Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Manufacturing industries --- Industrial management --- Business & Economics --- Industries --- Management --- 67.02 --- 658.5 --- -Industries --- Manufactures --- Business administration --- Business enterprises --- Business management --- Corporate management --- Corporations --- Industrial administration --- Management, Industrial --- Rationalization of industry --- Scientific management --- Business --- Industrial organization --- Manufacturing processes --- Production engineering and planning. Design. Production management and control --- -Manufacturing processes --- 658.5 Production engineering and planning. Design. Production management and control --- 67.02 Manufacturing processes --- -Business administration --- Industrial management. --- Management.
Choose an application
Van kunstwerken kun je als student veel leren. Het boek Art-Based Learning is een uniek handboek voor toekomstige docenten in het kunst- en cultuuronderwijs. Het helpt ze om samen met hun studenten te onderzoeken hoe kunst kan bijdragen aan het ontwikkelen van een creatieve en onderzoekende geest. De methode Art-Based Learning (ABL) is vernieuwend binnen het onderwijs. ABL beschouwt kunstobjecten als unieke kennisbronnen. Het is een reflectieve methodiek waarbij het vrije associatieve denken centraal staat. Studenten leren van kunstwerken, of dit nu boeken, beelden, films of schilderijen zijn, en komen vervolgens tot een eigen verhaal. De methode kent vier overzichtelijke fasen die zelfbewustzijn ontwikkelen, een open studiehouding stimuleren, het creatieve denken bevorderen en handvatten bieden om kunst te integreren in het dagelijkse handelen. https://www.coutinho.nl/nl/art-based-learning-9789046907238https://www.coutinho.nl/nl/art-based-learning-9789046907238
Didactics of philosophy --- Didactics of the arts --- muzische vorming --- muzische middelen --- 37.02 --- 373.67.02 --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; didactiek en methode --- Onderwijs --- Creativiteit --- Kunstzinnige vorming --- kunstonderwijs --- Musiceren --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Creatieve expressie --- Art-based learning --- Kunstonderwijs --- Kunstzinnige therapie
Choose an application
Sinds we het huidige onderwijssysteem hebben bedacht is de wereld ontzettend snel veranderd terwijl het onderwijs in grote mate hetzelfde is gebleven.Het Nederlandse onderwijssysteem biedt echter veel ruimte om onderwijs op een andere manier vorm te geven maar waar en hoe begin je?Hey teacher, find your inner designer inspireert de lezer om op een ontwerpende en iteratieve manier het onderwijs in te richten.Op deze manier is het mogelijk om op kleine schaal dingen te veranderen die een grote impact hebben.Er schuilt een ontwerper in iedere docent, je hoeft hem alleen maar te vinden. Innoveer het onderwijs door kleine iteraties te maken, streef naar het beste maar durf fouten te maken. Deze fouten zijn de sleutel tot succesvolle onderwijsinnovatie. - Manon Mostert-van der Sar Dit Engelstalige boek is gebaseerd op een onderzoek dat auteur Manon Mostert-van der Sar deed tijdens haar Masteropleiding Design aan de Willem de Kooning Academie. Zij onderzocht de rol van het interatief ontwerpen van onderwijs. In negen inspirerende hoofdstukken ontdekt de lezer meer over o.a. de rol van fouten en het design en interatie proces. Ieder hoofdstuk sluit af met leuke oefeningen om de stof direct in de praktijk te brengen.(Bron: https://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-8489_Hey-teacher-find-your-inner-designer)
450.7 --- lerarenopleiding --- Onderwijsvernieuwing --- Leraren --- Leeromgeving --- onderwijs --- Lesgeven --- casestudies (gevallenstudie) --- 371.21 --- Leraar --- Directie --- Onderwijs ; didactiek ; theorieën ; praktijk --- Architectuuronderwijs --- Kunstonderwijs ; didactiek ; methoden --- Onderwijs ; didactiek ; theorieën ; modellen --- 373.67.02 --- 37.02 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; didactiek en methode --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode
Choose an application
Welches sind die drängenden Fragen der Architektur, in Lehre, Forschung und Praxis? Aus ihrer langjährigen Erfahrung gehen die Hochschullehrer Inès Lamunière und Laurent Stalder in fünf Gesprächen gemeinsam auf die Suche nach Antworten. Sie entwerfen eine Architektur, die sowohl auf Intellekt als auch Intuition beruht, die zugleich streng und pragmatisch ist. Und sie skizzieren dabei kreative Prozesse, die bei der Entwicklung von Projekten mit all ihren Zwängen unabdingbar sind, um die Herausforderungen der Zukunft zu meistern, die sich der Baukunst stellen. What are the pressing questions in architecture - in teaching, research and practice? Based on their many years of experience, professors Inès Lamunière and Laurent Stalder come together in five meetings to search for answers. They describe an approach to architecture that is based on intellect as well as intuition and is both strict and pragmatic. And they sketch out creative processes that are indispensable in the development of projects with all their constraints in order to master the future challenges faced by the art of building.
Architecture --- 72.02 --- 72.01 --- 72.011 --- 373.67 --- Architectuur ; creatief proces --- Creatieproces --- Architecture, Western (Western countries) --- Building design --- Buildings --- Construction --- Western architecture (Western countries) --- Art --- Building --- Schools of architecture --- Study and teaching --- Research --- Architectuur ; techniek, werkmethoden, behoud --- Architectuur ; theorie, filosofie, esthetica --- Architectuur ; vormgeving, ontwerp, compositie --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs --- Design and construction --- Study and teaching. --- Research. --- Recherches. --- Étude et enseignement --- 373.67.02 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; methoden --- 373.67.01 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen --- 72:37 --- Architecture, Primitive --- Étude et enseignement
Choose an application
Wicked Arts Assignments zijn gewaagde, ongebruikelijke, dwarse, grappige, poëtische, inspirerende, sociaal betrokken of anderszins uitdagende kunstopdrachten. Iedereen die kunstlessen geeft, kent ze: zon opdracht die ogenschijnlijk simpel is, maar die deelnemers, studenten en leerlingen maximaal uitdaagt. Veel kunstenaars, musici, theatermakers, dansers en kunstdocenten hebben die ene favoriete, vaak gebruikte opdracht waarin alles samenkomt: artistieke visie, pedagogische aanpak en liefde voor bepaalde technieken of methoden.De bijna honderd hier verzamelde kunstopdrachten sluiten aan bij beeldende kunst, performance, theater, muziek, dans en design, maar belangrijker nog: ze stimuleren interdisciplinariteit. Zij weerspiegelen themas, werkwijzen en concepten uit de hedendaagse kunsten en bieden mogelijkheden om over onszelf, kunst en de wereld anders na te denken. Het eerste deel van dit boek geeft inzicht in kunstopdrachten vanuit historische, artistieke en educatieve perspectieven, aangevuld met interviews met experts in hedendaagse kunst en onderwijs. Het tweede deel vormt de betreffende verzameling kunstopdrachten, voorzien van een toelichting en originele uitwerkingen in beeld. De opdrachten kunnen in verschillende contexten worden uitgevoerd: van basisscholen tot hoger onderwijs, van thuis tot de (online) gemeenschap en van Bogotá tot Istanbul. Ze zijn bedoeld om de verbeeldingskracht van zowel docenten als studenten te prikkelen en aan te sporen tot nieuwe, urgente educatieve en artistieke praktijken.https://www.valiz.nl/publicaties/wicked-arts-assignments?highlight=WyJoZWlqbmVuIiwiZW1pZWwiXQ==
611 --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - algemeen onderzoek --- 373.67.02 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; didactiek en methode --- Didactics of the arts --- kunstonderwijs --- creativiteit --- kunstopvoeding --- Art --- Art, Occidental --- Art, Primitive --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Art education --- Education, Art --- Art schools --- Technique --- Study and teaching --- Analysis, interpretation, appreciation --- Education --- Kunstonderwijs --- Creativiteit --- Dans --- Muziek --- Performance --- Educatie --- Artistieke vorming --- Muziekpedagogie --- Didactiek --- projects [artistic concepts] --- participatory art
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|