Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Technologische opvoeding --- Beroepssecundair onderwijs --- 1e leerjaar B secundair onderwijs --- Houtbewerking
Choose an application
12999-8
stairs --- Architecture --- Structural parts and elements of building --- houtbewerking --- handboek M.O. --- reeks Moderne houtbewerking --- Houtbewerking --- Bouwkunde --- Trappen --- handboek M.O --- Trap (gebouw) --- stairs [series of steps] --- Verwerkende industrie --- Schoolboeken
Choose an application
03
Structural parts and elements of building --- roof frame components --- wood [plant material] --- Building materials. Building technology --- Architecture --- Forestry --- roofs --- houtbewerking --- handboek M.O --- reeks Moderne houtbewerking --- Schoolbooks - Didactic material --- Houtbewerking --- Daken --- Bouwkunde --- Dakpannen --- Dak --- Bouwnijverheid --- Verwerkende industrie --- Schoolboeken
Choose an application
#KUPV:Eekhoutcentrum --- 640.12 --- Hout --- Houtbewerking --- Houtbewerkingsmachines --- Machines --- Techniek --- Werktuigkunde --- Verwerkende industrie --- Schoolboeken
Choose an application
#KUPV:Eekhoutcentrum --- 691.1 --- 694 --- A. Depecker, A. Vandenberghe, M. Ingels --- ankers --- bevestiging --- bouw --- bouwmaterialen --- etikettering --- fineer --- glas --- hout --- houtbewerking --- houtconstructies --- isolatie --- kunststoffen --- lijmen --- plaatmateriaal --- pluggen --- schrijnwerk --- schuurmiddelen --- voegkitten --- 487 --- didactiek --- technologische opvoeding --- 640.12 --- Hout --- Houtbewerking --- Materiaalkennis --- Techniek --- 487.1 --- Handboek/cursus --- didactiek secundair onderwijs - technisch-technologische vakken, elektriciteit, metaalbewerking, hout, bouw, mechanica --- Technologische opvoeding; algemeen --- #BSCH: vak: houtbewerking --- Schoolbooks - Didactic material --- Bouwmaterialen --- Glas --- Kunststoffen --- Lijm --- Isolatie --- Bouwmateriaal --- Kunststof --- Isolatie (bouw) --- Architectuur --- Industrie --- Godsdienst --- Cultuur --- 661 --- opleiding techniek --- formation technique --- Verwerkende industrie
Choose an application
C6 --- techniek --- handboek --- leerboeken --- 487 --- schoolboeken --- 487.1 --- houtbewerking --- voeding --- koken --- Soepen --- GSM --- Mode --- Elektriciteit --- 486.7 --- Broodbeleg --- Feesten --- Houtbewerking ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Kleding --- Lichaamsverzorging --- Technologische opvoeding ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Voedingsleer ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- didactiek secundair onderwijs - technisch-technologische vakken, elektriciteit, metaalbewerking, hout, bouw, mechanica --- Technologische opvoeding; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Techniek --- 1e leerjaar B secundair onderwijs --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Robots --- Beroepssecundair onderwijs --- Voeding --- Halloween --- Verzorging --- Hygiëne --- Kunststoffen --- Houtbewerking --- Metaalbewerking --- Techniek (wetenschap) --- Drank --- Gezondheid --- Kunststof --- Industrie --- Robot --- Soep --- Beroep
Choose an application
In Houvast moeten de leerlingen grotendeels zelfstandig aan het werk om een rek te maken. Wat voor soort rek wordt het? Hoe gaat het eruitzien? Antwoorden op die vragen zullen door de leerlingen zelf ingevuld worden bij het ontwerp van hun product. De eigenschappen van verschillende materialen worden grondig onderzocht door de leerlingen zelf. Deze materiaalstudie is volledig in functie van hun realisatie. Geen enkele architect laat een huis bouwen zonder iets van tekeningen te hebben; zo zal geen enkele leerling zijn werkstuk beginnen maken zonder er eerst de aanzichten van te tekenen. Een hele klus dus voor een doe-het-zelver!
Techniek --- Secundair onderwijs. --- leerboeken --- techniek --- 640.12 --- 487.1 --- technologische opvoeding --- 486.7 --- Houtbewerking ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Technologische opvoeding ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Technologische opvoeding; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Verbindingen --- Kunststoffen --- Houtbewerking --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Gemeenschapsonderwijs --- Vrij onderwijs --- Techniek (wetenschap) --- Verbinding (techniek) --- Kunststof --- Industrie
Choose an application
In de module Een eigen plek maken de leerlingen kennis met 'probleemeigenaars' en 'probleemoplossers'. Arno vindt het vervelend dat zijn ouders en broer en zusje vaak zomaar binnenkomen in zijn kamer. Hij wil iets maken waarmee hij hen duidelijk kan maken wanneer ze wel of niet mogen storen, wat hij aan het doen is op een bepaald moment, en in welke stemming hij is. De leerlingen gebruiken de ontwerpeisen van Arno om na te denken over het concept. Eens het ontwerp klaar is en het materiaal en de middelen gekozen zijn, kunnen ze beginnen aan een prototype. Via een stappenplan maken de leerlingen zelf een stemmingsmeter, die achteraf natuurlijk uitgebreid getest en geëvalueerd wordt. In Een eigen plek wordt aandacht besteed aan diverse grondstoffen en verbindingstechnieken in hout. De leerlingen maken kennis met de verschillende processen die hout doormaakt vooraleer er echt iets mee gemaakt kan worden. Ook de verschillende beroepen uit de houtsector en de technieken die deze beroepen vereisen, worden van naderbij bekeken.
Techniek --- Beroepsonderwijs. --- leerboeken --- techniek --- 487 --- schoolboeken --- technologische opvoeding --- 640.12 --- 487.1 --- 486.7 --- Houtbewerking ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Technologische opvoeding ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- didactiek secundair onderwijs - technisch-technologische vakken, elektriciteit, metaalbewerking, hout, bouw, mechanica --- Technologische opvoeding; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- 1e leerjaar B secundair onderwijs --- Houtbewerking --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Vrij onderwijs --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Beroepsvoorbereidend leerjaar --- Gemeenschapsonderwijs --- Techniek (wetenschap)
Choose an application
Technologische opvoeding; algemeen --- Didactics of secundary education --- Manufacturing technologies --- Didactics of technology --- houtbewerking --- Structural parts and elements of building --- ramen --- houtconstructies --- Building materials. Building technology --- deuren --- machines --- materialen (technologie) --- #KUPV:Eekhoutcentrum --- 487.1 --- Handboek/cursus --- #BSCH: vak: Wetenschappen
Choose an application
Henry houdt van zijn prachtige uitzicht en de volle natuur. Een groot contrast met de kille, kale kamer waarin hij leeft. Misschien kan hij die lege ruimte wel een beetje opfleuren? Henry haalt de natuur meer en meer naar binnen. Hij lijkt niet te stoppen en ook zijn vrienden laten zich inspireren. Maar ziet Henry wel wat écht belangrijk is? Een speels verhaal vol verwondering en sprekende tekeningen dat ook na de laatste pagina nog niet uitverteld is. Bron: flaptekstWanneer Henry vanuit z?n steriel witte woonkamer naar de prachtige natuur buiten kijkt, krijgt hij het idee om wat van die natuurlijke schoonheid in huis te halen. Hij begint bescheiden met een houten tafel en stoelen, maar heeft al snel de smaak naar meer te pakken. Terwijl hij bladzijde na bladzijde zijn kamer verder aankleedt, ziet de lezer het uitzicht stelselmatig verschralen. Daarenboven passen zijn vrienden dezelfde methode toe, omdat ze zijn huis werkelijk prachtig vinden. De natuur ziet er stilaan even kil en kaal uit als Henry?s kamer aan het begin van het verhaal. Hoewel de boodschap hier erg duidelijk is, wordt het boek nergens moraliserend. Daar dragen zonder twijfel de stijlvolle illustraties in rood en groen toe bij. De vormen van de meubels laten dezelfde leemtes achter in de natuur, wat een kijkspel uitlokt dat het ernstige onderwerp meteen ook wat lichter maakt. De uitsnijdingen versterken het contrast tussen de binnen- en buitenwereld van Henry, die uiteindelijk besluit naar de ruimte te trekken om met een schone lei te kunnen starten. Hij is vastberaden z?n adembenemende uitzicht te behouden, maar zal hem dat ook lukken? Jacques en Lise hebben stilaan een eigen recept: hun prentenboeken bevatten veelal open eindes die jonge kinderen aan het denken durven te zetten. De tekst is spaarzaam, maar ontlokt altijd interactie met wat er in de tekeningen te zien valt. De suggestieve prenten in een beperkt aantal kleuren trekken telkens een herkenbare en tegelijk eigen wereld op. Met ?Henry? hebben de jonge illustratoren in elk geval hun recept mooi uitgebalanceerd. https://alleswatikmooikanvinden.org/prentenboeken-natuurbehoud/Wanneer Henry vanuit z?n steriel witte woonkamer naar de prachtige natuur buiten kijkt, krijgt hij het idee om wat van die natuurlijke schoonheid in huis te halen. Hij begint bescheiden met een houten tafel en stoelen, maar heeft al snel de smaak naar meer te pakken. Terwijl hij bladzijde na bladzijde zijn kamer verder aankleedt, ziet de lezer het uitzicht stelselmatig verschralen. Daarenboven passen zijn vrienden dezelfde methode toe, omdat ze zijn huis werkelijk prachtig vinden. De natuur ziet er stilaan even kil en kaal uit als Henry?s kamer aan het begin van het verhaal. Hoewel de boodschap hier erg duidelijk is, wordt het boek nergens moraliserend. Daar dragen zonder twijfel de stijlvolle illustraties in rood en groen toe bij. De vormen van de meubels laten dezelfde leemtes achter in de natuur, wat een kijkspel uitlokt dat het ernstige onderwerp meteen ook wat lichter maakt. De uitsnijdingen versterken het contrast tussen de binnen- en buitenwereld van Henry, die uiteindelijk besluit naar de ruimte te trekken om met een schone lei te kunnen starten. Hij is vastberaden z?n adembenemende uitzicht te behouden, maar zal hem dat ook lukken? Jacques en Lise hebben stilaan een eigen recept: hun prentenboeken bevatten veelal open eindes die jonge kinderen aan het denken durven te zetten. De tekst is spaarzaam, maar ontlokt altijd interactie met wat er in de tekeningen te zien valt. De suggestieve prenten in een beperkt aantal kleuren trekken telkens een herkenbare en tegelijk eigen wereld op. Met ?Henry? hebben de jonge illustratoren in elk geval hun recept mooi uitgebalanceerd.Bron: https://alleswatikmooikanvinden.org/prentenboeken-bomen/
Dutch literature --- natuur (themawoord fictie) --- milieu (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- duurzaamheid --- Natuur --- Kleuren --- Rood --- Groen --- Kamers --- Verwondering --- Kleur (kleur) --- Groen (kleur) --- Kamer --- Natuurbescherming --- Prentenboeken ; verhalen --- Natuurbescherming ; verhalen --- Boom --- Timmeren --- Houtbewerking --- Hout --- Meubel
Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|