Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek wil een bezinning zijn over de betekenis, de noodzaak, de diepere gronden, maar ook over de grenzen van het uitoefenen van gezag in school, gezin en opvoeding.
gezinspedagogiek --- Sociology of education --- pedagogiek --- School management --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- opvoeding --- Enseignement --- Famille --- Gezin --- Onderwijs --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- 37.013 --- School discipline --- Education --- -Moral education --- Authority --- #GBIB:CBMER --- #GBIB:SMM --- #GGSB: Jongeren --- #GSDBP --- Academic collection --- gezagsverhouding --- gezin --- onderwijs --- Z++92/02 --- Z37.01 --- gezinssociologie --- 432 --- Gezag --- Orde --- School --- 433 --- Pedagogie --- 419.3 --- 432 )* THEORETISCHE OPVOEDKUNDE --- gezag (ler) --- onderwijzen --- opvoedingsstijlen --- psychologie (gez) --- school --- waardenbeleving --- Opvoeding --- Political science --- Authoritarianism --- Consensus (Social sciences) --- Character education --- Ethical education --- Child rearing --- Ethics --- Religious education --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Student discipline --- Discipline --- School management and organization --- Pedagogiek --(algemeen) --- Aims and objectives --- Theoretische opvoedkunde --- Opvoeding in de praktijk --- Authority. --- Moral education. --- School discipline. --- Aims and objectives. --- 37.013 Pedagogiek --(algemeen) --- Moral education --- Aims and objectives of education --- Educational aims and objectives --- Educational goals --- Educational objectives --- Educational purposes --- Goals, Educational --- Instructional objectives --- Objectives, Educational --- Purposes, Educational --- Educational sociology --- 37.013 Pedagogy --- Jongeren
Choose an application
In onze tijd is God uit het ernstige denken zo goed als verdwenen. Van oudsher gold hij als belofte van heil, dan weer als bron van angst en bloedig conflict. En hadden mensen hem nodig om te kunnen leven. Heeft hij in onze cultuur opgehouden te bestaan? Hebben wij ons bevrijd van de dubbelzinnigheden van die naam? Rest ons enkel nog een woord dat zijn betekenis voorgoed verloren heeft? Is het geloof in God een illusie, of toch niet? In dit boek gaat de auteur op zoek naar sporen die aan het oude woord God nieuw leven kunnen geven. Hoe komt God in het denken binnen? Wat wij onder God verstaan, bepaalt immers mede de vraag of hij bestaat en wat bestaan hier mag betekenen. Op boeiende en zeer bevattelijke wijze wordt aangetoond hoe het spoor naar God niet kan worden losgemaakt van de manier waarop wij onszelf verstaan. Wie zijn wij en wie is God? Ignace Verhack brengt de godsvraag niet in verband met een verklaring van hoe de wereld in elkaar steekt, hij ziet God veeleer als de oorsprong van de dynamiek van ons bestaan. God is een roepende oorsprong die de mens in beweging brengt. (Bron: covertekst)
Natural theology --- Dieu --- Dieu (Christianisme) --- Dieu -- Christianisme --- Dieu chrétien --- Dieu des Chrétiens --- God --- God (Christendom) --- God (Christianity) --- 291.1 --- Academic collection --- Godsbestaan --- Godsdienstfilosofie --- #GGSB: Godsdienstfilosofie --- #gsdbF --- 291.1 Godsdienstfilosofie --- Religion --- Philosophy --- God.
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|