Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het handboek Vakdidactiek aardrijkskunde is een leidraad voor elke leraar aardrijkskunde. In het boek wordt grondig beschreven hoe de lessen aardrijkskunde opgebouwd kunnen worden, met verwijzing naar leermiddelen, werkvormen, het organiseren van excursies en het evalueren van leerlingen. Dit alles wordt ingekleurd met sprekende voorbeelden. Daarnaast licht het boek de huidige context van aardrijkskundeonderwijs toe en schetsen de auteurs de rol van aardrijkskunde binnen enkele maatschappelijke evoluties, waarbij gekeken wordt naar recente didactische vernieuwingen. Thema's zoals differentiatie, taalondersteuning en ICT komen aan bod. Het boek geeft niet alleen een basisondersteuning aan studenten uit de lerarenopleiding, maar ook aan leraren aardrijkskunde in functie, lerarenopleiders en pedagogisch begeleiders aardrijkskunde.Vakdidactiek aardrijkskunde kwam tot stand door een samenwerking van lerarenopleiders aardrijkskunde uit diverse lerarenopleidingen in Vlaanderen. Deze unieke samenwerking ondersteunt de gelijkgerichte visie op vakdidactiek aardrijkskunde.https://www.pelckmansuitgevers.be/vakdidactiek-aardrijkskunde-herwerkte-uitgave.html#gref
Didactiek --- Aardrijkskunde --- Didactics of geography --- HO (hoger onderwijs) --- evaluatie (onderwijs) --- leermiddelen --- geografie --- didactische werkvormen --- lerarenopleiding --- excursies --- Aardrijkskunde. --- Didactiek. --- Onderwijs --- Werkvorm --- Leermiddel --- Veldwerk --- Excursie --- Evaluatie --- Differentiatie --- Taalondersteuning --- ICT
Choose an application
Kijkplaten brengen je naar het strand, de duinen, de dijk, ...;;;Bouw mee een zandkasteel, kies het lekkerste ijsje, wandel met oma en opa op de dijk;;;Sfeervolle illustraties van Ingrid Godon, een internationaal gewaardeerde illustratorBron: https://www.bol.com/nl/p/naar-zee/1001004004880674/
Kindergarten --- Dutch literature --- prentenboeken (genre) --- Excursies --- Zeeën --- Strand --- Picknicken --- Prentenboeken zonder tekst --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Fiction --- Jeugdboeken --- Vakantie --- 3+ --- Avontuur --- Prentenboek --- prentenboeken --- zee --- vakantie --- Excursie --- Zee --- Picknick --- Fauna --- Flora --- Spel --- Veld
Choose an application
Haal een museum in school wordt beschreven hoe het werken met door kinderen zelf gemaakte musea een plek kan krijgen binnen het onderwijs. Haal een museum in school is ontleend aan en gericht op de praktijk. Maar het is tevens een pleidooi voor onderwijs waarbinnen kinderen zelfstandig kunne handelen en respect leren krijgen voor elkaar.
458.3 --- 474.2 --- basisonderwijs --- didactiek --- excursies --- musea --- onderwijsstrategieën --- 458.9 --- 471.45 --- 477 --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Muzische vorming --- LO --- Museumbezoek --- Museums ; kinderen --- School en museum --- 474.59 --- Schoolmusea --- schoolreizen en werkweken --- didactiek basisonderwijs - onderwijsstrategieën --- Overige bijzondere onderwerpen --- Muzische vorming en Beeldende opvoeding --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Musea --- Kunstzinnige opvoeding --- Museum --- Kunstzinnige vorming
Choose an application
Dit informatieve boek biedt weetjes over het thema "Eropuit" en maakt het mogelijk de woordenschat van de lezer te vergroten; de cd bevat luisterfragmenten.
genre-thema"">
Choose an application
Dit informatieve boek biedt weetjes over het thema "Einde schooljaar" en maakt het mogelijk de woordenschat van de lezer te vergroten; de cd bevat luisterfragmenten.
genre-thema"">
Choose an application
Wereldoriëntatie is een volwaardig leerdomein naast taal, wiskunde, muzische vorming en lichamelijke opvoeding. Dt is niet altijd zo geweest. De auteur heeft de evolutie van nabij gevolgd en mee gestuurd. Hij geeft aan wat W.O. voor alle leerjaren kan betekenen en welke inhoud er aan kan worden gegeven. In het eerste deel worden de uitgangspunten van W.O. en het belang van sociale wereldoriëntatie beschreven? W.O. kan een motiverende context zijn voor andere leeractiviteiten zoals wiskunde, morele opvoeding... In het tweede deel bespreekt hij de werkvormen : modelsituatieschetsen, rollenspel, simulatiespel, werken met beeldmateriaal, observaties en excursies, interviews en gastsprekers, exploreren van attitudes, waarden en gevoelens.
Wereldoriëntatie --- Basisonderwijs. --- WO (wereldoriëntatie) --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- #KVHB:Onderwijs; lager --- #KVHB:Wereldorientatie --- basisonderwijs --- wereldoriëntatie --- 476.1 --- Basisonderwijs --- Cartoon --- Didactische werkvormen --- Enquête --- Ervaringsgericht onderwijs --- Excursie --- Excursies --- Foto's --- Interview --- Leerwandeling --- Lucht --- Natuuronderwijs --- Observeren --- Planspel --- Rollenspel --- Simulatiespel --- Sociale wereldoriëntatie --- TV --- Thematisch werken (Belangstellingscentra) --- Thematisch werken --- Waardevorming --- Wagenschein --- Werkstukken --- Werkvormen --- Zelfstandig werk --- basisonderwijs : didactiek : w.o. (ler) --- 476.15 --- Wereldoriëntatie: didactiek lagere school --- Wereldoriëntatie; algemeen --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs
Choose an application
Misschien ken je een geadopteerd kindje. Misschien ben je zelf wel geadopteerd. Waarom worden kinderen geadopteerd? Hoe gaat dat dan? Kan iedereen zomaar een kindje kiezen? In dit boekje vind je de antwoorden op al die vragen over adoptie.
Adoptie. --- Leesontwikkeling. --- Lezen --- Nederlands --- Niveaulezen. --- Basisonderwijs. --- leerboeken --- lager onderwijs --- Frans --- 475.34 --- Lager onderwijs --- 475.6 --- Franse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Begrijpend lezen --- Adoptie --- Taalinitiatie --- Brussel --- Excursies --- Basisonderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Wereldoriëntatie --- Vakoverschrijdend werken --- Vesalius, Andreas --- Horta, Victor --- Boudewijn I (koning van België) --- Merckx, Eddy --- 475.2 --- schoolboeken --- lezen --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Schrijven --- Spel --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Taleninitiatie --- Excursie --- Boudewijn I van België
Choose an application
By drawing together widely dispersed yet central writings, the 'Berlin Reader' is an essential resource for everyone interested in urban development in one of the most interesting and important metropolises in Europe. It provides scholars as well as students, journalists and visitors with an overview of the most central discussions on the tremendous changes Berlin experienced since the fall of the wall. It covers a wide range of issues, including inner city renewal, housing and the local economy, gentrification and other urban conflicts.The book breaks ground in two dimensions: first, by offering also non-German speakers an insight into the very controversial debates after reunification, and, second, by highlighting the ambivalent consequences of Berlin's urban transformation in the past decades.www.transcript-verlag.de
City planning --- City planning. --- Embourgeoisement (urbanisme) --- Gentrification. --- Kommunale Sozialpolitik. --- Political science. --- Social history. --- Soziale Bewegung. --- Sozialraum. --- Stadtentwicklung. --- Stadtsanierung. --- Urban renewal --- Urban renewal. --- Urbanisation --- Urbanisme --- Urbanization --- Urbanization. --- Villes --- History. --- Rénovation --- Berlin (Allemagne) --- Berlin (Germany) --- Germany --- Conditions sociales. --- Politics and government. --- Social conditions. --- Rénovation urbaine --- History --- Histoire --- Conditions sociales --- Politique et gouvernement --- Cities and towns, Movement to --- Urban development --- Urban systems --- Cities and towns --- Social history --- Sociology, Rural --- Sociology, Urban --- Urban policy --- Rural-urban migration --- Internationalisering --- Excursies --- Stadsvernieuwing --- Gentrificatie --- Berlijn --- Architecture. --- Social Geography. --- Sociology. --- Urban Planning and Development. --- Urban Planning. --- Urban Studies. --- Urbanity. --- Excursie --- Berlin; Urban Studies; Urban Planning and Development; Architecture; Urbanity; Urban Planning; Social Geography; Sociology
Choose an application
De Peuterklas van A tot Z in het kort:Leidraad die alle aspecten van de peuterklaswereldbehandeltDegelijke achtergrondkennis vanuit de praktijkDuidelijk omschreven en concrete aanpakHandige stappenplannenBoordevol praktische tipsBron: https://www.plantyn.com/webshop/product/de-peuterklas-van-a-tot-z-9789030129295
Peuterklassen. --- kleuters --- didactische werkvormen --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- peuters --- klaspraktijk --- kopieerbladen --- peuterklas --- 471 --- 471.4 --- Ballen --- Ballonnen --- Hoekenwerk --- Jarig zijn (Verjaardag) --- Kalenders --- Klashouden --- Knuffels (Teddyberen) --- Ontdekhoeken (Speelleerhoeken) --- Peuters --- Schoolreizen(Excursies) --- Sinterklaas --- Tussendoortjes --- ballen --- ballonnen --- hoekenwerk --- kalenders --- knuffels --- opvoedende spelen --- Peuterklas: didactiek --- Didactiek; algemeen --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2013 --- didactiek --- 2,5-jarigen --- Kleuteronderwijs --- taalverwerving --- ADL (activiteiten dagelijks leven) --- cognitieve ontwikkeling --- socio-emotionele ontwikkeling --- motoriek --- Kennismaken --- Overgang kinderopvang - kleuteronderwijs --- Speelhoeken --- Symbolen --- Dagindeling --- Weekindeling --- Daglijnen --- Activerende didactische werkvormen --- Verjaardagen --- Schoolreizen --- Observeren --- Knuffels --- Thematisch werken --- 2,5-jarige --- Peuter --- Kennismaking --- Aansluiting kinderopvang - kleuteronderwijs --- Speelhoek --- Symbool --- Kalender --- Verjaardag --- Schoolreis --- Observatie --- Bal (sport) --- Ballon --- Knuffeldier --- Natuur --- Sociaal leren --- Introductie
Choose an application
BSO (beroepssecundair onderwijs) --- Didactics of social education --- PAV (project algemene vakken) --- kinderarbeid --- discriminatie --- racisme --- cybercultuur --- internet --- concentratiekampen --- Tweede Wereldoorlog --- holocaust --- TV (televisie) --- consumenten --- distributie --- productie --- toerisme --- excursies --- tijdsbesteding --- 485.6 --- project algemene vakken --- 485.9 --- schoolboeken --- C6 --- 486.8 --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- didactiek secundair onderwijs - gezondheidseducatie, verkeersopvoeding, overige vakken --- PAV --- Schoolbooks - Didactic material --- Project algemene vakken ; leermiddelen --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2017 --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 3e graad secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- Toerisme --- Eerlijke handel --- Televisie --- Filmtechnieken --- Holocaust --- Internet --- Veiligheid --- Facebook --- Racisme --- Discriminatie --- Maatschappelijk welzijn --- Werk --- Arbeidsongevallen --- Kinderarbeid --- Project algemene vakken --- Filmtechniek --- Onderzoek --- Geweld --- Thuis --- Arbeidsongeval --- Project algemene vakken ; secundair onderwijs ; leermiddelen
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|