Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De rassentheorie beleeft een zorgwekkende comeback, in wetenschap en in politiek. Superieur is een broodnodig onderzoek naar de verraderlijke geschiedenis en consequenties van de rassentheorie. Dit boek geeft onweerlegbare argumenten om die theorie en racisme te bestrijden.
BPB1911 --- racisme --- 325 --- Social problems --- 668.7 Racisme --- 658.1 Gelijke kansen --- rassentheorie --- eugenetica
Choose an application
Handreiking aan zowel zwarte als blanke mensen om onbewust racisme bespreekbaar te maken. 'Ik ben geen racist, want…' Robin DiAngelo heeft als diversiteitstrainer ieder excuus weleens gehoord. Ze schreef dit boek om te laten dat racisme niet alleen voorkomt bij kwaadwillende mensen. Ook de goedwillende witte mens houdt onbedoeld een racistisch systeem in stand.Witte gevoeligheid helpt witte mensen zichzelf en elkaar een spiegel voor te houden en biedt handvatten voor hoe het beter kan. Hét boek voor iedereen die geen onderdeel van het probleem maar van de oplossing wil zijn.
racisme --- 325 --- Sociology of minorities --- diversiteit --- Social problems --- discriminatie --- Europe --- Canada --- United States --- 668.7 Racisme --- wiite suprematie --- woke --- 652 Sociologie --- United States of America
Choose an application
681.3 *C2 --- 529 --- 668.7 --- Computernetwerken --- Internet --- 681.3 *C2 Computer communication networks: data communications; OSI; security and protection --- Computer communication networks: data communications; OSI; security and protection --- Computer architecture. Operating systems --- internet --- hardware --- WAN (wide area network) --- Internet ( computernetwerken ).
Choose an application
Racialization has become one of the central concepts in the study of race and racism. It is widely used in both theoretical and empirical studies of racial situations. There has been a proliferation of texts that use this notion in quite diverse ways. It is used broadly to refer to ways of thinking about race as well as to institutional processes that give expression to forms of ethno-racial categorization. An important issue in the work of writers such as Robert Miles, for example,concerns the ways in which the construction of race is shaped historically and how the usage of that idea forms a
Race awareness. --- Race. --- Racism. --- Bias, Racial --- Race bias --- Race prejudice --- Racial bias --- Prejudices --- Anti-racism --- Critical race theory --- Race relations --- Physical anthropology --- Awareness --- Ethnopsychology --- Ethnic attitudes --- Race --- Race awareness --- Racism --- #SBIB:316.8H16 --- 668.7 Racisme --- Welzijns- en sociale problemen: migranten, rassenrelaties
Choose an application
60
Lerarenopleiding --- algemeen. --- internet --- Educational psychology --- kinderen --- opvoeding --- computergebruik --- 681.3*K3 --- #GSDBP --- 37 opvoeding --- 654 ICT --- computers --- 433.5 --- audiovisuele opvoeding --- gaming --- media --- multimedia --- 668.7 --- pedagogiek --- 454.52 --- Audiovisuele vorming --- Computer-kinderen --- Computers --- Computerspelen --- Internet --- Internet-kinderen --- Opvoeding --- 433.9 --- 529 --- Gezinnen --- Internet; gebruik door kinderen --- Computers en kinderen --- 681.3*K3 Computers and education --- Computers and education --- Audiovisuele opvoeding --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Pedagogische psychologie --- 420 --- kind en computer --- pédagogie
Choose an application
Civilisation --- Science --- 001 --- 001.891 --- 378.4 <493 KUL> --- Academic collection --- #SBIB:052.AANKOOP --- #SBIB:3 G --- #gsdbF --- Aanwinstenlijst november 05 --- 081 Godsdienst --- 096 Informatica --- 668.7 Racisme --- 651 Maatschappij. Algemeen --- 061 Ethische problemen --- 640 Taal --- 090 Exacte wetenschappen --- Toekomst --- Cultuurgeschiedenis --- Wetenschap en ethiek --- Wetenschap en wereldbeeld --- Wetenschap en kennis--(algemeen) --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Universiteiten: Katholieke Universiteit Leuven--KUL --- Sociale Wetenschappen: algemeen --- 378.4 <493 KUL> Universiteiten: Katholieke Universiteit Leuven--KUL --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- 001 Wetenschap en kennis--(algemeen)
Choose an application
Dé blauwdruk voor een inclusieve, veilige en toegankelijke taal voor iedereenEen nieuwe tijd vraagt om een nieuwe taal. Maar wie weet eigenlijk nog wat je wel en niet tegen wie kunt zeggen? In Je mag ook niets meer zeggen maakt Mounir Samuel met humor duidelijk op welke manieren een taal kan uitsluiten en wat we daaraan kunnen doen. Hij zet je aan het denken en schuwt geen taboe of ongemak. Dit is een boek voor iedereen die streeft naar een inclusieve, veilige en toegankelijke omgeving, op het werk, in de klas, het theater, de dokterspraktijk of thuis. Het is geen checklist of verbodenwoordenlijst, maar een heldere gids die ons leert hoe we waardegericht met elkaar kunnen omgaan. Dit is dé blauwdruk voor een Nederlandse taal van en voor iedereen.bron: https://www.standaardboekhandel.be/
Taalgebruik --- Inclusieve samenleving --- Interculturele communicatie --- Inclusie --- Mass communications --- Lexicology. Semantics --- Pragmatics --- Dutch language --- Sociology of minorities --- woordenschat --- inclusief beleid --- diversiteit --- Sociologie --- Uitsluiting --- Nederlands --- Humor --- Diversiteit. --- Sociale integratie. --- Taalnormen. --- 062 Cultuurfilosofie --- woke --- 668.7 Racisme --- gender --- Genderidentiteit --- Communication Communicatie --- Langage Taalgebruik --- Message Boodschap --- Expression (communication) Uitdrukking (communicatie) --- Sociology of culture --- Historical linguistics --- maatschappijkritiek --- Race --- Disability --- Gender --- Sex --- Queer --- Racism --- Romantic and sexual orientation --- Social class --- Sociology --- Language use --- Book --- Culture --- Diversity policy
Choose an application
Secondary education --- Computer assisted instruction --- European Union --- Enseignement secondaire --- Europa --- Europe --- Information --- Internet --- Middelbaar onderwijs --- Voorlichting --- Education, Secondary --- -Internet in education --- -World Wide web --- #PEDA *1.696 --- 454.52 --- 668.7 --- ICT --- Secundair onderwijs --- Web for Schools --- World wide web --- WWW --- World Wide Web --- internet: didactiek secundair onderwijs --- W3 (World Wide Web) --- Web (World Wide Web) --- World Wide Web (Information retrieval system) --- WWW (World Wide Web) --- Hypertext systems --- Multimedia systems --- Internet (Computer network) in education --- Education --- Children --- High school education --- High school students --- Secondary schools --- High schools --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Datacommunicatie --- Education (Secondary) --- Internet in education --- World Wide Web. --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Algemeen. --- Education [Secondary ]
Choose an application
Kritisch betoog door de Britse zwarte vrouw over de wijze waarop witte Britten omgaan met het idee van een egalitaire, niet-racistische samenleving en de diepe verankering van racisme in de Britse maatschappij. (bron: bibliotheek.be)
racisme --- 325 --- Sociology of minorities --- 668.7 Racisme --- Rassenvraagstuk --- Racisme --- Groot-Brittannië --- BPB9999 --- BPB2007 --- rasismus --- rasizmas --- ρατσισμός --- razzismo --- rasizmus --- Rassismus --- razziżmu --- racismo --- rasizam --- rasizm --- rassism --- расизъм --- rotuerottelu --- расизам --- rasisms --- racizëm --- rasism --- rasizem --- racism --- ciníochas --- rasszizmus --- bestrijding van het racisme --- bekæmpelse af racisme --- luta contra o racismo --- lupta contra rasismului --- lutte contre le racisme --- luftë kundër racizmit --- rasismbekämpning --- fight against racism --- rotusyrjinnän torjuminen --- kova su rasizmu --- καταπολέμηση του ρατσισμού --- cīņa pret rasismu --- rasisma apkarošana --- Kampf gegen den Rassismus --- борба против расизам --- lotta al razzismo --- boj proti rasizmu --- превенција на расизам --- lucha contra el racismo --- спречување расизам --- antirazzismo --- rassisimivastane võitlus --- borba protiv rasizma --- rasszizmus elleni küzdelem --- antirracismo --- interculturele communicatie --- Vooroordelen --- Identiteit --- Zelfbeeld --- Vooroordeel --- Racisme.
Choose an application
Etnocentrisme, racisme, xenofobie zijn termen die regelmatig opduiken, doorgaans op die momenten waar niet de houding zelf maar bepaalde van haar afgeleide gedragingen (zoals discriminatie, extreem rechts stemgedrag, etnische spanningen ...) de samenleving opschrikken. Dan wordt al snel geschermd met verschillende verklaringen voor die houdingen en dat gedrag. Deze stemmen soms overeen met wat wetenschappelijk onderzoek vindt, vaak ook niet.In de duiding van etnocentrisme staan verschillende wetenschappelijke verklaringswijzen bovendien naast elkaar, zelfs niet echt als concurrerende verklaringen, maar letterlijk naast elkaar als buren die elkaar negeren. Wie de literatuur over etnocentrisme overloopt, stelt vast dat de oorsprong van die houding in drie soorten werkelijkheden worden gezocht: de natuur, de persoonlijkheid en de sociale omstandigheden. In het onderzoek waarover Vreemden rapporteert, ligt de nadruk vooral op de sociale omstandigheden.Veel onderzoek naar die omstandigheden heeft overwegend of zelfs uitsluitend aandacht gehad voor de materiële condities waarin mensen leven. Die blijken echter niet (meer) zo belangrijk voor de verklaring van etnisch vooroordeel. Daarom worden in dit boek de culturele verklaringen centraal geplaatst. Dat zijn de verschillende factoren die een invloed hebben op de wijze waarop mensen denken en voelen. Uit het gerapporteerde onderzoek blijkt dat etnocentrisme wordt beïnvloed door het gezin waarin men opgroeit, de school die men bezoekt, de zenders die men bekijkt. De rol van gezin, onderwijs en media krijgt bijzondere aandacht. Bovenal verschijnt etnocentrisme hier echter als een houding waarmee mensen zin geven aan de situatie waarin ze geplaatst zijn, zich positioneren ten opzichte van anderen, strevend naar zelfrespect en zoeken naar een verantwoording van hun gevoelens
Ethnocentrism --- Cultuursociologie --- Migranten --- Racisme --- Verdraagzaamheid --- Migranten / allochtonen --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Racisme (-bestrijding) --- Vreemdelingen --- E090583.jpg --- Etnocentrisme --- racisme --- vreemdelingen --- 313.1 --- allochtonen --- cultuursociologie --- etnocentrisme --- minderheden --- #SBIB:316.7C160 --- #SBIB:316.8H16 --- #SBIB:39A6 --- 316.7 --- 323.111 --- 668.7 Racisme --- 668 Migranten --- etnisch-culturele minderheden --- xenofobie --- Cultural relativism --- Ethnopsychology --- Nationalism --- Prejudices --- Race --- 323.111 Gesegmenteerde samenleving. Desegregatie. Plurale samenleving. Nationale pluraliteit --politiek --- Gesegmenteerde samenleving. Desegregatie. Plurale samenleving. Nationale pluraliteit --politiek --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- 325 --- rassen- en minderhedenvraagstukken --- Cultuursociologie: contact tussen culturen --- Welzijns- en sociale problemen: migranten, rassenrelaties --- Etniciteit / Migratiebeleid en -problemen --- Ethnocentrism. --- Racisme. --- Migration. Refugees --- Sociology of culture --- onderwijssociologie --- Social ethics --- Sociology of minorities --- etnologie --- Sociologie --- Gedrag --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Vreemdelingenangst --- Vooroordelen --- Discriminatie --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Vreemdeling --- Xenophobie --- Vooroordeel --- Social problems
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|