Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Hoogbegaafde kinderen en jongeren hebben niet alleen een bovengemiddelde intelligentie; ze denken ook anders, ervaren de wereld anders én voelen anders. Vaak beleven ze indrukken en prikkels uit hun omgeving op een intense manier. Die intense beleving maakt dat deze kinderen sensitief zijn. Door deze sensitiviteit ondervinden hoogbegaafde kinderen en jongeren soms problemen op school. Bijvoorbeeld omdat ze heftig reageren, hun emoties niet de baas zijn of hun leervaardigheden niet voldoende ontwikkelen.Meer dan slim beschrijft hoe je hen kunt begeleiden zodat hun talent helemaal tot zijn recht kan komen. Door kinderen te coachen op sociaal en emotioneel gebied en bij het ontwikkelen van hun leervaardigheden, versterken ze hun zelfvertrouwen en verbeteren ze hun zelfregulatie. Desensitiviteit is dan niet langer een last maar draagt bij aan de ontwikkeling van hun talent.Het boek is zeer praktisch van opzet: naast de theoretische onderbouwing vind je een doelgericht stappenplan voor begeleidingsgesprekken, een hoofdstuk dat speciaal geschreven is voor het kind, tientallen werkvormen en een aantal handige bijlagen. Ook illustreert de auteur haar verhaal met vele casussen uit haar eigen praktijk.Bron: https://www.uitgeverijpica.nl/titels/verwacht/meer-dan-slim-pica
taxonomie van Bloom --- kleuters --- Bloom --- Taxonomie --- Verrijking --- Didactiek --- Differentiëren --- Creativiteit --- Talent --- Talentontwikkeling --- Onderwijs --- Zorgverbreding --- Hoogbegaafdheid --- Kind --- hoogbegaafdheid --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Didactic strategies --- leerstoornissen --- socio-emotionele ontwikkeling
Choose an application
Dit boek geeft een overzicht van verschillende spanningsvelden die bij coaching een rol spelen. Daarmee biedt het coaches een houvast voor het maken van zorgvuldige keuzes in hun eigen praktijk. Door keuzes expliciet te maken en te onderbouwen beogen de auteurs een bijdrage te leveren aan de verdere professionalisering van coaching. In het boek worden zeven aspecten toegelicht die in coaching steeds aan de orde zijn: Coaching is te omschrijven als een doelgerichte (1) methode (2) van begeleiden (3) van leren (4) gericht op zelfstandig functioneren (5) van individuen of teams (6) binnen een organisatiecontext (7). Het boek geeft geen richtlijnen over welke keuzes in concrete situaties gemaakt moeten worden, maar biedt wel een soort leidraad voor het maken van genuanceerde keuzes. Daarmee draagt het bij aan zorgvuldig handelen in de praktijk van coaching. Het boek is geschreven voor coaches die hun professionaliteit verder willen ontwikkelen. Dat kunnen beginnende of gevorderde professionals zijn die coaching als hun beroep zien. Bovendien is het boek ook geschikt voor managers die coaching als een belangrijke activiteit binnen hun functie zien.
E-books --- Personeelsmanagement --- Coaching --- Begeleidingskunde --- 367.2 --- Roos van Leary --- coaching --- personeelsbeleid --- taxonomie* --- Personeelsbeleid --- Begeleiding
Choose an application
Leiderschap is niet alleen een functie, een geheel van kennis of een verzameling vaardigheden, hoe goed die vaardigheden ook zijn. Leiderschap is een van de meest complexe menselijke gedragingen, een manier van kijken naar en omgaan met de wereld die anderen inspireert en motiveert.Dit boek is geschreven vanuit de wetenschap van positieve psychologie en bekijkt positief leiderschap niet als een vorm waarin we meer optimistisch zijn, maar als een zelfbewuste aanpak om de beste versie van onszelf te worden. De inhoud is gebaseerd op vele wetenschappelijke bronnen en inzichten en uitgewerkt naar het factor 10-programma, een programma met prestatie verhogende interventies voor duurzaam succes en voldoening. Ofwel: voor het factor 10-effect. De aandachtsgebieden Kracht, Welzijn, Aandacht, Relaties en Doelbewustheid vervullen daarin een belangrijke rol.Het lezen van dit boek en het overdenken van de ideeën die erin staan, is een goed begin om een positievere, effectievere leider te worden. Wanneer je deze ideeën in de wereld zet, ze in praktijk brengt en met collega?s, leidinggevenden en mentoren deelt, leg je de basis voor het werken op het hoogste niveau van de taxonomie van Bloom: het creëren van nieuwe prestatieniveaus en niveaus van geluk en welzijn, niet alleen voor jezelf maar ook voor iedereen om je heen.Of jij dat op een vergelijkbare manier kunt doen, is aan jou. Als je de lessen in dit boek hebt gelezen, ben je ? als het goed is ? blij met de worstelingen waarmee je te maken krijgt en de fouten die je maakt. Een aanrader voor iedereen die zich wil ontwikkelen tot het type leider dat de wereld nu nodig heeft!Bron: https://shop.onderwijsmaakjesamen.nl/positief-leiderschap.html?ct=t(nieuwsbrief_februari_2023)&mc_cid=6667076614&mc_eid=0a86c4947c
458.1 --- onderwijs --- management --- leiderschap --- Leiderschap --- Positieve psychologie --- Leidinggeven --- Taxonomie van Bloom
Choose an application
Welke onderwijssystemen worden toegepast in Nederland en buitenland en in welke mate bereiken ze hun doel, wat is eventueel over te nemen in het eigen onderwijssysteem, ... ???
Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- leerdoelen --- Objectives of teaching --- didactiek --- leerdoelstellingen --- 37.013.2 --- #GSDBP --- #WWIS:AGGR --- Enseignement Onderwijs --- Evaluation Evaluatie --- Formation Opleiding --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- 454.1 --- Leerdoelen --- Onderwijs --- Pedagogie --- doelstellingen : taxonomie (ler) --- 111967.jpg --- 111968.jpg --- Onderwijskunde --- Taxonomie --- 37.013.2 Pedagogiek: doelstellingen --- Pedagogiek: doelstellingen --- Doelstellingen --- 371.3 --- #gsdbP --- 454.1 ) Doelstellingen van didactiek --- affectieve opvoeding --- classificatie --- didactische principes --- leeplanontwikkeling --- onderwijsdoelen --- onderwijskunde --- organisatieprincipes --- taxonomie --- Doelen --- Didactiek --- Cognitieve opvoeding --- 453.2 --- pedagogiek (gez) --- cognitieve opvoeding --- Doelstelling --- Leerdoel --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Desde la última década, el creciente interés por parte de científicos y autoridades nacionales ha dado lugar a avances considerables en el conocimiento de los peces de Bolivia, llegando a una lista de más de 900 especies. Esta riqueza representa el 6% de todas las especies de agua dulce descritas en el mundo, haciendo de Bolivia uno de los países con mayor diversidad de peces. Este libro, primero de su categoría en Bolivia, presenta una compilación de informaciones sobre una centena de especies de peces, entre las más conocidas o notables, incluyendo fotos, informaciones sobre sus rasgos biológicos y mapas de distribución. Está dirigido a quienes quieren descubrir o conocer más sobre los peces de Bolivia y la biodiversidad en general. Esperamos que el presente trabajo resalte la necesidad de preservar la singularidad que representan las aguas bolivianas con su diversa fauna, y que ayude al pueblo boliviano a conocer mejor y valorar su patrimonio natural. Since the last decade, an increasing attention from scientists and national authorities has led to significant advances in our knowledge of Bolivian fishes. To date, more than 900 fish species are known to inhabit Bolivian waters. This richness represents 6% of all freshwater fish species described worldwide, making Bolivia one of the most species rich countries. This book, first of its kind for Bolivia, presents a compilation of information on the most well-known species, including pictures, details on life history traits and maps of distribution. We hope this book will participate in demonstrating the need to preserve the uniqueness that represents the Bolivian waters and their diverse fish fauna, and will help Bolivian people in discovering their natural heritage.
Environmental Studies --- cuenca hidrográfica --- Bolivia --- río --- diversidad específica --- ecosistema --- peces de agua dulce --- recurso pesquero --- taxonomía --- diversité spécifique --- bassin versant --- écosystème --- poisson d'eau douce --- taxonomie --- ressource halieutique --- Bolivie
Choose an application
De l’origine des espèces et des premiers inventaires naturalistes aux pratiques de pêche traditionnelles et actuelles, en passant par la systématique et l’écologie des principales familles, ce livre dresse un panorama complet et richement illustré des poissons d’eau douce africains. Les représentations symboliques et artistiques ancestrales, ainsi que de nombreux témoignages actuels, invitent le lecteur à découvrir comment la pêche et les poissons continuent d’imprégner profondément les sociétés africaines. La domestication des espèces, à travers la pisciculture et l’aquariophilie, est également abordée. Ce livre n’a pas le format classique des ouvrages scientifiques. En effet, les auteurs ont fait le choix de diversifier les sources d’information et de privilégier l’iconographie, afin de rendre la lecture plus attrayante pour un lecteur non spécialiste. Ainsi, la parole est donnée à des chercheurs de différentes disciplines et à des pêcheurs, qui témoignent de leurs connaissances théoriques et empiriques des poissons et de la pêche.
Biodiversité --- Biodiversity --- Poisson d'eau douce --- Freshwater fishes --- Pêche artisanale --- Artisanal fisheries --- Pisciculture --- Fish culture --- Arts --- Patrimoine culturel --- Cultural heritage --- Eaux continentales --- Inland waters --- Afrique --- Africa --- Fish culture. --- Agriculture --- Earth & Environmental Sciences --- Animal Sciences --- pêche --- pisciculture --- faunistique --- évolution --- poisson d'eau douce --- inventaire faunistique --- éthologie --- taxonomie --- société traditionnelle --- représentations
Choose an application
Verpleegkundige interventies is de vertaling van Nursing Interventions Classification (NIC). Deze vierde, herziene Nederlandse editie is gebaseerd op de zesde Amerikaanse druk. Het boek biedt een gestructureerde indeling (taxonomie) van verpleegkundige handelingen en verrichtingen. De belangrijkste kenmerken van de NIC zijn: - volledigheid: meer dan 550 interventies, waarvan 23 geheel nieuwe en 133 herziene interventies - evidence-based; - vanuit de bestaande praktijk ontwikkeld; - weerspiegelt de actuele klinische praktijk en recent onderzoek; - duidelijke en klinisch zinvolle terminologie; - in het veld getoetst; - gecombineerd met de NANDA-diagnoses ( 2012-2014 NANDA-I). Verpleegkundige interventies draagt bij tot adequaat onderwijs in de klinische besluitvorming. Het boek voorziet in standaardisering en definiëring van de benodigde kennis voor verpleegkundig onderwijs en de verpleegkundige praktijk. Tevens is het een hulpmiddel bij de ontwikkeling van leerplannen, die daardoor beter aansluiten op de praktijk. Verpleegkundige interventies is primair bedoeld voor verpleegkundigen. Zij kunnen met dit boek een keuze maken uit mogelijke interventies. Daarnaast kan het boek een hulpmiddel zijn bij de communicatie over behandelingen met andere zorgverleners. Verpleegkundige interventies ondersteunt bovendien beleidsfunctionarissen bij het zichtbaar maken van het verpleegkundig oordeel in de gezondheidszorg. Zij kunnen het boek gebruiken voor het onderzoeken van de effectiviteit en de kosten van de verpleegkundige zorg en het maken van een doelmatige planning. Nieuwe interventies zijn onder meer: Centraalveneuze toegangsweg, zorg bij; Waardering; Healing touch; Dementie, zorg bij dolen; Levensvaardigheden, bevordering; Voedingsfasering: gewichtsoperatie en Stamcelinfusie.
diagnostiek (geneeskunde) --- Nursing --- verpleegkundige theorieën --- verpleegkundige interventies --- 616-083 --- verpleegkunde --- taxonomie --- verpleegkundige diagnose --- 613.2 --- basisverpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- Verpleegkundige handelingen --- 616-083 Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- verpleegkunde - inleidingen --- Hygiëne. Gezondheidszorg. Bescherming --- Verpleegkunde --- Hygiene. Public health. Protection --- Diagnostiek --- Theorieën (verpleegkunde) --- Verpleegkundige beroepen --- Diagnose --- Theorie --- Beroep --- Verplegingswetenschap
Choose an application
According to the received tradition, the language used to to refer to natural kinds in scientific discourse remains stable even as theories about these kinds are refined. In this illuminating book, Joseph LaPorte argues that scientists do not discover that sentences about natural kinds, like 'Whales are mammals, not fish', are true rather than false. Instead, scientists find that these sentences were vague in the language of earlier speakers and they refine the meanings of the relevant natural-kind terms to make the sentences true. Hence, scientists change the meaning of these terms, This conclusions prompts LaPorte to examine the consequences of this change in meaning for the issue of incommensurability and for the progress of science. This book will appeal to students and professional in the philosophy of science, the philosophy of biology and the philosophy of language.
Philosophy of nature --- Biology --- -Essence (Philosophy) --- Soorten (biologie) --- Concepten. --- Taxonomie. --- Sprachphilosophie. --- Systematik. --- Soorten (biologie). --- Essentialism (Philosophy). --- Philosophy. --- Begriff. --- Biologie. --- Filosofische aspecten. --- Wissenschaftsphilosophie. --- Essentialism (Philosophy) --- Philosophy and science --- Biologie --- Essence (Philosophie) --- Philosophie et sciences --- Philosophie --- Essence (Philosophy) --- Philosophy --- Substance (Philosophy) --- Vitalism --- Arts and Humanities
Choose an application
Met de modernisering van het secundair onderwijs in Vlaanderen werden nieuwe eindtermen vastgelegd. Om de communicatie tussen overheid, onderwijsnetten, leerkrachten en leerlingen optimaal af te stemmen, werd ervoor gekozen om de eindtermen en leerplannen uit te schrijven op basis van de herziene taxonomie van Bloom, door Krathwohl & Anderson.De herziene taxonomie van Bloom analyseert in zes delen hoe je als leerkracht lessen kan ontwerpen zodat je leerlingen eindtermen en leerplandoelen kunnen bereiken. De originele editie van De taxonomie van Bloom in de klas werd in deze nieuwe versie aangevuld met twee domeinen: het affectieve en het psychomotorische domein.Deel 1 De herziene taxonomie van Bloom, wat betekent dat? Op basis van de herziene taxonomie zijn eindtermen en leerplandoelen operationeel en evalueerbaar geformuleerd. Het is belangrijk de verschillende onderdelen van de taxonomie te leren kennen en de samenhang ertussen te begrijpen.Deel 2 Het cognitieve domein. Zowel de cognitieve processen als de soorten kennis van het cognitieve domein komen grondig aan bod.Deel 3 Het affectieve domein. In dit deel wordt duidelijk waarom affectieve doelen niet te evalueren maar na te streven zijn.Deel 4 Het psychomotorische domein. Het psychomotorische domein is gebaseerd op de coördinatie en ontwikkeling die nodig zijn bij de uitvoering van vaardigheden, handelingen en bewegingen.Deel 5 Het lesontwerp met de taxonomie. In deel 5 vind je praktische voorbeelden en didactische tips om op een kwaliteitsvolle manier lessen te kunnen ontwerpen in functie van de leer- , instructie-, evaluatie- en afstemmingsvraag.Deel 6 Eindtermen en leerplannen: waarom dit kader gebruiken? Wat houdt de onderwijshervorming in? Hoe en waarom kwam ze tot stand?Dit boek is een onmisbare inspiratiegids, een aanrader voor iedereen die met de nieuwe eindtermen en leerplannen aan de slag gaat.(https://www.pelckmansuitgevers.be/de-herziene-taxonomie-van-bloom-in-de-klas.html#gref)
Eindtermen --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen --- Leerdoelen --- Objectives of teaching --- Didactics of secundary education --- eindtermen --- 450.45 --- leerplannen --- secundair onderwijs --- leerplanontwikkeling --- onderwijsvernieuwing --- didactische principes --- PXL-Education 2020 --- Onderwijshervorming --- Taxonomie van Bloom --- Didactiek --- didactiek --- Secundair onderwijs . Vlaanderen --- onderwijshervormingen --- 370.02 --- Doelstellingen --- Onderwijsontwikkeling --- leerdoelen --- onderwijshervorming --- Eindterm --- Leerdoel --- Emigratie --- leraarschap --- Primary education --- Secondary education --- Flanders --- Eindtermen ; secundair onderwijs ; Vlaanderen
Choose an application
Biologie ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- biologie --- 485.43 --- Biologie --- leerboeken --- secundair onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- #BSCH: vak: wetenschappen --- #BSCH: vak: biologie --- handboeken secundair onderwijs --- didactiek van de biologie --- PXL-Education 2015 --- PXL-Education 2014 --- Secundair onderwijs --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Leefgebieden --- Classificeren --- Taxonomie --- Plantkunde --- Dierkunde --- Gedrag --- Groepsgedrag --- Relaties --- Energie --- Duurzame ontwikkeling --- Biodiversiteit --- Ecologie --- Ecosystemen --- Planten --- Dieren --- Communicatie --- Ethologie --- Celbiologie --- Koolstofkringloop --- Plant --- Dier --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Fotografie --- Motief --- Nomenclatuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Leefgebied --- Relatie --- Gezondheidszorg --- Druktechniek --- Bouwsector --- Stadsvernieuwing --- Belasting (fiscaal) --- Jongere
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|