Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Effectief en efficiënt schrijven gaat verder dan een actieve schrijfstijl en mooie tussenkopjes. Een goede tekst is aantrekkelijk voor de lezer, sluit aan bij zijn wensen en is helder. Schrijven is ordenen en structureren. Veel studenten hebben daar moeite mee, terwijl zij vaak verslagen moeten maken. Tekststructuur belicht het schrijfproces met aansprekende voorbeelden en een directe toon. Dit interactieve boek laat gebruikers met meer gemak schrijven. Door de overzichtelijke opbouw is er op verschillende manieren met Tekststructuur te werken, zowel individueel als in groepsverband. Het eerste deel gaat over kernzinnen, alinea's en basisuitspraken, oftewel: structuur van teksten en het effect daarvan op de lezer. Het tweede deel richt zich op de manier waarop een schrijver grip krijgt op zijn materiaal: ordening aanbrengen, informatie structureren en selecteren. Via korte, activerende opdrachten op de website ontdekken gebruikers wat structuur met hun teksten doet. Dit boek richt zich op zakelijke teksten, maar is inzetbaar voor allerlei soorten teksten. Bron : http://www.coutinho.nl
Stilistics --- Dutch language --- Schrijven --- Teksten --- Schriftelijke communicatie --- Zakelijke communicatie --- Zakelijke teksten --- Tekstschrijven --- Tekststructuur --- Geschreven taal --- Communicatieve vaardigheden --- Taal --- Nederlands --- Literaire techniek --- 591 --- Onderzoek (algemene literatuur) --- Tekst --- Therapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Nederlandse taal --- Tekststructuren. --- Nederlandse taal.
Choose an application
De case study, de bestudering van een verschijnsel in zijn natuurlijke omgeving, wordt in het Nederlandse en internationale sociale onderzoek steeds belangrijker. De vraag hoe case studies uitgevoerd (moeten) worden is niet eenvoudig te beantwoorden. In verschillende wetenschappelijke benaderingen worden uiteenlopende antwoorden op deze vraag gegeven.In Case studies vindt de lezer een grondige bespreking van de verschillende mogelijkheden. Aan de hand van enkele centrale vragen komen de mogelijkheden en beperkingen van case studies uitgebreid aan de orde: wat is een case studie, hoe kies je cases, welke gegevens verzamel je en hoe kun je deze gegevens vervolgens analyseren en rapporteren ? Hierbij wordt de schijnwerper nu eens gericht op fundamentele, dan weer op praktijkgerichte onderzoeksproblemen.Voor deze vijfde druk is de gehele tekst zorgvuldig herschreven. Diverse onderwerpen zijn toegevoegd of uitgebreid. Mixed methods research en recentelijk in de politieke wetenschappen ontwikkelde analyseprocedures zijn nieuw, evenals teksten over meta-synthese en een normatieve invulling van het nut van case studies. Het boek kenmerkt zich door het gebruik van veel voorbeelden uit klassiek en recent onderzoek. Bovendien is een uitgebreide literatuurlijst opgenomen.Bron : http://www.boek.be
Science --- Methods in social research (general) --- sociaal onderzoek --- 301.08 --- #SBIB:303H10 --- #SBIB:303H12 --- Methoden en technieken: algemene handboeken en reeksen --- Methoden en technieken: sociale wetenschappen --- Casestudies --- Methodologie --- Casestudy (methode) --- Onderzoek --- Methoden en technieken: algemene handboeken en reeksen. --- Methoden en technieken: sociale wetenschappen. --- 301.08. --- PXL-Social Work 2015 --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- 591 --- Onderzoek (algemene literatuur) --- Casestudy --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap) --- onderzoeksmethoden
Choose an application
The most comprehensive book available on methods in research interviewing! What is research interviewing? What techniques are used? Exactly what do you do in each technique? How is interview data analysed and written up? The robust, real-world approach makes this book appropriate for practitioner researchers and postgraduate students up to PhD level. This book covers distance and face-to-face interviewing, from the un-structured and naturalistic to the highly structured, focused and time-efficient. Emphasis is placed on using the most appropriate methods for the research purpose and how to identify which method is practicable. Based on over thirty years of teaching and supervising research and postgraduate students, the author anticipates questions and difficulties at a level of practical detail. Practical and easy to use, this book is essential for anyone doing research interviewing.
maatschappijwetenschappen, methoden --- 303 --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek; algemeen --- 591 --- 003 --- 499.4 --- gegevensverwerking --- gezondheidszorg --- interview --- onderzoeksmethoden --- vroedkunde --- wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoek (algemene literatuur) --- Mondelinge communicatie --- Interviewing --- Research --- Questioning --- Counseling --- Focus groups --- Interviews --- Social case work --- Methodology --- Science policy --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- interviewtechnieken --- Discourse analysis --- Entretiens --- Analyse du discours
Choose an application
The Western history of aesthetics is characterised by tension between theory and practice. Musicians listen, play, and then listen more profoundly in order to play differently, adapt the body, and sense the environment. They become deeply involved in the sensorial qualities of music practice. Artistic practice refers to the original meaning of aesthetics - the senses. Whereas Baumgarten and Goethe explored the relationship between sensibility and reason, sensation and thinking, later philosophers of aesthetics deemed the sensorial to be confused and unreliable and instead prioritised a cognitive or objective approach. Written by authors from the fields of philosophy, composition, performance, and artistic practice, 'Sensorial Aesthetics in Music Practices' repositions aesthetics as a domain of the sensible and explores the interaction between artists, life, and environment. Aesthetics becomes a field of sensorial and embodied experience involving temporal and spatial influences, implicit knowledge, and human characteristics.
Music --- Philosophy and aesthetics. --- 591 --- Onderzoek (algemene literatuur) --- Performance --- 781 --- Academic collection --- 781 Muziektheorie. Muziekleer --- Muziektheorie. Muziekleer --- scores --- music [performing arts] --- musical performances --- contemporary [generic time frame] --- philosophy of art --- 573 --- Muziekesthetica --- Aesthetics --- Hermeneutics (Music) --- Musical aesthetics --- Music theory --- Philosophy --- Artistiek onderzoek --- Uitvoeringspraktijk --- Methodologie --- 21e eeuw --- scores [documents for music] --- music [performing arts genre] --- muziekgeschiedenis
Choose an application
When writing a dissertation or thesis, it is essential to produce a work that is well-structured and well-presented. Giving clear examples throughout, this book offers all the practical advice that students will need, when writing a dissertation or thesis.Part 1: Content - from the layout order of contents to the compilation of the bibliography and appendicesPart 2: Presentation and Style - the details of how work should be presented and covering aspects such as writing styles, page numbers, margins and abbreviations.The first edition of this book contributed to improving countless dissertatio
Dissertations, Academic --- Education, Higher. --- College students --- Higher education --- Postsecondary education --- Universities and colleges --- Academic dissertations --- Programs, Academic --- Theses --- Thesis writing --- Academic disputations --- Authorship --- Education --- Dissertations --- Report writing --- Research --- 591 --- Science --- Science research --- Scientific research --- Information services --- Learning and scholarship --- Methodology --- Research teams --- Research paper writing --- Research report writing --- Term paper writing --- Onderzoek (algemene literatuur)
Choose an application
BMLIK
geschiedenis --- oral history (vakgebied) --- Oral history. --- Folklore --- Methods in social research (general) --- 499.4 --- Mondelinge geschiedenis --- Mondelinge communicatie --- Oral history --- 900.1 --- interviews --- mondelinge geschiedenis --- 903 --- #PBIB:+118.10 --- #SBIB:93H1 --- #SMV:geschiedenis --- 768 --- erfgoededucatie --- #VCV monografie 2005 gratis --- History --- Oral biography --- Oral tradition --- algemene geschiedenis --- Erfgoed en geschiedenis : Algemeen --- Geschiedwetenschap. Hulpwetenschappen van de geschiedenis --- Theorie van het theater en de film - Didactiek en onderzoek --- Methodology --- Contains audio-visual material --- 901 --- Documentaires --- 591 --- Onderzoek (algemene literatuur)
Choose an application
Veel eerstejaars wo-studenten hebben moeite met het schrijven van academische teksten. Dit komt door lacunes in hun taalverwerving tijdens hun vooropleiding en doordat zij onvoldoende weten wat er van hun schrijfvaardigheid wordt verwacht aan de universiteit. Basisvaardigheden academisch schrijven geeft inzicht in de criteria voor wetenschappelijk schrijven en leert studenten hoe zij hun teksten aan die criteria kunnen laten voldoen. Basisvaardigheden academisch schrijven loodst studenten (en docenten) door het schrijfproces. Alle aspecten van het schrijven worden behandeld, met verwijzingen voor verdieping. Studenten ontdekken wat er ontbreekt aan hun taal- of schrijfvaardigheid, wat een wetenschappelijke schrijfstijl kenmerkt, welke eisen aan taalvaardigheid worden gesteld, hoe ze efficiënt een academische tekst schrijven en hoe ze een logische structuur opzetten. Daarnaast leren ze bronnen parafraseren, samenhang in teksten aanbrengen en kritisch op eigen schrijfwerk reflecteren. Ook studenten van wie het Nederlands niet de eerste taal is hebben veel baat bij dit boek. Basisvaardigheden academisch schrijven is een echt 'doe-boek' met veel oefeningen en een uitgebreide website. Basisvaardigheden academisch schrijven richt zich op eerstejaars wo-studenten en op wo-bachelorstudenten die een scriptie schrijven, maar ook andere studenten kunnen het boek gebruiken om hun academische schrijfvaardigheid te vergroten.
Science --- teksten schrijven --- wetenschappelijk taalgebruik --- eindwerken schrijven --- Study methods --- Didactics of Dutch --- Stilistics --- Higher education --- 001.891 --- 02 --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Academisch schrijven; Nederlands --- Didactiek. --- Schrijven. --- Scripties. --- Wetenschappelijke publicaties. --- wetenschappelijke teksten --- KHCA --- schrijfvaardigheid --- scripties --- 591 --- Academische vaardigheden --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- 001.818 --- Onderzoek (algemene literatuur) --- schrijven --- Scripties --- Schrijven --- Wetenschappelijke publicaties --- PXL-Healthcare 2014 --- academisch schrijven --- criteria wetenschappelijk schrijven --- aspecten van het schrijven --- wetenschappelijke schrijfstijl --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language
Choose an application
Dit boek wil studenten en onderzoekers een overzicht bieden van wat kwalitatieve onderzoeksbenaderingen te bieden hebben en hoe onderzoek vanuit een kwalitatieve benadering opgezet en uitgevoerd kan worden.De invalshoek van het boek is praktijkgeoriënteerd met een speciale aandacht voor startende onderzoekers en studenten. De theoretische benadering van de onderwerpen wordt afgewisseld met voorbeelden uit gepubliceerd werk en materiaal uit de dagelijkse onderzoekspraktijk. Voor studenten wordt elk hoofdstuk afgerond met korte zelftesten die toelaten om zelf je vorderingen in de verwerking van het boek na te gaan.Het handboek is verdeeld in 4 grote delen.1. Dit deel situeert de kwalitatieve onderzoeksmethode historisch en vergelijkt de eigenheid van het kwalitatieve met de eigenheid van kwantitatief onderzoek.2. Het tweede deel kijkt naar de start van het onderzoek: het schrijven van de probleemstelling, het nemen van cruciale beslissingen bij het opzetten van het onderzoek en het werken met kwalitatieve steekproeven.3. Deel drie behandelt de verschillende dataverzamelingsmethoden die regelmatig terugkomen in kwalitatieve onderzoeken. de auteur gaat dieper in op op het diepte-interview, de focusgroep, mixed methods en het wetenschappelijk observeren.4. Het laatste deel gaat dieper in op de verwerking van kwalitatieve gegevens
#SBIB:303H30 --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- #KVHB:Methodologie --- #KVHA:Methodologie --- 301.081 --- sociaal wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- onderzoekstechnieken --- kwalitatief onderzoek --- 300.6 --- eerstelijnszorg --- wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- sociaal onderzoek --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- 001.891 --- 591 --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Kwalitatieve methoden: algemeen --- Kwalitatieve sociologische onderzoeksmethoden --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- 301.08 --- Onderzoek (algemene literatuur) --- Social Sciences and Humanities. Social Sciences --- Research Methodology. --- Science --- observeren --- rapporteren --- interviewtechnieken --- interdisciplinair onderzoek --- data acquisition --- Qualitative methods in social research --- Quality --- Management --- Handbooks, manuals, etc. --- Research --- Kwalitatieve onderzoeksmethoden --- Kwalitatief onderzoek --- PXL-Central Office 2014 --- Methodologie --- Onderzoek --- Bronnen --- Interviews --- Kwaliteit --- Rapporteren --- Focus groups --- Observeren --- research --- Bron --- Interview --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Focusgroep --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Observatie --- Sociaal leren --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
ekstanalyse : een pragmatische benadering
Tekstanalyse. --- schriftelijke communicatie --- Didactics of Dutch --- tekstanalyse --- teksten schrijven --- Pragmatics --- 803.93 --- 82.08 --- 803.93-56 --- #A0410A --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Pragmatiek; Nederlands --- #KVHA:Tekstanalyse; Nederlands --- 816 --- Nederlands --- Taaluitingen --- Tekstanalyse --- Tekstsamenhang --- Communicatie --- Rapportage --- 803.93-56 Nederlands: syntaxis; semantiek --- Nederlands: syntaxis; semantiek --- 82.08 Literaire activiteiten. Literaire technieken --- Literaire activiteiten. Literaire technieken --- 803.93 Nederlands. Nederlandse taalkunde --- Nederlands. Nederlandse taalkunde --- Didactiek van het Nederlands --- Pragmatiek --- Tekstsoorten --- Tekstevaluatie --- Geschreven taal --- Taal --- Nederlands : tekstanalyse --- Schriftelijke communicatie --- 591 --- Onderzoek (algemene literatuur) --- Tekstsoort --- Therapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
This book provides a one-stop resource for all those approaching qualitative research and those revisiting core concepts and issues. It presents a comprehensive overview of this rapidly developing field of inquiry, cleverly combined with practical, hands-on advice on how to conduct a successful qualitative study. The authors break through difficult terminology to guide readers through the choices they will face during research design, implementation, and beyond. Each chapter is then brought to life by an array of relevant, real-life examples from expert researchers around the globe. A dedicated companion website offers a whole host of additional teaching and learning resources, including additional chapters on publishing qualitative research, sample lesson plans and activities, further case studies, and much more. From the foundations of the subject through to its application in practice, this book is an indispensable companion for qualitative researchers worldwide.
onderzoeksmethoden --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Qualitative methods in social research --- Theorie --- PBIB --- #SBIB:303H30 --- 591 --- Kwalitatieve onderzoeksmethoden --- Praktijk --- Kwalitatieve methoden: algemeen --- Onderzoek (algemene literatuur) --- Education --- Qualitative research --- Qualitative analysis (Research) --- Qualitative methods (Research) --- Research --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Educational research --- Research&delete& --- Methodology --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- onderzoek --- Bildungsforschung. --- EDUCATION --- Education. --- Methodologie. --- Qualitative Methode. --- Qualitative Research. --- Qualitative Sozialforschung. --- Qualitative research. --- Research Design. --- SOCIAL SCIENCE --- General. --- Methodology. --- Research. --- Education - Research --- Education - Research - Methodology
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|