Narrow your search

Library

LUCA School of Arts (2)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

Thomas More Mechelen (2)

UCLL (2)

VIVES (2)

FARO (1)

KU Leuven (1)

UCLouvain (1)

UGent (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

English (1)

French (1)


Year
From To Submit

2018 (1)

2014 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
The HBO effect
Author:
ISBN: 1623561272 1623565219 9781623565213 082642130X 1441180435 9781623561277 9780826421302 9781441180438 Year: 2014 Publisher: New York

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

No advertisers to please, no censors to placate, no commercial interruptions every eleven minutes, demanding cliffhangers to draw viewers back after the commercial breaks: HBO has re-written the rules of television; and the result has been nothing short of a cultural ground shift. The HBO Effect details how the fingerprints of HBO are all over contemporary film and television. Their capability to focus on smaller markets made shows like Sex and the City, The Sopranos, The Wire, and even the more recent Game of Thrones and Girls, trigger shows on basic cable networks to follow suit. HBO pioneered the use of HDTV and the widescreen format, production and distribution deals leading to market presence, and the promotion of greater diversity on TV (discussing issues of class and race). The HBO Effect examines this rich and unique history for clues to its remarkable impact upon television and popular culture. It's time to take a wide-angle look at HBO as a producer of American culture.


Book
Le concept HBO : élever la série télévisée au rang d'art
Author:
ISSN: 24283231 ISBN: 9782869066809 2869066805 2869068573 Year: 2018 Publisher: Tours : Presses universitaires François-Rabelais,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La chaîne du câble premium américain HBO revendique une démarche artistique sans concession (symbolisée par son slogan « It’s Not TV. It’s HBO »), ce qui lui a permis d’asseoir le « troisième âge d’or » des séries américaines. Face à une concurrence de plus en plus aguerrie et protéiforme, elle continue aujourd’hui d’avancer et de donner naissance à des séries qui créent l’événement. Quelle est la profession de foi qui a permis à la chaîne de produire tant d’œuvres majeures de l’ère « post-network » ? Que nous révèle l’autre versant de ses propositions toujours plus hétéroclites, entre succès d’estime et échecs retentissants ? Comment propage-t-elle son image de marque à l’étranger depuis le début des années 1990 ? Quel regard porter sur la concurrence d’un genre nouveau qu’incarne Netflix, le géant américain du streaming qui s’est positionné dès janvier 2013 comme le « nouvel HBO » ? Autant de questions complexes qui nécessitent de se plonger dans les arcanes d’une chaîne qui a changé à jamais le visage de la série télévisée – et pas seulement aux États-Unis. Cet ouvrage est la première étude scientifique de grande ampleur consacrée à HBO en langue française. Combinant une réflexion d’ensemble et des micro-analyses de nombreuses séries de la chaîne, il nourrit plus largement une réflexion à la fois historique et esthétique sur la télévision américaine. Très documenté, il bénéficie en outre d’une riche iconographie pensée pour soutenir ses multiples hypothèses.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by