Listing 1 - 10 of 260 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Much research has been done on medieval marriage in the last decades. However, few books have a pronouncedly comparative approach. This book discusses how much was regional and universal in medieval marriage law and practices in Europe. The sources used range from secular and canon law to court practice and from images to private correspondence. Articles discuss medieval and Reformation Belgium, England, France, Germany, Italy, Lithuania, and Sweden. Both marriage formation and marital property, two intertwined aspects, are considered in the articles. The book offers fresh evidence on the scope of regional variation tolerated by the Church, regional practices, and European trends. Contributors are James A. Brundage, Cecilia Cristellon, Trevor Dean, Charles Donahue, Jr., Caroline Dunn, Mia Korpiola, Jurgita Kunsmanaitė, Anu Lahtinen, Anthony Musson, Philip L. Reynolds, Kirsi Salonen, Silvana Seidel Menchi, and Monique Vleeschouwers-Van Melkebeek.
History of the law --- Family law. Inheritance law --- anno 1100-1199 --- anno 1200-1499 --- anno 1500-1599 --- Europe --- Marriage law --- Customary law --- History --- 347.62 <09> --- -Marriage law --- -Customary law --- -Customs (Law) --- Folk law --- Usage and custom (Law) --- Social norms --- Common law --- Time immemorial (Law) --- Law, Marriage --- Marriage --- Domestic relations --- Sex and law --- Husband and wife --- Huwelijksrecht. Huwelijksvoorwaarden. Huwelijksformaliteiten. Nietigheid, aanvechtbaarheid van het huwelijk. Rechten en plichten van echtgenoten--Geschiedenis van ... --- -History --- -Law and legislation --- Prohibited degrees --- -Huwelijksrecht. Huwelijksvoorwaarden. Huwelijksformaliteiten. Nietigheid, aanvechtbaarheid van het huwelijk. Rechten en plichten van echtgenoten--Geschiedenis van ... --- -347.62 <09> --- 347.62 <09> Huwelijksrecht. Huwelijksvoorwaarden. Huwelijksformaliteiten. Nietigheid, aanvechtbaarheid van het huwelijk. Rechten en plichten van echtgenoten--Geschiedenis van ... --- Customs (Law) --- Huwelijksrecht. Huwelijksvoorwaarden. Huwelijksformaliteiten. Nietigheid, aanvechtbaarheid van het huwelijk. Rechten en plichten van echtgenoten--Geschiedenis van .. --- Law and legislation --- Law, Primitive --- Traditional law --- Marriage law - Europe - History - To 1500 --- Marriage law - Europe - History - 16th century --- Customary law - Europe - History - To 1500 --- Customary law - Europe - History - 16th century --- Huwelijksrecht. Huwelijksvoorwaarden. Huwelijksformaliteiten. Nietigheid, aanvechtbaarheid van het huwelijk. Rechten en plichten van echtgenoten--Geschiedenis van . --- Huwelijksrecht. Huwelijksvoorwaarden. Huwelijksformaliteiten. Nietigheid, aanvechtbaarheid van het huwelijk. Rechten en plichten van echtgenoten--Geschiedenis van
Choose an application
Ritmiek bij kinderen bestaat uit vier grote delen. Een inleidend hoofdstuk geeft een omschrijving van het begrip ritmiek en bied een aantal praktische suggesties en aandachtspunten voor een ritmiekles. Het tweede deel behandelt ritmiek in de kleuterschool en geeft praktische tips voor de uitwerking van ritmieklessen met kleuters. Er volgen ook een dertigtal volledig uitgewerkte lesjes met verschillend materiaal. Het hoofdstuk ritmiek in de lagere school behandelt een aantal domeinen waar ritmiek een waardevolle rol kan spelen in de ontwikkeling. Concentratie, lichaamsschema, lateralisatie, auditieve en visuele discriminatie, beleving van vorm, ruimte en tijd, innrerlijke voorstelling, ordenen en structureren komen hierbij aan bod. Behalve een beknopte verantwoording wordt telkens een reeks praktische oefeningen voorgesteld. Het boek sluit af met een aantal gevalstudies. Vanuit de praktijk wordt er op gewezen aan welke houdingen of gedragingen van kinderen leerproblemen opgemerkt kunnen worden. Hierbij geeft de auteur aan welke hulp ritmiek kan betekenen voor het wegwerken van bepaalde leermoeilijkheden.
Lerarenopleiding --- Muzikale vorming --- Psycho-motoriek. --- Ritmiek. --- (vak)didactiek wetenschappen. --- Basisonderwijs. --- Didactics of the arts --- Didactics of sports and games --- Didactics of Kindergarten --- muzikale vorming --- Didactics of primary education --- 793.3 --- basisonderwijs --- bewegingsopvoeding --- didactiek --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- muzikale opvoeding --- ritmiek --- 471.47 --- 477.8 --- 616.2 --- 791 --- 791.93 --- Basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Kinderen --- Muzikale opvoeding --- Ritmiek --- 3-8 jr --- 471.46 --- 616.6 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuters-ritmiek --- Partneroefeningen --- 796.412 --- Bewegen --- Kleuteronderwijs --- Lesplannen --- 472.7 --- Ritmiek : basisonderwijs --- kleuterschool: ritmiek --- lagere school: lichamelijke opvoeding --- #BSCH: vak: lichamelijke opvoeding --- 793.3 Bewegingskunst. Ritmiek. Dans. Volksdans --- Bewegingskunst. Ritmiek. Dans. Volksdans --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Gymnastiek; algemeen --- Dans- en bewegingskunst --- Soorten gymnastiek - Gymnastiekoefeningen --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Schoolbooks - Didactic material --- 793.3 Art of movement. Eurhytmics. Dance --- Art of movement. Eurhytmics. Dance --- Kleuters --- Lager onderwijs --- België --- 20e eeuw
Choose an application
Mia Leijssen schreef deze gids voor gesprekstherapeuten die in hun dagelijks werk behoefte hebben aan een praktisch houvast bij onder andere- het eerste gesprek- het ontwikkelen van een goede professionele relatie- het werken met heftige emoties als angst, kwaadheid, verdriet, verliefdheid- het contact maken met de innerlijke gids in de cliënt via focusing en dromen- het beëindigen van de therapieDe auteur laat met heldere beschrijvingen zien hoe een goed gestructureerd therapieproces eruit kan zien. Talrijke voorbeelden en gespreksfragmenten illustreren het verloop van de therapie. Mia Leijssen geeft aan welke moeilijkheden therapeuten kunnen tegenkomen en hoe zij deze kunnen overwinnen. Zo worden ingewikkelde processen op een concreet niveau beschreven en verhelderd. Boek voor gesprekstherapeuten met onder andere info over : het eerste gesprek, goede professionele relatie, werken met emoties, focusing en dromen, beëindiging van de therapie.
Gesprekstherapie. --- Klinische psychologie --- Psychotherapie. --- non-directieve therapie --- focussen --- counseling --- communicatie in de hulpverlening --- Academic collection --- #GSDBP --- communicatie --- therapieën --- gesprekstherapie --- Gesprekstherapie --- 615.853 --- 607.2 --- Angst --- Emoties (gevoelens, haat) --- angst (gez) --- Empathie --- emoties (gez) --- gesprekstherapie (gez) --- Focusingproces --- psychotherapie (gez) --- Kwaadheid --- Liefde --- Rouw --- emoties --- maatschappelijk werk --- psychiatrie --- psychologie --- psychotherapie --- 615.82 --- 615.88 --- 361.12 --- 361.2 --- Gespreksvoering --- Psychotherapie --- 499.4 --- slecht-nieuwsgesprek --- sociale vaardigheden --- therapie
Choose an application
Ondanks de materiële overvloed en de talloze kicks op zintuiglijk gebied, voelen veel mensen een zeker gemis. Omdat hogere waarden zoals schoonheid, waarheid, goedheid en liefde te weinig plaats krijgen, dwaalt de mens steeds verder af van innerlijke rust. Dit uit zich in symptomen als depressie, angst, verslavingen, eetstoornissen, zinloos geweld... De 'ziel' is de ankerplaats van de diepste waarden die een mens koestert. Op zoek gaan naar je ziel betekent op zoek gaan naar het diepste van jezelf. Met dit boek kan de lezer zelf ervaren wat er gebeurt als er tijd voor de ziel wordt gemaakt. Hij of zij krijgt de kans om eigen bronnen van inspiratie te ontdekken en vormen van zingeving te ontwikkelen die aansluiten bij de persoonlijke mogelijkheden en de eigen levenscontext.
Spiritualiteit en psychotherapie. --- psychotherapie --- Psychiatry --- spiritualiteit --- Psychotherapy --- Religious aspects --- Spirituality --- #GGSB: Psychologie --- #KVHB:Psychotherapie --- #gsdb10 --- #gsdbP --- 615.851 --- C1 --- 235.8 --- meditatie --- psychotherapie (gez) --- stress (gez) --- Psychotherapy. Psychoanalysis as therapy --- Kerken en religie --- Academic collection --- 607.39 --- 172 --- 607.2 --- levenskunst --- Zelfzorg --- Sociaal werk --- individuele psychotherapie - overige individuele psychotherapie, hypnosetherapie, reïncarnatietherapie --- Levenskunst --- Psychotherapie; algemeen --- Psychotherapie --- Zingeving --- Academic collection. --- 60739 --- psychotherapie. --- spiritualiteit. --- 6072 --- levenskunst. --- Zelfzorg. --- Sociaal werk. --- Individuele psychotherapie - overige individuele psychotherapie, hypnosetherapie, reïncarnatietherapie. --- Levenskunst. --- Psychotherapie; algemeen. --- Psychologie
Choose an application
Mia Leijssen schreef deze gids voor gesprekstherapeuten die in hun dagelijks werk behoefte hebben aan een praktisch houvast bij onder andere:- het eerste gesprek;- het ontwikkelen van een goede professionele relatie;- het werken met heftige emoties als angst, kwaadheid, verdriet , verliefdheid;- het contact maken met de innerlijke gids in de cliënt via focusing en dromen;- het beëindigen van de therapie.De auteur laat met heldere beschrijvingen zien hoe een goed gestructureerd therapieproces eruit kan zien. Talrijke voorbeelden en gespreksfragmenten illustreren het verloop van de therapie. Mia Leijssen geeft aan welke moeilijkheden therapeuten kunnen tegenkomen en hoe zij deze kunnen overwinnen. Zo worden ingewikkelde processen op een concreet niveau beschreven en verhelderd.Niet alleen psychotherapeuten en zij die hiervoor in opleiding zijn, kunnen met de Gids voor gesprekstherapie hun voordeel doen. Ook maatschappelijk werkenden, psychiaters, psychologen en andere geïnteresseerden zullen in deze uitgave veel zinvolle informatie vinden.
Psychotherapie --- Gesprekstherapie --- #KVHB:Gesprekstherapie --- cliëntgericht werken --- therapeutische relatie --- patiënt-therapeut-relatie --- psychotherapie (psychische therapie) --- 15 --- AA / International- internationaal --- 607.3 --- gesprekstherapie --- gesprekstherapie (groepsgesprekstherapie) --- Psychologie. --- Individuele psychotherapie --- Psychiatry --- Psychologie
Choose an application
-5312-118-8
Echtscheidingsbemiddeling. --- Sociale agogiek --- Welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening. --- scheidingsbemiddeling --- 185.1 Scheiding --- 322 --- echtscheidingen --- 392.3 --- sociale problemen - gezin --- Echtscheiding --- Bemiddeling --- Luchtvervoer --- Gezin --- Sociologie --- Burgerlijk recht --- Familierecht
Choose an application
"In Cheating, Mia Consalvo investigates how players choose to play games and what happens when they can't always play the way they'd like. She explores a broad range of player behavior, including cheating (alone and in groups); examines the varying ways that players and industry define cheating; describes how the game industry itself has helped systematize cheating; and studies online cheating in context in an online ethnography of Final Fantasy XI."--Jacket.
Cheating at video games. --- Video games industry --- Video games --- Corrupt practices. --- Moral and ethical aspects. --- Television games --- Videogames --- Video game industry --- Cheating in video games --- Electronic games --- Electronic games industry --- GAME STUDIES/General --- GAME STUDIES/Online Games --- SOCIAL SCIENCES/Media Studies --- Cheating at video games --- #SBIB:309H1015 --- #SBIB:309H17 --- Corrupt practices --- Moral and ethical aspects --- Media: politieke, juridische, ethische, ideologische aspecten (incl. privacy) --- Computer- en videogames --- Computer games --- Internet games --- Games --- Computer games industry --- Internet games industry --- Electronic industries --- Toy industry --- Fraudes aux examens. --- Jeux vidéo --- Pratiques déloyales. --- Aspect moral.
Choose an application
This book analyses the current state-of-the-art research on families, working hours and well-being in Europe, addressing both paid and non-paid work from a family perspective, and introducing emerging issues related to working hours and family life. Further, it discusses the implications of these issues for the well-being of individuals and families. Examining topics such as the division of paid and non-paid work within families, flexibility patterns, the 24/7 society, intensification of work, and the implication of mobile technology for work–family relations, it illustrates how the experiences of working families differ depending on their socio-economic status .
Social sciences. --- Medical research. --- Social policy. --- Industrial sociology. --- Quality of life. --- Families. --- Families --- Social Sciences. --- Quality of Life Research. --- Social Policy. --- Sociology of Work. --- Employee Health and Wellbeing. --- Family. --- National planning --- State planning --- Economic policy --- Family policy --- Social history --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization --- Family --- Family life --- Family relationships --- Family structure --- Relationships, Family --- Structure, Family --- Social institutions --- Birth order --- Domestic relations --- Home --- Households --- Kinship --- Marriage --- Matriarchy --- Parenthood --- Patriarchy --- Life, Quality of --- Economic history --- Human ecology --- Life --- Basic needs --- Human comfort --- Social accounting --- Work-life balance --- Sociology --- Industrial organization --- Industries --- Biomedical research --- Medical research --- Social aspects. --- Social aspects --- Social conditions --- Medicine --- Research. --- Quality of Life --- Employee health promotion. --- Employee wellness programs --- Employees --- Health promotion in the workplace --- Occupational health promotion --- Workplace health promotion --- Worksite health promotion --- Health promotion --- Occupational health services --- Families—Social aspects.
Choose an application
This book analyses the legal literacy, knowledge and skills of people in premodern and modernizing Europe. It examines how laymen belonging both to the common people and the elite acquired legal knowledge and skills, how they used these in advocacy and legal writing and how legal literacy became an avenue for social mobility. Taking a comparative approach, contributors consider the historical contexts of England, Finland, France, Germany, Italy and Sweden. This book is divided into two main parts. The first part discusses various groups of legal literates (scriveners, court of appeal judges and advocates) and their different paths to legal literacy from the Middle Ages to the nineteenth century. The second part analyses the rise of the ownership and production of legal literature – especially legal books meant for laymen – as means for acquiring a degree of legal literacy from the eighteenth to the early twentieth century.
Law-History. --- Europe-History-1492-. --- Civilization-History. --- Europe-History-476-1492. --- Social history. --- Legal History. --- History of Early Modern Europe. --- Cultural History. --- History of Medieval Europe. --- Social History. --- Descriptive sociology --- Social conditions --- Social history --- History --- Sociology --- Law—History. --- Europe—History—1492-. --- Civilization—History. --- Europe—History—476-1492.
Choose an application
Mensen met autisme kunnen als gevolg van hun stoornis meestal niet zonder hulp en ondersteuning hun weg in het leven vinden.De stoornis roept dermate grote problemen op voor de persoon en voor zijn omgeving dat professionele begeleiding nodig is. Bovendien is het van groot belang om autisme op zo jong mogelijke leeftijd te onderkennen, omdat juist dan de meest cruciale ontwikkeling plaatsvindt en het risico op de ontwikkeling van secundaire problematiek het grootst is. Hoe eerder de onderkenning, hoe groter de kans op een succesvolle ondersteuning. Niet zelden zijn trouwens ook begeleiding en hulp in de latere levensfasen nodig. Bovendien strekken deze begeleiding en hulp zich uit tot alle levensgebieden: wonen, leven en werken. Dit cahier wil niet alleen inzicht geven in wat autisme inhoudt, maar ook informatie geven over het begeleiden van autisten. Daartoe wordt in een afzonderlijk hoofdstuk onder meer aandacht geschonken aan de kwaliteiten van de opvoeder ende begeleider. De auteur Mia Zeevalking, orthopedagoog/ GZ-psycholoog, is werkzaam bij de Compaan in Den Haag, instelling voor wonen, dagbesteding, ontplooiing van mensen met een verstandelijke handicap en/of autisme. Zij houdt zich bezig met advisering, coaching, vorming en bijscholing van begeleiders, individuele diagnostiek en beeldvorming van cliënten met een verstandelijke handicap en/of autisme. De cahiers in de reeks Werken in SPH bevatten actuele informatie over een werk- dan wel probleemveld op het terrein van de sociaal pedagogische hulpverlening. De cahiers starten met een beschrijving van het veld en de cliënten waar het in de publicatie om gaat. Daarna wordt een schets gegeven van de achtergronden en wordt stilgestaan bij onder meer de geschiedenis en de recente ontwikkelingen. Een volgend hoofdstuk presenteert de voorzieningen en biedt een overzicht en beschrijving van de verschillende werkinstellingen en organisaties die in Nederland sociaal pedagogische hulp biedenop het beschreven werk [onvolledig]
#KVHB:Autisme --- 462.4 --- autisme --- casestudies --- ontwikkelingsstoornissen --- opvoeder opleiding --- orthopedagogiek --- 376.54 --- Autisme --- 376.44 --- Begeleiding --- Hulpverlening --- Kenmerken --- Opvoeding --- Autistische kinderen
Listing 1 - 10 of 260 | << page >> |
Sort by
|