Listing 1 - 10 of 1086 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
FDC --- Flanders DC --- FDC. --- Flanders DC.
Choose an application
Archaeology --- Flanders --- Europe --- Antiquities --- Flanders (Belgium) --- Archéologie
Choose an application
Choose an application
Het kennisgrensverleggend onderzoek met de onderzoeker als motor is absoluut noodzakelijk voor de welvaart en het welzijn van onze maatschappij, voor de vorming van onze toekomstige intelligentsia en kenniswerkers als eerste en cruciale schakel in de innovatieketen, voor de kennisverruiming die nodig is om de globale maatschappelijke uitdagingen aan te pakken en voor onze culturele verrijking. Onderzoek is niet alleen een doel op zich, maar ook een middel om de academisch afgestudeerden vaardigheden mee te geven die hen wapenen voor de toekomst. Dit onderzoek kan voortspruiten uit de nieuwsgierigheid van de onderzoeker, uit zijn of haar drang om problemen in de samenleving te doorgronden of uit een combinatie van beide. Het Standpunt formuleert concrete voorstellen voor een verhoging en billijke verdeling van de middelen over onderzoekers in alle stadia van hun carrière, waarbij er ook een evenwichtige balans wordt beoogd tussen de principes van ‘financiering van toponderzoek’ en ‘gelijke kansen voor gelijke kwaliteit’, onafhankelijk van de discipline en de instelling. Aan de overheid, de universiteiten en het FWO worden hiervoor concrete aanbevelingen gedaan.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
In de Vlaamse Wetenschapsagenda, die is opgesteld na een burgerconsultatie, werden alle vragen gebundeld in 82 clustervragen, gerangschikt volgens vijf kennisdomeinen. Het is opvallend hoe de aanpak van de grote uitdagingen in alle gevallen overleg en samenwerking over de grenzen van de verschillende disciplines heen vereist. Tegelijk blijkt dat Vlaamse onderzoeksteams met hun expertises goed zijn ingewerkt in de internationale netwerken die de clustervragen onderzoeken. Tegenspraak tussen aandacht voor het interdisciplinaire enerzijds en excellentie op disciplinair niveau anderzijds hoeft er niet te zijn.
Choose an application
Dit zijn de waargebeurde verhalen van zeven migranten die naar België kwamen om een nieuw leven te beginnen. De prijs die ze betaalden voor hun vrijheid was en is groot. Het geld ging op aan mensensmokkelaars en aan smeergeld, persoonlijke documenten gingen verloren en diploma's werden waardeloos. De scheiding van de familie duurde soms jaren en de afstand blijft groot, ondanks het internet. Ze leerden Nederlands en begonnen hun leven opnieuw van nul, met vallen en opstaan, maar met succes. Tine Symoens gaf Nederlands aan anderstaligen in Antwerpen. De meeste vertellers leerde ze toen kennen en ze noteerde hun verhalen. Deze bundel is een eerbetoon aan die dappere mensen, maar ook een oproep om hen met warmte te onthalen.
Sociology of minorities --- Flanders --- Belgium
Choose an application
History of civilization --- Netherlands --- Flanders --- Lexica --- Lexiques --- Nederland --- Vlaanderen
Choose an application
Dit boek biedt wetenschappelijk gefundeerde inzichten in hoe en waarom Vlaamse schoolleiders en leerkrachten verschillende soorten informatie aanwenden. Het beschrijft bestaande initiatieven en geeft inzicht in de randvoorwaarden die tot succesvol informatiegebruik kunnen bijdragen. Het boek formuleert aan de hand van richtinggevende principes concrete aanbevelingen om het informatiegebruik in scholen verder te ondersteunen.
School management --- Information user --- Schoolleiders --- Onderwijsvernieuwing --- Informatiegebruik --- Leraren --- Flanders
Listing 1 - 10 of 1086 | << page >> |
Sort by
|