Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Wat is het nut van kunst? Wat is mooi? Museografe Véronique Antoine-Andersen geeft verschillende antwoorden op deze vragen: kunst kan een medicijn zijn of een manier om iets moois te maken. Maar ook een getuigenis, les, provocatie of therapie. De schrijfster illustreert haar antwoorden rijkelijk met oude en moderne kunstwerken uit de hele wereld. Ze vertelt haar jeugdige lezers over het doorlopende artistieke proces, laat zien hoe de nieuwste kunstvormen rechtstreeks van de prehistorische muurschilderingen afstammen. Kritisch, maar ook met humor, legt ze uit waarom kunst voor maker en beschouwer een levensnoodzaak is waarvan de inhoud onder invloed van de tijd verandert en die alle een houvast biedt bij het begrijpen van onze werkelijkheid. (Bron: covertekst)
Didactics of the arts --- Aesthetics of art --- aesthetics --- didactiek --- kunst --- kunst en onderwijs --- kunst en kinderen --- plastische opvoeding --- 11+ --- Kunst --- Mooi --- 080517.jpg --- Kunst en maatschappij
Choose an application
Het belang van kunsteducatie wordt door een breed publiek erkend. Kunst en cultuur zijn vaste ingrediënten van ons bestaan. Ze helpen ons de wereld te begrijpen en onze levens kleur geven. Net daarom is het verrassend dat in het Vlaamse onderwijs kunstzinnige doelstellingen zo schaars zijn. De leraar die de wolken meet breekt een lans voor meer kunst op school. Vanuit hun verscheidene achtergronden beargumenteren tientallen experts en leraren hoe dat kan, en hoe we de tijd die we in de klas aan kunst besteden nuttiger kunnen invullen. Zo kan kunst haar rechtmatige plaats in ons onderwijs innemen.Bron : lannoo
Kunst ; onderwijs. --- Didactics of the arts --- art appreciation --- kunstopvoeding --- muzische vorming --- 477 --- expressie --- Lerarenopleiding : CVO --- Vormingswerk --- Kunsteducatie --- Culturele educatie --- kunsteducatie --- didactiek --- #SBIB:316.7C316 --- #SBIB:316.334.1O360 --- Expressie --- Lerarenopleiding --- Zingen --- kunstonderwijs --- 477.6 --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Onderwijssociologie: curriculum: algemeen --- PXL-Education 2017 --- kunst en onderwijs --- cultuureducatie --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- Kunstzinnige vorming --- Onderwijs --- Culturele vorming --- Beeldopvoeding --- Muzische opvoeding --- 373.67.01 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen --- Beeldeducatie --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- 78.70 --- 78.75
Choose an application
Didactics of secundary education --- beeldtaal --- beeldende kunst --- beeldcultuur --- beeldende expressie --- Semiotics --- Didactics of the arts --- fine arts --- didactiek --- #SBIB:316.7C210 --- #SBIB:37H0 --- kunstbeschouwing --- plastische opvoeding --- 433.3 --- 486.83 --- 701.1 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Plastische opvoeding --- 433.5 --- 477 --- 477.3 --- Basisonderwijs --- Beeldbeschouwen --- Beeldbeschouwing --- Beeldende vorming --- Beeldopvoeding --- Cultuureducatie --- Didactiek --- Iconografie --- Kunst en onderwijs --- Kunst --- Kunstgeschiedenis --- Media-onderwijs --- Mediaopvoeding --- Mediatheek --- Secundair onderwijs --- Semiotiek --- Stijlanalyse --- Tekens --- Cultuursociologie: kunst: algemeen --- Pedagogie --- Esthetische opvoeding --- Beeldende expressie --- Inleidingen - Hand- en leerboeken Algemene kunstgeschiedenis --- Audiovisuele opvoeding --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Handvaardigheid --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- fine arts [discipline] --- Stilistiek --- Kunstzinnige vorming --- Beeldtaal --- Beeldeducatie --- Verbeelding
Choose an application
Kunst = Taal en Rekenen vormt een inspiratiebron voor leerkrachten die anders met de vakken taal en rekenen willen omgaan. Het biedt handvatten om de verbeeldingskracht van beeldende kunst een vaste plek in het onderwijs te geven op een manier die de natuurlijke nieuwsgierigheid van kinderen aanspreekt, die aanzet tot filosoferen en verwoorden en die het plezier in het leren vooropstelt.
Didactics of mathematics --- Didactics of the arts --- Didactics of languages --- Didactics of primary education --- talenonderwijs --- beeldende kunst --- jenaplanonderwijs --- rekenen --- Kunst --- Taal --- Rekenen --- Kunstzinnige vorming --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Vakoverschrijdend werken --- Musea --- Kunst en onderwijs --- Taalonderwijs --- Nederlands --- Wiskunde --- Beeldopvoeding --- Meetkunde --- Drijven --- Onderzoekend leren --- 474.21 --- Creatief denken --- Onderwijs en cultuur --- Museumbezoek --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Muzische vorming --- Didactische werkvormen --- Museum --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Therapie --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Cultuureducatie --- Historische kritiek --- Verbeelding --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Maatschappij --- Voorlichting --- Literatuur
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|