Narrow your search
Listing 1 - 10 of 28 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Russland : die rekonstruktion der architektur in der Sowjetunion
Authors: ---
Year: 1930 Publisher: Vienne: Anton Schroll,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
El Lissitzky : 1890-1941. Rétrospective
Authors: ---
Year: 1988 Publisher: Frankfurt am Main: Ullstein,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Ipamati kistamati pari tumatimis : Luwian and Hittite studies presented to J. David Hawkins on the occasion of his 70th birthday
Authors: ---
ISBN: 9652660264 9789652660268 Year: 2010 Volume: 28 Publisher: Tel-Aviv: Emery and Claire Yass Publ. in Archaeology of the Institute of Archaeology,


Book
Demonstrationsräume : Künstlerische Auseinandersetzung mit Raum und Display im Albertinum
Authors: --- ---
ISBN: 9783959053525 3959053525 Year: 2020 Publisher: Leipzig: Spector Books,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In 1926 El Lissitzky created an unconventional exhibition space in Dresden. His Room for Constructive Art connected the notion that space and the viewer are constitutive elements of an artwork and that the reception of art can be activated through the organization of space. The publication Demonstration Rooms, which cites one of the terms Lissitzky used for his spatial designs, was produced in the context of a project at Dresden’s Albertinum that presented new artworks by Céline Condorelli, Kapwani Kiwanga, Judy Radul, and Heimo Zobernig. Their installations explored the relationship between art, space, and viewer within the specific context of the architecture, design, and collection of the Albertinum. They drew upon Lissitzky’s core ideas and a spatial design by Piet Mondrian, which was created in 1926 for the Dresden residence of art collector Ida Bienert This book accompanies an exhibition at Dresden's Albertinum of new artworks--by Céline Condorelli, Kapwani Kiwanga, Judy Radul and Heimo Zobernig--that draw upon the core ideas of influential Russian constructivist El Lissitzky. Demonstration Rooms references Lissitzky's experimental 1926 Room for Constructive Art in Dresden

Eliezer Ben Hyrcanus : the tradition and the man
Author:
ISBN: 9004037535 9004037543 9789004037540 9789004037533 900466792X Year: 1973 Volume: v. 3-4 Publisher: Leiden: Brill,


Book
L'idéal en tant qu'Art : De Stijl 1917-1931
Author:
ISBN: 3822805203 9783822805206 Year: 1991 Publisher: Köln: Benedikt Taschen,


Book
1890-1941 El Lissitzky : architecte, peintre, photographe, typographe.
Author:
ISBN: 907014929X 9789070149291 Year: 1991 Publisher: Eindhoven: Stedelijk van Abbemuseum,


Book
De l'invention de l'abstraction au surréalisme : 1910-1930
Author:
Year: 1982 Publisher: Genève: Skira,

Übersee 2 : from surface into space
Authors: --- --- ---
ISBN: 9783931126995 3931126994 Year: 2003 Publisher: Berlin: Die Gestalten verlag,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The second instalment of dgv's very own, strictly ad-free periodical again acts as a proving ground for selected works from graphic design, illustration, photography and the arts with ample space for fringe projects, interesting snippets, indulgent spreads and radical exercises by the finest designers.

L'avant-garde russe dans l'art moderne, 1863-1922
Authors: --- ---
ISBN: 2878112180 9782878112184 Year: 2003 Publisher: Paris: Thames and Hudson,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ouvrage pionnier lors de sa première parution, "L'avant-garde russe dans l'art moderne" demeure l'un des meilleurs et des plus beaux récits des soixante années qui ébranlèrent l'histoire de l'art, celles de la naissance et du développement de l'art moderne en Russie. Son auteur, Camilla Gray, fut, dans les années 1960, une des toutes premières historiennes à accéder aux archives russes de cette période, à s'entretenir avec certains des protagonistes survivants et, par conséquent, à pouvoir nous relater de première main l'histoire fascinante et méconnue de ces peintres, sculpteurs, architectes, dramaturges, poètes, collectionneurs et mécènes qui firent de la Russie d'avant et d'après la révolution de 1917 un des foyers essentiels du modernisme. Elle décrit et analyse le dialogue riche et complexe qu'entretinrent les artistes russes - Gontcharova, Larionov, Diaghilev, Malevitch, Tatline, Rodchenko ou encore El lissitzki - avec les avants-gardes européennes ainsi que l'influence fondamentale de peintres comme Gauguin, Cézanne ou Picasso qui donnèrent lieu, dans le sillage de la révolution, à une création esthétique déterminante et proprement russe. Ce livre d'une lecture passionnante retrace ainsi la genèse des mouvements primitiviste et cubo-futuriste qui finirent, via le rayonnisme, le suprématisme et le constructivisme, par déboucher sur l'immense bouleversement que fut l'art abstrait. Profitant de l'ouverture récente des archives soviétiques et de la découverte de nombreux documents, Marian Burleigh-Motley accompagne ce texte fondateur d'un appareil critique rigoureux qui actualise les propos de Camilla Gray, jeune érudite passionnée d'art russe trop tôt disparue.

Listing 1 - 10 of 28 << page
of 3
>>
Sort by