Listing 1 - 10 of 55 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
TIME is a global media brand built on 100 years of unparalleled trust and authority, with an audience of more than 100 million people worldwide across our platforms. Created in 1923, TIME began as the first weekly news magazine: a digest of world events, for busy people to read. TIME’s mission is to provide trusted guidance about the ideas and people who shape and improve the world. This promise lives at the center of our award-winning editorial work, fast-growing new divisions, innovative new products, and partner solutions.
Informatieve tijdschriften. --- Zonder onderwerpscode --- actualiteit --- Periodicals --- Actualiteit --- Politiek --- Taal --- Actualiteit. --- Internationaal nieuws. --- Nieuws.
Choose an application
Journalistiek is verworden tot een ordinaire nieuwsfabriek, waar kijkcijfers, lezersaantallen, advertentie-inkomsten en winst gelden als onbetwiste graadmeters voor succes. Doel is de burger permanent gebiologeerd te houden met spectaculaire, vermakelijke of anderszins aandachttrekkende berichten - niet om inzicht te kweken in de wereld om ons heen. Van genocide in Afghanistan tot de nieuwste haardracht van BV's: alles wordt zonder enige maatstaf van publiek belang de ether ingeslingerd, als krachtvoer in een kippenhok vol doelloos zappende nieuwsconsumenten. Of iets belangrijk is doet er niet toe, als er maar over gepraat wordt.De auteur fileert hier de mechanismen achter deze aandachtseconomie. Op karakteristieke wijze legt hij de ware aard van de moderne nieuwsvoorziening bloot. Hoe ze in de ban is geraakt van doelgroepdenkers en marketeers. Hoe ze dwingt tot instant-opinies en visieloze politiek. En bovenal: hoe ze burgers ontmoedigt om nog na te denken
perswetenschappen --- Journalism --- Sociology of culture --- #KVHA:Mediakritiek --- Het bereik, de theorie, het belang van de pers. Betrekking tot andere beroepen --- Nieuwsgaring --- Nieuwsberichtgeving --- Commercialisering --- nieuws --- nieuws. --- Mediakritiek --- Journalistiek en commercialisering --- Nieuwsberichtgeving ; Nederland --- Nieuws. --- Journalistiek --- Media --- Nieuws --- Filosofie --- Wereldbeeld --- #KVHA:Media --- #KVHA:Journalistiek --- 070.1 --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord) --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw
Choose an application
Wilt u dat de hele wereld weet wat uw organisatie te vertellen heeft? Verspil dan geen geld aan kostbare reclame, maar kies voor free publicity. Trek aandacht voor uw nieuws via online en offline media en bereik meer mensen op een geloofwaardige en betaalbare manier.Scoren met free publicity zit boordevol inspirerende voorbeelden en praktische tips. Journalisten en bloggers vertellen welk nieuws zij interessant vinden. En ondernemende organisaties als Brand Expedition, Tony's Chocolonely en de Zwarte Cross doen uit de doeken hoe zij een miljoenenpubliek bereikten.Ontdek welke verhalen journalisten en bloggers interessant vinden. Lees hoe u nieuws maakt en efficiënt verspreidt. Dit boek biedt alle tools die u nodig hebt om direct aan de slag te gaan met succesvol aandacht te genereren voor uw organisatie.Bron : http://www.managementboek.nl
658.8 --- free publicity --- communicatie --- marketing, verkoop, distributie --- Reclame --- Cybermarketing --- Sociale media --- Blogging --- Storytelling --- Nieuws --- Nieuwsgaring --- Blog --- Onlinemarketing
Choose an application
Investeringen --- Investissements --- Périodiques --- Tijdschriften --- 05 <493> --- 05 --- Algemeen nieuws --- Tijdschriften. Periodieken. Serials--België --- periodieken - tijdschriften --- Periodicals --- 05 <493> Tijdschriften. Periodieken. Serials--België --- Economic history --- Finance
Choose an application
This book explores the role of language and images in newspaper, radio, online and televisionnews. The authors introduce useful frameworks for analysing language, image andthe interaction between the two, and illustrate these with authentic newsstories from around the English-speaking world, ranging from the Oktoberfest toenvironmental disasters to the killing of Osama bin Laden. This analysispersuasively illustrates how events are re-told in the news and madenewsworthy through both language and image. This clearly written andaccessible introduction to news discourse is essential reading for s
Pragmatics --- Journalism --- Mass communications --- #KVHA:Discourse analysis; Nieuws --- #KVHA:Media --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Journalistiek schrijven --- Writing (Authorship) --- Literature --- Publicity --- Fake news --- Journalism.
Choose an application
pers --- nieuws --- buitenlandse politiek --- internationale pers --- management --- technologie --- 200 Politiek --- informatie --- information --- E-journals --- International relations. Foreign policy --- World history --- actualiteit --- informatie, documentatie --- KHLim --- tijdschriften --- Periodicals --- 241 Politiek
Choose an application
Des armées de mercenaires géants qui attaquent et égorgent, des saints qui transforment les pierres en encens, la Vierge qui multiplie ses apparitions, des otages transformés en réservoirs d’organes humains, des complots pour l’exode des chrétiens, contre les Palestiniens, pour la partition du Liban et de tout le Moyen-Orient, une machination diabolique de Kissinger… Interpellée par le très grand nombre de rumeurs circulant lors de la guerre du Liban, l’autrice a voulu, en analysant dans le détail les plus marquantes, percer le sens, la fonctionnalité et le fonctionnement de cette parole tourbillonnante qui paraissait n’être là que pour accroître encore l’effroi. L’ouvrage nous livre également une analyse de l’univers idéologique du monde arabe, de la structure de la société libanaise, de la guerre qui s’y est déroulée, et révèle la réactivation des mythologies maronite et arabo-musulmane. Dans les temps de crise, ce qu’on nomme « masse silencieuse » est en réalité une masse très loquace, trouvant dans les rumeurs son mode d’expression privilégié. Celles-ci façonnent un univers peuplé de monstres et de héros, de complots et de contre-complots. Par là, elles s’avèrent être un outil formidable pour une radioscopie en profondeur du corps social, puisqu’elles mettent le chercheur en rapport direct avec l’inconscient collectif, les mythes profonds qui informent et actionnent les représentations du présent. Elles nous renseignent sur les mécanismes qui contribuent à la perpétuation d’une guerre, la représentation de soi comme victime, l’autocélébration et finalement la mobilisation. Elles expriment la latence de la violence sociale et la propension de la collectivité à exhumer et cultiver, à fin d’extériorisation, les vieux mythes de persécution que toute société a en réserve. Parole née de la crise, la rumeur en entretient la permanence.
Anti-American propaganda --- Gerucht (Nieuws) --- Geruchten (Nieuws) --- Propaganda [Anti-American ] --- Propaganda [Anti-Amerikaanse ] --- Propagande anti-americaine --- Rumeur (Nouvelles) --- Rumeurs (Nouvelles) --- Rumor --- Rumors --- Violence --- Lebanon --- Liban --- History --- Histoire --- Civil War, 1975-1990 --- 1975 --- -Propaganda [Anti-American ] --- Religious aspects --- Islam --- Violence - Lebanon --- Rumor - Lebanon --- Lebanon - History - Civil War, 1975-1990 --- Rumour --- Propaganda --- Public opinion --- Publicity --- Violent behavior --- Social psychology --- rumeurs --- guerre --- violence
Choose an application
In 'De schepping van de wereld' introduceert Jaap van Ginneken het Burda-model: een theorie over hoe journalisten nieuws maken en de gevolgen daarvan voor de beeldvorming (van o.a. allochtonen) in de media. Het is een inleiding op de vergaring en verspreiding van het wereldnieuws over 'niet-westerse' landen en volken.
nieuwsberichtgeving --- manipulatie (psychologie) --- journalistiek --- Journalism --- #SBIB:309H1025 --- #SBIB:309H1010 --- communicatie --- massamedia --- Mediaboodschappen met een informatieve functie --- Organisatorische aspecten van de media: algemene werken (incl. journalistiek) --- 007 --- 384 --- Nieuws --- Media --- Beïnvloeding --- Journalistiek --- Objectiviteit
Choose an application
Het boek geeft professionele adviezen voor de meest beoefende journalistieke genres: interview, research, reportage, reisverhaal, achtergrondartikel, opinie en recensie. (Bron: covertekst)
Journalism --- Handbooks, manuals, etc. --- recenseren --- interviewtechnieken --- journalistieke technieken --- reportages --- Journalistiek --- 092.2 --- journalistiek --- 803.93 -06 --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Handbooks, manuals, etc --- Interviews --- Nieuws --- Praktijk --- Interview --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
Helen Sissons introduces students to the skills needed to become a journalist in the digital age.
Journalism --- Feature writing. --- Authorship. --- Authoring (Authorship) --- Writing (Authorship) --- Literature --- Feature article writing --- Feature story writing --- Authorship --- News writing --- Journalistiek --- Nieuws --- Nieuwsgaring --- Schrijven --- Tekstschrijven --- Verslaggeving --- Radiojournalistiek --- Televisiejournalistiek --- Internetjournalistiek --- Interviews --- Interview --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Listing 1 - 10 of 55 | << page >> |
Sort by
|