Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Frisbee wordt veel gespeeld in parken en op stranden. Maar het is ook een sport, die gespeeld wordt in verenigingen en op school. In Frisbee, het ultieme spel wordt een brug geslagen tussen jeugdsport en bewegingsonderwijs op school. Frisbee, het ultieme spel schenkt aandacht aan diverse spelvormen, zoals onder meer de wedstrijdsport 'ultimate frisbee' en een aantal andere, meer en minder bekende individuele en teamspelvormen. De spelvormen zijn zowel binnen als buiten de school breed toepasbaar. Bovendien geeft het boek korte en heldere beschrijvingen van verscheidene werp- en vangtechnieken. (Bron: www.janluitingfonds.nl)
Didactics of sports and games --- bewegingsspelen --- Frisbee --- 796.39 --- Werpen --- Techniek --- Spelvormen --- 113720.jpg --- Spelen --- 617.1 --- frisbee --- PXL-Education 2017 --- bewegingsopvoeding --- didactiek van sport en spel --- Sport --- Lichamelijke opvoeding --- Vangen --- Ultimate frisbee --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
More frisbees are sold each year than baseballs, basketballs, and footballs combined. Yet these familiar flying objects have subtle and clever aerodynamic and gyrodynamic properties which are only recently being documented by wind tunnel and other studies. In common with other rotating bodies discussed in this readily accessible book, they are typically not treated in textbooks of aeronautics and the literature is scattered in a variety of places. This book develops the theme of disc-wings and spinning aerospace vehicles in parallel. Many readers will have enjoyed these vehicles and their dynamics in recreational settings, so this book will be of wide interest. In addition to spinning objects of various shapes, several exotic manned aircraft with disc platforms have been proposed and prototypes built - these include a Nazi ‘secret weapon’ and the De Havilland Avrocar, also discussed in the book. Boomerangs represent another category of spinning aerodynamic body whose behavior can only be understood by coupling aerodynamics with gyrodynamics. The narrative, supported by equations and graphs, explains how the shape and throw of a boomerang relates to its trajectory. The natural world presents still other examples, namely the samaras or ‘seed-wings’ of many tree species, which autorotate during their descent, like a helicopter whose engine has failed. In short, this book discusses a range of familiar, connected, but largely undeveloped, topics in an accessible, but complete manner. ‘Toys’ familiar to all of us are covered as well as high-tech products of the aerospace industry. Spinning Flight includes not only the latest published results but also describes Lorenz’s own experiments with ‘how-to’ instructions on how readers can do their own experiments.
Spin (Aerodynamics) --- Flying discs (Game) --- Boomerangs. --- Weapons --- Flying saucers (Game) --- Frisbee (Game) --- Frisbee (Trademark) --- Plastic disc throwing --- Plastic saucers (Game) --- Games --- Airplanes --- Spinning (Aerodynamics) --- Aerodynamics --- Spin --- Mechanics. --- Mathematics. --- Astrophysics and Astroparticles. --- Classical Mechanics. --- Applications of Mathematics. --- Math --- Science --- Classical mechanics --- Newtonian mechanics --- Physics --- Dynamics --- Quantum theory --- Astrophysics. --- Applied mathematics. --- Engineering mathematics. --- Engineering --- Engineering analysis --- Mathematical analysis --- Astronomical physics --- Astronomy --- Cosmic physics --- Mathematics
Choose an application
In dit boek worden lesperiodes voorgesteld binnen de bewegingsdomeinen basketbal, frisbee, badminton, volleybal, judo en Urban Workout voor het secundair onderwijs. Vertrekkend vanuit concrete periode- en lesdoelen worden formatieve en summatieve evaluaties ontwikkeld om na te gaan of deze doelen bereikt worden. De selectie van sterke leerstof moet ervoor zorgen dat alle leerlingen de doelen halen.Met dit boek willen de auteurs (toekomstige) leraren lichamelijke opvoeding ondersteunen bij de ontwikkeling van kwalitatief bewegingsonderwijs. Leraren met diepgaande vakkennis zijn immers beter in staat om relevante leerstof te selecteren én aan te passen zodat alle leerlingen leren, ongeacht hun vaardigheid of voorkennis. Daarom gaat veel aandacht naar de ontwikkeling en organisatie van kwalitatieve instructie, voorgesteld in een content map. Verschillende differentiatievormen moeten de leraar helpen om te anticiperen op moeilijkheden die leerlingen kunnen ervaren. Een duurzame leerervaring vraagt echter ook tijd. Om die reden worden periodes van acht lessen uitgewerkt.De meesten die van sport en bewegen genieten, hebben de nodige bewegings- en sociale vaardigheden geleerd om succesvol te zijn in deze activiteiten. Hierin ligt de verantwoordelijkheid van de leraar lichamelijke opvoeding. Succeservaring is immers een belangrijke voorwaarde voor bewegingsvreugde. Dit boek wil leraren inspireren bij het opvoeden van leerlingen tot competente en enthousiaste bewegers.Bron: flaptekst
616 --- Basketbal --- Frisbee --- Volleybal --- Badminton --- Judo --- Fitness --- Didactics of sports and games --- volleybal --- badminton --- basketbal --- judo --- SO (secundair onderwijs) --- fitnesstraining --- bewegingsopvoeding --- lichamelijke opvoeding --- Lichamelijke opvoeding. --- Praktijkboek. --- Secundair onderwijs. --- Bewegingsopvoeding --- Secundair onderwijs --- Didactiek --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Ultimate frisbee --- Urban Workout --- Conditietraining
Choose an application
Alternatieve curricula in de LO op maat van een geïntegreerd vakconcept (Lieven Vergauwen)Een toepassing van het Sport Opvoedings Model van Siedentop op basketbal in het secundair onderwijs (Pow Rowe en Mieke Bogaert)Bewegen en inzichtelijk leren. Integratie van kennis in de les LO (Daniël Behets)Ontwikkelen van een positief en realistisch zelfbeeld tijdens de les lichamelijke opvoeding: een visie vanuit de praktijk (Hilde Vits)Samenwerken als aanzet voor sociaal en motorisch leren (Reginald Leper)Piramides bouwen met invalshoek 'motorisch en sociaal leren (Reginald Leper)Samen met jezelf en anderen op de latten: een voorbeeld van een geintegreerd skiproject (Kristl Puylaert, Mark Wouters en Jimi Gantois)Handbal: ruimtelijke en materiële aanpassingen voor de school (Eddy Thomassen)Judo op school: een leerlinggeoriënteerd leerladdermodel (Wim Roels)Het geintegreerd handelen van de leraar (Maïté Schiepers)Toestelturnen: naar een geintegreerd curriculum (Jimi Gantois en Danielle Van lperen)Sociale vaardigheden en ultimate frisbee (Hans Mennes)FOOT-ROBICS, meer dan voetbalcoördinatie? (Michel Bruyninckx)Onderzoek naar het beleefde vakconcept van de leraar Lichamelijke Opvoeding (Daniël Behets)CHESS: Checklist Effectieve Sportstimulering. In 7 stappen naar betere jeugdsportplannen (Berend Brouwer, Chris Mooij, Dic Houthoff en Ger van Mossel)
Didactics of secundary education --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- 372.879.6 --- #SMV:000001 --- #SMV:België --- #SMV:agogiek --- #SMV:sport --- Academic collection --- 477.8 --- 486.880 --- 616 --- Bewegingsopvoeding --- Onderwijs --- 616.6 --- Basketbal --- Bewegen --- Curriculum --- Frisbee --- Handbal --- Jeugdsport --- Judo --- Leren --- Lichamelijke opvoeding --- Motorisch leren --- Secundair onderwijs --- Siedentop --- Skiën --- Sociaal leren --- Sociale vaardigheden --- Sport --- Toestelturnen --- Turnen --- Voetbal --- Zelfbeeld --- 796 --- Bewegingsonderwijs --- Didactiek --- Theorieën --- 456.78 --- Bewegingsopvoeding; s.o. --- 050732.jpg --- Lichamelijke opvoeding: didactiek --- Basketbal: didactiek secundair onderwijs --- Frisbee: didactiek --- Handbal: didactiek --- Judo: didactiek --- Sport Opvoedings Model --- Toestelturnen: didactiek --- Voetbal: didactiek --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding - vakdidactiek --- Lichaamsoefening en sport; algemeen --- Soorten gymnastiek - Gymnastiekoefeningen --- (zie ook: rolstoelbasketbal) --- (zie ook: interactief leren) --- Curriculumontwikkeling --- Sportopvoedingsmodel --- Samenwerken --- Gymnastiek --- Sport stimuleren --- Bewegingsopvoeding; s.o --- Samenwerking --- Ultimate frisbee --- Voetbal (sport)
Choose an application
Leren en Onderwijzen in een krachtige LeerOmgeving (Daniel Behets)Maxitrampoline op school (Jinni Gantois en Anabel Wanzeele)Leer-krachtige omgevingen voor balspelen (Hilde Leysen)Samenwerken als doel en als middel om te leren (Peter Iserbyt)Spelenderwijs leren bewegen (Myrjam Vanden Eynden)Percussiemotie met alternatief materiaal (Walter Arend en Petra Wyckmans)Gaelic Football. Een krachtige leeromgeving voor iedereen (Roel De Valck)Een krachtige leeromgeving bij ultimate frisbee (Hans Mennes)Een leerproces met "vallen" en "opstaan". Aanleren van valtechnieken in de 2de en 3de graad secundair onderwijs (Wim Roels)De ELO: een krachtige leeromgeving voor LO (Jimi Gantois)De percepties van leerkrachten ten opzichte van kijkwijzers in de LO (Bob Madou)Gezondheidsbevorderende Lichamelijke Opvoeding (Jan Seghers)
Lichamelijke opvoeding. --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- samenwerkend leren --- lichamelijke opvoeding --- 372.879.6 --- Academic collection --- 616 --- Didactiek --- Lichamelijke opvoeding --- Sport --- Vakoverschrijdende eindtermen --- didactiek --- sport --- 486.88 --- 796 --- Leeromgevingen --- 456.78 --- Leeromgeving --- Lichamelijke opvoeding; onderwijs --- 073046.jpg --- Lichamelijke opvoeding ; didactiek --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichaamsoefening en sport --- Physical education and training --- Moral and ethical aspects --- Sports --- Study and teaching --- SO (secundair onderwijs) --- Bewegingsopvoeding --- Curriculum --- Trampolinespringen --- Balspelen --- Spelend leren --- Percussie --- Frisbee --- Gaelic football --- Leerprocessen --- Valtechnieken --- Gezondheidsbevordering --- Balspel --- Slaginstrument --- Ultimate frisbee --- Leerproces --- Gezondheidspromotie --- Perinatale zorg
Choose an application
Sport Educatie: een inleiding (Iserbyt, P.)Sport Educatie in uithouding (Iserbyt, P.)Sport Educatie in hip hop (Wyckmans, P., Heylen, N., Peeters, L., Van Genechten, H.)Sport Educatie in ritmisch-acrobatische gymnastiek (Mols, L., Coolkens, R., Demolder, 3., Drijvers, H., Emsens, M.)Sport Educatie in pinpong (Pardaens, D., Bollen, 3., Overloop, T.)Sport Educatie in Ultimate Frisbee (Leysen, H., Agten, K., Beckwé, J., Boogaerts, E., Claes, E., de Crombrugghe, A.)
Lichamelijke opvoeding --- Sportonderwijs. --- Didactiek. --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- samenwerkend leren --- lichamelijke opvoeding --- gymnastiek --- Bewegingsopvoeding --- Samenwerkend leren --- # BIBC : Academic collection --- 372.879.6 --- 793.3 --- 796.386 --- 796.39 --- 796 --- Persoonsdoelen --- Didactiek --- Hip hop --- Turnen --- Tafeltennis --- Frisbee --- 456.78 --- Acrogym --- Competentiegericht onderwijs --- 796.39 Overige balspelen: kaatsen, petanque, frisbee, krachtbal --- Overige balspelen: kaatsen, petanque, frisbee, krachtbal --- 796.386 Tafeltennis --- 793.3 Bewegingskunst. Ritmiek. Dans. Volksdans --- Bewegingskunst. Ritmiek. Dans. Volksdans --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Sports --- Study and teaching --- Physical education and training --- Moral and ethical aspects --- PXL-Education 2014 --- secundair onderwijs --- didactiek van sport en spel --- SO (secundair onderwijs) --- Sport --- Lichamelijke opvoeding en sport --- Rap (popmuziek) --- Dans --- Dansen --- Dansante vorming --- Ritmisch turnen --- Ritmiek --- Acrobatie --- Gymnastiek --- Pingpong --- 793.3 Art of movement. Eurhytmics. Dance --- Art of movement. Eurhytmics. Dance --- Rap (muziekstijl) --- Ritmische gymnastiek --- Ultimate frisbee --- Kleuter --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Didactics of secundary education --- spellen
Choose an application
Basislessen bewegingsonderwijs deel 1 bevat 14 basisopstellingen en 6 buitenlessen. De lessen worden bewaard als losse katernen in een map. Per les kan een katern uit de map worden genomen. Deze methode is geschreven voor alle leerkrachten die bewegingsonderwijs geven op basisscholen en kan uitstekend gebruikt worden als praktijkboek/studieboek en behandelt voornamelijk de leerlijnen Balanceren, Zwaaien, Over de kop, Springen, Hardlopen en Bewegen op muziek. De werkbladen sluiten aan op de 14 basisopstellingen en zijn bedoeld als hulpmiddel om leerlingen zelfstandig te laten werken. De leerkracht hoeft niet zelf alle tips en aanwijzingen te geven en heeft zo meer tijd over om echt met de leerlingen te werken. Doordat de informatie zeer visueel (met foto's, pijlen en tekstwolkjes) is weergegeven, zien de kinderen snel wat de bedoeling is. Voor elke basisopstelling is er een set werkbladen, waarop de benodigde materialen en opstellingen te zien zijn. In heldere taal wordt beschreven wat de kinderen bij elke activiteit gaan doen en wat de spelregels zijn. Bij elke activiteit kan gekozen worden uit verschillende moeilijkheidsniveaus.
Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- 477.8 --- 616.03 --- 616.2 --- Bewegingsopvoeding --- Didactiek (Vakdidactiek) --- lichamelijke opvoeding --- bewegingsopvoeding --- sport --- Lichamelijke opvoeding in het onderwijs, sport op school --- Gymnastiek; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- didactiek --- basisonderwijs --- Schommelen --- Hurksprong --- Springen --- hokbal --- Tikspelen --- Klimmen en klauteren --- Rollen --- Balspelen --- Jagerbal --- touwspringen --- Balanceren --- Handenstand --- Overslag --- touwzwaaien --- hurkwendsprong --- Aerobics --- Basisonderwijs --- Bewegen op muziek --- Dansen --- Hoogspringen --- Verspringen --- Acrobatiek --- Ringen --- Zwaaien --- Rekstok --- Radslag --- Korfbal --- Estafette --- Frisbee --- Waterspelen --- Jongleren --- Hinkelen --- 796.04 --- Bewegingsonderwijs --- Lesplannen --- Materialen --- Lesopstellingen --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Lager onderwijs --- Spelen --- Sport --- Lichamelijke opvoeding --- Didactiek --- Jaarplannen --- Zwaaibewegingen --- Klimmen --- Evenwicht --- Turnen --- Dansante vorming --- Atletiek --- Acrogym --- Rope skipping --- Voetbal --- Joggen --- Toestelturnen --- Badminton --- Tennis --- Buitenspelen --- Spel --- Jaarplan --- Zwaaibeweging --- Balspel --- Verspringen (atletiek) --- Tikspel --- Voetbal (sport) --- Waterspel --- Ultimate frisbee --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education
Choose an application
372.879.6 --- 456.78 --- 477.8 --- 616.2 --- Agressie --- Alcohol --- Atletiek --- Badminton --- Balsporten --- Basketbal --- Bewegen op muziek --- Bewegen-muziek --- Bewegingsopvoeding --- EHBO --- Fair play --- Frisbee --- Gymnastiek --- Handbal --- Hockey --- Kwetsuren --- Lichamelijke opvoeding --- Menstruatie --- Roken --- Softbal --- Sport --- Tafeltennis --- Turnen --- Voeding --- Voetbal --- Volleybal --- Zelfverdediging --- lichamelijke opvoeding: didactiek --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Gymnastiek; algemeen --- (zie ook: rolstoelbasketbal) --- (zie ook: sportvoeding) --- (zie ook: beachvolleybal) --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs)
Choose an application
372.879.6 --- 616.2 --- Agressie --- Alcohol --- Atletiek --- Badminton --- Basketbal --- Bewegen-muziek --- EHBO --- Fair play --- Frisbee --- Gymnastiek --- Handbal --- Hockey --- Kwetsuren --- Lichamelijke opvoeding --- Menstruatie --- Roken --- Softbal --- Sport --- Tafeltennis --- Turnen --- Voeding --- Voetbal --- Volleybal --- Zelfverdediging --- lichamelijke opvoeding --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Gymnastiek; algemeen --- (zie ook: rolstoelbasketbal) --- (zie ook: sportvoeding) --- (zie ook: beachvolleybal) --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs)
Choose an application
Aan de hand van concrete voorbeelden laten de auteurs zien dat bewegingsonderwijs, sport- en speldagen voor alle kinderen een groot plezier kunnen vormen. Dat kan door de regels van het spel aan te passen, of andere spelen te introduceren waaraan iedereen kan meedoen. Zo worden ook sport- en speldagen voor alle kinderen een speelfeest.
617.19 --- Bewegingsopvoeding --- Spelen(Kinderspelen) --- Sportdagen --- 622.1 --- Bewegingsonderwijs --- Bikkelen --- Blinddoek --- Bosspel --- Diabolo --- Elastiek --- Europa --- Flessenspel --- Frisbee --- Groepsspelen --- Hinkelen --- Hoepels --- Jongleren --- Kermis --- Kinderen --- Knikkeren --- Lichamelijke opvoeding --- Muziek --- Opwarmingspelletjes --- Slechtweerspelen --- Sociale competentie --- Spelen --- Sport --- Sportdag --- Steltlopen --- Tikspelen --- Tollen --- Touwtrekken --- Vossenjacht --- Wereldspelletjes --- Zaklopen --- spelen --- sportdagen --- 796.06 --- Competenties --- Organisatie --- 477.81 --- Sport algemeen; overige onderwerpen --- (zie ook: Vlaamse kermis) --- (zie ook: filosoferen (kinderen)) --- PXL-Education 2014 --- basisonderwijs --- bewegingsopvoeding --- bewegingsexpressie --- Schoolfeesten --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Schoolfeest --- Spel
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|