Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Cd-rom bij het gelijknamige boek. De zeven scholen van het Netwerk Interne Zorg hebben gezamenlijk een instrument ontwikkeld om de sterke en de zwakke plekken van de leerlingbesprekingen in kaart te brengen. Effectieve leerlingbesprekingen zijn immers een belangrijke voorwaarde voor de ontwikkeling van een goed functionerende zorgstructuur. Dit boek bevat onder meer een checklist om de kwaliteit van de leerlingbesprekingen zichtbaar te maken, met een handreiking om verbeteracties op te zetten. Het biedt ook hulpmiddelen zoals signaleringsinstrumenten en een checklist voor handelingsplannen. Het geheel is samen met docenten en zorgcoördinatoren ontwikkeld en op zijn waarde in de praktijk getest. (Bron: covertekst)
Didactiek. --- Evaluatietechnieken --- Methodiek. --- Onderwijs. --- Cd-rom. --- Didactic evaluation --- School management --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Beroepssecundair onderwijs --- 458.1 --- Evaluatie (Beoordeling) --- Leerlingvolgsystemen --- Nederland --- Secundair onderwijs --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 050945.jpg --- 050946.jpg --- Evaluatie --- Leerlingbespreking --- Organisatie - Management --- (zie ook: Schoolrapporten) --- evaluatie (onderwijs) --- leerlingen --- zorgbeleid --- Evaluatietechniek
Choose an application
1. Verantwoording van het instrument 1.1 Zorg voor zorgleerlingen 1.2 Wat zijn leerlingbesprekingen? -1.3 Doel van het instrument - 1.4 Hoe werkt het? - 1.5 Visie op leerlingbespreking2. Instrument 2.1 Voor de vergadering -2.2 Tijdens de vergadering 2.3 Na afloop van de vergadering3. Vormgeven van verandering in de school - 4. Impressies van de zorgstructuur op scholen.Bijlagen1. Signaleringslijsten (Ook op CD)2. Signaleren van zorgleerlingen3. Handelingsplannen in de leerwegen (ook op CD)4. Overzicht van de rollen, taken en functionarissen bij leerlingbesprekingen5. Kwadrantenmodellen6. Aanpak verbeterpunten n.a.v. het ingevulde instrument (ook op CD)
Choose an application
In opdracht van Erfgoed Actueel, bureau voor cultureel erfgoed en educatie, hebben 8 scholen voor voortgezet onderwijs in netwerkverband onderzocht hoe cultureel erfgoed past binnen het lesprogramma van het voortgezet onderwijs en kan bijdragen aan het vormgeven van basisvorming en studiehuis. In dit boek zijn de ervaringen van de 8 scholen gebundeld. Het biedt een schat aan ideeën, meningen en inzichten op onder meer de volgende terreinen: integratie van de cultuurhistorische omgeving in het curriculum van de school; onderwijsvernieuwing met behulp van de schoolomgeving; schoolontwikkeling (omslag in de schoolcultuur, vormgeven schoolimago); innovatiestrategieën, met name gericht op het motiveren en betrekken van docenten bij omgevingsonderwijs. De meest inspirerende en de meest leerzame momenten van de activiteiten van de netwerkscholen zijn op video vastgelegd en verwerkt in een documentaire. In deze documentaire zijn verschillende schoolprojecten te volgen en wordt door leerlingen en docenten commentaar geleverd op hun ervaringen. (Bron:www.maklu.be)
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|