Listing 1 - 10 of 373 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
What makes a great teacher great? Who are the professors students remember long after graduation? This book, the conclusion of a fifteen-year study, offers valuable answers for all educators. The short answer is--it's not what teachers do, it's what they understand. Lesson plans and lecture notes matter less than the special way teachers comprehend the subject and value human learning. Whether historians or physicists, in El Paso or St. Paul, the best teachers know their subjects inside and out--but they also know how to engage and challenge students and to provoke impassioned responses. Most of all, they believe in two things: that teaching matters, and that students can learn. Bain describes examples of ingenuity and compassion, of students' discoveries of new ideas and the depth of their own potential. This book is a source of insight and inspiration for first-year teachers and seasoned educators.--From publisher's description.
Choose an application
The author of the best-selling book What the Best College Teachers Do is back with more humane, doable, and inspiring help, this time for students who want to get the most out of college-and every other educational enterprise, too. The first thing they should do? Think beyond the transcript. The creative, successful people profiled in this book-college graduates who went on to change the world we live in-aimed higher than straight A's. They used their four years to cultivate habits of thought that would enable them to grow and adapt throughout their lives. Combining academic research on learning and motivation with insights drawn from interviews with people who have won Nobel Prizes, Emmys, fame, or the admiration of people in their field, Ken Bain identifies the key attitudes that distinguished the best college students from their peers. These individuals started out with the belief that intelligence and ability are expandable, not fixed. This led them to make connections across disciplines, to develop a "meta-cognitive" understanding of their own ways of thinking, and to find ways to negotiate ill-structured problems rather than simply looking for right answers. Intrinsically motivated by their own sense of purpose, they were not demoralized by failure nor overly impressed with conventional notions of success. These movers and shakers didn't achieve success by making success their goal. For them, it was a byproduct of following their intellectual curiosity, solving useful problems, and taking risks in order to learn and grow.
Choose an application
Naar goede wiskundedidactiek is al veel onderzoek gedaan, maar in al die jaren dat docent Craig Barton voor de klas stond heeft hij zich daar – tot zijn grote schaamte – nooit echt in verdiept. Toen hij dat wel ging doen ging er een goudmijn voor hem open, en vond antwoorden op de vragen waar iedere wiskundeleraar wel mee worstelt. Hoe voorkom je wiskundefobie? Hoe bereid je leerlingen het beste voor op het examen? Hoe zet je formatieve evaluatie goed in? Wat is het geschikte moment om een realistische context te introduceren? Wat is de beste manier om iets uit te leggen? Hoe motiveer ik leerlingen voor mijn vak? En hoe zorg ik dat ze de stof beter gaan onthouden? In dit boek vertelt Barton hoe hij zijn leven heeft gebeterd en al deze wetenschappelijke inzichten in zijn lessen toepast. Daarbij maakt hij gebruik van vele praktische en herkenbare voorbeelden. Verplichte kost dus voor iedereen die zijn of haar wiskunde-onderwijs wil verbeteren, ongeacht zijn of haar favoriete getal.
Didactics of mathematics --- Mathematics --- wiskunde --- didactische werkvormen --- didactiek --- wiskunde ; secundair onderwijs ; didactiek --- Wiskunde --- Didactiek --- 51:37 --- 51:37 Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen)
Choose an application
ill.
Education--Research --- Onderwijsonderzoek --- Didactiek --- Praktijkonderzoek --- Onderwijsresearch --- Schoolontwikkeling --- Onderwijs en onderzoek --- Onderwijs; algemeen
Choose an application
Education --- Learning --- Philosophy --- Philosophy. --- filosofie --- philosophy --- onderwijs --- education --- Education (General) --- Onderwijs (algemeen) --- Learning process --- Comprehension
Choose an application
430 ) * OPVOEDING --- 430 ) Opvoeding & onderwijs - algemeen --- Educational sciences --- pedagogiek --- 432 )* THEORETISCHE OPVOEDKUNDE --- ontwikkelingspsychologie --- #gsdbP
Choose an application
Choose an application
French language --- Dutch language --- Translation science --- Frans --- vertalen --- 804.0:37 --- E090325.jpg --- Vertalen ; Franse taal --- Frans. Franse taalkunde-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Vertaaloefeningen --- Frans-Nederlands --- Frans-Nederlands. --- 804.0:37 Frans. Franse taalkunde-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen)
Choose an application
Enseignement --- Onderwijs --- 37 <492> --- 371.014.3 <492> --- Onderwijsvernieuwing --- studiehuis --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Nederland --- Onderwijshervorming. Onderwijsvernieuwing --(algemeen)--Nederland --- 371.014.3 <492> Onderwijshervorming. Onderwijsvernieuwing --(algemeen)--Nederland --- 37 <492> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Nederland
Listing 1 - 10 of 373 | << page >> |
Sort by
|