Narrow your search

Library

UCLouvain (116)

KU Leuven (83)

UGent (57)

ULB (52)

ULiège (52)

VUB (36)

UAntwerpen (35)

VIVES (30)

Odisee (29)

Thomas More Kempen (29)

More...

Resource type

book (101)

periodical (15)


Language

English (91)

French (20)

Undetermined (3)

Dutch (1)

Portuguese (1)


Year
From To Submit

2023 (1)

2022 (1)

2021 (1)

2020 (2)

2019 (5)

More...
Listing 1 - 10 of 116 << page
of 12
>>
Sort by

Book
Neural networks from models to applications
Author:
ISBN: 2903667039 9782903667030 Year: 1989 Publisher: Paris: IDSET,


Book
Neuroradiology : Spectrum and Evolution of Disease
Author:
ISBN: 9780323447256 0323447252 9780323447263 0323447260 9780323445498 0323445497 Year: 2018 Publisher: Philadelphia, PA : Elsevier,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Acquire a better understanding of disease evolution and treatment response with Neuroradiology Spectrum and Evolution of Disease. The unique format includes carefully chosen clinical images that depict the pathologic evolution of disease from initial presentation across the continuum of progression. Colorful graphics plot characteristic changes, helping you visualize how normal and abnormal variations alter over time. Extensive illustrations and concise descriptions distill complex concepts, making this first-of-its-kind resource an excellent tool for imaging interpretation and clinical problem solving. Key features: Presents neurologic disease from a novel imaging perspective, emphasizing evolutionary development and pointing out patterns to recognize; Provides a state-of-the-art understanding of image interpretation based on early, middle, and late imaging characteristics; typical and atypical variants; and pre-treatment, post-treatment, progression, and regression characteristics; Guides you through the progression of disease with chronological indicators, additional clinical images and descriptions, and annotations that highlight atypical findings - for an easy-to-digest, visually memorable presentation; Helps you correctly interpret specific imaging characteristics you have never seen, even when the disease process is one you are familiar with. -- Publisher


Book
Bradley's neurology in clinical practice
Authors: --- --- ---
ISBN: 9780323287838 0323287832 Year: 2016 Publisher: London: Elsevier,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Outside back cover : "Bradley's Neurology in Clinical Practice provides the most up-to-date information presented by a veritable "Who's Who" of clinical neuroscience. Its unique organization allows users to access content both by presenting symptom/sign and by specific disease entities-mirroring the way neurologists practice. A practical, straightforward style; templated organization; evidence-based references; and robust interactive content combine to make this an ideal, dynamic resource for both practicing neurologists and trainees."


Book
Urg' neurologie : le mémento des urgences neurologiques
Authors: --- ---
ISSN: 21063966 ISBN: 2718414189 9782718414188 9782718413044 2718413042 Year: 2015 Publisher: Paris: Arnette,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Quatrième de couverture : "Les urgences neurologiques constituent une part importante de l'activité des structures d'urgence. Au-delà de leur fréquence et de leur diversité, les pathologies rencontrées doivent être connues des praticiens car elles sont susceptibles d'entraîner une morbi-mortalité non négligeable si la prise en charge médicale n'est pas optimale dès les premières heures. Pour mieux guider le lecteur dans l'urgence, cet ouvrage est structuré en deux parties principales : - la première aborde les urgences neurologiques de façon thématique : pathologies neurovasculaires, neurotraumatiques, neuro-infectieuses, neurodysimmunitaires, neurométaboliques et épileptiques ; - la deuxième partie est synthétique et propose une conduite diagnostique et thérapeutique à partir des symptômes neurologiques courants. Confusion mentale, agitation chez le patient dément, complications neurologiques de l'éthylisme, céphalées, vertiges, paralysie faciale, pertes de connaissance brèves, coma, déficits moteurs et/ou sensitifs et mouvements anormaux sont ainsi abordés. Enfin, l'originalité de ce livre à vocation pratique vient aussi d'une dernière partie proposant un Allas de neuro-imagerie d'urgence. Urg'Neuro est destiné à tous les acteurs des urgences neurologiques : neurologues, urgentistes, réanimateurs, anesthésistes, radiologues, internistes, médecins, internes ou infirmières travaillant en unité de soins intensifs neurologiques, en structure d'urgence ou en réanimation neurologique."


Book
Brain network analysis
Author:
ISBN: 9781107184862 110718486X 9781316882610 Year: 2019 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Apprentissage moteur avec le membre supérieur : caractérisation du transfert inter-manuel chez les sujets volontaires sains
Authors: --- --- ---
Year: 2016 Publisher: Bruxelles: UCL. Faculté de médecine,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L’apprentissage motor (motor skill learning) est un sujet de recherche passionnant et en pleine expansion. L’établissement de normes dans ce domaine pourrait avoir des répercussions importantes sur le traitement et la neuro-revalidation des patients qui ont subi des lésions cérébrales affectant leurs capacités motrices, par exemple après accident vasculaire cérébral (AVC). Ce mémoire de recherche a pour but de quantifier les apprentissages moteurs avec la main non-dominante et surtout le transfert inter-manuel chez des sujets sains pour ensuite utiliser ces données et concepts dans le domaine de rééducation neuro-motrice de patients victimes d’un AVC ou d’une autre lésion cérébrale latéralisée. Nous avons testé des jeunes sujets, sains et droitiers (22,6 ± 0,74 ans). Ils devaient diriger un pointeur dans un circuit (affiché sur un écran), avec comme objectif de se déplacer le plus vite et le plus précisément possible. Ils ont réalisé un entraînement de trois jours consécutifs avec la main non dominante (gauche), précédé et suivi par une phase de tests (pré et post tests).Dans le groupe de 14 sujets, nous avons pu quantifier un apprentissage moteur significatif avec la main non-dominante (gauche) de + 99,4% (SD ± 63,4 p < 0,01). Nous avons étudié cet apprentissage au cours de l’expérimentation. Il en ressort que l’apprentissage est plus important le premier jour que les suivants, suivant une courbe logarithmique. De plus, la rétention de l’apprentissage entre les jours 1, 2 et 3 est presque complète (83%). Nous avons mis en évidence un transfert de la main non-dominante à la main dominante. Les sujets ont présenté une amélioration de la réalisation des tests avec la main dominante de 58,2% (SD ± 43, 2 p <0.001) sans l’avoir entraînée. Nous avons montré qu’il existe une corrélation positive mais non complète entre l’apprentissage de la main non-dominante et le transfert ; et entre la dextérité initiale à la réalisation de la tâche avec la main non-dominante et le transfert. Par contre, il existe une corrélation positive mais relativement faible entre la dextérité initiale à la réalisation de la tâche avec la main non dominante et le transfert à la main dominante. Nous avons démontré qu’il existait un apprentissage moteur avec la main non-dominante et surtout que cet apprentissage pouvait être transféré de manière significative à la main dominante sans que celle-ci ait été entraînée. Nous confirmons donc l’existence du transfert inter-manuel chez les sujets sains en utilisant ici une tâche d’apprentissage moteur complexe basée sur une balance vitesse /précision avec un potentiel important pour la neuro-revalidation. Motor Skill Learning is a fascinating subject, which is attracting more and more attention. Setting of standards in this field could considerably improve the treatment and the neurorehabilitation of people who suffered from brain injuries leading to physical impairment, such as stroke. This final thesis aims to measure the motor skill learning of the non-dominant hand, and in particular the inter-manual transfer in healthy subjects. The next step is to apply these figures and concepts to the neuromotor rehabilitation of patients who suffered from a stroke or from another lateralized brain damage. Methods: We selected young, healthy and right-handed subjects (22.6 ±.0.74 year old) to carry out our tests. They had to move a cursor on a computer screen following a circuit. The objective was to move the cursor as fast and accurately as possible. They practiced for three days in a row with the non-dominant hand (left hand), The testing was preceded and followed by a test phase (pre- and post-tests).Results : Among the 14 subjects, there was a significant motor skill learning for the non­ dominant hand (left hand): + 99.4 % (SD ± 63.4, P < 0.01). During the tests, we studied and measured the learning. lt appeared that the learning was greater the first day and followed a logarithmic curve. On top of that, the learning retention between days 1, 2 and 3 was almost complete (83%).We highlighted a transfer from the non-dominant hand to the dominant one. We noticed an improvement of + 58.2% (SD ± 43.2, P<0.001) of the tests realized with the dominant hand, without any practice with that one. We found a positive but not complete, correlation between the learning with the non­ dominant hand and the transfer; and between the dexterity of the dominant hand at baseline and the transfer. However, we found a positive, yet relatively low, correlation between the dexterity of the non-dominant hand at baseline and the transfer to the dominant hand. Conclusions :The present thesis demonstrated that there is motor skill learning with the non­ dominant hand. lt also revealed that this learning could be transferred in a significative way to the dominant hand without any practice. For these reasons, we can confirm that there is an inter-manual transfer in healthy subjects, with a significant potential for neurorehabilitation if we use, as we did in our experimentation, a complex motor skill task that relies on ratio of velocity to accuracy.


Book
L'examen neurologique : rendu facile
Authors: ---
ISBN: 2294739523 9782294739521 Year: 2015 Publisher: Issy-les-Moulineaux: Paris: Elsevier Masson, Maloine,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Quatrième de couverture : "Réputée complexe et difficile, la neurologie est toujours perçue comme une ' bête noire ' par les étudiants en médecine. Ce livre, très pratique, explique de manière simple et concise comment conduire correctement l'examen neurologique. Chaque chapitre débute par le rappel succinct des données de base et s'articule ensuite en trois parties : ce qu'il faut faire, ce que l'on trouve, et ce que cela signifie. Ce livre, devenu un best-seller international traduit en plus de 10 langues, est conçu pour répondre à l'ensemble des situations cliniques courantes, l'ouvrage signale également les difficultés et met en garde contre les pièges à éviter. Enfin, de nombreux schémas anatomiques et des algorithmes facilitent la compréhension et, au fil du texte, les encadrés ' à retenir ' et ' erreurs fréquentes ' attirent l'attention du lecteur sur les aspects particuliers. Cette nouvelle édition propose une mise à jour des meilleures techniques d'examen et s'enrichit de nouvelles photographies en couleur pour une parfaite compréhension de l'examen de l'oeil. Le chapitre ' Comment passer les examens cliniques ' amélioré et augmenté, fournit les dernières recommandations."


Book
Disordered systems and biological organization
Authors: ---
ISBN: 3540160949 0387160949 3642826598 3642826571 9783540160946 Year: 1986 Volume: 20 Publisher: Berlin: Springer,

Neuroscience and connectionist theory
Authors: ---
ISBN: 0805805044 0805806199 9780805805048 9780805806199 Year: 1990 Publisher: Hillsdale (N.J.): Erlbaum, Lawrence, Associates,

Listing 1 - 10 of 116 << page
of 12
>>
Sort by