Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
NBD BiblionMart SeerdenVerzameling van honderd oude en nieuwe spelletjes ter bevordering van ontspanning en concentratie van kinderen in een groep. De spelletjes zijn gerubriceerd in de afdelingen: Vermindering spanning en onrust, Waarnemingsspelletjes, Kim-spelletjes (onder andere ook waarneming), Redactie- en concentratiespelletjes en Concentratie- en bewegingsspelletjes. De spelletjes kunnen gedaan worden met relatief weinig hulpmiddelen en met een minimum aan voorbereidingstijd. De beschrijving is eenvoudig, to the point en - waar nodig - voorzien van muziekschrift. Eenvoudige openlijntekeningen wisselen de tekst af. Spelletjes met titels als: Orkestrepetitie, Tomatensla, Koning Koest, Blinde kassiers, Wie ben ik?, Ribbel-Dibbel en Blinde acht zullen vele kinderen van zes tot zestien jaar aanspreken. De ervaring leert dat het achter de hand hebben van de meeste van de hier beschreven spellen menig 'dood' moment in een klas, bij het jongerenwerk en in de thuissituatie in korte tijd nieuw leven in kan blazen. Handige verzameling binnen iedere relatie met kinderen!
Didactics of secundary education --- Didactics of sports and games --- spelactiviteiten --- Didactics of primary education --- groepsvorming --- spellen --- Spelen --- 456.78 --- 616.01 --- 622.1 --- Bewegingsspelen --- Concentratie --- Ontspanning --- Waarneming --- 415.4 --- Concentratiespelen --- Ontspanningsspelen --- Reactiespelen --- Lichamelijke opvoeding --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Hogere geestelijke functies --- groepsspelen --- student-tutoring --- Kinderen. --- D31031.jpg --- onspanningspelen --- concentratiespelen --- Ontspanningsoefeningen --- Ergotherapie --- Concentratiestoornissen --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Waarnemingsoefeningen --- 796.1 --- Spelregels --- 433.6 --- Spel --- Ontspanningsoefening --- Bewegingsspel --- Concentratiestoornis
Choose an application
sporttraining --- Didactics of sports and games --- atletiek --- sportclubs --- lerarenopleiding --- Atletiek --- 616.8 --- Lopen --- Springen --- Werpen --- Hoogspringen --- Verspringen --- Spelen --- Coördinatie --- Polsstokspringen --- Kogelstoten --- Discuswerpen --- Speerwerpen --- #SMV:atletiek --- #SMV:000002 --- #SMV:België --- #SMV:agogiek --- 796.42 --- Jeugdsport --- Training --- 101243.jpg --- Atletiek ; methodiek --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- bewegingsopvoeding --- didactiek van sport en spel --- badminton --- Jeugd --- Lichamelijke opvoeding --- Didactiek --- Sport --- Veiligheid --- Loopnummers (atletiek) --- Sprinten --- Hindernissen --- Werpnummers (atletiek) --- Springnummers (atletiek) --- Reactiespelen --- Aflossing --- Hordelopen --- Spel --- Loopnummer (atletiek) --- Sprint (atletiek) --- Hindernis --- Werpnummer (atletiek) --- Springnummer (atletiek) --- Verspringen (atletiek) --- Reactiespel --- Aflossing (sport) --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Thuis --- Drank --- Gezondheid --- Jongere
Choose an application
Dit boek bevat 100 eenvoudige bewegingsspelletjes, bedoeld voor alle onderwijs- en vormingssituaties. Ze kunnen gebruikt worden door: docenten aan basisscholen; docenten lichamelijke opvoeding, drama en muziek; sociaal-cultureel werkers; creatief therapeuten en inrichtingswerkers; vrijwel iedereen die met groepen werkt. De spelletjes zijn gericht op de sociale en creatieve vorming van de deelnemers, en beogen dus geen methodisch bewegingsonderwijs. Ze zijn geschikt om een onderdeel te vormen van vakken als gymnastiek, dans, drama en muziek: als warming-up, alskennismaking, als een manier om aan het groepsproces te werken of gewoon voor de lol! Er zijn spelletjes bij voor alle leeftjdsgroepen, terwijl veel spelletjes niet aan een bepaalde leeftijd gebonden zijn. Het boek bestaat uit een informatief en een praktisch gedeelte. Het eerste deel biedt achtergrondinformatie over de vormende waarde van spelen en bewegen, en over de toepassing van spelletjes in de praktijk. Het tweede deel bevat honderd spelbeschrijvingen met tal van variaties, onderverdeeld in tien categorieën: tik- en reactiespelletjes; concentratie- en raadspelletjes; kennismakings- en vertrouwensspelletjes; uitbeeldings- en samenwerkingsspelletjes; spelletjes met materiaal en muziek- en bewegingsspelletjes.
477.8 --- bewegingsopvoeding --- bewegingsspelen --- didactiek --- 622.1 --- Bewegingsopvoeding --- Kinderspelen --- Spel --- Bewegingsonderwijs --- Spel-beweging --- Tikspelen --- 796.1 )* KINDERSPELEN --- bewegingsonderwijs --- concentratiespelen --- kenningsmakingsspelen --- muziekspelen --- raadselspelen --- reactiespelen --- samenwerkingsspelen --- spelen met materialen --- tikspelen --- uitbeeldingsspelen --- vertrouwensspelen --- 796.1 --- Bewegingsactiviteiten --- Materialen --- Spelbegeleiding --- Spelen --- 433.6 --- Spelen : basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Bewegingsrecreatie --- 612.5 --- ergotherapie --- expressie --- kinderen --- spel --- D40836.jpg --- spelletjes --- Bewegingsopvoeding. --- Bewegingsrecreatie. --- Bewegingsopvoeding basisonderwijs --- Didactics of secundary education --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education --- kinderspelen --- spelen --- Bewegingsopvoeding; algemeen --- Basisonderwijs --- Bewegingsspelen --- Concentratie --- Groene spelen (Coöperatieve spelen) --- Kennismakingsspelen --- Raadsels --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs --- Didactics of the arts
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|