Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek neemt Erik van Haren, dé wiskundepsycholoog, je mee in een reis door het brein. De verbindingen die hij legt tussen pedagogiek, psychologie en (vak)didactiek zijn uniek. Het zet je aan het denken en zal je een vernieuwde blik geven op het leerproces. Een leerproces waarin de docent leidt vanuit verbinding en durft te erkennen dat zijn onderwijs heeft gefaald wanneer hij een leerling met een onvoldoende moet beoordelen. Wiskundeplezier geeft handvatten aan iedereen die zichzelf maar vooral zijn/haar leerlingen wil helpen ontwikkelen. Erik vat de psychologie die het leren bevordert samen in de drie-eenheid DURVEN-DOEN-BEGRIJPEN, zijn Mathplay-methode die leidt tot Wiskundeplezier. Wiskundeplezier is een mindset, waarmee je je bewust wordt van je eigen denkkracht en waardoor je zelfvertrouwen groeit. De Mathplay-methode geeft je op een begrijpelijke manier waardevolle inzichten die direct toepasbaar zijn. DURF nieuwsgierig op onderzoek uit te gaan en angsten te overwinnen door buiten je comfortzone te treden en vergroot hiermee je zelfvertrouwen. DOE ervaring op en laat je verwonderen wanneer je spelenderwijs gemotiveerd steeds bekwamer wordt. Leer je overtuigingen en emoties BEGRIJPEN en ontdek jouw potentieel en de kracht van Wiskundeplezier. Deze methode is gemakkelijk over te brengen en voelt krachtig aan, als een manier om een grote verscheidenheid aan problemen van kinderen in de wiskundeles ‘op te lossen’. Er werken al meer dan 2200 scholen met de Mathplay-methode en rekenspellen! (bron: covertekst)
Educational psychology --- Didactics of mathematics --- probleemoplossend denken --- didactiek --- didactische processen --- wiskunde --- cognitieve ontwikkeling --- Mathplay-methode --- Wiskunde --- kinderen --- Wiskundepsychologie --- Motivatie --- Didactiek --- Mindset --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|