Narrow your search

Library

UCLL (1053)

VIVES (1003)

Odisee (988)

Thomas More Kempen (981)

Thomas More Mechelen (973)

KU Leuven (915)

ULiège (818)

ULB (817)

UGent (420)

KBC (272)

More...

Resource type

book (1030)

periodical (24)

digital (15)

audio (1)


Language

English (957)

Dutch (76)

German (11)

French (3)

Undetermined (3)

More...

Year
From To Submit

2024 (2)

2023 (36)

2022 (38)

2021 (36)

2020 (73)

More...
Listing 1 - 10 of 1053 << page
of 106
>>
Sort by

Book
Een eigen webwinkel voor dummies.
Author:
ISBN: 9789043022897 Year: 2011 Publisher: Amsterdam Pearson Education Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
PCI DSS : An Integrated Data Security Standard Guide
Author:
Year: 2020 Publisher: Berkeley, CA : Apress : Imprint: Apress,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Gain a broad understanding of how PCI DSS is structured and obtain a high-level view of the contents and context of each of the 12 top-level requirements. The guidance provided in this book will help you effectively apply PCI DSS in your business environments, enhance your payment card defensive posture, and reduce the opportunities for criminals to compromise your network or steal sensitive data assets. Businesses are seeing an increased volume of data breaches, where an opportunist attacker from outside the business or a disaffected employee successfully exploits poor company practices. Rather than being a regurgitation of the PCI DSS controls, this book aims to help you balance the needs of running your business with the value of implementing PCI DSS for the protection of consumer payment card data. Applying lessons learned from history, military experiences (including multiple deployments into hostile areas), numerous PCI QSA assignments, and corporate cybersecurity and InfoSec roles, author Jim Seaman helps you understand the complexities of the payment card industry data security standard as you protect cardholder data. You will learn how to align the standard with your business IT systems or operations that store, process, and/or transmit sensitive data. This book will help you develop a business cybersecurity and InfoSec strategy through the correct interpretation, implementation, and maintenance of PCI DSS. You will: Be aware of recent data privacy regulatory changes and the release of PCI DSS v4.0 Improve the defense of consumer payment card data to safeguard the reputation of your business and make it more difficult for criminals to breach security Be familiar with the goals and requirements related to the structure and interdependencies of PCI DSS Know the potential avenues of attack associated with business payment operations Make PCI DSS an integral component of your business operations Understand the benefits of enhancing your security culture See how the implementation of PCI DSS causes a positive ripple effect across your business.


Book
E-commerce & E-business
Authors: ---
ISBN: 9789001593513 9789001593520 Year: 2020 Publisher: Groningen Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

E-commerce en E-business zijn in een stroomversnelling geraakt door de technologische evolutie. Deze maakt het mogelijk goederen en diensten efficiënter samen te stellen en te verkopen mits organisatie- en businessmodellen hierop worden aangepast. E-commerce & E-business beschrijft hoe organisaties met internettechnologie hun bedrijfsprocessen efficiënter en effectiever kunnen inrichten. De maximalisatie van de klantwaarde staat hierbij centraal. Het boek is compact en volledig: businessmodelinnovatie, internet-technologie, inkoop, CRM en productie, logistiek en managementinformatie, komen alle aan bod. Het boek leert hoe een organisatie de groei naar een volwaardige e-businessorganisatie kan plannen en organiseren. Ieder hoofdstuk eindigt met vragen en een praktijkcase, zodat de student de gestelde leerdoelen haalt. In de nieuwe editie staat e-commerce meer centraal. Alle hoofdstukken zijn geactualiseerd met de nieuwste ontwikkelingen en voorzien van praktijkvoorbeelden.?-Gedegen kennismaking met e-business en e-commerce;?-koppelt modellen en onderzoeksresultaten aan de dagelijkse praktijk;?-nieuwe editie met meer aandacht voor e-commerce en online klantwerving.Op www.ebusiness.noordhoff.nl vindt de student toetsvragen en een begrippentrainer. Op het docentendeel zijn powerpoints met figuren en tabellen, collegesheets en uitwerkingen van vragen en antwoorden in het boek te vinden. Tevens kunnen docenten zelf toetsen samenstellen met behulp van www.toetsopmaat.nl. Toetsen kunnen geëxporteerd worden naar diverse formats.Bron : https://www.standaardboekhandel.be/


Book
Marketing.com 4.0 : praktijkboek e-commerce, social media & contentmarketing
Author:
ISBN: 9789001877545 9001877540 9789001877552 9001877559 Year: 2017 Publisher: Groningen Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Studieboek over online-marketing voor hbo-studenten en marketeers Marketing.com 4.0 biedt een praktische en inspirerende vertaalslag van kennis over dialogen en interactie met consumenten naar online toepassingen. Het boek behandelt onder meer testen, analyseren, data benutten, responsdrempels verlagen en respons optimaliseren. Bij elk onderwerp ligt de focus op de succesvolste methode. Marketing.com 4.0 richt zich op hbo-studenten in de propedeusefase, maar is ook interessant voor marketeers en ondernemers die meer willen weten over de kracht en het succes van online marketing. In de vierde editie van Marketing.com zijn alle hoofdstukken geactualiseerd. Ook bevat het boek een nieuw hoofdstuk over contentmarketing, dat ingaat op de mogelijkheden om het contact met webbezoekers te intensiveren en te verlengen. Daarnaast zijn er teksten over marketing automation toegevoegd. (Bron: Noordhoff)


Book
Information Granularity, Big Data, and Computational Intelligence
Authors: ---
ISBN: 331908254X Year: 2015 Publisher: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Springer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The recent pursuits emerging in the realm of big data processing, interpretation, collection and organization have emerged in numerous sectors including business, industry, and government organizations. Data sets such as customer transactions for a mega-retailer, weather monitoring, intelligence gathering, quickly outpace the capacities of traditional techniques and tools of data analysis. The 3V (volume, variability and velocity) challenges led to the emergence of new techniques and tools in data visualization, acquisition, and serialization. Soft Computing being regarded as a plethora of technologies of fuzzy sets (or Granular Computing), neurocomputing and evolutionary optimization brings forward a number of unique features that might be instrumental to the development of concepts and algorithms to deal with big data. This carefully edited volume provides the reader with an updated, in-depth material on the emerging principles, conceptual underpinnings, algorithms and practice of Computational Intelligence in the realization of concepts and implementation of big data architectures, analysis, and interpretation as well as data analytics. The book is aimed at a broad audience of researchers and practitioners including those active in various disciplines in which big data, their analysis and optimization are of genuine relevance. One focal point is the systematic exposure of the concepts, design methodology, and detailed algorithms. In general, the volume adheres to the top-down strategy starting with the concepts and motivation and then proceeding with the detailed design that materializes in specific algorithms and representative applications. The material is self-contained and provides the reader with all necessary prerequisites and, augments some parts with a step-by-step explanation of more advanced concepts supported by a significant amount of illustrative numeric material and some application scenarios to motivate the reader and make some abstract concepts more tangible.   .


Book
Equity Valuation and Negative Earnings : The Case of the dot.com Bubble
Authors: --- ---
Year: 2017 Publisher: Singapore : Springer Singapore : Imprint: Springer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Building upon Feltham and Ohlson models, this book examines positive loss-earnings within the context of the dot.com bubble during the boom years of the late 1990s bull market. The strong demand for equity financing captured the imagination of investors from Europe and U.S. like never before. With a focus on U.S. Internet companies, the book explores both the birth and the death of the new economy, and how negative earnings and losses still garnered large investments and successful IPOs (Initial Public Offerings). As Internet based ventures and the digital economy keep attracting large amounts of equity financing, this book explains that there is something unique in the valuation and pricing of tech companies. The book was written for corporate financiers, capital market professionals, and academics to further their understanding of equity valuation and the effects of equity trading.


Book
Het geheim van Bol.com : over dromen en doen, pionieren en groeien
Author:
ISBN: 9789047010937 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Atlas Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aan de vooravond van de internetbubbel start bol.com, onder de vleugels van moedergigant Bertelsmann met de onbescheiden ambitie om de grootste online boekhandel ter wereld te worden. Nog geen drie jaar later staat het bedrijf in de uitverkoop. Bol.com Nederlan'd vindt op het nippertje drie investeerders. Het wordt zelfstandig en groeit uit tot het grootste online winkelbedrijf van Nederland en België; bol.com is daarmee een Nederlands succesverhaal. Michel Schaeffer, vanaf de beginjaren deel van het team, geeft een zeldzaam kijkje achter de schermen van het bedrijf in een tijdperk waarin de wereld de stap naar online maakte. Een fascinerend verhaal over het opnieuw uitvinden van winkelen, groot durven denken, de drang naar continue vernieuwing, de kracht van samenwerken, de unieke cultuur en omgaan met teleurstellingen en succes. Hoe is het bol.com gelukt om succesvol te worden en hoe slaagt het erin om succesvol te blijven ?Het geheim van bol.com van Michel Schaeffer leest als een spannend jongensboek dat je zal inspireren je eigen grootse dromen waar te maken.Bron : http://www.bol.com


Book
Reengineering retail : the future of selling in a post-digital world
Author:
ISBN: 9781927958810 1927958814 1927958806 Year: 2017 Publisher: Vancouver Figure.1

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Internet marketing 2012: mobile et réseaux sociaux : on ne pense qu'à ça!
Authors: --- ---
ISBN: 9782914901178 Year: 2012 Publisher: Paris Elenbi.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Que vous soyez étudiant ou professionnel du marketing, créateur de sites Web ou fondateur de start-up, ce guide permettra à son lecteur de se plonger dans les usages et les techniques des dernières tendances du marketing sur Internet et plus largement de l'intégration de l'Internet dans une stratégie multicanal. Contient des conseils utiles, carnet d'adresses, interviews de pros et exemples concrets intégrés dans une mise en page agréable et pratique.


Multi
Handboek e-business : Digitaal in het centrum van elke strategie
Author:
ISBN: 9789462365483 9789462742550 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Boom uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Beter presterende bedrijven vinden voortdurend manieren om de input van klanten te verzamelen en te gebruiken. Zij creëren daarmee waarde voor hun klanten, medewerkers, investeerders en voor de samenleving. De winnaars van de toekomst zijn bedrijven die online en offline echt weten te integreren.   Handboek e-business gaat over de invloed van ICT op vandaag én morgen. De toekomst is ‘connected’, mensen en machines zijn via internet met elkaar verbonden. Hoe kunnen bedrijven omgaan met de enorme explosie aan data, om zo producten en diensten te kunnen personaliseren? Niet langer zien we ICT aan de zijlijn als dienstverlener. ICT is ‘top of mind’ bij directie, marketing en andere disciplines. Handboek e-business geeft de manager vele voorbeelden en handvatten om ‘digitaal’ in het centrum te plaatsen van elke strategie. De volgende onderwerpen komen onder meer aan bod: management en e-business, strategie, ondernemingsplan en risicokapitaal, digitale marketing, logistiek, de zakelijke markt en Customer Relationship Management.

Listing 1 - 10 of 1053 << page
of 106
>>
Sort by