Narrow your search
Listing 1 - 3 of 3
Sort by
Creating the customer-driven library : building on the bookstore model
Author:
ISBN: 083899895X 0838998097 9780838998953 9780838998090 0838908888 9780838908884 9790838908883 Year: 2005 Publisher: Chicago : American Library Association,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aiming to help libraries market their services using low-cost or no-cost techniques, Woodward shares practical lessons for any library's revitalization inspired by the success of mega bookstores. Bookstores focus on the customer, and libraries need to take a page from their book.

Dealing with an international clientele : communications, diplomacy and etiquette
Author:
ISBN: 3598243707 359844012X 9786613403353 1283403358 9783598440120 9783598243707 9781283403351 6613403350 Year: 2004 Publisher: München : Saur,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book is aimed at all librarians and information professionals working in culturally diverse environments, whether in an academic, public or commercial setting. It addresses the issues of communication, diplomatic etiquette and common courtesies from a wide range of cultures and of how to provide library services across cultural boundaries and languages. Each chapter clearly defines a different aspect and provides clear guidance and strategies for librarians to follow in their everyday work. The book is packed with advice on how to deal with many of the situations, which arise as the result


Multi
Du lecteur à l'usager : ethnographie d'une bibliothèque universitaire
Authors: ---
ISSN: 11599170 ISBN: 9782810700851 2810700850 281071035X Year: 2010 Volume: *2 Publisher: Toulouse: Presses universitaires du Mirail,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Les usagers s'approprient les bibliothèques selon des modalités qui correspondent rarement aux attentes des professionnels. Ils y entrent avec ce qui les constitue : des habitudes de lecture, des demandes et des besoins particuliers, des origines sociales, un rapport spécifique au temps. Entre l'instant où ils en franchissent l'entrée et celui où ils en sortent, des parcours s'ébauchent, inscrits dans les espaces du lieu ; des relations singulières aux objets et aux personnes s'instaurent, des préférences s'expriment concrètement. Au gré d'une enquête ethnographique rigoureuse et vivante, cet ouvrage suit pas à pas les pratiques effectives des utilisateurs d'une bibliothèque universitaire française, celle de l'université de lettres et sciences humaines de Toulouse. Bien au-delà de la simple étude de cas, l'ouvrage alimentera la réflexion en cours sur le rapport des jeunes au livre et au savoir, dans un contexte marqué par l'essor du numérique et du multimédia, et par celui du nomadisme culturel. Cette analyse des pratiques du public " réel d'une bibliothèque fournira des outils précieux aux professionnels de la documentation et aux enseignants, mais aussi, de façon plus générale, à tous ceux qui s'intéressent de près à la sociologie contemporaine des pratiques culturelles

Listing 1 - 3 of 3
Sort by