Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
English through Film offers language teachers at secondary schools and higher-education institutions the opportunity to use film as a starting point for improving the spoken English skills of their students. Reading and writing are also addressed, but to a lesser extent.Twenty classroom activities based on a total of thirty English-language feature films have been proposed. The idea is that teachers do the activity on the film as it is presented in the book, but they can also try out the same activity on another film discussed. Depending on their level, the students can also be asked to organize the activity, but in connection with yet another movie in English through Film, or apply one of the other activities proposed in the book to the film the teacher has selected. Even a film not discussed in the book can be dealt with.For each movie presented, debating questions have been added about cinematographic issues (lighting, style, camera angle, editing and musical score) as well as topics linked to the, often controversial, themes. Answers to many of the debating questions have been suggested on the website.For each title, a film fact sheet has been provided, with general information about its year of release, director, cast and trivia, which the teacher and students can discuss as a starting point.There is a short film terminology glossary at the end of the book, explaining most of the cinema jargon used throughout English through Film, as well as a table with genres and subgenres.English through Film is intended for teachers and learners who want to step out of their comfort zones and improve their mastery of the English language in an original way, leading, more generally, to a better understanding of Anglo-Saxon culture. The level aimed at is broad enough to span B1 to C1. The activities can be adapted to virtually any level.
English language --- Textbooks for foreign speakers --- Didactics of English --- film --- SO (secundair onderwijs) --- talenonderwijs --- Engels --- Film --- Mondelinge taalvaardigheid --- Niveau B1 --- Niveau C1 --- Culturele vorming --- Engelse taal ; secundair onderwijs ; didactiek --- 485.22 --- Film (cinematografie) --- Niveau B1 (Europees referentieniveau) --- Niveau C1 (Europees referentieniveau) --- English language - Textbooks for foreign speakers
Choose an application
Une aide à l'apprentissage de la grammaire française s'inscrivant comme un outil de remédiation pour les étudiants ou les adultes, qu'ils soient non francophones ou en difficulté dans leur propre langue.
Étude et enseignement (Primaire) --- Étude et enseignement (Primaire) --- Français (Langue) --- Grammaire --- Français (langue) --- Manuels d'enseignement supérieur. --- Manuels pour allophones. --- Grammar --- French language --- Guides pratiques et mémentos. --- Communication (langue française) Communicatie (Franse taal) --- Grammaire (français) Spraakkunst (Frans) --- Grammatica --- Frans --- Grammaticaoefeningen --- Niveau C1 --- Niveau C2 --- Niveau C1 (Europees referentieniveau) --- Niveau C2 (Europees referentieniveau) --- Oefening
Choose an application
Véritable Art ou sport national en France, le débat, est omniprésent dans la sphère privée et publique. Il est donc important pour tout apprenant de français langue étrangère de développer des compétences argumentatives et lexicales spécifiques pour pouvoir y prendre part.Accessible dès le niveau intermédiaire, cet ouvrage consacré au débat en français, donne toutes les clés pour construire et illustrer avec efficacité une argumentation. Il propose de nombreuses astuces pour : mobiliser rapidement ses idées, varier la structure de ses phrases, choisir le bon ton, les mots et les exemples adaptés, ainsi que de nombreux exercices corrigés facilitant un travail en autonomie.Il comprend :- 20 fiches méthodologiques pour améliorer et enrichir son style avec des exercices corrigés.- 24 sujets de débats de société répartis en 8 grands thèmes avec, pour chaque débat : du vocabulaire spécifique, des proverbes et des citations, des données et des informations culturelles, des conseils de lecture ou d?émissions, pour alimenter le débat.Les plus :- des corrections détaillées pour chaque débat avec le pour et le contre, des exemples d'introduction et de conclusion.- une liste d'actes de parole fréquents dans les débats (termes fréquemment employés dans les médias ou les articles d'opinion).https://www.editions-ellipses.fr/accueil/13532-debattre-en-fle-francais-langue-etrangere-toutes-les-cles-pour-argumenter-et-exprimer-son-opinion-en-francais-avec-precision-et-efficacite-b1-c2--9782340047501.html#description-scroll-tricks
Discours argumentatif --- Problèmes et exercices --- Français langue étrangère --- Niveau B1 (Europees referentieniveau) --- Niveau B2 (Europees referentieniveau) --- Niveau C1 (Europees referentieniveau) --- Niveau C2 (Europees referentieniveau) --- Debat --- Argumenteren --- Opinie --- Taalvaardigheid --- Taalgebruik --- Frans
Choose an application
English language --- Grammar --- Engelse spraakkunst ; leermiddelen --- EFL (English as a foreign language) --- English as a foreign language --- English as a second language --- English to speakers of other languages --- ESL (English to speakers of other languages) --- ESOL (English to speakers of other languages) --- TESL (English to speakers of other languages) --- Engels --- Grammatica --- Grammaticaoefeningen --- Niveau C1 --- Niveau C2 --- Engelse spraakkunst --- Niveau C1 (Europees referentieniveau) --- Niveau C2 (Europees referentieniveau) --- Oefening --- Didactics of English --- Higher education --- grammatica --- Englisch. --- English language. --- Grammatik. --- Grammar. --- Germanic languages --- English language - Grammar - Problems, exercises, etc.
Choose an application
Heb je Nederlands als tweede taal geleerd en werk je bij een bedrijf waar Nederlands wordt gesproken? Dan merk je waarschijnlijk dat je collega's vaak op een informele manier communiceren en niet alleen de standaardformuleringen gebruiken die je uit cursussen kent. Dit boek helpt je om Nederlands te spreken, appen en mailen in een zakelijke omgeving, waarbij de focus ligt op communicatiedoel, toon en nuance. In De juiste toon staan taalhandelingen centraal, zoals: verzoeken, een voorstel doen, iets afwijzen, je verontschuldigen en positieve en negatieve feedback geven. Ook komen gesprekssituaties aan de orde, zoals: het woord nemen en houden, iemand onderbreken, iets herformuleren en een gesprek afronden. De auteurs geven voor iedere taalhandeling handige voorbeeldzinnen. Hiernaast besteden zij aandacht aan vocabulaire, grammatica en cultuur. Ieder hoofdstuk bevat tal van spreek- en schrijfoefeningen om formuleringen te oefenen en in te slijpen.
Nederlands als tweede taal --- Nederlands --- Taalcursussen --- Taalgebruik --- zakenleven --- Didactics of Dutch --- Didactics of secundary education --- NT2 --- Taalcursus --- Bedrijfsleven --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Niveau B1 (Europees referentieniveau) --- Niveau B2 (Europees referentieniveau) --- Niveau C1 (Europees referentieniveau) --- Niveau C2 (Europees referentieniveau)
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|