Listing 1 - 10 of 55 << page
of 6
>>
Sort by

Periodical
Time.
Author:
ISSN: 09288430 Publisher: Amsterdam : Time Warner publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

TIME is a global media brand built on 100 years of unparalleled trust and authority, with an audience of more than 100 million people worldwide across our platforms. Created in 1923, TIME began as the first weekly news magazine: a digest of world events, for busy people to read. TIME’s mission is to provide trusted guidance about the ideas and people who shape and improve the world. This promise lives at the center of our award-winning editorial work, fast-growing new divisions, innovative new products, and partner solutions.


Book
De nieuwsfabriek : hoe media ons wereldbeeld vervormen
Author:
ISBN: 9789023489016 9789023477587 Year: 2013 Publisher: Amsterdam De Bezige Bij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Journalistiek is verworden tot een ordinaire nieuwsfabriek, waar kijkcijfers, lezersaantallen, advertentie-inkomsten en winst gelden als onbetwiste graadmeters voor succes. Doel is de burger permanent gebiologeerd te houden met spectaculaire, vermakelijke of anderszins aandachttrekkende berichten - niet om inzicht te kweken in de wereld om ons heen. Van genocide in Afghanistan tot de nieuwste haardracht van BV's: alles wordt zonder enige maatstaf van publiek belang de ether ingeslingerd, als krachtvoer in een kippenhok vol doelloos zappende nieuwsconsumenten. Of iets belangrijk is doet er niet toe, als er maar over gepraat wordt.De auteur fileert hier de mechanismen achter deze aandachtseconomie. Op karakteristieke wijze legt hij de ware aard van de moderne nieuwsvoorziening bloot. Hoe ze in de ban is geraakt van doelgroepdenkers en marketeers. Hoe ze dwingt tot instant-opinies en visieloze politiek. En bovenal: hoe ze burgers ontmoedigt om nog na te denken


Book
Scoren met free publicity : opvallen met origineel zakelijk nieuws
Authors: ---
ISBN: 9789461260703 9461260709 Year: 2013 Publisher: Zaltbommel Haystack

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wilt u dat de hele wereld weet wat uw organisatie te vertellen heeft? Verspil dan geen geld aan kostbare reclame, maar kies voor free publicity. Trek aandacht voor uw nieuws via online en offline media en bereik meer mensen op een geloofwaardige en betaalbare manier.Scoren met free publicity zit boordevol inspirerende voorbeelden en praktische tips. Journalisten en bloggers vertellen welk nieuws zij interessant vinden. En ondernemende organisaties als Brand Expedition, Tony's Chocolonely en de Zwarte Cross doen uit de doeken hoe zij een miljoenenpubliek bereikten.Ontdek welke verhalen journalisten en bloggers interessant vinden. Lees hoe u nieuws maakt en efficiënt verspreidt. Dit boek biedt alle tools die u nodig hebt om direct aan de slag te gaan met succesvol aandacht te genereren voor uw organisatie.Bron : http://www.managementboek.nl


Periodical
Cash : L'hebdo de votre patrimoine.
Author:
ISSN: 13710508 Year: 1994 Publisher: Zellik Roularta.


Book
News discourse
Authors: ---
ISBN: 9781441120908 9781441147998 9781441139764 9781441184207 1441139761 1441120904 1441184201 1441147993 9781282133488 1282133489 9786613806062 Year: 2015 Publisher: London Bloomsbury

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book explores the role of language and images in newspaper, radio, online and televisionnews. The authors introduce useful frameworks for analysing language, image andthe interaction between the two, and illustrate these with authentic newsstories from around the English-speaking world, ranging from the Oktoberfest toenvironmental disasters to the killing of Osama bin Laden. This analysispersuasively illustrates how events are re-told in the news and madenewsworthy through both language and image. This clearly written andaccessible introduction to news discourse is essential reading for s


Periodical
360 : Het beste uit de internationale pers
Author:
ISSN: 22127615 Year: 2011 Publisher: Amsterdam CINT Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Les rumeurs dans la guerre du Liban : Les mots de la violence
Author:
ISBN: 2271055601 2271143357 9782271055606 Year: 2022 Volume: *1 Publisher: Paris : CNRS Éditions,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Des armées de mercenaires géants qui attaquent et égorgent, des saints qui transforment les pierres en encens, la Vierge qui multiplie ses apparitions, des otages transformés en réservoirs d’organes humains, des complots pour l’exode des chrétiens, contre les Palestiniens, pour la partition du Liban et de tout le Moyen-Orient, une machination diabolique de Kissinger… Interpellée par le très grand nombre de rumeurs circulant lors de la guerre du Liban, l’autrice a voulu, en analysant dans le détail les plus marquantes, percer le sens, la fonctionnalité et le fonctionnement de cette parole tourbillonnante qui paraissait n’être là que pour accroître encore l’effroi. L’ouvrage nous livre également une analyse de l’univers idéologique du monde arabe, de la structure de la société libanaise, de la guerre qui s’y est déroulée, et révèle la réactivation des mythologies maronite et arabo-musulmane. Dans les temps de crise, ce qu’on nomme « masse silencieuse » est en réalité une masse très loquace, trouvant dans les rumeurs son mode d’expression privilégié. Celles-ci façonnent un univers peuplé de monstres et de héros, de complots et de contre-complots. Par là, elles s’avèrent être un outil formidable pour une radioscopie en profondeur du corps social, puisqu’elles mettent le chercheur en rapport direct avec l’inconscient collectif, les mythes profonds qui informent et actionnent les représentations du présent. Elles nous renseignent sur les mécanismes qui contribuent à la perpétuation d’une guerre, la représentation de soi comme victime, l’autocélébration et finalement la mobilisation. Elles expriment la latence de la violence sociale et la propension de la collectivité à exhumer et cultiver, à fin d’extériorisation, les vieux mythes de persécution que toute société a en réserve. Parole née de la crise, la rumeur en entretient la permanence.


Book
De schepping van de wereld in het nieuws: de 101 vertekeningen die elk 1 procent verschil maken
Author:
ISBN: 9031319279 Year: 1996 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In 'De schepping van de wereld' introduceert Jaap van Ginneken het Burda-model: een theorie over hoe journalisten nieuws maken en de gevolgen daarvan voor de beeldvorming (van o.a. allochtonen) in de media. Het is een inleiding op de vergaring en verspreiding van het wereldnieuws over 'niet-westerse' landen en volken.


Book
Het journalistieke verhaal : interview, research, reportage, reisverhaal, achtergrond, opinie, recensie
Authors: --- --- ---
ISBN: 9001535445 Year: 1988 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek geeft professionele adviezen voor de meest beoefende journalistieke genres: interview, research, reportage, reisverhaal, achtergrondartikel, opinie en recensie. (Bron: covertekst)

Practical journalism
Author:
ISBN: 0761949275 1283859165 1446205177 9781446205174 9781446216828 1446216829 9780761949268 0761949267 9780761949275 9781283859165 9781446234532 1446234533 Year: 2006 Publisher: London Thousand Oaks, CA SAGE Publications

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Helen Sissons introduces students to the skills needed to become a journalist in the digital age.

Listing 1 - 10 of 55 << page
of 6
>>
Sort by