Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Beïnvloeding gebeurt om verschillende redenen en op verschillende manieren. In Overreden en verleiden, de psychologie van de beïnvloeding, worden de belangrijkste beïnvloedingsmechanismen, besproken. Daarbij gaan de auteurs in op zowel directe als minder directe beïnvloedingsstrategieën. Beïnvloeding is een breed begrip, en in dit boek belichten de auteurs dan ook verschillende facetten van beïnvloeding. Zo wordt er ingegaan op factoren die bepalen of en wanneer informatie overtuigt en inderdaad leidt tot andere meningen, voorkeuren en gedrag. Ook bespreken de auteurs sociale aspecten van beïnvloeding: informatie komt van anderen en wie dat zijn bepaalt natuurlijk ook hoe we met die informatie omgaan. Diverse beïnvloedingsmechanismen worden geïllustreerd met voorbeelden uit het dagelijks leven in verschillende situaties waarin beïnvloeding relevant is. Hierbij wordt de lezer een inzicht geboden in allerlei niveaus van beïnvloeding. Van reclame en marketing, maar ook in beïnvloeding in de context van gezondheid, en het brede gebied van handhaving waarin actoren als de overheid, de leiding van scholen en verkeersregelaars proberen te bewerkstelligen dat mensen zich aan de regels houden. Ten slotte staan de auteurs ook stil bij de diverse kanalen waarover beïnvloeding kan plaatsvinden, variërend van massamedia, social media of gewoon interpersoonlijke interactie. DoelgroepOverreden en verleiden, de psychologie van de beïnvloeding is geschreven voor bachelor studenten wetenschappelijk onderwijs aan de opleidingen (Sociale) Psychologie, Communicatiewetenschappen, Marketing, Politicologie en opleidingen op het gebied van bestuurs- en beleidswetenschappen en gezondheidvoorlichting en preventie.Daarnaast is het boek geschikt voor hogere jaars hbo-studenten aan de opleidingen, Toegepaste psychologie, MWD, SPH en opleidingen op het gebied van communicatie en marketing.Bron : http://www.pearsoneducation.nl
Consumer behavior --- gedragspsychologie --- straffen en belonen --- attitudetraining --- beïnvloeding --- cognitieve psychologie --- 159.9 --- overtuigen --- communicatie --- Psychologie --- PXL-Business 2016 --- toegepaste psychologie --- gedrag --- reclamepsychologie --- communicatieprocessen --- Communicatieve vaardigheden --- Argumenteren --- Beïnvloeding --- Man --- Volwassene --- Communicatie --- Manipulatie --- Beïnvloeden --- Beïnvloeden
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|