiepsychologie --- Jongeren --- Talenten --- Talentontwikkeling
Choose an application
Mensen die werken vanuit hun talenten voelen zich prettiger en zijn hun organisatie beter van dienst. Iedereen heeft talent, maar niet iedereen is zich bewust van zijn of haar talenten. De 120 werkvormen in Competent talent in organisaties bieden jou als trainer, coach, mentor, docent, HR-professional of (ped)agogisch werker een praktisch en direct inzetbaar instrument voor talentontwikkeling en krachtgericht coachen.
management --- employés --- politique de l'entreprise --- personeelsbeleid --- bedienden --- ondernemingsbeleid --- 658.3 --- PXL-Central Office 2018 --- organisatiekunde --- onderwijskunde --- coachen --- talentontwikkeling --- competentiemanagement --- Coaching --- Management --- Competentiemanagement --- Talenten --- Werkvormen --- Talentontwikkeling --- Talent --- Werkvorm
Choose an application
Talentbegeleiding bij laagbegaafde jongeren is de eerste uitgave die opvoeders en begeleiders praktische vaardigheden leert om de 'Factor i' te kunnen bieden: Iets of Iemand die doelbewust het verschil maakt bij deze jongeren in het laten ontdekken en ontwikkelen van hun talenten. Het boek reikt in drie delen de essentiële informatie aan om hierop meer grip te krijgen. Deel I biedt inzicht in de manier waarop deze jongeren functioneren en leren. Het tweede deel gaat in op hoe zij zich ontwikkelen in de puberteit. Deel III bespreekt de cruciale omgevingsfactoren die de jongeren beïnvloeden, stimuleren of juist remmen bij het ontwikkelen van hun talenten. Dit boek is geschreven voor (aankomende) opvoeders, leerkrachten/docenten en professionals in de jeugdhulpverlening.
intelligentie --- Zwakbegaafdheid. --- leerstijlen. --- Zwakbegaafdheid --- verstandelijk gehandicapte kinderen --- leerstijlen --- 362.31 --- PXL-Central Office 2018 --- leerproblemen --- talentontwikkeling --- jeugdhulpverlening --- onderwijskansen --- Jeugdhulpverlening --- Jongeren --- Talentontwikkeling
Choose an application
Om te veranderen heb je LEF nodig. Lef omdat veranderingen tegennatuurlijk zijn en omdat het noodzakelijk is om patronen te doorbreken. Dit boek helpt u stapsgewijs veranderingen vorm te geven. Lef betekent 'hart' in het Hebreeuws. Leeft u vanuit uw hart? Doet u wat u echt wilt? Of bent u het vergeten, vindt u het eng of denkt u dat u het niet kunt?Tica Peeman verdeelt het veranderingsproces in zeven stappen. In even zoveel hoofdstukken wordt elke stap beschreven. Aan de hand van voorbeelden, relevante modellen en praktische oefeningen zet ze u aan om werkelijk aan de slag te gaan met datgene wat u graag zou willen veranderen
E-books --- 172 --- psychologie --- verandering --- Levenskunst --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Talentontwikkeling --- Zelfzorg --- Persoonlijkheidsleer --- Veranderingsproces
Choose an application
Hoelang ben jij nog houdbaar?In gesprek over duurzame inzetbaarheid Duurzame inzetbaarheid is al jaren een thema op de agenda's van congressen, de overheid,in bedrijven en ook in het nieuws. Er worden vele beleidsadviezen over gegeven. Al die mooie beleidsadviezen worden pas waardevol als de medewerkers en leidinggevenden goede ontwikkelingsgesprekken met elkaar leren voeren. Daar moet het gebeuren. Gesprekken die leiden tot praktisch uitvoerbare acties die bijdragen aan de ontwikkeling van de medewerkers en daardoor van de organisatie als geheel. Want het voortbestaan van de organisatie hangt af van het optimaal benutten van de talenten van de medewerkers. Het schip is nog steeds zo sterk als zijn bemanning.Dit boek richt zich dan ook tot leidinggevenden én medewerkers. Het toont het belang van duurzame inzetbaarheid in een wereld die steeds sneller verandert, en geeft bovendien praktische tips en ideeën waarmee duurzame inzetbaarheid binnen handbereik komt. De kern van duurzame inzetbaarheid in organisaties is het gesprek tussen medewerker en leidinggevende.Hoe voer je zo'n gesprek? Wat kan en mag er allemaal besproken worden? Hoe bereid je je voor? Hoe krijg je inzicht in je eigen ontwikkeling? En wat vraagt en levert de organisatie? Het gaat om samen zorgen dat talent duurzaam inzetbaar wordt en blijft.
personeelsbeleid --- 658.3 --- Competentiemanagement --- Personnel management --- personeelsmanagement --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- duurzaamheid --- Functioneringsgesprekken --- Personeelsbeleid --- Talenten --- Talentontwikkeling
Choose an application
"I knew I had to fly" - Amelia Earhart Amelia Earhart was verpleegster in het begin van de 20ste eeuw. Ze koos resoluut voor haar talent en passie: vliegen. Dat veranderde niet alleen haar leven maar ook dat van de hele luchtvaart: het werd een innovatieve 'vlucht' die tot op vandaag onderscheidend en grensverleggend is. Beeld je in dat je zou mogen werken, leven en studeren vanuit je eigen zijn, vanuit wie jij bent met je eigen unieke talenten, vanuit jouw waarden en normen, vanuit jouw focus, vanuit wat jij wilt bereiken in het leven. Stel dat zowel ons onderwijssysteem als onze organisaties dat zouden mogelijk maken. We zouden leven in een wereld waarin iedereen zijn existentiële droom kan waarmaken vanuit zijn eigen zijn en zijn eigen drijfveren. Een wereld die ruimte biedt om bij jezelf je talenten te herkennen en vervolgens maximaal te ontwikkelen, want iedereen heeft een talent dat hem uniek en onderscheidend maakt. We nodigen bedrijfsleiders, HR-managers, leerkrachten maar ook ouders uit om dit boek vanuit deze perceptie te lezen. 'Vertrekken met passie en talent' is een boek over talenten, competenties en passie vanuit het gedachtegoed van Marc Debisschop, oprichter van TaPas, een organisatie die talent coaching aanbiedt aan bedrijven, professionals, en onderwijs. In het boek worden de termen talent, competenties en passie uitgelegd, vergeleken en benaderd in combinatie met contexten zoals organisatiemanagement, leidinggeven en burn-out. Het gedachtegoed wordt verder toegelicht met concrete voorbeelden, en een visie op onderwijs wordt uiteengezet door Karel Moons, verantwoordelijk voor het educatieve luik van TaPas.
studiekeuze --- Developmental psychology --- competentiemanagement --- talentmanagement --- burn-out --- Competentiemanagement --- Talenten --- competenties --- Onderwijs --- Talent --- Talentontwikkeling --- Jobcrafting --- Veranderingsmanagement --- Passie
Choose an application
Vijf x EigenWijs begint met een uitleg over de vijf stijlen, in vijf verschillende kleuren. Blauw staat voor de stijl van structuur en helderheid, rood voor de stijl van de mensen-mens, groen hoort bij de stijl van effectief en efficiënt handelen, geel is de stijl van de vrijgevigheid en waardering en wit is de stijl van ruimte en overzicht. Na deze uitleg worden opdrachten aangeboden die leiden tot een beter begrip van elk van de vijf stijlen. De volgende hoofdstukken gaan dieper in op de stijlen door middel van integratieopdrachten en door te kijken naar de verschillende emoties die erbij passen. Verhalen met ervaringen van cursisten illustreren de positieve werking op leven en werk. Vijf x Eigen-Wijs is zowel geschikt voor het Hoger Onderwijs, het MBO en de bovenbouw van het Voortgezet Onderwijs.
Persoonlijkheidsleer --- Talentontwikkeling --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- emoties --- Kwaliteiten --- 159.92 --- Competentie (psychologie). --- Onderwijs. --- Zelfkennis. --- competenties. --- onderwijs. --- onderwijsvernieuwing.
Listing 1 - 10 of 111 | << page >> |
Sort by
|