Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Mijn studiebegeleider is niet zomaar een agenda waarin de leerlingen hun lessen en huistaken noteren. Deze uitgave wil hen leren hoe ze hun studieactiviteiten efficiënt kunnen plannen. Daarnaast wil hij ook een hulp zijn bij het verwerven van een goede studiehouding. Uiteraard is hierbij de samenwerking tussen school en thuis zeer belangrijk. Er wordt dan ook wekelijks ruimte voorzien voor opmerkingen of suggesties van de leerkracht en de ouders. Elke week staat een bepaalde studiehouding centraal. Soms is dat aandachtspunt reeds aangegeven. Als dat niet het geval is, maken de kinderen in overleg met u een keuze uit de lijst vooraan op de cover. Het hoofddoel van het werken met weekpunten is leren reflecteren over de eigen denk-, werk- en leerprocessen. Door deze reflecties met de leerlingen te bespreken, geeft u een concrete invulling van de eindtermen 'leren leren'.
Leren leren. --- Ouderparticipatie --- Planning. --- Studievaardigheden --- Basisonderwijs. --- studievaardigheden --- lager onderwijs 4de jaar (doelgroep) --- schoolagenda --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Study methods --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- Didactics of primary education --- 450.8 --- basisonderwijs --- studiebegeleiding --- studiemethoden --- Leren leren --- Schoolagenda's(agenda's) --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- 2e graad l.o. --- 475.6 --- 4e leerjaar l.o. --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Handboek/cursus --- Leren --- Schoolagenda's --- Studiemethoden --- . --- Begeleiding ; onderwijs --- Studiebegeleiding ; lagere school --- Studiemethode ; lagere school --- Studievaardigheden ; basisonderwijs --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- Informatiekunde --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: interactief leren) --- 2e graad l.o --- 4e leerjaar l.o --- #BSCH: vak: schoolagenda --- Schoolbooks - Didactic material --- Studiemethode --- Schoolagenda
Choose an application
Choose an application
Onze kinderen surfen, sms'en, chatten en bellen. De computer, het internet en de gsm zijn niet meer weg te denken uit hun leven. Het internet en hun mobiele telefoon zijn een poort op de wereld en een 'natuurlijk' verlengstuk geworden van wat ze met vrienden, op school, in de sportclub of soms met compleet onbekenden doen. Deze nieuwe technologieën openen nieuwe perspectieven, maar kunnen ook gevaren inhouden. Mag je zomaar foto's van vrienden op internet zetten? Waar halen onze kinderen die muziek toch vandaan? Is het allemaal wel legaal? Hoe gaan we om met chatten en pesten via msn of sms? Welke goede websites zijn er voor onze kinderen? Hoe kan internet kinderen en jongeren helpen bij hun schoolwerk? Waar is het internet zinvol voor hun hobby's en andere ontspanning? Het is maar een kleine greep uit de vele vragen die we ons als ouder, leerkracht en opvoeder stellen. Om kinderen de boeiende kanten van het internet te leren kennen en hen bewust te maken voor de 'duistere' kant ervan, heb je als opvoeder best zélf een greep op de complexiteit van het internet. Dit boek legt helder en bevattelijk uit wat onze kinderen en jongeren op internet doen, en het geeft tal van suggesties, ideeën en tips om de nieuwe mogelijkheden van internet optimaal te gebruiken en de valkuilen te ontwijken. Inhoudsopgave : 1. Wat doen kinderen en jongeren met computers en internet? Onderzoek in Vlaanderen en Nederland 2. Waarom is internet zo belangrijk? 3. Internet en leren en studeren 4. basisrichtlijnen voor een internetopvoeding
Kinderen en internet. --- 691 Informatiebeleid, Internet --- internet --- internetopvoeding --- 433.5 --- 464 --- 528.51 --- Cyberpesten --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Internet --- Kinderen en computers --- Lager onderwijs --- kinderen --- leerproblemen --- media --- onderwijsbeleid --- opvoeding --- E-learning --- E-mail --- ICT --- ICT-vaardigheden --- Jongeren --- Kinderen --- Kinderen en internet --- 529 --- Internet; gebruik door kinderen --- Internetmisbruik --- 094333.jpg --- Audiovisuele opvoeding --- Kinderen met leerproblemen --- Raadplegen en gebruiken van Internet --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- Educational sciences --- Age group sociology --- Computer architecture. Operating systems --- Internet and children --- Handbooks, manuals, etc. --- Safety measures --- Internet and teenagers --- Internet in education --- Mediaopvoeding --- 529. --- 691 Informatiebeleid, Internet. --- Cyberpesten. --- ICT informatie- en communicatietechnologie. --- Internet. --- Internet; gebruik door kinderen. --- Internetmisbruik. --- Kinderen en computers. --- Lager onderwijs. --- internet. --- internetopvoeding. --- kinderen. --- leerproblemen. --- media. --- onderwijsbeleid. --- opvoeding. --- Audiovisuele opvoeding. --- Kinderen met leerproblemen. --- Raadplegen en gebruiken van Internet. --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen).
Choose an application
huiswerk --- studeren --- studiebegeleiding --- studieplanning --- 450.8 --- basisonderwijs --- studiemethoden --- Leren leren --- Schoolagenda's(agenda's) --- Studiemethode --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- studiebegeleider --- 474.9 --- Huiswerk: agenda --- Klasagenda --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- 474.23 --- Schoolagenda's ; basisonderwijs --- Studievaardigheden ; basisonderwijs --- #BSCH: vak: schoolagenda --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Dit handboek vertrekt vanuit de meest recente inzichten rond klasmanagement. De klassieke visie waarbij klasmanagement wordt verengd tot discipline, regels, straffen, belonen wordt verlaten. Klasmanagement wordt verruimd tot alle beslissingen die een leerkracht neemt bij het plannen en implementeren van instructie zodat hij/zij optimaal de leerdoelen kan nastreven en bereiken. De insteek van het handboek is zeer positief. De auteurs gaan uit van de overtuiging dat elke leerkracht - mits voldoende reflectie op zijn/haar eigen handelen - een adequaat klasmanagement kan realiseren. Het handboek geeft concrete handvatten, modellen, beslissingsbomen, ideeën, ... die (student)leerkrachten kunnen toepassen in hun klaspraktijk. Er is duidelijk niet gekozen voor een tips en tricks-aanpak. Daarvoor is een leer- en instructiesituatie te complex en negeert men bij veel tricks hoe beslissingen bij één aspect een direct of indirect gevolg hebben voor andere beslissingen.
klassenmanagement --- Didactic strategies --- didactische werkvormen --- reflectie (psychologie) --- Klassenmanagement --- Onderwijskunde --- Relatie leraar - leerling
Choose an application
Dit handboek vertrekt vanuit de meest recente inzichten rond klasmanagement. De klassieke visie waarbij klasmanagement wordt verengd tot 'discipline, regels, straffen, belonen' wordt verlaten. Klasmanagement wordt verruimd tot alle beslissingen die een leerkracht neemt bij het plannen en implementeren van instructie zodat hij/zij optimaal de leerdoelen kan nastreven en bereiken. De insteek van het handboek is zeer 'positief'. De auteurs gaan uit van de overtuiging dat elke leerkracht - mits voldoende reflectie op zijn/haar eigen handelen - een adequaat klasmanagement kan realiseren. Het handboek geeft concrete handvatten, modellen, beslissingsbomen, ideeën, ... die (student)leerkrachten kunnen toepassen in hun klaspraktijk. Er is duidelijk niet gekozen voor een 'tips en tricks'-aanpak. Daarvoor is een leer- en instructiesituatie te complex en negeert men bij veel 'tricks' hoe beslissingen bij één aspect een direct of indirect gevolg hebben voor andere beslissingen. Achtereenvolgens komen aan bod: 1. Systemische benadering 2. Motivatie 3. Leerkracht-leerling relatie 4. Externaliserend probleemgedrag 5. Leeromgevingen 6. Ouders Toon minder
Klassenmanagement - Onderwijskunde. --- klassenmanagement --- Didactic strategies --- didactische werkvormen --- reflectie (psychologie) --- 454.2 --- klasmanagement --- onderwijs --- Klasmanagement --- 450.4 Onderwijskunde --- Klassenmanagement --- Onderwijskunde --- onderwijskunde --- Schoolmanagement --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Vraag een willekeurige leerkracht 'Wat is de grootste uitdaging van je job?' en je zal vaak hetzelfde antwoord krijgen: het klasmanagement. Een weloverwogen klasmanagement is namelijk een voorwaarde om de leerdoelen te bereiken. Dat klasmanagement gaat niet alleen maar over de na te volgen gedragsregels en het schoolreglement.Innovatieve visies op klasmanagement benadrukken dat klasmanagement alle beslissingen omvat die een leerkracht neemt bij de planning en implementatie van instructies. Daarom beklemtoont dit boek het belang van onder meer een verstandige selectie van leerdoelen, een doordachte keuze van leerstof, een participatieve insteek bij de werkvormen, aandacht voor de klasopstelling en -inrichting, een proactieve visie op takenuitwerking en taakverdeling.De auteurs bespreken in dit boek concrete modellen, beslissingspaden en een grote waaier aan ideeën die (student) leerkrachten kunnen toepassen in hun klaspraktijk. Er is expliciet niet gekozen voor een opstapeling van vrijblijvende 'tips en tricks'. Daarvoor is een leer- en instructiesituatie te complex en negeren die 'tricks' hoe beslissingen bij één aspect een invloed hebben op andere beslissingen. Overigens zet het boek aan tot reflectiemomenten om de geziene leerstof bewust te betrekken op de eigen praktijk en aanpak.Klasmanagement en reflectie vormt een inspirerende handleiding voor de realisatie van een adequaat klasmanagement.Bron: https://www.lannoo.be/nl/klasmanagement-en-reflectie-2
Didactic strategies --- klassenmanagement --- reflectie (psychologie) --- didactische werkvormen --- Klassenmanagement --- Diversiteit --- Motivatie --- Reflectie --- Klassenmanagement. --- Onderwijskunde. --- Onderwijskunde --- Klasmanagement --- reflectie --- diversiteit --- Relatie leraar-leerling --- 371.213 --- klasmanagement --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Inclusie --- Maatwerk --- Onderwijs
Choose an application
Choose an application
Of je nu een beginnende leerkracht bent, een doorgewinterde rot in het vak of een gedreven zij-instromer, één ding staat buiten kijf: klasmanagement is de absolute sleutel tot succesvol lesgeven. Maar laten we eerlijk zijn, klasmanagement is verre van simpel. Het gaat verder dan wat snelle tips en trucs; vooral wanneer je als leerkracht in je eentje voor die klas staat. Dat laatste is dan ook de insteek van dit handboek: we benaderen klasmanagement als een gedeelde verantwoordelijkheid van leerkrachten en de school. Het is een reeks beslissingen die je samen met je collega's neemt, zowel op klas- als op schoolniveau. De kracht van succesvol lesgeven ligt in bewuste keuzes maken - van leerdoelen tot lesmateriaal, van lesmethoden tot evaluatie, en van organisatie tot effectieve interactie. Dit boek helpt je om deze keuzes te maken, rekening houdend met je eigen verwachtingen, de unieke relatie die je hebt met je leerlingen, de communicatie met hun ouders en de individuele behoeften van die leerlingen. En laten we niet vergeten: motivatie speelt hierbij een doorslaggevende rol, iets wat iedere leerkracht zal beamen. Ontdek in dit boek hoe jij je klas tot een stimulerende en inspirerende leeromgeving kunt maken, waar zowel jij als je leerlingen je volle potentieel benutten.
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|