Narrow your search

Library

UCLL (8)

AP (7)

Arteveldehogeschool (7)

KBR (5)

VIVES (5)

Hogeschool Gent (4)

UAntwerpen (4)

EhB (3)

Hogeschool West-Vlaanderen (3)

KDG (3)

More...

Resource type

book (8)


Language

Dutch (8)


Year
From To Submit

2022 (1)

2021 (1)

2020 (4)

2018 (1)

1995 (1)

Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
Onweerstaanbaar by design : ontwerptechnieken waarmee je echt het verschil maakt voor je klant
Author:
ISBN: 9789401478557 9401478554 Year: 2021 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat maakt producten onweerstaanbaar in de ogen van je klant?Hoe bedenk en ontwikkel je zo'n producten en diensten?Waarom is design onmisbaar in een succesvolle onderneming?De strijd om de gunst van de klant woedt harder dan ooit. Bedrijven moeten producten en diensten leveren waarmee de klanten een emotionele band en een langdurige relatie willen aangaan. Dat soort producten ontstaat niet vanzelf. Ze ontstaan by design, door het strategisch inzetten van design.Onweerstaanbaar by design neemt je mee voor een kijk achter de schermen van het ontwerpen van succesvolle producten en diensten. Door middel van tien methodes en drie strategieën ontdek je hoe je met design het hart van je klant steelt.Bron: www.lannoo.be


Book
Strategisch merkmanagement : over het eigen vermogen van merken.
Authors: ---
ISBN: 9052611718 Year: 1995 Publisher: Schoonhoven Academic Service


Book
Why winners give it all : waarom voorkeursmerken altijd winnen en hoe jij dat ook kunt
Author:
ISBN: 9789089655332 9089655336 Year: 2020 Publisher: [Culemborg] Van Duuren Management

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Uitdagende marktomstandigheden, keiharde concurrentie van alle kanten en eindeloos veel variabelen om op te sturen maken het steeds complexer om een succesvolle groeistrategie te ontwikkelen. De oplossing? Sturen op merkvoorkeur.Bedrijven die uitblinken in sturen op merkvoorkeur, zoals CoolBlue, Nike en IKEA, ontwikkelen specifieke proposities, geïnspireerd op de voorkeuren van verschillende typen klanten. Doordat deze merken alles in het werk stellen om mensen te geven waar zij om vragen zijn ze in staat de voorkeur van diverse groepen klanten te winnen. Daarom bouwt IKEA bijvoorbeeld city-stores voor millennials zonder auto en heeft Nike, speciaal voor de budget georiënteerde NIKE-fan, grote winkels op de bekende outletcenters.Ed Stibbe leert je hoe de bijzondere relatie tussen merkvoorkeur en marktaandeel precies in elkaar zit, waarom en hoe steeds meer bedrijven sturen op merkvoorkeur, en hoe je deze principes op je eigen merk kunt toepassen. Zodat ook jij je klanten kunt geven wat zij willen en zo je marktaandeel kunt vergroten.- Ontdek hoe je betere marketingbeslissingen kunt nemen.- Inclusief het merkvoorkeurcanvas en 50 inspirerende voorbeelden van toonaangevende merken om zelf merkvoorkeur en dus marktaandeel te vergroten.https://www.adfoshop.nl/boek/9789089655332/why-winners-give-it-all-ed-stibbe


Book
People always talk about reputations : merkreputatie in drie stappen
Author:
ISBN: 9789401470032 9401470030 Year: 2020 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Succesvolle merken slagen erin om mensen écht aan zich te binden, terwijl andere merken moeten zwoegen om overeind te blijven. Een merk opbouwen begint bij je merk helder en bevattelijk te maken voor je doelpubliek en de focus te leggen op value branding.People always talk about reputations loodst je door het hele proces van merkopbouw. Stap voor stap leer je je merk te positioneren, betekenis te geven en te profileren.Bron : http//www.standaardboekhandel.be


Book
Brand design & graphic identity : bruggen bouwen tussen business en creativiteit
Authors: ---
ISBN: 9789464015928 Year: 2022 Publisher: Kalmthout Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kom je vaak in aanraking met merken en hun visuele communicatie maar ben je geen designer? Wil je beter begrijpen hoe merken communiceren? Moet je vaak designers aansturen of wil je zelf aan de slag? Dit boek bouwt een brug tussen business en creativiteit. Om de ruis in visuele communicatie zoveel mogelijk weg te werken en het creatieve proces vlotter te laten verlopen, biedt dit boek managers en grafisch ontwerpers een gemeenschappelijke taal om te communiceren over hun designnoden. Komen aan bod: de basisprincipes van branding & design, het creëren van een grafisch sterk merk, van positioneren tot het merk presenteren, en tips en tricks om je ontwerp te verbeteren. De auteurs bekijken de perspectieven van zowel de klant, de designers als de managers, geven inzicht in de achterliggende gedachten en belichten de verschillende belangen. Deze handleiding richt zich tot iedereen die meer inzicht wil in grafisch ontwerp om zijn merk, product of dienst kracht bij te zetten, zoals projectmanagers, accountmanagers, marketingmedewerkers, communicatiediensten, starters, ondernemers? Daarnaast biedt Brand design & graphic identity interessante inzichten voor ontwerpers die samenwerken met managers. Bron : Brand design & graphic identity


Book
Brand design : 'het Nederlandse standaardwerk voor het bouwen van merken'
Author:
ISBN: 9789043036115 Year: 2018 Publisher: Amsterdam Pearson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het vormen en smeden van een merk vergt steeds meer. Om een sterk merk neer te zetten en te onderhouden moet de merkidentiteit inhoudelijk kloppen, een goede visuele uitstraling hebben en geloofwaardig zijn. Al deze aspecten moeten steeds bewaakt worden. Dit handboek voor merkmanagement is de gids bij uitstek voor iedereen die een sterke merkidentiteit wil neerzetten en onderhouden. Deze zesde editie bouwt voort op de bewezen succesformule. Behalve een naslagwerk voor marketeers is dit een studieboek gericht op studenten. Nieuw in deze editie is dat het Brand Design model, naast 22 fysieke nu ook 22 digitale merkuitingen behandelt.http://zoeken.bibliotheek.be/detail/Ruud-Boer/Brand-design-%27het-Nederlandse-standaardwerk/Boek/?itemid=%7Clibrary%2Fmarc%2Fvlacc%7C10230502


Book
Beyond brands : merken zien, trends lezen en weten waarnaartoe
Author:
ISBN: 9789401467117 Year: 2020 Publisher: Leuven Lannoo Campus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Beyond Brands vertelt hoe merken ons leven makkelijker en mooier moeten, kunnen en zullen maken. Ervan overtuigd dat ze een dienst op zich zijn, in deze VUCA-dagen waarin tegelijk de meest briljante en beangstigende dingen gebeuren. Ze laten de een in twijfel achter, en zetten anderen aan tot actie. Maar in welke richting gaan we verder? Hoe evolueren merken? What's beyond?Een merk in leven krijgen en houden brengt vele vragen met zich mee. Maar waarop baseren we ons in de yay or nay voor ons merk, als marketeer, ondernemer of consument? Naast modellen en theorieën in tabellen, op slide of op papier, liggen massa's antwoorden en de meest frisse ideeën out in the open. We vinden ze gewoon door andere merken te bekijken.Dit boek inspireert en confronteert aan de hand van vele voorbeelden, en vertaalt ze naar een kijk op de merken van de toekomst en de toekomst van onze merken. Met een referentiekader als houvast formuleert het handvaten voor het creëren van een onderscheidende identiteit en het waarborgen van duurzame waarde. Merken zijn levende en lerende concepten, en zullen er altijd zijn. Beyond Brands is de gids om hen niet te laten verdwalen. Bron : http://www.bol.com


Book
Brand change : nieuwe inzichten over merkverandering
Author:
ISBN: 9789401466899 Year: 2020 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De merk veranderen is vanzelfsprekend een grote beslissing. Die beslissing moet doordacht gemaakt en uitgevoerd worden. Merken moeten immers voldoen aan maatschappelijke vereisten. Soms breng je subtiele wijzigingen aan, dan weer gooi je het over een compleet andere boeg, of beslis je simpelweg toch dat het goed is zoals het is.Brand Change toont dat merkverandering geen gril is, aan de hand van de juiste (inter)nationale voorbeelden en door top-CEO's over hun merk aan het woord te laten. Het onthult de stappen van merkverandering en de criteria die een rol spelen in het beslissingsproces. Zo leer je de positie van je eigen merk inschatten, en ontdek je hoe het futureproof blijft.

Listing 1 - 8 of 8
Sort by