Listing 1 - 10 of 30 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Uitgemeten : de accountabilitycyclus voor communicatie
Author:
ISBN: 9789491560729 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Adformatie Groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Accountability is voor veel organisaties inmiddels een geïntegreerd onderdeel van professionele communicatie geworden. In die organisaties zijn 'doen we de goede dingen?' en 'doen we ze goed?' vragen die vanzelfsprekend zijn in de dagelijkse praktijk. Maar waar begin je als organisatie, afdeling of professional met accountability van communicatie?Uitgemeten behandelt alle stappen in de accountabilitycyclus. Ze zijn gebaseerd op ervaringen uit de praktijk, bij verschillende organisaties binnen de overheid en het bedrijfsleven. Het boek biedt een kader voor 'doenkers': professionals die strategie en onderbouwing belangrijk vinden, maar ook leren door te 'doen' in de praktijk. Aan de hand van voorbeelden, methodieken en werkvormen kun je de accountabilitycyclus voor en met je eigen organisatie doorlopen. De accountabilitycyclus heeft de volgende voordelen:Op basis van de accountabilitycyclus laat je zien hoe communicatie bijdraagt aan de doelstellingen van de organisatie.Het helpt je als afdeling of professional om te beoordelen waarvoor je verantwoordelijkheid wil of kan nemen en waarover je verantwoording kunt afleggen.Door de cyclus te volgen, draag je bij aan kwaliteitsverbetering en professionalisering van communicatie.Bron : http://www.adfoshop.nl


Multi
Evaluating the impact of your library
Authors: ---
ISBN: 9781856048941 1856048942 9781856048125 1856048128 Year: 2013 Publisher: London Facet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Assessing impact is increasingly critical to the survival of services: managers now require comprehensive information about effectiveness, especially in relation to users. Outlining a rigorously tested approach to library evaluation and offering practical tools and highly relevant examples, this book enables LIS managers to get to grips with the slippery concept of service impact and to address their own impact questions in their planning. The 2nd edition is fully updated to include international approaches to qualitative library evaluation, new international research, and current debates on the evolving nature of evaluation, as well as reflections on the importance of involving stakeholders and of evaluation to guide advocacy. This is an essential tool for practising library and information service managers and policy makers in the field. It will be equally relevant to LIS policy shapers and managers in public, education (schools, further and higher education), health and special libraries and information services working in any country or internationally. It will also be of interest to people engaged in professional education in the field as lecturers or students.


Book
Van safetymanagement naar performant welzijnsmanagement
Authors: ---
ISBN: 9789048616299 Year: 2012 Volume: 4 Publisher: Brugge Business & Economics

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De reeks Performance Management (PM) omvat een aantal themaboekjes over prestatie- of Performance Management. Performance staat voor het expliciet maken van informatie over de prestaties van een organisatie, inclusief over de manier waarop die gerealiseerd worden.De doelstelling van PM is het aanwijzen van punctuele of structurele verbeteropportuniteiten, door het continu opvolgen van resultaten, inspanningen en managementbeslissingen, de vergelijking met de vooropgestelde targets, en de beoordeling van geregistreerde afwijkingen. De reeks beoogt een zo breed mogelijk overzicht te geven van de logica en de meerwaarde van PM vanuit het perspectief van verschillende disciplines. Ongeacht de verschillende invalshoeken hebben deze disciplinegebonden benaderingen ook tal van gemeenschappelijke aspecten.Dit vierde deel geeft richtlijnen en tips m.b.t. het performance-luik van een welzijnsbeleid in publieke en private organisaties.De volgende zeven welzijnsdomeinen komen aan bod: arbeidsveiligheid, gezondheid, psychosociale belasting, ergonomie, arbeidshygiëne, verfraaiing van de werkplaatsen en arbeidsgerelateerd leefmilieu.Bron : http://www.business-economics.be


Book
Doorbraak : hoe gewone bedrijven in toppresteerders veranderen
Author:
ISBN: 9789047001102 Year: 2008 Volume: *75 Publisher: Amsterdam Business Contact


Book
Meesterlijk organiseren : handreikingen voor ondernemende managers
Authors: --- ---
ISBN: 9789013041026 9013041027 Year: 2007 Publisher: Deventer Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"In Meesterlijk organiseren"" vindt u modellen en managementconcepten die hun waarde hebben bewezen, in profit- en non-profitorganisaties. Drucker, Kotter, Mintzberg, Covey, Gailbraith, Porter. De theorieën van deze meesters in de organisatiekunde komen compact aan bod.Als manager of ondernemer worstelt u dagelijks met grote vragen. In dit boek vindt u de antwoorden. Of het nu gaat om een cultuuromslag, de omgeving, goed leiderschap, de organisatiestructuur, de kleur van de verandering, de processen of de strategie, de scope van het boek beslaat de gehele organisatiekunde.


Book
De essentie van High Performance : praktijklessen van agile, leiderschap en cultuur : van goed naar excellent
Author:
ISBN: 9789024421282 9024421284 Year: 2018 Publisher: Amsterdam Boom Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Stel je High Performance voor als het casco van een auto en agile als het motorblok en je organisatie draait als de beste!Door de snelle veranderingen in onze wereld is aanpassingsvermogen van een organisatie tegenwoordig de sleutel tot succes. Dat aanpassingsvermogen wordt veelal bepaald door de capaciteiten en de effectiviteit van de organisatie. Organisaties moeten wendbaarder, adaptiever en sneller worden. Dit zijn thema's waar de High Performance (HPO) en agile managementtechnieken een oplossing voor bieden. Dit boek verbindt HPO met agile. HPO geeft het raamwerk voor excellente organisaties en agile is de manier van werken die de weg naar HPO bepaalt. Dit boek beschrijft de vijf belangrijkste lessen en drivers die echt het verschil maken. Met veel voorbeelden ter inspiratie. Bron : http://www.bol.com


Book
Strategisch testen in direct marketing : méér respons, méér klanten, méér rendement
Author:
ISBN: 901301979X 9789013019797 Year: 2005 Publisher: Amsterdam Kluwer

The culture of evaluation in library and information services
Authors: --- --- ---
ISBN: 1843341018 1843341026 9781780630847 1780630840 9781843341024 9781843341017 Year: 2006 Publisher: Oxford Chandos

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This practical book is written from the point of view of the practitioner, rather than the researcher. It presents current and recent work in the subject area in a way relevant to practitioners, researchers and students. The book includes practical examples of survey and research work and discusses honestly the practical difficulties involved. Aimed at an international audience, examples of good practice are drawn from a number of countries across the world.An up to date review/summary of activity in the subject areaProvides international comparisons of library and inf


Book
Social media ROI : managing and measuring social media efforts in your organization
Author:
ISBN: 9780789747419 0789747413 Year: 2011 Publisher: Indianapolis (Ind.) Que Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Use Social and Viral Technologies to Supercharge Your Customer Service! Use this book to bring true business discipline to your social media program and align with your organization's goals. Top branding and marketing expert Olivier Blanchard brings together new best practices for strategy, planning, execution, measurement, analysis, and optimization. You will learn how to define the financial and nonfinancial business impacts you are aiming for--and achieve them.Social Media ROI delivers practical solutions for everything from structuring programs to attracting followers, defining metrics to managing crises. Whether you are in a startup or a global enterprise, this book will help you gain more value from every dime you invest in social media. You'll learn how to :* Align social communications with broader business goals and functions* Plan for effective performance measurement* Establish clarity of vision, purpose, and execution* Implement guidelines and operations for effectively managing social media* Get started by listening before talking * Integrate social media into long-term marketing programs, short-term campaigns, and brand initiatives* Use social media to deliver real-time, optimized customer support* Leverage mobility and the on-the-fly social media culture* Measure FRY (Frequency, Reach, and Yield)Bron : http://www.bol.com

Listing 1 - 10 of 30 << page
of 3
>>
Sort by