Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Néerlandais (langue) --- Nederlands taalgebruik --- Nederlandse taal voor anderstaligen --- PXL-Education 2017
Choose an application
Néerlandais (langue) --- NT2 --- Schoolbooks - Didactic material --- Nederlands taalgebruik --- Nederlandse taal voor anderstaligen --- PXL-Education 2017 --- Néerlandais (langue)
Choose an application
Dit boek biedt studenten Frans, Duits en Engels een praktisch overzicht van lexicale kennis. Per hoofdstuk komt steeds eerst een lexicaal onderwerp aan bod, zoals woordvorming, woordbetekenis of gebruiksvoorwaarden. Na dit lexicale onderwerp volgen de taalspecifieke delen, Frans, Duits en Engels, waarin het onderwerp wordt toegelicht en geïllustreerd. In het boek zijn bovendien korte verwerkingsvragen en een verklarende woordenlijst van de belangrijkste termen opgenomen. De bijgevoegde cd-rom bevat per taal oefeningen waarmee de woordenschat niet alleen wordt uitgebreid, maar de kennis van woorden ook wordt verdiept.
Lexicology. Semantics --- Didactics of languages --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Lexicologie --- Duitse taal --- Engelse taal --- Franse taal --- Nederlandse taal --- lexicologie --- woordenschat --- Woordvorming --- 805.5 --- lexicologie. --- woordenschat. --- taalgebruik --- spreekvaardigheid --- vreemdetalenonderwijs --- Nederlands taalgebruik --- Lexicologie. --- Woordenschat.
Choose an application
Traduction --- Étude et enseignement --- 81'25 --- #KVHA:Vertaalwetenschap; Nederlands --- #KVHA:Vertaaldidactiek; Nederlands --- vertaaltheorie --- Dutch language --- Translation science --- PXL-Business 2016 --- Nederlands taalgebruik --- Nederlandse taal voor anderstaligen --- Engelse taal --- Étude et enseignement.
Choose an application
Sinds de BaMA-hervormingen ronden rechtenstudenten hun opleiding af met een masterproef. Een universitair geschoold rechtenstudent moet dus in staat zijn academisch te schrijven. Met het boek Rechtswetenschappelijk schrijven wensen de auteurs rechtenstudenten voor te bereiden op de redactie van rechtswetenschappelijke teksten.Dit boek bestaat uit drie delen waarin we achtereenvolgens stilstaan bij:? de voorbereiding van een rechtswetenschappelijk onderzoek;? de uitvoering van een rechtswetenschappelijk onderzoek;? de schrijfstijl van een rechtswetenschappelijke tekst.Hoewel dit boek in eerste instantie is gericht tot studenten in de rechten, vindt iedere jurist die aan rechtsonderzoek doet er zeker zijn gading in.
Law --- Belgium --- Taalgebruik ; recht --- Schrijven ; didactiek --- Nederlands taalgebruik --- juristentaal --- academisch schrijven --- PXL-Business 2017 --- Rédaction juridique --- Droit --- Étude et enseignement --- Rédaction juridique. --- Étude et enseignement. --- Belgique --- Rédaction juridique. --- Étude et enseignement. --- Taalgebruik --- Recht --- Schrijven --- Didactiek --- Wetenschappelijke publicatie
Choose an application
AN (Algemeen Nederlands) --- Dutch language --- linguïstiek --- Linguistique --- Nederlands --- Néerlandais (langue) --- Taalkunde --- Vocabulaire --- Woordenschat --- #BSCH: vak: Nederlands --- #ACA --- taalvaardigheid --- * 844.6 --- 803.93 -06 --- Nederlands - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Schoolbooks - Didactic material --- Nederlandse taal --- woordenschat --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- woordenschat. --- Woordenschat.
Choose an application
Woorden leren gaat niet vanzelf. Een nieuw woord moet ongeveer zeven keer voorbijkomen voordat een cursist het goed kan onthouden. Herhaling van nieuwe woorden is dus essentieel, maar schiet er tijdens de les vaak bij in. Woordenstroom bevat veertig gevarieerde werkvormen om woorden op een actieve en speelse manier terug te laten komen in de taalles. De werkvormen kunnen gebruikt worden door iedere taaldocent, ongeacht in welke taal, op welk taalniveau, in welk leerjaar en met behulp van welke leergang hij of zij lesgeeft. De werkvormen betrekken cursisten actief bij het herhalen van woorden, vergen weinig voorbereidingstijd van de docent en zijn gemakkelijk in elke taalles in te passen. Met het overzicht voorin het boek kan makkelijk de juiste werkvorm gezocht worden aan de hand van eigenschappen als de benodigde lestijd en voorbereidingstijd, het ERK-niveau, de fase waarin de werkvorm het beste kan worden ingezet en of de werkvorm receptieve of productieve beheersing bevordert. Woordenstroom is geschreven voor (toekomstige) docenten NT2 en Moderne Vreemde Talen die geïnspireerd willen worden om op een leuke, snelle en afwisselende manier aandacht te besteden aan woordenschat. Lotte Minnema is een ervaren NT2-docent en geeft les aan anderstaligen bij VU-NT2 in Amsterdam. Ook geeft ze workshops aan docenten en ontwikkelt ze lesmateriaal.
Didactics of Dutch --- Teacher education. Teacher's profession --- taalverwerving --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Didactiek ; onderwijs --- Nederlandse woordenschat --- NT2 --- woordenschat --- werkvormen --- Nederlands voor anderstaligen --- Talenonderwijs ; didactiek --- Taal --- Woordenschat --- Nt2 --- Nederlandse taal voor anderstaligen --- Werkvormen --- Didactiek --- Nederlands taalgebruik --- PXL-Central Office 2019 --- Didactic strategies --- Didactics of languages --- * 838.5 --- didactiek --- Nederlands --- Nederlands als tweede taal --- talenonderwijs --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language
Choose an application
Dat grammatica niet moeilijk, abstract en saai hoeft te zijn, bewijst de uitgave 'Zichtbaar Nederlands'. In deze uitgave wordt de Nederlandse grammatica op een visuele manier uitgelegd met weinig tekst en veel schema?s, voorbeelden en humoristische tekeningen.'Zichtbaar Nederlands' helpt anderstaligen om de grammaticaregels op een leuke, toegankelijke manier snel onder de knie te krijgen. De auteur werkt met vuistregels en de uitleg is zo kort mogelijk. De visuele ondersteuning werkt verhelderend en motiverend, en zorgt er bovendien voor dat cursisten de informatie goed kunnen onthouden.De zeven hoofdstukken zijn ieder opgebouwd rondom een grammaticaal thema. De thema?s staan op zichzelf en kunnen in willekeurige volgorde worden gebruikt. Ieder hoofdstuk biedt informatie aan op verschillende taalniveaus (A1 tot B2). Met communicatieve oefeningen aan het eind van elk hoofdstuk worden cursisten uitgedaagd om de grammaticaregels toe te passen tijdens gesprekken.De bijbehorende website bevat digitale oefeningen met feedback, animaties en ondersteunend materiaal voor spreekoefeningen. In de docentenhandleiding staan achtergronden en didactische tips voor in de les.Zichtbaar Nederlands is geschreven voor midden- en hoogopgeleide anderstaligen die op een andere manier de Nederlandse grammatica willen leren of die hun kennis van de grammatica willen opfrissen en oefenen. Daarnaast is deze uitgave geschikt om te gebruiken naast elke NT2-taalmethode.https://www.coutinho.nl/nl/zichtbaar-nederlands-9789046906484
Grammar --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- didactiek --- Buitenlanders. --- Grammatica. --- Nederlands voor anderstaligen. --- Nederlandse taal. --- Nederlandse taalkunde. --- Didactics of Dutch --- Nederlandse spraakkunst --- Nederlands als tweede taal --- NT2 --- 838.5 --- * 838.5 --- Nederlands --- Nederlands voor anderstaligen --- PXL-Central Office 2020 --- Nederlands taalgebruik --- Nederlands tweede taal --- Spraakkunst --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Niveau A1 (Europees referentieniveau) --- Niveau A2 (Europees referentieniveau) --- Niveau B1 (Europees referentieniveau) --- Grammatica
Choose an application
Problemen met hoofdletters, verkleinwoorden of samenstelingen? Twijfels over apostrof, koppelteken of trema? Hulp vinden bij alledaagse taalvragen? Op zoek naar de beste manier om een zin op te bouwen of te formuleren? Vlot, verzorgd en foutloos leren spellen en schrijven? Praktische taaltips, alfabetisch en overzichtelijk gerangschikt. Concrete voorbeelden, up-to-date en helder uiteengezet. Gebruiksvriendelijke taalgids voor al uw vragen over spelling en spraakkunst.
* 837.1 --- * 842 --- * 844.6 --- 8 taal. --- 844.6 --- C3 --- Grammaire (néerlandais) Spraakkunst (Nederlands). --- Grammatica (Spraakkunst). --- Nederlands. --- Orthographe (néerlandais) Spelling (Nederlands). --- Spelling. --- Taalbeheersing. --- spelling. --- taal. --- taalgebruik. --- Moderne taalkunde Nederlands - grammatica, gemengde materialen woordenschat en grammatica. --- Nederlands - spelling. --- Nederlands - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen. --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering *. --- Kunst en cultuur. --- Orthography --- Dutch language --- Grammar --- 8 taal --- Grammaire (néerlandais) Spraakkunst (Nederlands) --- Orthographe (néerlandais) Spelling (Nederlands) --- Nederlands --- spelling --- taalgebruik --- Grammatica (Spraakkunst) --- Spelling --- Taalbeheersing --- 842 --- taal --- moderne taalkunde Nederlands - grammatica, gemengde materialen woordenschat en grammatica --- Nederlands - spelling --- Nederlands - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering * --- Kunst en cultuur --- Schrijfstoornissen --- Schrijven --- Taal --- Taalgebruik --- Schrijven. --- Orthography and spelling. --- Schrijfstoornis --- Therapie --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|