Listing 1 - 10 of 41 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Tal van coaches en trainers brengen een boek op de markt, maar slechts zelden is een boek erop gericht professionele trainers voort te brengen. In De kunst van het trainen overloopt Elke Van Parys elk cruciaal aspect: van training skills tot personal branding, voor offline zowel als online trainingen.Door middel van de WAUW-methode maak je met dit boek van jezelf een succesvol professioneel trainer, genereer je meer business én haal je er meer plezier uit. Voor trainers die zichzelf willen lanceren of heruitvinden. Bron : http://www.bol.com
Formation Opleiding --- coaching --- Training --- Coaching --- Managementvaardigheden --- Personeelsmanagement --- Didactic strategies --- Personnel management --- opleidingen --- didactische werkvormen --- Training (sport)
Choose an application
In de huidige turbulente tijd, waar steeds meer een beroep gedaan wordt op eigen initiatief, staat het begrip 'ervaringsleren' sterk in de belangstelling. Mensen blijken in verbinding met een concrete omgeving vaker zelfstandig te kunnen werken en meer te weten, dan wanneer er op abstracte wijze, bijvoorbeeld via een doelstelling, een appèl op ze gedaan wordt. Hoe valt werken met ervaringskennis te stimuleren? Kan men nog wel leiding geven aan een organisatie als processen niet langer van bovenaf beheersbaar zijn? Vervalt men dan niet in het andere uiterste van een ieder zijn gang laten gaan? Met het uitnodigen om de omgeving waar te nemen wordt er een ruimte geschapen waarin het werken vanuit eigen creativiteit en betrokkenheid van mensen een reëel alternatief wordt Ervaringsleren cultiveren geeft een praktijktheorie van het ervaringsleren en het coachen gebaseerd op de drie dimensies van professionaliteit: visie, basishouding en techniek. De ontwikkelde technieken worden geïllustreerd met vele praktijkvoorbeelden uit landbouw, zorg, onderwijspraktijk en management
Apprentissage Leerproces --- ervaringsleren --- Formation Opleiding --- 371.3 --- Adult education. Lifelong learning
Choose an application
Trainen zonder zaaltjesleed is een boek dat trainers inspireert om de boel op te schudden, om het anders te doen in een alternatieve, nieuwe, creatieve en speelse aanpak. Daarnaast bevat het boek vijftig werkvormen waarmee je meer uit je trainingen haalt en je deelnemers een ervaring biedt die ze lang zal bijblijven.Want trainingen worden te vaak beleefd als een herhaling van zetten: ?Dat model kennen we al,? klinkt het dan. Of deelnemers ervaren de bijeenkomst als zwaar: weer moet er een nieuwe competentie toegevoegd worden aan de almaar groeiende lijst. Of ze zijn powerpointmoe. De unieke SPEL-aanpak die Lex Mulder in dit boek introduceert, breekt met die sleur. SPEL staat voor Speels, Procesmatig en Ervaringsgericht Leren. Een methode die de samenhang laat zien tussen gedegen praktijktheorie en speelse werkvormen. Spelenderwijs en Ervaringsgericht leren versterkt de creativiteit van teams, groepen en individuen en geeft nieuw elan aan het (samen)werken.https://www.standaardboekhandel.be/p/trainen-zonder-zaaltjesleed-9789024435272
Jeux Spelen --- Créativité Creativiteit --- Formation Opleiding --- Groupes Groepen --- Ervaringsgericht werken --- Groepswerk --- Groepsdynamiek --- Methodiek --- Werkvorm --- Leiderschap --- Organisatiecultuur --- Teamwerk --- Coaching
Choose an application
De ondertitel van deze publicatie is Investeren in de leraar en in de leerling. Lezers worden uitgenodigd de communicatie in de klas door hun eigen mentale bril te bekijken. Zij kunnen vervolgens beter beslissen hoe de afstemming en de participatie met de groep of de individuele leerling het best kan gebeuren. Net zoals een coach werkt aan de vertrouwensrelatie in dialoog met zijn cliënt, werkt de "nieuwe" leraar aan de relatie met zijn leerlingen en neemt daartoe initiatief. Deze investering doet de communicatie met de groep of de leerling vaak beter verlopen. In alle veranderingen die in het onderwijs gaande zijn, is communicatie van het grootste belang.
Orthopedagogics --- Teacher education. Teacher's profession --- professionaliteit --- communicatie --- leraren-leerling relatie --- Communicatie ; onderwijs --- 750 Onderwijspersoneel --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Coaching --- #KVHB:Onderwijsbegeleiding --- Coaching Coaching --- Communication Communicatie --- Formation Opleiding
Choose an application
Choose an application
Trainen is een prachtig vak. Het kan echter ook een eenzaam beroep zijn. Als trainer sta je vaak alleen voor een groep; dat kan onzekerheid met zich meebrengen en leiden tot knagende vragen: "Heb ik het goed gedaan? Had er niet meer in gezeten? Hoe zou iemand anders dat nou aangepakt hebben?" Dit boek geeft je houvast om deze vragen te beantwoorden en te leren van andermans ervaringen. Want in dit boek worden negen excellente trainers in hun trainingswerk gevolgd. Eindelijk kun je lezen wat succesvolle trainers doen in lastige situaties. Je krijgt technieken en oefeningen aangereikt om zelf ook beter met die situaties om te leren gaan. Dit boek is bestemd voor alle trainers die de basistrainingsvaardigheden onder de knie hebben, maar die nog regelmatig moeilijke situaties tegenkomen in hun trainingen en graag beter in hun vak willen worden. Die op zoek zijn naar vergelijkingsmateriaal en graag een kijkje willen nemen in de keuken van heel goede trainers. Ook zeer ervaren trainers kunnen veel plezier beleven aan het boek: om nieuwe inzichten en inspiratie op te doen of om zichzelf een spiegel voor te houden. Het boek is daarnaast geschikt voor iedereen die geen trainer is, maar wel andere mensen moet leren leren. Dus ook als je docent, coach, opleidingscoördinator, therapeut of ouder bent, heeft dit boek je veel interessante inzichten te bieden.
Training --- Groepswerk --- Coaching --- NLP --- Formateurs Opleiders --- Formation Opleiding --- Qualités (formateurs) Eigenschappen (opleiders) --- 366.41 --- 367.2 --- 617.4 --- coaching --- modelleren --- motiveren --- sport --- trainingen --- Leidinggeven --- Personeelsbeleid
Choose an application
Dans un univers où les nouvelles technologies évoluent constamment et où l'individu est régulièrement amené à se recycler dans sa carrière professionnelle ou à maîtriser les outils de développement personnel, la bibliothèque est aujourd'hui le lieu d'expression d'une demande nouvelle en autoformation. Cette demande, dépendante pour partie de l'offre de la bibliothèque et du niveau de formation de l'usager, remet également en question le rôle des bibliothécaires et de leur médiation. Reprenant les actes du colloque organisé à la Bibliothèque publique d'information en décembre 2005, ainsi que le rapport de l'enquête réalisée par le service Études et recherche de la Bpi sur l'espace Autoformation de la Bpi, cet ouvrage se veut un outil de réflexion pour les professionnels des bibliothèques. Reformulant les questions auxquelles les bibliothécaires sont confrontées dans leur pratique quotidienne, s'appuyant sur leurs expériences et sur l'analyse théorique de chercheurs en sciences de l'information, il tente d'ouvrir de nouvelles pistes de travail pour établir à l'avenir, peut-être une « charte de l'autoformation en bibliothèque ».
Self-help techniques --- Library orientation --- Autodéveloppement --- Bibliothèques --- Congresses --- Congrès --- Formation des usagers --- Bibliothèques Bibliotheken --- Autodidactes Zelfstudie --- Formation Opleiding --- Multimédia Multimedia --- Autodéveloppement --- Bibliothèques --- Congrès --- Education --- Information Science & Library Science --- formations des utilisateurs --- bibliothèques --- congrès --- autoformation
Choose an application
We weten steeds meer over hoe we leren. En we zijn allemaal gewend geraakt aan het snel verwerken van allerlei visuele en digitale informatie. Maar onze trainingen en opleidingen zien er soms nog precies hetzelfde uit als tien jaar geleden. Hoogste tijd voor trainers om hun didactiek weer eens onder de loep te nemen!Ons brein ontwikkelt zich iedere dag; dit stopt pas als we geen hartslag meer hebben. In een training geef je die ontwikkeling een extra impuls. Training 2.0 daagt jou als trainer, maar ook je deelnemers uit om te trainen als sporters. Net als bij sport kun je kiezen voor high impact training: wie veel inspanning levert, en soms wat risico's neemt, mag veel resultaat verwachten. Natuurlijk zorg je ook voor de veiligheid. En voor verrassing en actie,om iedereen scherp te houden. Door als trainer zelf het enthousiaste rolmodel te zijn en door je deelnemers een pittige uitdaging te bieden zorg je voor uitzonderlijk krachtige,effectieve en aansprekende trainingen.In Training 2.0 worden zes elementen, samengevoegd in de letters IMPACT, systematisch doorlopen en voorzien van talloze praktijkvoorbeelden. Omdat deze methode expliciet rekening houdt met alle soorten intelligentie en steeds differentieert in de werkvormen, is het mogelijk om deze methode toe te passen op vrijwel alle doelgroepen en trainingen.
personeelsmanagement --- Personnel management --- leidinggeven --- opleiding --- coaching --- Formation Opleiding --- Apprentissage Leerproces --- formation --- 658.31 --- coachen, communicatie, emotie, empowerment, feedback, HR, presentatie, succes, talenten, vaardigheden, zelfontwikkeling, wendbaarheid, vertrouwen --- Training --- Werkvormen --- Expressie --- Creatieve vorming --- Creativiteit --- Vorming --- Opleidingen --- Werkvorm --- Opleiding --- Musiceren --- Arbeidsmarkt --- Training (vorming)
Choose an application
Het Groot Werkvormenboek is dé inspiratiebron voor iedereen die bijeenkomsten en vergaderingen op een frisse én resultaatgerichte manier wil vormgeven. Dit boek bevat maar liefst 120 verschillende werkvormen, geordend naar doelstelling Cliënten of coachees die wegdromen, weinig inbreng hebben of zelfs in slaap vallen tijdens presentaties, trainingen of coachgesprekken... Deze situaties kunnen aanleiding zijn om eens wat langer stil te staan bij de werkvormen die je gebruikt en het effect dat je ermee sorteert. Het Groot Werkvormenboek is dé inspiratiebron voor iedereen die bijeenkomsten en vergaderingen op een en frisse en resultaatgerichte manier wil vormgeven. Het boek bevat maar liefst 120 verschillende, interactieve werkvormen, geordend naar tien doelstellingen:* kennismaken;* uitwisselen;* kennis overdragen;* discussiëren;* beslissen;* brainstormen;* plannen maken;* evalueren;* vaardigheden oefenen; en* informeren. Alle werkvormen in Het Groot Werkvormenboek worden stap voor stap uitgelegd, geïllustreerd en verrijkt door ervaringen, suggesties en voorbeeldvragen. Het boek geeft uitleg over de theorie en gedachtegang achter het kiezen en het gebruiken van verschillende werkvormen. Het zet bovendien tips, trucs en valkuilen voor het succesvol begeleiden van iedere afzonderlijke werkvorm overzichtelijk op een rij. Voor de doelstelling Kennismaken wordt bijvoorbeeld de werkvorm Sleutelbos aangedragen. Deelnemers laten hierbij hun sleutelbos zien en vertellen aan de hand hiervan iets over zichzelf. Deze werkvorm is een korte 'ijsbreker' die mensen een kapstok biedt om makkelijk kennis te maken binnen een nieuwe groep. Op een natuurlijke manier komen er werkgerelateerde en meer persoonlijke aspecten mee aan de orde. Het Groot Werkvormenboek is bedoeld voor leidinggevenden of trainers die plezier hebben in het regisseren van bijeenkomsten en geïnspireerd willen worden om in hun aanpak te variëren en zo inhoud effectief te behandelen. Het boek is gericht op de groeiende groep enthousiaste managers, trainers en docenten die hun overlegsituaties actiever willen maken en tegemoet willen komen aan de verschillende wensen en voorkeuren van hun deelnemers.
Didactic strategies --- Personnel management --- Mass communications --- vergaderen --- groepsontwikkeling --- didactische werkvormen --- lesgeven --- Brainstorming Brainstorming --- Formation Opleiding --- Jeux de rôle Rollenspel --- Méthode des cas Gevallenmethode --- Vergaderen --- vergadertechnieken --- Brainstormen --- werkvormen en leeractiviteiten --- Teacher education. Teacher's profession --- Industrial psychology --- coaching --- groepswerk --- werkvormen
Choose an application
Didactic strategies --- groepstrainingen --- Social welfare methods --- Group relations training. --- Small groups. --- groepswerk --- sociale vaardigheden --- groepstherapie --- Group relations training --- Small groups --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Formation Opleiding --- Groupes Groepen --- Problèmes Problemen --- Groepswerk (groepsdynamica) --- Groups, Small --- Social groups --- Consciousness-raising groups --- Encounter groups --- Sensitivity training --- T-groups --- Interpersonal relations --- Social interaction --- Social perception --- Training --- 361.13 --- 007 --- 615.86
Listing 1 - 10 of 41 | << page >> |
Sort by
|