Listing 1 - 10 of 41 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Labour market --- 331.57 --- Technology --- -658.11 --- 1:62 --- aangepaste technologie --- maatschappelijke problemen --- maatschappij --- Applied science --- Arts, Useful --- Science, Applied --- Useful arts --- Science --- Industrial arts --- Material culture --- Werkloosheidsbestrijding. Werkgelegenheidssubsidies --- Social aspects --- Kinds and forms of enterprise --- Techniekfilosofie --- Social aspects. --- 658.11 Kinds and forms of enterprise --- 331.57 Werkloosheidsbestrijding. Werkgelegenheidssubsidies --- 658.11
Choose an application
Het bedrijfsleven is complex, zeker voor beginnende professionals. Wie zelfstandige wil worden moet door een juridisch hindernissenparcours; jonge werknemers komen terecht in een wereld vol nieuwe rechten en plichten.Durven ondernemen bereidt studenten en jonge professionals voor op deze uitdagingen. Dit handboek maakt hen vertrouwd met een waaier aan economische en juridische termen en ideeën uit de bedrijfswereld. De auteurs bekijken deze termen vanuit een praktisch perspectief. Zo bespreken ze bijvoorbeeld welke impact wettelijke en economische voorwaarden hebben op het starten van een bedrijf en het personeelsbeleid van een onderneming. Omdat dit boek sterk gericht is op de bedrijfskundige praktijk blijft het vlot leesbaar, ook voor lezers met een minimale economische en juridische achtergrond. Het resultaat is een verhelderend overzicht van alle theoretische en praktische zaken die jonge ondernemers (in spe) moeten weten.
ondernemers --- KMO's (kleine en middelgrote ondernemingen) --- ondernemen --- zelfstandigen --- ondernemingsplan --- personeelsmanagement --- Business policy --- bedrijfsbeleid --- Ondernemen --- Ondernemerschap --- 650 --- 650.012 --- 658.11
Choose an application
In dit werk gaat Frederic De Meyer op bezoek bij de entrepreneurs achter elf succesvolle jonge Vlaamse ondernemingen. Op welke globale trends spelen ze in? Op welke manier innoveren ze de markt waarin ze actief zijn? En vooral: wat hebben ze geleerd uit hun ervaring ? Gaandeweg ontpoppen zich conclusies en adviezen die voor elke (aspirant) ondernemer, maar ook voor gevestigde ondernemingen van wezenlijk belang zijn om een succesvolle toekomst te verzekeren.Bron : http://www.business-Economics.be
strategisch beleid --- Firms and enterprises --- Business policy --- ondernemers --- Flanders --- Ondernemerschap --- Economie --- Management --- Vlaanderen --- Ondernemen --- 658.116 --- 658.11 --- 332.012 --- innovatie --- ondernemerschap --- 366.1 --- economie --- Technologische ontwikkeling. Innovatie. Ondernemerschap --- Kinds and forms of enterprise --- regionale economie: soorten, vormen, structuren, KMO --- Ondernemen. --- 658.11 Kinds and forms of enterprise --- Bedrijfsbeleid --- Ondernemingsvormen --- PHL-Business 12 --- Innovatie --- Emigratie
Choose an application
Since its founding in 1956 in Spain's Basque region, the Mondragón Corporation has been a touchstone for the international cooperative movement. Its nearly three hundred companies and organizations span areas from finance to education. In its industrial sector Mondragón has had a rich experience over many years in manufacturing products as varied as furniture, kitchen equipment, machine tools, and electronic components and in printing, shipbuilding, and metal smelting.Making Mondragón is a groundbreaking look at the history of worker ownership in the Spanish cooperative. First published in 1988, it remains the best source for those looking to glean a rich body of ideas for potential adaptation and implementation elsewhere from Mondragón's long and varied experience. This second edition, published in 1991, takes into account the major structural and strategic changes that were being implemented in 1990 to allow the enterprise to compete successfully in the European common market.Mondragón has created social inventions and developed social structures and social processes that have enabled it to overcome some of the major obstacles faced by other worker cooperatives in the past. William Foote Whyte and Kathleen King Whyte describe the creation and evolution of the Mondragón cooperatives, how they have changed through decades of experience, and how they have struggled to maintain a balance between their social commitments and economic realities. The lessons of Mondragón apply most clearly to worker cooperatives and other employee-owned firms, but also extend to regional development and stimulating and supporting entrepreneurship, whatever the form of ownership.
Producer cooperatives --- Cooperative production --- Production, Cooperative --- Production cooperatives --- Worker cooperatives --- Cooperation --- Cooperative societies --- Management --- Profit-sharing --- Employee participation --- E-books --- 658.114 <460> --- 658.11 <460> --- 658.114 <460> Forms of enterprise in general. Private businesses--Spanje --- Forms of enterprise in general. Private businesses--Spanje --- 658.11 <460> Kinds and forms of enterprise--Spanje --- Kinds and forms of enterprise--Spanje
Choose an application
Of we onszelf nu als de dappersten aller Galliërs of des petits Belges zien, de geschiedenis van België is geschreven door mensen die elk op hun eigen manier hun nek hebben uitgestoken. In Een kleine geschiedenis van grote durvers lees je het verhaal van enkele van de strafste ondernemers van de middeleeuwen tot nu. Van Omaar, Trudo en Begga, de founding fathers en mother van sommige van de invloedrijkste abdijen in vroegmiddeleeuws Europa, tot Maria Pypelinckx, de vrouw die de weg baande voor de wereldberoemde schilder Peter Paul Rubens. Van de Brusselse pioniers in onderwijs en onderzoek Isabelle Gatti de Gamond en Ernest Solvay, tot Arthur Leroi, de eenvoudige glazenhersteller die na de Tweede Wereldoorlog wereldspeler Carglass uit de grond stampte. Maak kennis met de entrepreneurs die iedereen denkt te kennen - of zou moeten kennen. Leer dat vallen en weer opstaan iets van alle tijden is. En ontdek hoe innovatie en succes al eeuwenlang in het DNA van onze regio zitten.
658.11 --- 338 <09> --- 338 <09> Economische geschiedenis --- Economische geschiedenis --- 658.11 Kinds and forms of enterprise --- Kinds and forms of enterprise --- History of Belgium and Luxembourg --- anno 1200-1799 --- anno 1800-1999 --- ondernemers --- nieuwste tijd --- nieuwe tijd --- middeleeuwen --- anno 500-1499 --- anno 1500-1799 --- 920 --- economische organisaties --- economische geschiedenis --- geschiedenis België --- histoire Belgique --- Belgium --- History.
Choose an application
In hun eerste boek Hoe succesvol is uw familiebedrijf? Over professionalisering en uitdagingen van morgen werd voor de eerste keer op een deskundige en holistische manier over dat thema gepubliceerd. De naar voren gebrachte ideeën werden er getoest aan tal van bruikbare en toegankelijke cases uit het dagelijkse leven van de Vlaamse familiebedrijven. Van daaruit ontstond het idee om een aanvullend werk te schrijven. Deze keer aan de hand van vragen en antwoorden om een holistische analyse te maken van het hoe en het waarom van familiebedrijven: wat maakt de ene meer succesvol dan de andere en hoe kunnen die bedrijven uitgebouwd worden om ook over de generaties heen zinvol te blijven? Dit eerste deel van de analyse focust integraal op familiebedrijven en de relaties tussen de onderneming en de mensen er in en rond. Opnieuw komen een aantal best practices in familiebedrijven aan bod. Het boek zit bovendien boordevol praktische tips.Bron : http://www.deboeck.be
organisatiemanagement --- marketingbeleid --- Firms and enterprises --- Business policy --- personeelsmanagement --- familiebedrijven --- 334.722.24 --- 360.9 --- bedrijfseconomie --- Familiebedrijven --- Bedrijfseconomie --- 334.722 --- 658.11 --- bedrijfseconomie voor verschillende soorten van bedrijven --- Kleine of Middelgrote Onderneming --- Professionalisering --- Organisatieleer --- Familiebedrijf --- KMO
Choose an application
De pop-upstore is hot. Het tijdelijke karakter creëert een gevoel van 'ik moet er nu bij zijn'. Bij de organisatie van een geslaagde pop-up komt echter heel wat kijken. Pop-Up Stor(i)eg van dit boek; het staat op leuke verhalen, maar ook meer dan dat. Het reikt ondernemers, pandeigenaars en winkelkernen ideeën en concrete stappenplannen aan. De voorbereiding is namelijk cruciaal. Wat wil je precies bereiken ? Hoe wil je dat je winkel eruitziet ? Hoe ga je communiceren over je initiatief ? Welke formaliteiten moet je in orde brengen ? Op deze en nog vele andere vragen vind je een antwoord in dit boek.Bron : http://www.bol.com
Winkelmanagement --- Pop-up stores. --- Applied marketing --- winkels --- Distribution strategy --- zakenrecht --- vastgoed --- retailmarketing --- Law of real property --- Belgium --- Magasins temporaires --- 658.11 --- Soorten ondernemingen, ondernemingsvormen --- Winkelformules --- Detailhandel --- Marketing --- Ondernemerschap --- Verkoop --- Winkelformule --- Financiewezen
Choose an application
Pop-up. Een recept voor gegarandeerd succesBreng je merk dichter bij de klant. Een frisse kijk op de mogelijkheden.Het fenomeen van tijdelijke winkels is al enkele jaren bekend. Consumenten zijn constant op zoek naar verrassing. Ze willen iets nieuws beleven en ze houden ervan om nieuwe zaken als eerste te ontdekken. Iets met een verhaal, iets om door te vertellen. In tijden van multichannel, e-commerce en leeglopende winkelstraten, zijn ook retailers op zoek naar nieuwe formules om de consument voor zich te winnen. Steden, handelscomités en de immowereld proberen via pop-up shops met wisselend succes de steeds maar toenemende leegstand aan te pakken.Maar hoe pak je dit aan? Hoelang blijf je open? Wat met vergunningen ?'Pop it up' is het boek voor iedereen die op een professionele manier een pop-up concept wil uitbouwen.Bron : http://www.managementboek.nl
Pop-up stores. --- retailmarketing --- Distribution strategy --- Pop-up stores --- Winkels ; inrichting --- Winkels ; Vlaanderen --- Organisatieleer --- Magasins temporaires --- 658.11 --- Soorten ondernemingen, ondernemingsvormen --- PXL-Business 2015 --- marketingstrategie --- Detailhandel --- Retailmarketing --- Winkelformules --- Marketing --- Trends --- Winkelformule --- Trend --- Financiewezen
Choose an application
In hun eerste boek 'Hoe succesvol is uw familiebedrijf? : Over professionalisering en uitdagingen van morgen' werd voor de eerste keer op een deskundige en holistische manier over dat thema gepubliceerd. De naar voren gebrachte ideeën werden er getoest aan tal van bruikbare en toegankelijke cases uit het dagelijkse leven van de Vlaamse familiebedrijven. Van daaruit ontstond het idee om een aanvullend werk te schrijven. Deze keer aan de hand van vragen en antwoorden om een holistische analyse te maken van het hoe en het waarom van familiebedrijven: wat maakt de ene meer succesvol dan de andere en hoe kunnen die bedrijven uitgebouwd worden om ook over de generaties heen zinvol te blijven? Dit eerste deel van de analyse focust integraal op familiebedrijven en de relaties tussen de onderneming en de mensen er in en rond. Opnieuw komen een aantal best practices in familiebedrijven aan bod. Het boek zit bovendien boordevol praktische tips.Bron : http://www.deboeck.be
organisatiemanagement --- marketingbeleid --- Firms and enterprises --- Business policy --- personeelsmanagement --- familiebedrijven --- 334.722.24 --- bedrijfseconomie --- Bedrijfseconomie --- Familiebedrijven --- 334.722 --- 658.11 --- Family-owned business enterprises --- Management --- Belgium --- Managerial economics --- Handbooks, vade-mecums, etc. --- Kleine of Middelgrote Onderneming --- Professionalisering --- Organisatieleer --- Familiebedrijf --- KMO
Choose an application
Het is vandaag bon ton om het over ethisch ondernemen, duurzaam ondernemen, maatschappelijk verantwoord of betrokken ondernemen te hebben. Ook de term sociaal ondernemen heeft zijn intrede gedaan. Nochtans worden we voortdurend geconfronteerd met bedenkelijke praktijken (financiële en andere) in de bedrijfswereld. Deze gebeurtenissen werpen een schaduw over alle mooie principes en het geloof dat ethisch ondernemen ook succesvol kan zijn. Dit boek wil studenten confronteren met de economische, sociale en ecologische grenzen van onze samenleving. Het start met de verduidelijking van de termen filosofie en ethiek. Daarna wordt het gedachtegoed van een aantal belangrijke filosofen uit de Griekse oudheid, de middeleeuwen, de renaissance, de verlichting, de 20ste en 21ste eeuw besproken. Het tweede deel gaat over bedrijfsethiek, met inbegrip van maatschappelijk verantwoord ondernemen, duurzaam ondernemen, sociaal ondernemen en sociale economie. De drie belangrijkste ethische modellen uit de westerse zakenethiek worden toegelicht en tot slot wordt een stappenplan uitgewerkt om een ethische casus uit de bedrijfswereld te kunnen beoordelen. Aan de hand van actuele voorbeelden en cases wordt de inhoud geïllustreerd, daarnaast wordt er online aanvullende informatie aangeboden.
Ethisch ondernemen. --- Social ethics --- Business economics --- Business --- Moral and ethical aspects --- Handbooks, manuals, etc. --- Business ethics --- bedrijfsethiek --- PXL-Business 2016 --- organisatiekunde --- ondernemersstrategie --- sociale economie --- Ethisch ondernemen --- Duurzaam ondernemen --- 658.11 --- ethisch ondernemen
Listing 1 - 10 of 41 | << page >> |
Sort by
|