Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In 1963 Walter Feit and John G. Thompson published a proof of a 1911 conjecture by Burnside that every finite group of odd order is solvable. This proof, which ran for 255 pages, was a tour-de-force of mathematics and inspired intense effort to classify finite simple groups. This book presents a revision and expansion of the first half of the proof of the Feit-Thompson theorem. Simpler, more detailed proofs are provided for some intermediate theorems. Recent results are used to shorten other proofs. The book will make the first half of this remarkable proof accessible to readers familiar with just the rudiments of group theory.
Feit-Thompson theorem. --- Solvable groups. --- Soluble groups --- Group theory --- Odd order theorem --- Order theorem, Odd --- Theorem, Feit-Thompson --- Theorem, Odd order --- Finite groups --- Solvable groups
Choose an application
The famous and important theorem of W. Feit and J. G. Thompson states that every group of odd order is solvable, and the proof of this has roughly two parts. The first part appeared in Bender and Glauberman's Local Analysis for the Odd Order Theorem which was number 188 in this series. This book, first published in 2000, provides the character-theoretic second part and thus completes the proof. Also included here is a revision of a theorem of Suzuki on split BN-pairs of rank one; a prerequisite for the classification of finite simple groups. All researchers in group theory should have a copy of this book in their library.
Feit-Thompson theorem. --- Finite groups. --- Characters of groups. --- Odd order theorem --- Order theorem, Odd --- Theorem, Feit-Thompson --- Theorem, Odd order --- Finite groups --- Solvable groups --- Characters, Group --- Group characters --- Groups, Characters of --- Representations of groups --- Rings (Algebra) --- Groups, Finite --- Group theory --- Modules (Algebra)
Choose an application
Hoe voed je een kind op dat niet lief kan zijn, dat altijd dwars ligt, en zijn omgeving terroriseert? Een kind met een oppositionele, opstandige (ODD) of een antisociale (CD) gedragsstoornis? Ouders, leerkrachten en andere opvoeders kunnen de aanleg van een kind niet veranderen. Ze kunnen wel leren omgaan met het destructieve gedrag van een kind. En het belangrijkste: ze kunnen een kind leren om zichzelf beter in de hand te houden en het vaardigheden bijbrengen die het helpen zijn of haar agressie te beheersen. Kinderen met een gedragsstoornis dagen ons uit om creatief en vindingrijk te blijven in de opvoeding. Hoe voed je een kind op dat niet lief kán zijn, dat altijd dwars ligt, en zijn omgeving terroriseert? Een kind met een oppositionele, opstandige (ODD) of een antisociale (CD) gedragsstoornis? Ouders, leerkrachten en andere opvoeders kunnen de aanleg van een kind niet veranderen. Ze kunnen wel leren omgaan met het destructieve gedrag van een kind. En het belangrijkste: ze kunnen een kind leren om zichzelf beter in de hand te houden en het vaardigheden bijbrengen die het helpen zijn of haar agressie te beheersen. Kinderen met een gedragsstoornis dagen ons uit om creatief en vindingrijk te blijven in de opvoeding. Maar wat doe je als je desondanks geen vooruitgang boekt? Wat doe je met kinderen waartegen de maatschappij, waartegen broertjes en zusjes, waartegen ouders zelf beschermd moeten worden omdat deze een slecht ontwikkelde of helemaal geen gewetensfunctie hebben? Een kind als Tom dat het ene moment zijn armpjes om de nek van zijn moeder slaat omdat het dankbaar is dat zij zo zielsveel van hem houdt, en kort daarop met zijn duimen haar keel dichtdrukt om te onderzoeken hoe het is om de lucht uit iemand te persen. Wat doe je met een kind dat jou heel hard nodig heeft, maar een gevaar vormt voor zijn zus? (Bron: covertekst)
Choose an application
Verkeerde diagnoses voor hoogbegaafden veroorzaken vaak onnodig lijden. De kenmerken van hoogbegaafdheid worden dan verkeerd geïnterpreteerd. Deze creatieve en zeer getalenteerde kinderen en volwassenen krijgen te horen dat zij een gedragsstoornis of emotionele stoornis hebben zoals ADD/ADHD, Asperger of een depressie. Zij worden daarvoor ten onrechte behandeld of krijgen onnodige medicatie. Dit boek helpt psychologen, pedagogen, leraren en andere professionals goed onderscheid te maken tussen pathologische gedragingen en gedrag dat ‘normaal’ is voor hoogbegaafden. Het boek bevat een overzicht van misdiagnosen en behandelingen met vele voorbeelden. Daarnaast geven de auteurs veel praktische aanwijzingen. Deze vertaling van 'Misdiagnosis and Dual Diagnosis of Gifted Children' and Adults bevat een introductie voor de Nederlandstalige lezer door dr. Els Schrover, expertisecentrum hoogbegaafdheid van de Radboud Universiteit Nijmegen, en medewerker aan het tijdschrift Talent. Dit boek is ook in het Nederlands taalgebied een gezaghebbend en veel gehanteerd boek. De oorspronkelijke editie ontving in de Verenigde staten meerdere prijzen.
Hoogbegaafdheid. --- Hoogbegaafdheid --- Hoogbegaafde kinderen --- ADHD --- Gedragsproblemen --- ODD --- Dwangstoornissen --- Angsten --- Stemmingsproblemen --- Leerproblemen --- Slaapproblemen --- Allergieën --- Astma --- Angst --- Gedragsprobleem --- Dwangstoornis --- Stemmingsstoornis --- Leerprobleem --- Slaapprobleem --- Allergie --- Behandeling --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oorzaak
Choose an application
Dit praktische werkboek is te gebruiken bij het succesvolle handboek 'Gedragsproblemen in de klas in het basisonderwijs'. Het bevat casussen, oefeningen, verwijzingen naar video's en praktische schema's die helpen om de tekst uit het handboek nog beter te kunnen begrijpen en direct in de klassenpraktijk te kunnen toepassen. Met dit werkboek leer je planmatiger te kijken naar de problemen die je kunt tegenkomen in de klas en te reflecteren op je eigen rol in de klas. Het boek biedt de kennis om handelingsbekwaamheid te vergroten met betrekking tot de preventie en aanpak van gedragsproblemen. Aan dit werkboek werkten opleiders mee van verschillende hogescholen. Van (toekomstige) leraren wordt steeds meer verwacht dat ze kunnen omgaan met gedragsproblemen en gedrags- en ontwikkelingsstoornissen. Hoe kun je studenten daar op voorbereiden? Door ze kennis aan te bieden, door ze te laten reflecteren op hun eigen gedrag en door te oefenen met deze zaken. Het boek biedt de kennis om handelingsbekwaamheid te vergroten met betrekking tot de preventie en aanpak van gedragsproblemen. Met de informatie uit het handboek Gedragsproblemen in de klas in het basisonderwijs als basis en de oefeningen en opdrachten uit dit werkboek, worden studenten optimaal voorbereid op de praktijk van passend onderwijs.
467 --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Gedragsproblemen --- Basisonderwijs --- #PBIB:+107.21 --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Algemeen --- Gedragsstoornissen ; basisonderwijs. --- 465 --- gedragsproblemen --- ODD --- Gedragsprobleem
Choose an application
Kinderen met ontwikkelingsstoornissen worden vaak als 'lastig' ervaren. Er wordt in de omgeving van deze kinderen nogal eens gedacht dat hun gedrag te wijten is aan opvoeding of dat het kind gewoon expres niet doet wat hem of haar gezegd wordt. Ouders krijgen vaak kritiek en horen regelmatig: 'Geef hem maar eens een weekje aan mij, dan zul je eens zien dat hij het wel kan.' Om meer begrip te krijgen voor deze kinderen en hun ouders schreven Monique Baard en Désirée van der Elst Ongewild lastig. In deze uitgave vertellen ze wat kinderen met bijvoorbeeld autisme spectrumstoornissen, ADHD, ADD, OCD of het syndroom van Gilles de la Tourette dagelijks voelen en voor welke problemen ze komen te staan. Er worden veel tips gegeven waarmee je deze kinderen kunt helpen te overleven in onze samenleving. Verder komen de gedragsstoornissen ODD en CD aan bod, omdat deze stoornissen steeds vaker voorkomen bij kinderen en jongeren. Uitgangspunt bij dit alles is de acceptatie van de handicap. (Bron: covertekst)
Ontwikkelingsstoornis --- Kind --- Syndroom van Asperger --- PDD-NOS --- MCDD --- Niet-verbale leerstoornis --- ADHD --- Syndroom van Gilles de la Tourette --- Dwangstoornis --- ODD --- Gedragsstoornis --- Leerprobleem --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
464 --- leerproblemen --- gedragsproblemen --- orthopedagogiek --- leeromgeving --- concentratie --- 464.3 --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- Concentratieproblemen --- ADHD --- concentratieproblemen --- conduct disorder --- ADD --- ODD --- OCD --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met concentratieproblemen --- Conduct disorder --- Gedragsproblemen --- Concentratieprobleem --- Gedragsprobleem --- Gedragsstoornis
Choose an application
Het aantal jongeren met een gedragsstoornis, AD(H)D, hechtingsstoornis, depressie, angststoornis, autisme? neemt de laatste decennia in sneltempo toe. De auteur beschrijft de opkomst van de kinder- en jeugdpsychiatrie tot heden aan de hand van zijn 46-jarige carrière in de zorg en het onderwijs. Hij plaatst daarbij kritische noten bij de overdreven hang naar het als gestoord of ziek classificeren van jongeren.Het boek levert praktijkgerichte inzichten en handvatten om jongeren die introvert of extravert ontregelen, relationeel verbonden te ondersteunen in het herstel van hun balans. Het meest succesvolle in de begeleiding blijkt namelijk de verbonden relatie met de volwassene te zijn. Daarnaast blijkt de bewezen effectieve aanpak van de genoemde ?stoornissen? meer overlap dan verschil te kennen. Zowel de invloed van de breinontwikkeling als die van de omgeving passeren steeds de revue. Naast veel praktijkvoorbeelden beschrijft hij zijn eigen periodes van ontregeling, waarbij hij het belang van ?communicare? diepgaand ervoer in het toepassen van de effectieve herstelbenaderingen.
Age group sociology --- Orthopedagogics --- Psychiatry --- kinderpsychiatrie --- orthopedagogiek --- psychotherapie --- hechting (psychologie) --- jeugdzorg --- 362.7 --- jeugdhulpverlening --- Ontwikkelingsproblemen --- Jongeren --- Psychische stoornissen --- Ontwikkelingsprobleem --- Jongere --- Psychische stoornis --- Media --- Maatschappij --- Politiek --- Film --- Jeugdhulpverlening --- Brein --- Verbindende communicatie --- ADHD --- ODD --- Emotionele stoornis --- Herstelgericht werken
Choose an application
Koppige kleuters, opstandige schoolkinderen, moeilijke tieners... Kinderen gaan allemaal weleens door een lastige periode. Maar wat als het moeilijke gedrag van je kind een dieperliggende oorzaak blijkt te hebben? En waar ligt de grens?Gedragsproblemen bij kinderen zijn een niet te onderschatten probleem. CD (Conduct Disorder) en ODD (Oppositional Defiant Disorder) komen naar schatting voor bij 5% van alle meisjes en 10% van alle jongens. Daarnaast vertonen heel wat andere kinderen moeilijk gedrag.Deze praktische gids laat stap voor stap zien hoe je de gedragsproblemen van je kind het beste kunt aanpakken.
Leer- en gedragsproblemen. --- gedragsstoornissen --- emotionele problemen --- Personality development --- ontwikkelingsstoornissen --- ODD --- diagnostiek --- hulpverlening --- 467 --- gedragsproblemen --- grenzen stellen --- leerproblemen --- moeilijk opvoedbare kinderen --- Diagnostiek in de psychiatrie --- Gedragsprobleem --- Gedragsstoornissen (gedragsproblemen) --- Diagnostiek --- Gedragsstoornissen --- Hulpverlening --- Kinderen met gedragsproblemen --- Gedragsstoornissen ; kinderen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- departement Lerarenopleiding 10 --- schoolkinderen --- tieners --- ODD : oppositional defiant disorder --- Kinderen --- Emotionele problemen --- Psychosociale problemen --- Sociale problemen --- Gedragsproblemen --- Kind --- Emotioneel probleem --- Psychosociaal probleem --- Sociale problematiek --- Diagnose --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Kinderen met ODD (oppositioneel opstandige gedragsstoornis) en CD (antisociale gedragsstoornis) zijn driftig, vertonen opstandig en agressief gedrag en zijn zeer moeilijk opvoedbaar. Hierdoor ontstaan er in de thuissituatie en daar buiten vaak ernstige problemen.Met dit boek kunnen ouders thuis aan de slag om deze problemen aan te pakken en in de toekomst (proberen) te voorkomen. Dit boek is geen vervanging van hulp. Het geeft uitleg over de stoornissen ODD en CD en biedt vooral veel handige en praktische informatie over de opvoeding en ontwikkeling van deze kinderen. Daarnaast krijgt men gerichte tips om problemen aan te pakken. Er wordt uitgebreid ingegaan op de basisregels in de opvoeding, het vergroten van zelfvertrouwen, zelfstandigheid, sociale vaardigheden en verantwoordelijkheid en het leren beheersen van agressie.Ook is er aandacht voor hoe je er zelf als ouders in staat en hoe je met o.a. empathie en veel geduld een prettigere relatie met je kind opbouwt. En ook hoe je het voor de broertjes en zusjes gezellig kunt houden.
gedragsstoornissen --- emotionele problemen --- Social problems --- Personality development --- persoonlijkheidsontwikkeling --- OOD --- agressie --- kinderen --- sociale vaardigheden --- zelfvertrouwen --- 467 --- Agressieve kinderen --- CD Conduct Disorder --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- ODD Oppositional Defiant Disorder --- Zelfvertrouwen --- oppositioneel gedrag --- Gedragsstoornissen (gedragsproblemen) --- Gedragsstoornissen --- 376.42 --- Agressie --- CD (Conduct Disorder) --- Delinquenten --- ODD --- Opvoeding --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Sociale problemen --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Conduct disorder --- Gedragsproblemen --- Sociaal-emotionele problemen --- Opvoeding en onderwijs --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Kinderen --- Gedragsprobleem --- Sociaal-emotioneel probleem --- Onderwijs --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|